Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormoonihoito ihon kautta. Mikä mukavin käyttää, laastari, geeli vai spray?

Vierailija
16.08.2023 |

Mikä käyttötavoista on arjessa helpoin? Oletteko huomanneet joitain syitä, miksi joku tavoista olisi parempi toista?

Kiitollinen kokemuksista!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, löytyykö näin aamutuimaan kokemuksia?

Vierailija
2/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laastari oli helpoin. Se vain saattaa joskus nurkastaan tarttua alushousuihin. Tarra jättää jäljet, joita saa rapsutella tai jynssätä pois. Iho saattaa punoittaa.

Geeli oli mielestäni suttuista, kun sitä piti laittaa niin paljon. Käytin käsivarsiin.

Laastareista oli puolen vuoden saatavuuskatko, jolloin vaihdoin Indivina pillereihin ja lisänä Vagifem ja Vagisan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni sanoo laastari.Niitä ei saanut joitain kukausi.Kun apteekeilla oli toimimitus katkos.Joutu geeliä käytää ja sano ei hänellä toiminut.Jokainen keho toki yksilölinen.Mikä toiselle sopii ei sovi toiselle.Testamalla itse tiedät!Minulla vaihdevuosiin toimii liikunta,liikunta.Ruoka ja uni rytmi.Likunta ulkona ja todella paljon.

Vierailija
4/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on estrogeenisuihke ja se on tosi kätevä. Kuivuu nopsaan, helppo annostella ja ei suttaa eikä sotke. Vahva suositus.

Vierailija
5/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se geeli, mikä helposti tarttuu muihinkin? Siitähän oli joku artikkelikin, kun jonkun naisen koirat rupesivat oireilemaan, ja syy oli nämä hormonit. Laastari varmaan vähemmän levittää muihin?

Vierailija
6/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on vain laastarista IVF:n yhteydessä, mutta itse koin ne todella käteviksi ja helpoiksi käyttää.

Vierailija
7/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän geeliä, levitän sen reiteen, ei sottaa kun vaan malttaa hieroa sen ihoon kunnolla, kuivuu nopeasti. Kokeilin myös laastaria, mutta se ei helteillä pysynyt iholla ja sen kiinnittäminen olikin sitten oma juttunsa, että siitä sai vesitiiviin. Suihkeesta en ole kuullutkaan aikaisemmin.

Vierailija
8/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän geeliä, levitän sen reiteen, ei sottaa kun vaan malttaa hieroa sen ihoon kunnolla, kuivuu nopeasti. Kokeilin myös laastaria, mutta se ei helteillä pysynyt iholla ja sen kiinnittäminen olikin sitten oma juttunsa, että siitä sai vesitiiviin. Suihkeesta en ole kuullutkaan aikaisemmin.

Lenzetto, käytetään kuin geeliä kerran vuorokaudessa. Kätevä.

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/LENZETTO-153-mg/suihke-transder…

Vierailija
9/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihke paras.

Vierailija
10/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemusta laastarista. Pääosin pysyy hyvin, mutta runsaasti liikkuvana ja hikoilevana on pari kertaa ollut poistokunnossa tällaisen rääkin jälkeen.

Liimajäljet ovat tiukassa ja jotenkin se reuna kerää kaiken nukan jne, vaikka kuinka hyvin prässäisit kiinni.

Kaikkia hormonikorvauskomboja ei ole kaikissa muodoissa; esim. itselleni ei tuota geelivaihtoehtoa edes ollut. Tosin en tiedä olisinko sellaista edes halunnut, koska itsellä koiria ja juuri on ollut juttua siitä, kuinka koirat saavat osansa omistajan hormoneista, kun käytetään iholle näitä valmisteita ja koira sitten nuolee.

Vierailija
11/40 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tutkimus että hormoneja käyttävien naisten (estrogeeni) käsistä tarttuu kaupan tuotteisiin ja muualle kosketuspintoihin. Jopa kotieläimiin. Ja voi miehille aiheuttaa ongelmia hormonitasapainossa (kuoropojan ääni) tai naisille joilla on liikaa estrogeeniä, joka muuttuu testoksi ja parta kasvaa. Voiko suihkeet ja geelit myös levittäytyä ympäristöön ja suihkun jälkeen menee järven ja joen kautta mereen? Tai suoraan mereen. Entä merieläimet jos se kulkeutuu kauas. Kysymyksiä oli tässä.

Vierailija
12/40 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun olette käyneet vastaamassa, luin näitä vasta nyt! Luulen taipuvani kokeilemaan tota suihketta. Kuulostaa ainakin kätevältä! Toivottavasti näistä teidän vastauksista on apua muillekin.

Ap

Vierailija
13/40 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka selvät vaihdevuosioireet tulee olla, että hormonikorvaushoito on tarpeen? Mitä jos sitä käyttääkin turhaan? Näillä helteillä on välillä vaikea tietää onko kuuma-aalto vai lämmin päivä ja johtuuko uniongelmat stressistä vai vaihdevuosista.

Vierailija
14/40 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeli on ihan hyvä ja toimii.

Vierailija
15/40 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin alkuun suihketta (Lenzetto), mutta muutaman viikon käytön jälkeen aloun saada siitä ihottumaa. Ihottuma nousi pyöreinä läikkinä ja näytti kuin käsivarret olisivat ankeriaan puremilla. Vaihdoin perinteiseen geeliin ja siihen olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
16/40 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka selvät vaihdevuosioireet tulee olla, että hormonikorvaushoito on tarpeen? Mitä jos sitä käyttääkin turhaan? Näillä helteillä on välillä vaikea tietää onko kuuma-aalto vai lämmin päivä ja johtuuko uniongelmat stressistä vai vaihdevuosista.

Kuuma aalto alkaa ikään kuin sisältä päin ja leviää siitä. Kyllä sen erottaa. Uniongelmat johtuvat usein öisistä kuumista aalloista, koska ne herättävät monta kertaa yössä.

Vierailija
17/40 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeli. Kuivuu nopeasti eikä sottaa kun malttaa hetken odottaa. Suihke leviää ympäristöön ja laastari on epämiellyttävä.

Vierailija
18/40 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeli. Kuivuu nopeasti eikä sottaa kun malttaa hetken odottaa. Suihke leviää ympäristöön ja laastari on epämiellyttävä.

Suihke, ainakaan lenzetto ei leviä ympäristöön. Siinä on suutin mikä laitetaan ihoa vasten ja suhautetaan, mitään ei pääse suuttimen ulkopuolelle.

Vierailija
19/40 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Evorel laastari joka jätti jälkiä ihoon ja oli hankala rapsuttaa pois liiman jäljet vaikka käyn suihkussa joka päivä. Mulla alkoi laastarin käytön jälkeen kuukautiset uudelleen ja ei ollut kylläkään mitään pientä tiputtelua vaan runsas vuoto sekä menkkakivut päälle. Tämän takia lopetin ja olen nyt ilman mitään. Gynekään ei maininnut mitään että saattaa aiheuttaa vuotoa kun kysyin haittavaikutuksista. Voiko Vagifem/Vagisan käyttää säännöllisesti..vai vain kuuriluontoisesti, eikös niitä saa apteekista ilman reseptiä?

Vierailija
20/40 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö geelien ja suihkeiden kanssa pidä ottaa vielä ne pillerit, jos kohtu on tallella. Eli ei pelkkä geeli tai suihke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi