Sametti: haluan vaihtaa takaisin alkuperäiseen sukupuoleeni:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/7d9fd668-3432-4a3f-a979-aa9e07d…;
Tänään telkkarissa.
Kommentit (1830)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä olen ikinä päätynyt tekemään mitään niin typerää kuin transhoidot? Sametti itkee lohduttomana dokumentissa.
Miksi minä olen ikinä kuvitellut, että ne auttaisivat minua?
Olen ollut niin suuttunut koko transliikkeelle, että miten he haluavat helpottaa hoitojen saamista. Ei!
Ihmisellä on vastuu omasta kehostaan. Emme ole täysin holhousyhteiskunta. Sama koskee plastiikkakirurgisia toimenpiteitä, jos on rahaa niin voi leikellä itseään kuinka paljon tahansa.
No selvisikö se miksi hän on hoitoihin päätynyt ja kuvitellut niiden auttavan? On niin kiukkuinen transliikkeelle? Siis eihän tällä ihmisellä tunnu olevan minkäänlaista vastuuntuntoa itsestään lainkaan. Ei sitten minkäänlaista. Miten voi olla noin pihalla edelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä sukupuolenvaihdoissa unohdetaan se, ettei aivoja voi vaihtaa. Naisen ajatusmaailma on niin monimutkainen, ettei siitä ota hullukaan selvää.
Se ajattelu on kyllä naisen hormonien ja välittäjäaineiden luomaa ja vaihtuu niitä muuttamalla. Masentuneet sekä estrogeeni- tai testovajauksesta kärsineet tietävät tämän.
Sen sijaan mieheksi sosiaalistamisen ja miestyyppisen seksuaalisuuden vaikutukset pysyvät tiukassa, kuten transnaisten käytöksessä, aggressiossa, rikostyypeissä ja naiskuvassa voi nähdä.
Narsisti on fluidi ja autoeroottinen, joten sillä persoonallisuudella hakeutuu hoitoon helpommin kuin ilman persoonallisuushäiriötä. Joten jos puhuaan häiriökäyttäytymisestä, puhutaan todennäköisimmin persoonallisuushäiriöstä, joka ei siitä muuksi muutu sukupuolta vaihtamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä sukupuolenvaihdoissa unohdetaan se, ettei aivoja voi vaihtaa. Naisen ajatusmaailma on niin monimutkainen, ettei siitä ota hullukaan selvää.
Se ajattelu on kyllä naisen hormonien ja välittäjäaineiden luomaa ja vaihtuu niitä muuttamalla. Masentuneet sekä estrogeeni- tai testovajauksesta kärsineet tietävät tämän.
Sen sijaan mieheksi sosiaalistamisen ja miestyyppisen seksuaalisuuden vaikutukset pysyvät tiukassa, kuten transnaisten käytöksessä, aggressiossa, rikostyypeissä ja naiskuvassa voi nähdä.
Narsisti on fluidi ja autoeroottinen, joten sillä persoonallisuudella hakeutuu hoitoon helpommin kuin ilman persoonallisuushäiriötä. Joten jos puhuaan häiriökäyttäytymisestä, puhutaan todennäköisimmin persoonallisuushäiriöst
Tietyt häiriökäyttäytymisen muodot ovat sukupuolittuneita, kuten fyysinen ja seksuaalinen väkivalta, eivätkä ne muutu transiutuksella saati pelkällä henkilökortin vaihdoksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä olen ikinä päätynyt tekemään mitään niin typerää kuin transhoidot? Sametti itkee lohduttomana dokumentissa.
Olen ollut niin suuttunut koko transliikkeelle, että miten he haluavat helpottaa hoitojen saamista. Ei!
Ihmisellä on vastuu omasta kehostaan. Emme ole täysin holhousyhteiskunta. Sama koskee plastiikkakirurgisia toimenpiteitä, jos on rahaa niin voi leikellä itseään kuinka paljon tahansa.
No selvisikö se miksi hän on hoitoihin päätynyt ja kuvitellut niiden auttavan? On niin kiukkuinen transliikkeelle? Siis eihän tällä ihmisellä tunnu olevan minkäänlaista vastuuntuntoa itsestään lainkaan. Ei sitten minkäänlaista. Miten voi olla noin pihalla edelleen?
Kyseenalaistatko Sametin sukupuolikokemuksen ja transiuden aitouden? Sehän on transfobista väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän itse sanoi että se oli silloin ainoa vaihtoehto ja niin hän tunsi. Dokumentista välittyy kuva että hänen näkemyksensä mieheydestä liittyy ulkoisiin asioihin ja hän "havahtui" naiseuteensa vasta leikkausten jälkeen ymmärtäen että prosessi ei hänen ongelmiaan korjaa. Miksi ei myöntänyt niitä ongelmia sitten olevan, hakenut apua ja käsitellyt niitä? Niistä olisi voinut puhua siellä tutkimusaikanakin ja saada apua mutta jostain syystä piti suunsa niistä kuitenkin kiinni. Miksi? Hänellä on tuntunut olevan on epärealististiset odotukset asioista vaikka takuulla totuudenmukaista tietoa on kerrottu tutkimusaikana ja leikkauksiin mennessä. Turha väittää että hänelle ei olisi asioista totuudenmukaisesti kerrottu. On vain hienosti nämä faktat ohittanut.
Transaktivistit ovat taas heränneet mollaamaan Samettia, vaikka kenenkään transiutta ja sukupuolikokemusta ei saisi ideologianne mukaan kyseenalaistaa. Kas kun ette ala läpättämään, kuinka epäonnistunut transiutus olikin vain osa Sametin sukupuolimatkaa :D
Onkin käsittämätöntä, että yhteiskunnassa samanaikaisesti tunnistetaan kuinka yleistä on naisiin ja nuoriin tyttöihin kohdistuva seksuaalinen väkivalta ja häirintä, mutta kun nuoret naiset joukkoina alkavat vieroksua omaa sukupuoltaan, tätä tekijää ei nosteta keskusteluun.
itselläni lapsuudessa koettu seksuaalinen väkivalta tuotti varhaismurrosiässä todella vahvoja kehodysforiakokemuksia. Muistan mm miten yritin lyömällä saada kasvamaan alkaneita rintojani saada katoamaan joka ikinen ilta. Silloin ei onneksi puhuttu transsukupuolisuudesta ja näin sain kasvaa näistä kipeistä kokemuksista eroon ja aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä väkivalta on aivan itse aiheutettua. Voi kyynel, nyyh, miten olen voinut tehdä itselleni näin, voi kyynel. Olenhan diagnosoinut itselleni todellisuudentajun häiriintymisen, nyyh, siis muiden vika kaikki. Alahuuli väpäti väpäti. Ei ole kerrottu totuudenmukaisesti minulle mitään, nyyh. Multa ihan väkisin ne tissitkin leikattiin, nyyh.
Ota nyt jumankauta aikuinen ihminen vastuu omista päätöksistäsi kun kukaan ei ole sinua pakottanut.
Tässä ihmisessä on jokin mikä häiritsee.
Tulee mieleen ihminen joka on katsonut dokumentin sarjamurhaajista ja sitten kokee olevansa itse sellainen kun se oli niin jännää. Sitten kun on murhannut 15 ihmistä ja jäänyt kiinni, itkee että en se minä ollut, kärsin dissosiaatiohäiriöstä ja toivoo vapautusta koska todellinen syyllinen näihin murhiin oli sen dokumentin tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mielestäni ole lainkaan hänen vastuullaan. Hän on kokenut mielenterveysongelmia. Itsediagnosoinut, kuten me kaikki, että osaamme valita oikean lääkärin tai hoitotahon. Siellä on ammattilaiset, joiden olisi pitänyt huomata, että kyökkidiagnoosi ei olekaan ihan just niin vaan että potilas on dissosiaatiopotilas. Henkilökohtainen mielipiteeni on se, ettei traumataustaista saisi päästää transhoitoihin ennen kuin traumaterapia on käyty riittävän onnistuneesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transliike uskottelee, että siksi kun se on faktaa, ja siksi on kiire edistää prosessia. Pelkäävät, että jos tutkitaan, mt-häiriöt tuleekin ilmi :(
Kerropa nyt vielä omin sanoin että mikä tämän transliikkeen tavoite sinun mielestä on?
Saatanastahan nämä tavoitteet on, niinkuin oikeasti. Ehkeivät nämä itse tiedä minkä hengen asioita ajavat, mut jokainen uskovainen näkee...
Saatana nauraa mitä enemmän ihmiset sekoilee.
Se on kyllä totta. Saatanalla on jo pitkään ollut oikein naurunremakka päällä, kun katsoo tän planeetan touhuja. Ihan sama onko ne valtiollisia, yhteisöjen vai yksittäisten ihmisten. Vielä hulvattomampaa sillä on kun katsoo näiden vanha ukko valtionjohtajien menoa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ihmisessä on jokin mikä häiritsee.
Tulee mieleen ihminen joka on katsonut dokumentin sarjamurhaajista ja sitten kokee olevansa itse sellainen kun se oli niin jännää. Sitten kun on murhannut 15 ihmistä ja jäänyt kiinni, itkee että en se minä ollut, kärsin dissosiaatiohäiriöstä ja toivoo vapautusta koska todellinen syyllinen näihin murhiin oli sen dokumentin tekijä.
No nyt kuulostat vakavammin mielisairaalta kuin Sametti.
DIssosiaatio on hyvinkin yleinen ja täysin alitunnistettu yleisyyteensä nähden. Suurin osa lapsuustraumatisoituneista kärsii jonkinlaisesta dissosiaatiosta, joka saattaa elämän ollessa mukavaa ja helppoa olla paljonkin poissa, kun taas vaikeissa elämäntilanteissa se voi vallata alaa elämästä todella paljon.
Transhoidot olisi syytä kieltää. Samaa hulluutta kuin eheytyshoidot.
Vierailija kirjoitti:
Lääketiede on eri mieltä.
Minä olisin varmaan nykyteininä päätynyt transhoitoihin. Vihasin kuukautisia ja rintoja,halusin olla poika.Aloin syödä masennuslääkkeitä 16vuotiaana. Luulin myös olevani lesbo.
Myöhemmin selvisi että olen aseksuaali ja minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö sekä adhd.
Onneksi ysärillä sain rauhassa olla outo,sekoilla ja etsiä identiteettiä ilman että olisin tehnyt mitään peruuttamatonta itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääketiede ei ole erehtymätöntä. Ei tarvitse pitkään miettiä esimerkkejä massiivisistakin erehdyksistä.
Lääketiede nyt ei mitenkään puolla näitä hoitoja, etenkään siksi, että sillä ei ole mieltä, jolla se voisi ottaa kantaa. Naisen keho on solutasolla nainen, vaikka kävisi transhoidot. Sametin tapauksessa se keho on nyt runneltu huonommin toimivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko lääketiede oikeassa lobotomioista, Talidomidista, trepanoinnista, iilimadoista ja suoneniskennästä?
Jos koululainen identifioituu kissaksi, pitääkö ala-asteillekin laittaa kissanhiekkalaatikot normi-WC rinnalle? Jos vastustat tätä olet suvaitsematon rasistifasistinatsi!