Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sametti - tyttö joka katui

Vierailija
11.04.2025 |

Tämä poikatyttö on jokaisen vihervassun painajainen...

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/7d9fd668-3432-4a3f-a979-aa9e07d…

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille vekslaajille vois laittaa "kaluston" nepparilla kiinni. Aamulla jos tuntuu, että tänään mä oon mies, niin napsauttas vaan kalun paikalleen. Tississä vois olla joku venttiili, mihin pumppamalla ilmaa sais valtavat rinnat, jos ois tyttömäinen olo aamulla.

Vierailija
22/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille vekslaajille vois laittaa "kaluston" nepparilla kiinni. Aamulla jos tuntuu, että tänään mä oon mies, niin napsauttas vaan kalun paikalleen. Tississä vois olla joku venttiili, mihin pumppamalla ilmaa sais valtavat rinnat, jos ois tyttömäinen olo aamulla.

No tässähän on kustannustehokas ratkaisu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkistävän totta puhuva ihminen. Tietenkään sukupuolta ei voi vaihtaa, mutta Sametti on ainoa joka sanoo sen.

Muistan nähneeni toisenkin dokumentin, jossa Mira muutti itsensä Kaiksi, leikeltiin rinnat ja muut pois, jota myöhemmin katui ja muuttui naiseksi taas.

Tutkimusten mukaan katuminen ei kuitenkaan ole yleistä, mutta surullista tietysti heille, jotka väärään päätökseen ryhtyivä.

Vierailija
24/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on painajaista? Hän haluaa korjata sukupuolensa toiseen kertaan ja minä haluan elää yhteiskunnassa jossa se sallitaan. 

Muttakun se sukupuoli ei vaan mitenkään korjaannu saatika muutu.  Minä en halua maksaa tätä enkä halua todellisuuteen pohjautumatonta toiveajattelua lainsäädäntöön ettei kenellekään tulisi paha mieli.

Enhän minäkään maininnut kommentissani mitään siitä, kenen tuo minun mielestäni pitäisi maksaa. En näe mitään syytä rahoittaa noita julkisista rahoista. 

Vierailija
25/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on painajaista? Hän haluaa korjata sukupuolensa toiseen kertaan ja minä haluan elää yhteiskunnassa jossa se sallitaan. 

Vaan kun se toiseen kertaan korjaaminen ei onnistu. Ei hän saa poistettuja elimiään enää takaisin.

Niin, rinnat, munasarja, kohtu poistettu. Parta kasvaa ja ääni pysyvästi matala. Miten nuo korjata. Syävänkin vuoksi rintapoistetut joutuvat odottamaan vuositolkulla uutta rintaa, eikä se ole mikään pieni leikkaus.

Eikös tuo tarkoita, että tilanne on hänen painajaisensa? Ei vihervassarin eli tässä tapauksessa vaikkapa minun. Siihen otin kantaa. 

Vierailija
26/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tällainen sukupuolensa leikkauksella vaihtanut on koko loppuikänsä kummajainen. Ei suvunjatkamiskykyä, miten on seksuaalitoiminnot?

Vierailija
27/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hän nyt kuitenkaan enää mikään 'tyttö' olisi - ikänsäkään puolesta.

Vierailija
28/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol mitä olkinukkeilua. Olen pitkän linjan vihervassari ja myös Sametin fani ja seuraaja. Hän puhuu fiksuja transition psyykkisestä puolesta, mistä harva puhuu. 

Silti se on vain yksi tarina, moni muu kokee muutokset hyvinä ja identiteettiä vaihvistavina. Joten ei ole yhtä kaikille sopivaa mallia tuossakaan.

Siksi olisikin tärkeää, että pidetään mieli avoimena tämänkin asian äärellä eikä olla "ehdottomasti näin on asiat kaikilla, muu on pskaa ja <lisää poliittinen olkinukke tähän>."

Vierailija
29/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua elää tällaisessa maailmassa, missä tarjotaan hoitoina peruuttamattomia leikkauksia ja hormonihoitoja pelkän ideologian vuoksi 

Vierailija
30/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tärkeä muistutus, miksi ennen transhoitoja pitäisi tutkia niitä traumoja ja muuta, mitkä sen transkokemuksen mahdollisesti aiheuttaa. Potilaat vaan eivät halua, että tätä puolta tutkitaan vaan haluavat ensin näitä trans-muutoksia. 

Vierailija
31/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ei pitäisi tapahtua verovaroin. 

Vierailija
32/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin halusin lapsena olla poika, olisin saanut sellaisia leluja joilla pojat leikki ja olisin saanut leikkiä vähän rajummin kuin tytöt joille aina hoettiin varo varo varo... milloin mitäkin, ettet kaadu, ettet likaa vaatteitasi ym. Näin joskus 6-8v. ikäisenä, mutta siitä eteenpäin ei ole mielitekoja pojaksi ollut tulla. Tästä aikaa jo kohta 60v kuten asenteellisesta lelujen suunnasta jo huomaakin

Olen aina leikkinyt poikien leluilla ja ala-asteella olin muutaman kerran jälki-istunnossa koska tappelin poikien kanssa, silti en ikinä ole tuntenut itseäni pojaksi, vaan tytöksi ja murrosiän koittaessa alkoivat pojat kiinnostamaankin ihan muussa mielessä kuin tappelukavereina. Kamalaa, jos minut olisi silloin mutiloitu 

Vierailija
33/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua elää tällaisessa maailmassa, missä tarjotaan hoitoina peruuttamattomia leikkauksia ja hormonihoitoja pelkän ideologian vuoksi 

Edelleenkään kommentissani ei sanottu mitään tuollaista. 

Vierailija
34/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi? Oletatko kaikkien Vihreitä tai vasemmistopuolueita äänestävien ajattelevan tästäkään asiasta samalla tavalla?

Vierailija
35/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol mitä olkinukkeilua. Olen pitkän linjan vihervassari ja myös Sametin fani ja seuraaja. Hän puhuu fiksuja transition psyykkisestä puolesta, mistä harva puhuu. 

Silti se on vain yksi tarina, moni muu kokee muutokset hyvinä ja identiteettiä vaihvistavina. Joten ei ole yhtä kaikille sopivaa mallia tuossakaan.

Siksi olisikin tärkeää, että pidetään mieli avoimena tämänkin asian äärellä eikä olla "ehdottomasti näin on asiat kaikilla, muu on pskaa ja <lisää poliittinen olkinukke tähän>."

Kyllä, jokainen voi hakea miehen/naisen/eläimen/minkä tahansa olemisen tunteen, kaikki yhtä tärkeitä, pukeutua erilailla vaikka joka päivä, mutta miksi täytyy muokata ulkonäköä kirurgisesti? Jos antaa muiden määrittää oma olo on aika heikko. Jokainen kun määrittää arvonsa itse.

Vierailija
36/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ei pitäisi tapahtua verovaroin. 

Siihen en sanonutkaan mitään. En ottanut kantaa muihinkaan asioihin, joita ei kuuluisi verovaroista mielestäni maksaa. 

Vierailija
37/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon hänen bloginsa kommentteja ja yksi pisti silmään. 16v nuori, joka tunsi olevansa mies, koska naisellisuus ällöttää. Hän tunsi että olisi homomies, koska tuntee sympatiaa homoja kohtaan. 

Kyseli miten päästä hoitoihin ja onko se ilmaista. 

Eli nuoruuden kehoahdistusta, jota sitten puoskaroidaan äärimmäisen vaarallisilla leikkauksilla ja hormonihoidolla, jotka jättävät ihmiseen peruuttamattomia muutoksia. 

Vierailija
38/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin olen sitä mieltä, että tällainen maailma joka mutiloi ihmisiä ideologisista syistyä ei ole mikään hyvä paikka kenellekään eikä ainakaan näille ilmeisesti jostain psyykkisistä ongelmista kärsiville ihmisille 

Vierailija
39/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi? Oletatko kaikkien Vihreitä tai vasemmistopuolueita äänestävien ajattelevan tästäkään asiasta samalla tavalla?

Kyllä. Siksihän te niitä äänestätte, koska teillä on sama arvomaailma 

Vierailija
40/108 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin olen sitä mieltä, että tällainen maailma joka mutiloi ihmisiä ideologisista syistyä ei ole mikään hyvä paikka kenellekään eikä ainakaan näille ilmeisesti jostain psyykkisistä ongelmista kärsiville ihmisille 

Rinnastaisin nuo korjaukset muihin kauneusleikkauksiin. Omilla varoillaa ihminen voi kehoaan muokata ja jokaisella muokkaajalla on omat syynsä. Ei tuossa tarvitse kenelläkään olla mitään ideologista syytä tuputtaa ihmisille jotain operaatiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi