Paljonko sinulle jää rahaa laskujen jälkeen kk??
Oletko työelämässä, eläkkeellä, perhevapaalla, työtön jne??
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on typerää porukkaa kun ei voida suoran ja rehellisesti vastata. Jos on tarve kirjoittaa tuollainen heikkolahjainen riittävästi-vastaus, niin jättää kirjoittamatta kokonaan. Vain tiukalla faktalla ja tarkoilla summilla saadaan infoa - ja tätä kautta vertailukelpoisuutta ja ratkaisuja - talouksien ongelmiin.
Miten kenenkään talousongelmat ratkeaa vauvapalstalla?🤔
Kuukaudessa 900e eläke + as.tuki 340 =
nämä maksetaan kuun eri päivinä. Eli 1240e, Vuokra 530e, Puhelin +netti 55e, lainanmaksu 90e, lääkkeet yli 200e, sähkö 50e,
lopuksi vaatteet ja ruoka 313e, ei jää ainakaan säästöön juuri mitään..
Vierailija kirjoitti:
nämä maksetaan kuun eri päivinä. Eli 1240e, Vuokra 530e, Puhelin +netti 55e, lainanmaksu 90e, lääkkeet yli 200e, sähkö 50e,
lopuksi vaatteet ja ruoka 313e, ei jää ainakaan säästöön juuri mitään.. +yllätysmatkat joihin tarvis kyydin...
No auttoiko ketjun aloittajaa tämä ?
Riippuu miten laskee. En laske esim ruokaa tai vaatteita tai hammaslääkäriä "laskuksi". Vaan vain kiinteät toistuvat menot kuten vastike, sähkö, verot, vakuutukset... Näiden jälkeen jää palkasta noin 4000e.
Olen pienyrittäjä, ja lisäksi jää firman tilille reilu 10 tonni josta toki vielä menee erilaisia kuluja, kuten kirjanpito, ja veroja ennen kuin se raha olisi oikeasti käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lopuksi vaatteet ja ruoka 313e, ei jää ainakaan säästöön juuri mitään.. +yllätysmatkat joihin tarvis kyydin...
No auttoiko ketjun aloittajaa tämä ? Unohdin hammaslääkärin n.100e kerta
Kaikkien elämiskulujen jälkeen jää 20k€ vuodessa, jonka sijoitan osakkeisiin.
Eipä muut uskaltaneet laittaa
tuloja, menoja numeroilla,
MITÄ PELKÄÄTTE ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on typerää porukkaa kun ei voida suoran ja rehellisesti vastata. Jos on tarve kirjoittaa tuollainen heikkolahjainen riittävästi-vastaus, niin jättää kirjoittamatta kokonaan. Vain tiukalla faktalla ja tarkoilla summilla saadaan infoa - ja tätä kautta vertailukelpoisuutta ja ratkaisuja - talouksien ongelmiin.
Miten kenenkään talousongelmat ratkeaa vauvapalstalla?🤔
Vertaistukena ;)
Noin tonni. Budjetoimalla jäisi enemmänkin, mutta asun unelma-asunnossani unelmasijainnissani ja pulitan mukisematta sen, mikä pyydetään. Samoin tykkään matkustella, enkä katsele kaupoissa hintoja.
Olen keskituloinen, työelämässä.
Tämäkin ketju täynnä trollivastauksia, joten sanotaan nyt vaikka, että minullakin jää duunarina 5000 e säästöön joka kuukausi ja silloin kun ei käydä ulkomailla, niin 8000 e.
Paras talousneuvo jonka olen kuullut on, että maksa palkasta aina ensin itsellesi. Tarkoittaa, että ensin palkasta laitetaan x summa säästöön, sitten maksetaan laakut ja lopulla summalla pitää sinnitellä loppukuukausi.
Näin olen toiminut jo ainakin 20 vuotta ja varallisuutta ja puskuria on kertynyt niin hyvin että ostin alkuvuodesta asunnon ilman velkaa. Silti edelleen elän saman ohjeen mukaan ja välillä loppukuusta pitää katsoa tarkaan mitä ruokakaupasta voi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaisin kaikki laskut, ei elämiseen jäisi perheelle yhtään mitään. Joudun siis kikkailemaan jatkuvasti eräpäivien kanssa ja siirtelemään niitä. Yritän jättää sen verran, että ruokakaupasta selvittäisiin. Yleensä se kaatuu joka kuukausi siihen, että tuleekin jokin yllätysmeno, joltakin hajoaa kengät, tai lohkeaa paikka hampaasta. Sitten viedään pulloja kauppaan ja syödään pelkkää kaurapuuroa viimeiset päivät.
Mikä tässä ärsyttää, on se, että tämä ei ole mikään välivaihe tai että olisimme nuoria opiskelijoita tms., vaan olemme keski-ikäisiä, keskituloisia. Olisi kiva tehdä joskus jotain ekstraa tai tarjota sellaista lapsillekin, vaikka syödä ravintolassa tai matkustaa.
Eli pakko oli saada se 400 000 e talo ja uusi Tesla, eihän vähempään voi tyytyä?
Ja TAAS täällä vastaa Suomen rikkain kerma :D Jos työmatkat lasketaan työhön kuluvaan aikaan, teen joka viikko noin 60h työviikkoa ja pakollisten laskujen jälkeen (sis ruoka) ei käteen jää lähellekään tollaisia summia mitä muilla. Mut tää elintaso riittää mulle just nyt oikein hyvin :) N33
2000e jää. Laitan 500e säästöön ja 1500e käyttöön eli 50e/pv. Tuo kuluu ruokaan, bensaan, vaatteisiin, apteekkiin, kampaajaan, kosmetologiin, hierojaan, huvituksiin. Kaikki ei toki ole joka kk
Olen töissä ja asun yksin
N54
Keskituloinen pariskunta, okt ja harrastavat teinit joten rahaa menee. Autot täytyy olla työn vuoksi.
Laskujen ja kauppalaskujen jälkeen jää noin 400-900€/kk. Ruuasta ei tingitä vaan syödään paljon kasviksia, hedelmiä ym monipuolista. Ravintoloissa käydään ehkä pari kertaa vuodessa.
Säästöön jää 50-200€/kk
Vierailija kirjoitti:
150-200.
Ja olen siis osa-aikatyössä ja kuntoutustuella.
Töissä olen, tulot vaihtelee. En laske paljon jää laskujen jälkeen, sillä siirrän aina laskujenmaksutilille 1500€, osakkeisiin 500€, matkatilille 300€ ja loput jää käyttötilille (asuntolaina menee käyttötililtä suoraveloituksena). Ehkä n. 1600-2000€/kk jää pakollisten laskujen jälkeen ruokaan, matkusteluun, sijoittamiseen yms.
Laskutili elää omaa elämäänsä, välillä siellä on enemmän, välillä vähemmän rahaa. Aloitin siirtämään kuukausittain laskutilille arvioidun keskimääräisten kulujen verran jo useampi vuosi sitten, kun tulot oli 1500€/kk, ja aina esim. vakuutusmaksut vei talouden kuralle. Muutamassa kuukaudessa sain talouden paremmaksi, eikä ole sen jälkeen tarvinnut miettiä mistä rahat isoihin laskuihin jotka ei tule joka kuukausi.
?