Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulle jää rahaa laskujen jälkeen kk??

Vierailija
11.04.2025 |

Oletko työelämässä, eläkkeellä, perhevapaalla, työtön jne??

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan laskuilla ihan kaiken: asumisen, ruuan, sähkön, veden, netin, puhelimen jne. Eli kun laskut on maksettu, rahaa ei kulu rahaa oikeastaan Sillä lailla jää kuukaudessa säästöön yleensä tonnin verran (tai ei suoranaisesti säästöön vaan jaan sen seitsemälle lapsenlapselleni). Ja statukseltani olen (vanhuus)eläkeläinen, ikää 70 vuotta.

Kannattaisiko mieluummin säästää itselle vaikka sairastumista, hoivakotipaikkaa tai hautajaisjärjestelyjä varten? Lastenlasten on hyvä oppia arvostamaan rahan tienaamista itse.

Jos haluaa säästää rahaa hoivokotia varten, pitäisi joka kuukausi olla ylimääräistä rahaa noin 6000 e, joka pantaisiin säästöön tai siis sijoitettaisiin. Rahan arvo ei saisi laskea. Mutta kuka uskaltaisi sijoittaa nyt, kun on kuultu hätkähdyttäviä uutisia.

Vierailija
142/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menot vaihtelevat kuukausittain, koska joissain kuukausissa on enemmän laskuja maksettavana (esim vakuutukset tulevat maksuun 1-4 kertaa vuodessa eikä kuukausittain). Tällöin voidaan olla joskus kuukausitasolla miinuksen puolella, mutta koko vuoden tasolla ollaan aina plussan puolella noin 1500-2000€ eli kuukaudessa keskimäärin noin 125-170€. 

Säästössä on kuitenkin reilusti puskurivaraa, eli ongelmana ei ole tuo miinuksen puolelle meno joinakin kuukausina, koska se aina lopulta palautuu takaisin ja vuoden lopussa ollaan plussalla. Siitä ollaan tarkkoja, että aina vuoden lopussa ollaan plussalla, ja sillä kasvatetaan säästöjä. Sen vuoksi budjetoidaan ja eletään sen mukaan

Vuoden alusta olen nyt ollu työttömänä, joten puskuri tuli nytkin tarpeeseen. Onneksi sain kuitenkin vakkaripaikan ja aloitan uudessa työssä, joten huoli toimeentulosta on poistunut ja saadaan taas vapaammin suunnitella elämää.

Tiesitkö, että vakuutusmaksut voi maksaa myös kuukausittain? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ päivärahasta jää asumiskulujen jälkeen noin 200€. Sillä maksan sitten ruoat, lääkkeet, lääkärikäynnit, matkat, vaatteet, puhelimen ja yllätysmenot kuten nyt TVn rikkoutuminen. 

Vierailija
144/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstalla vaikuttaa olevan ok tuloisia,oon selvästi palstan köyhin. vastaan tutun ikonisella karjalaislauseella"kaik män,eikä riittänykkään" kun rahat meni kauppareissul.

Vierailija
145/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menot vaihtelevat kuukausittain, koska joissain kuukausissa on enemmän laskuja maksettavana (esim vakuutukset tulevat maksuun 1-4 kertaa vuodessa eikä kuukausittain). Tällöin voidaan olla joskus kuukausitasolla miinuksen puolella, mutta koko vuoden tasolla ollaan aina plussan puolella noin 1500-2000€ eli kuukaudessa keskimäärin noin 125-170€. 

Säästössä on kuitenkin reilusti puskurivaraa, eli ongelmana ei ole tuo miinuksen puolelle meno joinakin kuukausina, koska se aina lopulta palautuu takaisin ja vuoden lopussa ollaan plussalla. Siitä ollaan tarkkoja, että aina vuoden lopussa ollaan plussalla, ja sillä kasvatetaan säästöjä. Sen vuoksi budjetoidaan ja eletään sen mukaan

Vuoden alusta olen nyt ollu työttömänä, joten puskuri tuli nytkin tarpeeseen. Onneksi sain kuitenkin vakkaripaikan ja aloitan uudessa työssä, joten huoli toimeentulosta on poistunut ja saadaan taas vapaammin su

Tiesitkö, että vakuutusmaksut voi maksaa myös kuukausittain? 

Tiesin, mutta en näe tarvetta olla niitä joka kuukausi olla makselemassa, kun maksaminen harvemmin ei aiheuta haasteita talouden kannalta. 

Vierailija
146/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia. Noin tonttu menee kuluihin, ja loput sijoituksiin, niin että mitään ei jää loisimaan tyhjänpanttina käyttötilille kuun lopussa.

Vierailija
147/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan laskuilla ihan kaiken: asumisen, ruuan, sähkön, veden, netin, puhelimen jne. Eli kun laskut on maksettu, rahaa ei kulu rahaa oikeastaan Sillä lailla jää kuukaudessa säästöön yleensä tonnin verran (tai ei suoranaisesti säästöön vaan jaan sen seitsemälle lapsenlapselleni). Ja statukseltani olen (vanhuus)eläkeläinen, ikää 70 vuotta.

Kannattaisiko mieluummin säästää itselle vaikka sairastumista, hoivakotipaikkaa tai hautajaisjärjestelyjä varten? Lastenlasten on hyvä oppia arvostamaan rahan tienaamista itse.

Jos haluaa säästää rahaa hoivokotia varten, pitäisi joka kuukausi olla ylimääräistä rahaa noin 6000 e, joka pantaisiin säästöön tai siis sijoitettaisiin. Rahan arvo ei saisi laskea. Mutta kuka uskaltaisi sijoittaa nyt, kun on kuultu hätkähdyttäviä uutisia.

Jos hoivakotiin on alle 5 vuotta aikaa, sijoittaa luottofirman määräaikaistileille. Jos enemmän, kannattaa sijoittaa tuottavammin. Tietty jos uskoo, että Trump pystyy kätyreineen paskomaan koko maailmantalouden lopullisesti, niin sjoittaminen ei kannata. Eikä siinä tapauksessa, että rahat tarvii pian käyttöön. Mutta jos pystyy 10-15 vuottakin odottelemaan, niin juuri nyt kannattaa sijoittaa, ajallisesti, maantieteellisesti ja alakohtaisesti hajauttaen.

Vierailija
148/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan puolikkaan pienestä eläkkeestä,  sekä hiukan työmarkkinatukea lisäksi.  Yhteensä nettona noin 700e/ kk. Onneksi on työssäkäyvä puoliso ja velaton asunto. 

Vierailija
149/153 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en säästä vanhainkotiin enkä arkkuun. käytän elämiseen. kun ei tulevasta tiedä.

Vierailija
150/153 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokran jälkeen jää 0 €. Olen opiskelija. Söin viimeksi viikko sitten.

Kaurapuuropaketti maksaa 37-98 senttiä ja siitä syö monta kertaa. Parempi sekin kuin täysi syömättömyys. 

Trollihan tuo(kin) on. Ei kenenkään tarvitse Suomessa olla päiväkausia syömättä, ellei itse halua. Ja jos olisi viikon syömättä, niin silloin olisi käytännössä jo sairaalapotilas.

Kerro mistä sitä rahaa saa? Minulla opintoraha ja asumistuki kuittaa juuri vuokran. Sen jälkeen on hieman säästöjä, mutta jos tulee yllättäviä kuluja tai laskut kasaantuvat samalle kuukaudelle niin sitten katsotaan onko kaapissa ruokaa ja jos ei ole niin sitten ei syödä. Ruokajonoihin en alennu.

Vierailija
151/153 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole säännöllistä tuloa joten mieheni siirtää minulle kk. N. 1500€ jolla maksan ruuat ja lasten sekä omat kuluni. Olen kolmen lapsen kanssa kotona.

Ja eläkettä ei kerry sinulle ollenkaan. Kivat vanhuuspäivät edessä.

Vierailija
152/153 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskuntana meille jää 8000 € kuussa asumiskulujen jälkeen. 

Vierailija
153/153 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä jää keskimäärin n. 150 €. Tulee myös kuukausia jolloin laskut sattuvat samalle kuukaudelle ja silloin jää ruokaan ja muuhun 0 €. Kuukauden onneksi pärjää syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi