Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulle jää rahaa laskujen jälkeen kk??

Vierailija
11.04.2025 |

Oletko työelämässä, eläkkeellä, perhevapaalla, työtön jne??

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotai tonni, kun asunto- ja opintolaina on suht raskaat ja maksan niitä yksin. Töissä.

Vierailija
2/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikas perijä, entä sinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia. Koti jo velaton. N53

Vierailija
4/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi jää noin 2400 e. Olen eläkkeellä, mutta tuloni koostuvat suurimmaksi osaksi pääomatuloista ja palkasta. Ei kaikki 65 v täyttäneet tarvitse monialaisia geriatrisia palveluja.

Vierailija
5/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön, pakollisten menojen jälkeen jää tonni, pari.

Vierailija
6/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan laskuilla ihan kaiken: asumisen, ruuan, sähkön, veden, netin, puhelimen jne. Eli kun laskut on maksettu, rahaa ei kulu rahaa oikeastaan Sillä lailla jää kuukaudessa säästöön yleensä tonnin verran (tai ei suoranaisesti säästöön vaan jaan sen seitsemälle lapsenlapselleni). Ja statukseltani olen (vanhuus)eläkeläinen, ikää 70 vuotta.

Vierailija
7/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön, pakollisten menojen jälkeen jää tonni, pari.

Niin varmaan, joo...

Vierailija
8/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi.

Vierailija
9/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän ihan kyllin hyvää elämää. En ole kilpavarustellut itselleni elämää jossa laskupino vaan kasvaa, kasvaa ja kasvaa. 

Vierailija
10/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellemme jää n. 800€/kk ruokaan ja vaatteisiin. Meitä on 6. Mies opiskelee kokopäiväisesti, nostaa opintolainaa. Itse käyn töissä. Vuosi vielä pitää kitkutella. 

Toimeentulotukea saataisiin jonkun laskurin mukaan 500€/kk, mutta kesämökki pitäisi ilmeisesti myydä, joten kitkutellaan.

Vierailija
11/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä. Kun palkka tulee laitan ihan ensin säästöön ja sijoituksiin 1400 euroa, sitten maksan laskut ja lopulla rahalla pärjään loppukuun. Käyttörahaa jää ehkä suunnilleen 800-1000 euroa.

Vierailija
12/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran jälkeen jää 0 €. Olen opiskelija. Söin viimeksi viikko sitten.

Vierailija
13/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on typerää porukkaa kun ei voida suoran ja rehellisesti vastata. Jos on tarve kirjoittaa tuollainen heikkolahjainen riittävästi-vastaus, niin jättää kirjoittamatta kokonaan. Vain tiukalla faktalla ja tarkoilla summilla saadaan infoa - ja tätä kautta vertailukelpoisuutta ja ratkaisuja - talouksien ongelmiin.

Vierailija
14/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen maksanut osuuteni asumiskuluista, autolainan ja auton vakuutukset, henkilövakuutukset, puhelinlaskun, suoratoistopalvelut, lasten päivähoidon ym., jää aika tasan 2000 euroa. Töissä olen, meillä on kaksi lasta.

N27

Vierailija
15/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ja riippuu kuukaudesta ja laskujen määrästä, välillä ei jää kuin muutama satanen välillä enemmän. Siis välillä tulee yllättäviä kuluja vaikka juurihoito hampaaseen missä joutuu käydä useamman kerran ja menee useampi satanen tai autoon tulee jotain korjauksia ym. Vesliaskukin on noin 250eur niin siihenkin menee aika lailla rahaa.Ja välillä tulee myös kalliita vakuutuslaskuja.

Vierailija
16/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisiäkö viljelet

Vierailija
17/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tonni, tk eläkkeellä olen.  

Vierailija
18/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikainen ja on jäänyt sen verran säästöön, että olen nyt hankkinut hiukan varastoonkin jotain ja hiukan uusinut jotain pientä kotona. Koska maailmantalous ja hallituksen päätökset voivat koska tahansa kiristää tilannetta ja tehdä elämästä kalliimpaa tai vaikeampaa, niin ennakoin. En halua pilata kesäaikaani murehtimalla, loppuuko joku tuote.

Vierailija
19/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kulujen jälkeen noin 200€, olen nyt vanhempainpäivärahalla.  Ne menee säästöön .Laskin mukaan lainan lyhennys, sähkö - ja puhelinlaskut, kotivakuutus,  ruokakaupassa käynti ja kuntosalikortti.

Muut laskut maksaa mieheni. Hän maksaa myös noin 2/3 osaa ruuasta, minun ruokakulut on mitä haen kesken viikon kun on loppunut joku , näihin menee 20-50€ viikossa .

Meillä kolme lasta .

Vierailija
20/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaisin kaikki laskut, ei elämiseen jäisi perheelle yhtään mitään. Joudun siis kikkailemaan jatkuvasti eräpäivien kanssa ja siirtelemään niitä. Yritän jättää sen verran, että ruokakaupasta selvittäisiin. Yleensä se kaatuu joka kuukausi siihen, että tuleekin jokin yllätysmeno, joltakin hajoaa kengät, tai lohkeaa paikka hampaasta. Sitten viedään pulloja kauppaan ja syödään pelkkää kaurapuuroa viimeiset päivät. 

Mikä tässä ärsyttää, on se, että tämä ei ole mikään välivaihe tai että olisimme nuoria opiskelijoita tms., vaan olemme keski-ikäisiä, keskituloisia. Olisi kiva tehdä joskus jotain ekstraa tai tarjota sellaista lapsillekin, vaikka syödä ravintolassa tai matkustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi