Entinen kaveri kertoi lopettaneensa e-pillerien käytön poikaystävänsä tietämättä - tuli raskaaksi
Entinen kaverini kertoi minulle muutama vuosi sitten, että lopetti e-pillerien käytön tullakseen salaa raskaaksi silloiselle poikaystävälleen. Hän halusi lapsen, mies ei vielä. Olivat silloin molemmat aika nuoria, parikymppisiä. Erosivat kaverin ollessa raskaana ja lapsen isä lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Monta vuotta jaksoin kuunnella sitä, kuinka lapsen isä on perseestä ja ihan paska kun ei osaa olla isä, ei maksa elatusmaksuja eikä matkusta näkemään lasta. Mies olisi halunnut lapsen edes kerran kuukaudessa luokseen, mutta se ei sopinut entiselle kaverille.
En jaksanut draamaa ja katkaisin välit. Vieläkin vaivaa tuo asia kun en tiedä tietääkö isä miten raskaus todellisuudessa alkoi. Nykyäänhän tuo olisi raiskaus, mutta silloisen lainsäädännön mukaan ei.
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on raiskaus jos mies ei ota vastuuta ehkäisystä ja olettaa naisen hoitavan sen?
Tällä logiikalla on ok jos mies ottaa kondomin pois naisen tietämättä.
Nämä asiat toimivat molempiin suuntiin.
Ei ole ok.
Oikeudessa on todettu, että kondomin poisto kesken yhdynnän on raiskaus.
En ole törmännyt sellaiseen oikeuden ratkaisuun, jossa miehen vastuu alkaneen raskauden ehkäisystä olisi kumottu, tai jossa isyys olisi tuon perusteella kumottu.
Seksiä ei pidä harrastaa, jos äly on noin niukka ja oma vastuu puuttuu. Silloinhan mies on lapsentasoinen ja kuuluu holhoukseen.
Voitko linkata jonkun jutun tästä ennakkotapauksesta? Tai pöytäkirjat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on raiskaus jos mies ei ota vastuuta ehkäisystä ja olettaa naisen hoitavan sen?
Tällä logiikalla on ok jos mies ottaa kondomin pois naisen tietämättä.
Nämä asiat toimivat molempiin suuntiin.
Näinhän se on. Nainen käyttäkööt hormonaalista ehkäisyä tai pysykööt selibaatissa, jos ei raskaaksi halua.
Suosittelen sinulle näitä, koska et halua isäksi ja sitten on myös kastrointimahdollisuus.
(Aloituksen sadussa nainen halusi lapsen, jos et ymmärtänyt).
Eläinlääkäri tekee edullisesti pallinpoistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikojen on hankkiuduttu raskaaksi vaikka puoliso ei haluaisikaan lasta. Nainen voi helposti jättää pillerit pois kertomatta siitä puolisolle. Jälkeenpäin voi väittää, että tuli raskaaksi vaikka söi pillereitä, koska ne eivät anna 100 % suojaa. Tuollainen ei tietenkään ole moraalisesti oikein, mutta sitä tapahtuu. Jos nainen ottaa tuollaisen riskin, niin joutuu itse kantamaan seuraukset. Muiden on turhaa puuttua ja kertoa kenellekään, jos saa asian tietoonsa. Varsinkin lasta pitää suojella tiedolta.
Ongelma onkin ettei nainen koskaan kanna vastuuta petoksestaan vaan on vailla kaikenmaailman maksuja, lapselle toki. Elättäkööt petoksen hedelmänsä täysin itse, ei senttiäkään elatusta ei mieheltä ei yhteiskunnalta!
Lapsi on asiaan täysin syy
Onneksi näin ikävissä tapauksissa on, yleensä, mahdollista tehdä abortti. Ei tietenkään aina, ja silloin asia on vieläkin vaikeampi. Kuka kasvattaa ja kuka elättää, kun lapsen on halunnut r*iskannut mies eikä nainen ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on siitä erikoinen aihe sanalliselle mittelölle, kun keskustelun aiheena on kuitenkin toisen yksilön, naisen, keho, jonne mies työntää vapaaehtoisesti omia solujaan. Määrätietoisesti, tavoitteellisesti, rytmikkäästi, ähkäisten.
Mutta hän ei tässä keississä ole antanut niitä sitä käyttötarkoitusta varten, mihin nainen on niitä luvattomasti käyttänyt.
Ihmeellistä venkulointia naisilta. Naisetkaan eivät saa r aiskata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tottakai se ihmispasska venkoilee kun hänelle on opetettu että vain miehillä voi olla vastuita ja velvollisuuksia ja vain naisilla oikeuksia. Feministisaasstaa."
Jokainen huolehtii omasta ehkäisystään, sukupuolesta riippumatta. Ja jos seksiä harrastaa, silloin ottaa tietoisen riskin raskaudesta. Niin helvetin yksinkertaista se on, eikä mitään -ismiä. 😁
Naisen on kerrottava, että on lopettanut pillerit. Pillerit pettävät äärimmäisen harvoin oikein käytettynä. Jos on sovittu pilleriehkäisystä, sitä ei saa lopettaa salaa. Jostain syystä ehkäisyn pettämisiä omassa lähipiirissä sattuu juurikin vauvakuumeisille naisille.
Täytyy sanoa että itseään saa syyttää jos tunkee peniksensä vauvakuumeiseen naiseen ilman kondomia.
Toivottavasti kukaan ei oikeasti ole niin saa tanan tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on cancel-painike, nimittäin abortti. Vahinkoraskauden kohdalla valitaan se. Jos nainen ei suostu, ni välit poikki välittömästi.
Asiat eivät ole noin mustavalkoisia. Sinulla on vielä paljon opittavaa elämästä ja parisuhteesta.
On se mulle niin mustavalkoista. Mun jälkikasvu on jo täysikäisiä enkä halua lisää lapsia. Seksiä voi harrastaa vaikka huvikseenkin. Onneks mulla on ollu aina rehellisiä kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikojen on hankkiuduttu raskaaksi vaikka puoliso ei haluaisikaan lasta. Nainen voi helposti jättää pillerit pois kertomatta siitä puolisolle. Jälkeenpäin voi väittää, että tuli raskaaksi vaikka söi pillereitä, koska ne eivät anna 100 % suojaa. Tuollainen ei tietenkään ole moraalisesti oikein, mutta sitä tapahtuu. Jos nainen ottaa tuollaisen riskin, niin joutuu itse kantamaan seuraukset. Muiden on turhaa puuttua ja kertoa kenellekään, jos saa asian tietoonsa. Varsinkin lasta pitää suojella tiedolta.
Ongelma onkin ettei nainen koskaan kanna vastuuta petoksestaan vaan on vailla kaikenmaailman maksuja, lapselle toki. Elättäkööt petoksen hedelmänsä täysin itse, ei senttiäkään elatusta ei mieheltä ei yhteiskunnalta!<
Mies ei voi tehdä aborttia tai käyttää jälkiehkäisyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole käyttänyt kondomia niin miehen oma vika jos raskaus on alkanut. Sinä et voi tietää sitä millä tavalla pilleriehkäisystä on alunperin sovittu. Ja vaikka olisikin alunperin sovittu, niin ei mikään velvoita naista käyttämään pillereitä loppuelämänsä.
Yes!
Eli voin syyttää miestä, vaikka tökinkin aikanaan neulalla sen kortsut!
N55
Kyllä. Tätä on feminismi, patriarkaatin syy.
Että voi olla aikuisille ihmisille vaikeaa ymmärtää syy-seuraus suhteita seksin ja raskauden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin ettei nainen koskaan kanna vastuuta petoksestaan vaan on vailla kaikenmaailman maksuja, lapselle toki. Elättäkööt petoksen hedelmänsä täysin itse, ei senttiäkään elatusta ei mieheltä ei yhteiskunnalta!<
Niin tai vaikka r aiskari haluaisikin lapsen, on moraalisesti väärin luovuttaa r aiskarille lapsen "omistajuus". Rikosten yhteydessä on tapana takavarikoida sekä rikoksen tekovälineistö ja rikoshyöty. Eli periaatteessa r aiskarilta pitäisi ainakin viedä kaikki oikeudet r aiskauslasta kohtaan, ja uhrille antaa mahdollisuus kasvattaa tämä yksinhuoltajana, sillä hän ei ole syyllistynyt rikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on siitä erikoinen aihe sanalliselle mittelölle, kun keskustelun aiheena on kuitenkin toisen yksilön, naisen, keho, jonne mies työntää vapaaehtoisesti omia solujaan. Määrätietoisesti, tavoitteellisesti, rytmikkäästi, ähkäisten.
Mutta hän ei tässä keississä ole antanut niitä sitä käyttötarkoitusta varten, mihin nainen on niitä luvattomasti käyttänyt.
Ei niillä soluilla ole käsittääksenu kuin yksi käyttötarkoitus
Näin naisena sanon, että älkää miehet oikeasti luottako naisten sanaan ehkäisyasioissa, jos ette halua lapsia. Pillerihuijaukset on ihan normisettiä. Varmoja päiviä käyttävät naiset haluavat lähes poikkeuksetta raskaaksi, eli seksiä harrastetaan silloin urakalla ovulaation tietämillä. Myös kilpirauhasen vajaatoiminta on ollu muodissa viime vuosina. Eli väitetään, että on niin paha kilpirauhasen vajaatoiminta, että lääkärin mukaan raskauden mahdollisuus on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin ettei nainen koskaan kanna vastuuta petoksestaan vaan on vailla kaikenmaailman maksuja, lapselle toki. Elättäkööt petoksen hedelmänsä täysin itse, ei sent
Ei niin. Mies voi huolehtia siitä, että kylvää siemenensä viemäriin eikä hedelmälliseen maahan.
"Aloituksen nainen ei tullut vahingossa raskaaksi."
Juu naapurin Timo, joka myös painaa mielellään paljaalla, kertoi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma onkin ettei nainen koskaan kanna vastuuta petoksestaan vaan on vailla kaikenmaailman maksuja, lapselle toki. Elättäkööt petoksen hedelmänsä täysin itse, ei sent
Eikös lapset ole nykyään enemmän rasite?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on cancel-painike, nimittäin abortti. Vahinkoraskauden kohdalla valitaan se. Jos nainen ei suostu, ni välit poikki välittömästi.
Asiat eivät ole noin mustavalkoisia. Sinulla on vielä paljon opittavaa elämästä ja parisuhteesta.
On se mulle niin mustavalkoista. Mun jälkikasvu on jo täysikäisiä enkä halua lisää lapsia. Seksiä voi harrastaa vaikka huvikseenkin. Onneks mulla on ollu aina rehellisiä kumppaneita.
Suosittelen kyllä jättämään parittelut väliin jos ei ole tarkoitus tuottaa lisää jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja moni mies ei uskalla mennä vasektomiaan. Miksi? Pelkäävät kipua? Pelkäävät, että katuvat myöhemmin?
Abortti on pahempi asia kuin raiskaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tottakai se ihmispasska venkoilee kun hänelle on opetettu että vain miehillä voi olla vastuita ja velvollisuuksia ja vain naisilla oikeuksia. Feministisaasstaa."
Jokainen huolehtii omasta ehkäisystään, sukupuolesta riippumatta. Ja jos seksiä harrastaa, silloin ottaa tietoisen riskin raskaudesta. Niin helvetin yksinkertaista se on, eikä mitään -ismiä. 😁
Naisen on kerrottava, että on lopettanut pillerit. Pillerit pettävät äärimmäisen harvoin oikein käytettynä. Jos on sovittu pilleriehkäisystä, sitä ei saa lopettaa salaa. Jostain syystä ehkäisyn pettämisiä omassa lähipiirissä sattuu juurikin vauvakuumeisille naisille.
Täytyy sanoa että itseään saa syyttää jos tunkee peniksensä vauvakuumeiseen naiseen ilman kondomia.
Toivottavasti kukaan ei oikeasti ole niin saa tanan tyhmä.
Kyllä valitettavasti moni mies on. Luotetaan sinisilmäisesti siihen, että se vauvakuumeinen nainen oikeasti käyttää niitä pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä soluilla ole käsittääksenu kuin yksi käyttötarkoitus
Ja suurin osa haluaa välttää sen käyttötarkoituksen toteutumista, jonka vuoksi ehkäisee. Jos kumppani on antanut ymmärtää käyttävänsä ehkäisyä ja lopettaa sen käytön tiedottamatta, niin se vertautuu täysin tuohon että poistaa kondomin ilman toisen suostumusta ja tietoa.
Miksi puolustelette r aiskarinaisia? Oletteko kenties itse puskeneet lapsia maailmaan r aiskaamalla?
Niin joo, tästä tuli mieleen keissi UK:sta missä r aiskauksesta syntynyt lapsi haastoi itse äitinsä r aiskanneen miehen aikuisiällä oikeuteen hakeakseen vahingonkorvauksia itselleen. Eli myös se lapsi on r aiskauksen uhri syntyessään r aiskauksesta, toisen vanhempansa suostumuksen vastaisesti.
En käsitä tuota ajatusta, että "lapsi on syytön, kyllä sitä r aiskauksen uhria pitää rankaista vielä lisää tämän viattoman lapsen ruokkimiseksi". Se lapsi ei vaadi uhrivanhemmalta mitään, vaan ahneet ja pahat aikuiset, jotka eivät uskalla laittaa r aiskaria todelliseen vastuuteensa toisen aikuisen ja jopa oman lapsensa elämän pilaamisesta.