Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö oikeasti heitä, jotka ovat onnellisia perhe-elämässään tai parisuhteessa?

Vierailija
11.04.2025 |

Ovatko sinkut sittenkin tyytyväisimpiä elämäänsä?

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sitä on vastuussa omasta elämästään. Käytin siis nuorempana aikaa huolelliseen parinvalintaan ja nyt 25v myöhemmin ei ole valittamista.

"Minä tein oikein! Minä onnistuin!"

Tämä on tosi ylimielinen vastaus. (Noinkohan puolisokaan on edes samaa mieltä jos laitettais eri huoneeseen ja kysyttäis asiaa.

Tekis kaikkien pitkistä liitoista eronneiden puolesta haistatella, vaikka en itse ole eronnut.Ihmiset muuttuu ajan myötä, monet asiat muuttuu. 

Olettaisin, että jos puoliso on eri mieltä, hän olisi eronnut. Tai jos muuttuisin onnettomaksi tässä suhteessa ja tilanteeseen ei näkyisi korjausta lähitulevaisuudessa, niin en itsekään jäisi tähän roikkumaan. Vapaus valita, molemmilla osapuolilla.

Eikä tämä mun eka pitkä suhde ole, harjo

Voi kuule, kuinka montaa tänä viikonloppunakin petetään ja kotona esitetään onnellista... 

Miehet ei yleensä ainakaan eroa ennen kuin se toinen on jo valmiina odottamassa. Sitä ennen notkutaan vanhan kumppanin kanssa.

Vierailija
42/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että on, mutta se on myös osittain kiinni siitä mitä saa ja mihin on varaa. Mikään ja kukaan tuntemistani liitoissa elävistä ei elä sellaista elämää, joka saisi minut tyytyväiseksi. Mutta heille se voi olla parasta, mitä he pystyvät elämässä saavuttamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No puolison riippuvuudet tai vaikka väkivalta ei ole valintoja. Eikä toisen osapuolen käytös, pettäminen, rikokset.. mitä ikinä"

Niin en ole missään väittänytkään. Kaikkea ei voi ennakoida tai valita mutta se ei tarkoita että mitään ei voisi koskaan valita tai mitään ei voisi koskaan ennakoida. Osan asioista voi, osan ei.

"Saahan sitä oman erinomaisuuden kuplassa kuvitella että on onnistunut, koska on niin ylivoimaisen fiksu ja hyvä valitsemaan verrattuna muihin. Mutta kyllä kannattaa äärimmäisen varovainen kun muille heittää tuota "elämä on valintoja" -opetusta."

Minäkin olen tehnyt huonoja valintoja ja kärsinyt niiden seurauksista. Ei kukaan ole täydellinen. Mutta silti osa ihmisistä tekee useammin valintoja joilla on suurempi mahdollisuus johtaa hyvään lopputulokseen kuin toiset ihmiset. Niin se vain on. 

Vierailija
44/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään olen, kun on tasapainoinen ja järkevä ihminen rinnalla. On aikaa omille jutuille, parisuhteelle ja lapsille. 

Vierailija
45/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy. Olisi varmaan tosi kurjaa elää yksin lähes 40v parisuhteen jälkeen ja varmaankin nopeesti menehtyisi ikävään ja yksinäisyyteen. Meillä arki sujuvaa, tasapainoista ja kunnioitetaan, arvostetaan toisiamme. Viihdytään hyvin yhdessä kotosalla. On yhdessä turvallisempaa kun toinen sairastuu eikä heti ole ihan kokonaan ulkopuolisten avun varassa.

Vierailija
46/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Suomessa yleisin kiintymyssuhdemalli ole välttelevä? Ei me olla turvallisesti kiintyneitä.

Vierailija
47/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin onnellinen, että välillä ihan pelottaa, että se otetaan pois. Onnellinen avioliitto, jo teini-ikään ehtineet ihanat lapset, kaunis koti, suloiset lemmikit ja kaikki terveitä! En voisi pyytää enempää, olen niin kiitollinen ja onnellinen joka päivä.

Vierailija
48/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni asia on valintaa ja toisaalta moni asia voi tapahtua valinnoistasi riippumatta."

Juuri näin olen yrittänyt moneen kertaan sanoa. Mutta se silti tuntuu nostattavan osassa ihmisistä voimakkaita tunteita jos sanoo edes jolain tasolla että myös valinnoilla on vaikutusta. Ei varmuutta mistään mutta parannetaan mahdollisuuksia hyvään lopputulokseen.

Vierailija
49/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mekään tiedetä vaikka tuon "oikein valitsijan" puoliso kävis vieraissa jatkuvasti. Se onni voi olla joskus yhden tiedon päässä totuudesta. Se voi olla yks kaunis päivä, kun kaikki muuttuu. 

Tämä ei ole toive. Vaan ihan realismia että mitä vaan voi käydä. Nöyryys kannattaa säilyttää elämässä.

Moni asia on valintaa ja toisaalta moni asia voi tapahtua valinnoistasi riippumatta.

Näinpä! Itse tiedän yhden tällaisen täydellisen perheen jossa miehellä on ollut jo 15v sivusuhde. Kai siitä jotain puuttuu sittenkin. 

Vierailija
50/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitkäaikaisista suhteista useat kokemukset on niitä että ei "kasveta samaan suuntaan" tai on tullut liikaa etäisyyttä välille, läheisyys ja yhteys on kadonnut jne"

Kyllä noissakin on osassa takana myös omia valintoja. On ajateltu että ei nyt tarvitsekaan olla niin paljon yhteistä aikaa kun ei muillakaan lapsiperheillä ole, ei tarvitse käydä keskusteluja kun eihän tässä mikään ole muuttunut jne.

Myös se että uraudutaan siihen arkeen vuosikymmeneksi ja sen jälkeen havaitaan että ei oikein enää edes tunne sitä toista on myös aina jossain määrin valinta. Ei ehkä täysin tietoinen valinta mutta valinta joka tehdään siinä että ei ajatella asioita tarpeeksi.

No puolison riippuvuudet tai vaikka väkivalta ei ole valintoja. Eikä toisen osapuolen käytös, pettäminen, rikokset.. mitä ikinä

Saahan sitä oman erinomaisuuden kuplassa k

No tähän ikään mennessä on nähnyt aika monta tuttujen ja omaakin suhdetta jotka on korjaantuneet niillä valinnoilla, erolla tai päätöksellä parantaa yhteiseloa.Ihan hullua jäädä roikkumaan kun ei tässä elämässä muka mitään muutakaan voi kuin ajelehtia.

Vierailija
51/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Moni asia on valintaa ja toisaalta moni asia voi tapahtua valinnoistasi riippumatta."

Juuri näin olen yrittänyt moneen kertaan sanoa. Mutta se silti tuntuu nostattavan osassa ihmisistä voimakkaita tunteita jos sanoo edes jolain tasolla että myös valinnoilla on vaikutusta. Ei varmuutta mistään mutta parannetaan mahdollisuuksia hyvään lopputulokseen.

Eihän kukaan noin sanonut! Mutta lue huolella oma ensimmäinen kommenttisi. 

Vierailija
52/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin onnellinen ja tulen päivä päivältä kiitollisemmaksi parisuhteestani. Mieheni on oikea helmi, ja meillä on tosi hauskaa yhdessä. Viihdytään aidosti yhdessä. Alettiin yhteen nuorena ja paljon sai siitä kuulla miten nuoruuden liitot ei kestä. Nyt 15 vuotta takana ja hyvin menee edelleen. Lähipiirissä näkee sekä onnellisia että onnettomia liittoja. Joidenkin kohdalla sitä miettii, että miksi et vain lähde ja etsi parempaa.

Vierailija
53/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että on, mutta se on myös osittain kiinni siitä mitä saa ja mihin on varaa. Mikään ja kukaan tuntemistani liitoissa elävistä ei elä sellaista elämää, joka saisi minut tyytyväiseksi. Mutta heille se voi olla parasta, mitä he pystyvät elämässä saavuttamaan

No sinähän tiedät kaikkien suhteen laadun kun olet kärpäsenä katossa niitä seuraamassa. 😁 Onhan ihmisiä joita ei mikään saa tyytyväiseksi. Heillä on ihan epärealistiset odotukset parisuhteesta ja kuvittelee itsestäänkin ihan liikoja.

Vierailija
54/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen ajatusmaailmaan kuuluu varmasti vanha nöyrä periaate, kell' onni on, se onnen kätkeköön. Eli ei kommentoida somessa, ei välttämättä edes olla somessa. Esim. mun mies ei ole somessa, joten multa ei ikinä tulla näkemään päivitystä, missä hehkutan meidän vuosipäivää miljoonin sydämin ja tägään siihen elämäni peruskallion eternal love -hashtagien säestämänä. Silti olemme todella onnellisia!

Vierailija
55/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mekään tiedetä vaikka tuon "oikein valitsijan" puoliso kävis vieraissa jatkuvasti. Se onni voi olla joskus yhden tiedon päässä totuudesta. Se voi olla yks kaunis päivä, kun kaikki muuttuu. 

Tämä ei ole toive. Vaan ihan realismia että mitä vaan voi käydä. Nöyryys kannattaa säilyttää elämässä.

Moni asia on valintaa ja toisaalta moni asia voi tapahtua valinnoistasi riippumatta.

Näinpä! Itse tiedän yhden tällaisen täydellisen perheen jossa miehellä on ollut jo 15v sivusuhde. Kai siitä jotain puuttuu sittenkin. 

Jos se onkin täydellinen miehen sivusuhteen takia kun mies pysyy muualla tyydyttämässä vain himonsa mahdollisimman paljon.

Vierailija
56/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elin 20v avioliitossa ja todellakin lasten pikkulapsiaika oli yksi elämäni paras ajanjakso. Exän kanssa välit hyvät, joskus muistellaan tavatessamme jotain vanhoja, kivoja juttuja.

Nyt elän avoliitossa, 1lapsi enää kotona ja elämä on tosi hyvää. On työ, harrastuksia, suhteessa menee hyvin. Nyt jo aikuiset lapset ovat päässeet omaan elämään kiinni

Vierailija
57/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin on aina mahdollista että vaikka oma mieheni pettää. En ole naivi ja ajattele että se olisi täydellisen mahdotonta. Mutta jälleen pitää ajatella todennäköisyyksiä. Jos ja kun oma mieheni viihtyy tosi hyvin kotona, viettää ison osan vapaa-ajastaan minun kanssani eikä hänellä ole koskaan epämääräisiä tai äkillisiä menoja niin on aika epätodennäköistä että hän pettää. Siis vaikka verrattuna siihen jos hän olisi paljon poissa kotoa, hänelle ilmaantuisi usein äkisti "ylitöitä" tai en tietäisi missä hän milloinkin menee. Ei se pettäminen silloinkaan varmaa olisi mutta paljon todennäköisempää.

Vierailija
58/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aidosti kans onnellinen ja rakastunut kohta 4v kestäneessä parisuhteessa. Mulle tää on ns toinen kierros, kumppani on lapseton eikä ole ollut avioliitossa joskin pari avoliittoa on takana. Olemme 36v ja 45v, minä nainen siis vanhempi. 

Tässä suhteessa parasta rakkauden ja fyysisen vetovoiman (seksi on parasta mitä mulla on ollut varmaan tän yhteyden takia) lisäksi on jotenkin sellainen samanlainen tyyli ja näkemys, miten suhteessa halutaan olla ja vaikka miten erimielisyyksiä ratkaistaan. Meillä on alusta alkaen luonnollisesti tullut sellainen vahva yhteys ja kunnioitus toista kohtaan että mitään ilkeää vaikka riidassa ei vaan ikinä sanota ja asiat saadaan kivasti juteltua läpi.

Tämä on uutta molemmille. Lisäksi ollaan tietyllä tapaa parhaita kavereita ja ystäviä, nähdään samat asiat huvittavina. Tarkoittaa varmaan että sama huumorintaju muuta menee vielä vähän pidemmälle. Hänen kosketus ja läheisyys jo on jotenkin ihanaa turvaa tuovaa mulle ja tuntuu niin hyvältä että välillä olen siitä halauksesta jo ihan tippa linssissä. Aivan upea suhde ja toivon vaan että tämä ei ikinä lopu vaan saadaan olla loppuelämä yhdessä.

Vierailija
59/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekana voi valita ettei anna kohdella itseään huonosti.

Vierailija
60/162 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan noin sanonut! Mutta lue huolella oma ensimmäinen kommenttisi. 

No kovasti silti inttää koko ajan vastaan siitä että valinoilla olisi myös jotain väliä.

Ja ensimmäinen kommenttini ei poikennut mitenkään muista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi