Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pahaa siinä on, jos tyytyy "ihan hyvään suhteeseen" ettei tarvitse olla yksin?

Vierailija
11.04.2025 |

Siis jos ja kun pitkä suhde on ihan hyvä, pääasiassa yhdessä on mukavaa ja lomia tykätään viettää yhdessä, mutta osin suhde on hiipunut aiemmista ongelmista johtuen. Eikä varmaan palaudukaan enää. Jos vaikka ihastuisin toiseen niin ei minulla olisi vaikeuksia nykyistä suhdetta päättää, mutta en halua rakastua toiseen. En halua mitään uutta suhdetta, evvk, vaan jos mies jättäisikin niin eläisin sitten yksin ja olisin siihen oikein tyytyväinen. Usein vain toitotetaan että ei saa tyytyä "ihan hyvään". Miksei saa jos se tuntuu kuitenkin paremmalta kuin ero, tässä elämänvaiheessa?

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Täydellistä puolisoa ei ole. Alkaa olemaan sen kanssa, joka on sinusta kiinnostunut. Sekin on paljon, että edes joku haluaa olla kanssasi.

Ai vaikka se toinen olisi ihan sekopää ja epäviehättävä. Sellaista voisi alkaa ajan myötä inhota ja halveksia jopa. 

Vierailija
22/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on noloa jos ei elä parisuhteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä suhde kuulostaa ihan hyvältä suhteelta. Elääkö palstanaiset jossain täydellisyyden tavoittelun utopiassa?

Sitä paitsi, pitkässä avioliitossa on erilaisia vaiheita. Pitäisikö joka laskusuhdanne-vaiheessa erota?

Tätä juuri ajan takaa. Kun haetaan ettei pidä tyytyä jos joku kaihertaa, tai sitä tai tätä. Että pitää olla munaa päättää sellainen suhde. Ihan hyvään ei pidä tyytyä. Mutta entäs jos tyytyy ja haluaa tyytyä? En mä aina hänen seuraansa jaksa ja välillä ärsyttää, mutta kuitenkin selvää että esim lomat vietetään yhdessä ja on ihan mukavaa. Eikö se ole ihan tavallista elämää eikä mitään tyytymistä? Aloittaja

Vierailija
24/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin tyytynyt "ihan hyvään" asuntoon, autoon, ruokaan ja vaikka mihin, miksenpä myös ihan hyvään suhteeseen jos sellainen olisi tarjolla. Olis sekin askel eteenpäin. 

Toivottavasti sinä sitten kerrot suhteen toiselle ospuolelle, että kyseessä ei ole sinun puolelta rakkautta vaan tyydyt toiseen ja vaihdat, jos parempi tulee vastaan. Asunto, auto, ruoka ja vaikka mikä muu ei välitä vaikka sanot niille noin.

Vierailija
25/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla herää kysymys että mikä siinä yksin olossa niin hiertää, onko se se kun joutuu miettimään asioita ja niitä epämiellyttäviä miettimisiä on parempi paeta vaikka myrskyisään parisuhteeseen niin niitä omia komplekseja ei tarvitse kohdata.

Kokemusta sekä sinkkuudesta että avioliitosta. Avioliitto hakkaa sinkkuuden 100-0.

Vierailija
26/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:n parisuhdeketjuissa usein unohtuu omien valintojen ja tekojen yhteys siihen suhteen tilaan. Väitän, että voisimme jopa kalenteriin ja to do -listaan laittaa merkinnän RAKASTUA PUOLISOONI UUDELLEEN. Sitten vaan alkaa panostamaan ja tekemään rakkauden tekoja. Niillä on suuri vaikutus.

Vaatimisella ja syytöksillä on myös suuri vaikutus, mutta käänteisesti.

Vierailija
27/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tarkoittanut tuota. Sinä ymmärsit väärin.

Olen nyt hyvässä parisuhteessa. Ei tarvitse tyytyä mieheen.

Tämä kommentti ei sitten ollut aloittajan. Aloittaja

Niin? Se oli minun kommentti

T. nro 3 / 15

Siitä sai sen käsityksen että olisi ollut minun kommenttini, koska eka kommenttihan ei ollut kenellekään kohdistettu vaan vastattu suoraan aloitukseen. Sitä niin. Aloittaja

Vierailija
28/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä suhde kuulostaa ihan hyvältä suhteelta. Elääkö palstanaiset jossain täydellisyyden tavoittelun utopiassa?

Sitä paitsi, pitkässä avioliitossa on erilaisia vaiheita. Pitäisikö joka laskusuhdanne-vaiheessa erota?

Tätä juuri ajan takaa. Kun haetaan ettei pidä tyytyä jos joku kaihertaa, tai sitä tai tätä. Että pitää olla munaa päättää sellainen suhde. Ihan hyvään ei pidä tyytyä. Mutta entäs jos tyytyy ja haluaa tyytyä? En mä aina hänen seuraansa jaksa ja välillä ärsyttää, mutta kuitenkin selvää että esim lomat vietetään yhdessä ja on ihan mukavaa. Eikö se ole ihan tavallista elämää eikä mitään tyytymistä? Aloittaja

Kai sinä olet sanonut tuon puolisollesi?

Vierailija
29/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on nykyajan vitsaus. Mikään ei oo hyvä vaan aina etsitään parempaa mut tää on vain naisten ongelma. Miehille kelpaa ihan ok suhde

Milloin oli paremmin? Silloinko, kun vanhemmat päätti puolestasi, kenen kanssa menet naimisiin?

Vierailija
30/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvään suhteeseen tyytymisessä ei ole mitään pahaa. Monilla ihmisillä on elämän suhteen kaikki tai ei mitään asenne. Luulisin, että riippuu persoonasta. Kummasti esim omassa ystäväpiirissä tällaiset ihan hyvään suhteeseen tyytyneet ovat naimisissa tai pitkässä parisuhteessa ja nämä, jotka eivät tyydy kuin täydelliseen, ovat vuodesta toiseen sinkkuina. Onhan olemassa pieni mahdollisuus, että löytävät joskus sen unelmien kumppanin ja pääsevät kokemaan jotain mitä me tyytyjät emme, mutta on myös mahdollisuus, että heiltä jää kokematta kumppanuus ja elämän jakaminen toisen ihmisen kanssa intiimillä tasolla. 

Vierailija
31/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla herää kysymys että mikä siinä yksin olossa niin hiertää, onko se se kun joutuu miettimään asioita ja niitä epämiellyttäviä miettimisiä on parempi paeta vaikka myrskyisään parisuhteeseen niin niitä omia komplekseja ei tarvitse kohdata.

Meillä ei ole myrskyisä suhde. Ja en vain näe järkeä miksi pitäisi olla yksin, koska nyt on ihan hyvä. Enkä usko että yksin miettisin sen enempää asioita kuin nytkään 😄 Mulla on asiat ihan hyvin, ei komplekseja. Aloittaja

Vierailija
32/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvään suhteeseen tyytymisessä ei ole mitään pahaa. Monilla ihmisillä on elämän suhteen kaikki tai ei mitään asenne. Luulisin, että riippuu persoonasta. Kummasti esim omassa ystäväpiirissä tällaiset ihan hyvään suhteeseen tyytyneet ovat naimisissa tai pitkässä parisuhteessa ja nämä, jotka eivät tyydy kuin täydelliseen, ovat vuodesta toiseen sinkkuina. Onhan olemassa pieni mahdollisuus, että löytävät joskus sen unelmien kumppanin ja pääsevät kokemaan jotain mitä me tyytyjät emme, mutta on myös mahdollisuus, että heiltä jää kokematta kumppanuus ja elämän jakaminen toisen ihmisen kanssa intiimillä tasolla. 

Onko sinkkuus siis mielestäsi aina huono asia? Miksi muuten puhut kumppanuudesta intiimillä tasolla kun aloituksessa oli kyse pelkkinä kämppiksinä elämisestä väljähtäneessä suhteessa?

Vierailija
33/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aika jännää, miten epätoivoisesti etsimme täydellistä onnea parisuhteesta ja opettelemme viihtymään yksin, koska vapaus kuulemma vaatii sitä. Kun olemme kuitenkin sosiaalisia eläimiä.

Vierailija
34/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään jos se molemmille on ok. Itse taas en kaipaa mitään kämppistä, vaan kyllä siinä suhteessa pitää olla läheisyyttä ja seksiä. En kaipaa muuten niinkään sitä yhdessä oloa, esimerkiksi jotain TV:n katselua tms. Joten siksi nyt onkin lähinnä seksisuhde ja välillä vietetään aikaa muutenkin yhdessä. Mutta en kaipaa seuraa kokoajan. 

Vierailija
35/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan, en ymmärrä miksi minulla tai kenelläkään muullakaan pitäisi ap olla mielipide tilanteestasi. Ihmiset ovat erilaisia erilaisine tarpeineen.

Vierailija
36/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä olet sanonut tuon puolisollesi?

Siis minkä? Että en aina jaksa hänen seuraansa ja välillä ärsyttää mutta on selvää että lomat vietetään yhdessä ja aina on mukavaa? Olen toki ja kyllähän hän se muutenkin tietää. Aloittaja

Vierailija
37/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on nolompaa olla huonossa suhteessa. 

Vierailija
38/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan, en ymmärrä miksi minulla tai kenelläkään muullakaan pitäisi ap olla mielipide tilanteestasi. Ihmiset ovat erilaisia erilaisine tarpeineen.

Ei sulla tarvitse olla mielipidettä. Ei missään nimessä. Tämä vaan on keskustelupalsta ja koska olen tätä aihetta välillä miettinyt, niin aloitin yhden aiheen tähän liittyen. Ei mitään sen kauheampaa. Aloittaja

Vierailija
39/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ap:lla on hyvä suhde sen perusteella mitä hän kertoi.

Vierailija
40/165 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noloa tyytyä puolisoon.