Paljonko sinulle jää rahaa laskujen jälkeen kk??
Oletko työelämässä, eläkkeellä, perhevapaalla, työtön jne??
Kommentit (153)
Olen mielenterveyskuntoutuja. Saan tukia Kelalta ja Ilmariselta yht. 1200e. Pakolliset menot on n. 450 kuussa. Eli jää ruokaan ja muuhun 750e kuussa.
Aion ajaa alas lääkityksen sillä olo on ollut jo pitkään hyvä ja haluaisin kokeilla nukkua luonnollisesti. En esim nykyään kunnolla muista mun unia. Haluaisin myös pudottaa painoa. Jos lääkkeen lopetus onnistuu, olen työtön työnhakija ja saan sitten vähemmän rahaa. Toisaalta pystyn menemään töihin / jaksan opiskella paremmin työllistävän ammatin ja voin alkaa tienata rahaa tulevaisuudessa. Toivon että tää kuntoutuminen jatkuu hyvin
Mulla ei ole säännöllistä tuloa joten mieheni siirtää minulle kk. N. 1500€ jolla maksan ruuat ja lasten sekä omat kuluni. Olen kolmen lapsen kanssa kotona.
Menee miinukselle mutta onneksi on säästöjä ja sijoituksia.
Noin 300€. Yksinhuoltaja äiti 2 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen yhden kouluikäisen lapsen vanhempi, lapsi asuu luonani ja tapaa etävanhempaa kerran tai kaksi kuussa. Olen työssäkäyvä. Muita tuloja ovat lapsilisä (168 €) ja elatustuki (198 €). Asumme omistusasunnossa, jonka kulut maksan kokonaisuudessaan itse, lainaa on vielä paljon jäljellä.
Pakollisten kuljen (asuminen, kotivakuutus, ruoka) jälkeen rahaa jää noin 1 600 €
Tästä summaa syö vielä remonttilainaa n 400 €/kk, auton kulut n 140 €/kk, harrastuskulut n 100 €/kk ja ammattiliiton ja kassan jäsenyys 35 €/kk eli todellisuudessa noin 900 € jää säästöön per kuukausi
menit sit viemään lapselta isän. toivottavasti oot nyt onnellinen.
Meillä ainakaan kulujen karsiminen ei noin vaan onnistu siis vaikka vesilaskun suhteen kun omakotitalossa asutaan ja 5 henkilöä käyttää vettä ja käy suihkussa ym. niin 2 kuukauden vesilasku on noin 250eur.
Välillä on jäänyt 50€ laskujen jälkeen eikä ollenkaan säästöjä. Tili tullut sitten parin viikon päästä. Iskäx3
Riippuu mitä laskuilla tarkoitetaan? Jos kaikkia pakollisia kuluja; ruoka asuminen, sähköt, verot, vakuutukset, autot vaatteet yms. Niin noin 500e/kk jää molemmilla taloudessa elävillä aikuisilla säästöön. Ei se paljon oo mutta ollaan pärjätty.
Toi menee säästötilille/ rahastoon suurimmillaan osin Molemmilla. Itsellä vähän osakkeita lisäksi.
isommat hankinnat. Auto, Autoremontit, kattoremontit yms lohkaisee tosta säästötilistä osansa joinain vuosina.
Sen verran käsi olen kuitenkin sijoitushommissa, että en oikeastaan halua velkaa ellei ole pakko. Tähän mennessä ei ole ollut pakko kuin asunnon ostoon ottaa. Ei remppoihin tai tason parannuksiin.
Monet tekee noi lainarahalla, ja sijoittaa irtonaisen pääoman paremmin, jotta lainan kulut tulee takaisin. Itse en ole niin taitava ja pitkäjänteinen sijoittaja. Suosin siis "käteistä" välttääkseni rahoituskuluja
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä laskuilla tarkoitetaan? Jos kaikkia pakollisia kuluja; ruoka asuminen, sähköt, verot, vakuutukset, autot vaatteet yms. Niin noin 500e/kk jää molemmilla taloudessa elävillä aikuisilla säästöön. Ei se paljon oo mutta ollaan pärjätty.
Toi menee säästötilille/ rahastoon suurimmillaan osin Molemmilla. Itsellä vähän osakkeita lisäksi.
isommat hankinnat. Auto, Autoremontit, kattoremontit yms lohkaisee tosta säästötilistä osansa joinain vuosina.
Sen verran käsi olen kuitenkin sijoitushommissa, että en oikeastaan halua velkaa ellei ole pakko. Tähän mennessä ei ole ollut pakko kuin asunnon ostoon ottaa. Ei remppoihin tai tason parannuksiin.
Monet tekee noi lainarahalla, ja sijoittaa irtonaisen pääoman paremmin, jotta lainan kulut tulee takaisin. Itse en ole niin taitava ja pitkäjänteinen sijoittaja. Suosin siis "käteistä" välttääkseni rahoituskuluja
Ja siis työelämässä oleva kahden aikuisen lapsiperhe kyseessä
Yleensä koko eläke, kun mies maksaa kaikki laskut, paitsi jos joskus pyytää, niin maksan jonkun jos hällä alkaa mennä tiukalle.
No paljonko sitä jää... Tili 2 viikon välein 930€ siitä asuntolainan oma osuus 600€ auton tankkiin 100€ että pääsee töihin. Toisesta tilistä perheen puhelinlaskut 200€, sähköt, vesi vakuutukset, autojen huollot... Satasta ei kyllä pysty säästämään mitenkään. Iskäx3
Laskujen jälkeen jää 1000€ josta menee ruokaan n. 600€ harrastuksiin 100€ ja lapsien kuukausirahaa ( molemmille 50€) eli 200€ jää ns. Ylimääräiseen kuten leffat, ulkonasyöminen tms. Yleensä saan säästöön 50€
Näitä on vaikea verrata kun osa asuu toisen tienaajan kanssa, joka maksaa puolet pakollisista kuluista ja yksin eläjä maksaa yksin kaikki.
Itse asun yksin ja eläke on nettona 1800, velkaa ei ole. Yksi sijoitusasunto, josta jää käteen n. 3000 euroa vuodessa. Eli nettotulot/ kk n. 2050 €. Koska sij. asuntokyseessä on loma-asunto, tulot tulevat 3-4 kuukauden aikana, ei tasaisesti joka kuukausi.
Pakollisia menoja/kk on yhtiövastikkeet (asunto, autotalliosake ja loma-osake) 600 €, sähköt 160 € (loma-asunnossa sähkölämmitys), vesi 40 €, vakuutukset 50 €, puhelin ja netti 50 €, lapsenlapsen tilille 135 €. Ruokaan budjetoin 200 euroa/kk, nostan sen käteisenä lompsaan ja koitan selvitä. Aina ei onnistu.
Sitten tietysti "satunnaiset" kulut, auton katsastus huolto, yhteensä n. 400 viime kuussa. Auto on alle kymppitonnin auto, autoa en koskaan ole ostanut velaksi. Ostin myös tänä vuonna uuden telkan loma-asuntoon yli 400 € jne. reikiä löytyy. Takkapuita ostan mökille kun omia "mettiä" ei ole.
Eli aika kädestä suuhun mennään. Pärjätään ja laskut maksetaan eräpäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos laskuilla tarkoitetaan kaikkia pakollisia kuluja ruoka mukaan lukien, niin säästöön ei jää mitään. Siis ei jää 440 euroa työttömänä. 440 euron summa jää puhelin-/nettiliittymän jälkeen ja sillä on maksettava ruoka, vaatteet ja liikkuminen. Muihin "pakollisiin menoihin" ei ole varaa (kuten auto, suoratoistoviihde tms.), joten puhelinlaskun lisäksi ei ole muita laskuja.
Korjattuna siis: 0 euroa työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
No paljonko sitä jää... Tili 2 viikon välein 930€ siitä asuntolainan oma osuus 600€ auton tankkiin 100€ että pääsee töihin. Toisesta tilistä perheen puhelinlaskut 200€, sähköt, vesi vakuutukset, autojen huollot... Satasta ei kyllä pysty säästämään mitenkään. Iskäx3
Neljän henkilön puhelinlaskut 200 euroa on kallista. Neljän henkilön rajattoman puhelimen ja netin käytön voi maksaa noin 100 eurolla. Noin 25e/kk/liittymä sisältäen netin ja puhelut.
Olen uossa, laskujen jälkeen jää 1500€