Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD diagnooseja ja lääkityksiä saatetaan alkaa mitätöimään

Vierailija
10.04.2025 |

"ADHD-diagnooseja on tehty viime vuosien aikana liian heppoisin perustein, joka on johtanut ylilääkitsemiseen. Diagnooseja on annettu paljon myös elämässä hyvin menestyneille. Esimerkiksi Ruotsissa diagnooseja on alettu jo purkamaan, ja lääkityksiä lopettamaan. Stimulanttilääkitykset ovat pohjoismaiden oma bentsodiatsepiini tai opioidiepidemia, ja siksi on hyvä että tilannetta tarkastetaan."

Tarkoittaako tämä, että mun ADHD lääkitys esim voitaisiin lopettaa? 

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia?

Vierailija
2/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onko woke kuollut? Emmekö kaikki olekaan uhreja??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten ihmeessä tämä siihen liittyy..

Vierailija
4/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se voidaan lopettaa. Kaikki reseptilääkitys on lääkärin harkinnan varassa. Jos reseptiä ei enää syystä tai toisesta katsota tarpeelliseksi uusia, et saa lääkkeitä mistään laillisesti.

Vierailija
5/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Sarasvuo vihjailee Tiktokissa omaavansa ADHD/ADD diagnoosin...

Vierailija
6/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ulkopuolinen sinun diagnoosiasi tai lääkitystäsi pura, jos molemmat ovat tarpeellisia. Purkaminen viittaa tilanteisiin, joissa henkilö itse hakee diagnoosin purkua esim. urahaaveiden takia. ADHD estää mm. lentäjän ja poliisin ammatin, armeijassakin on erityisiä sääntöjä nimenomaan lääkityksen suhteen.

ADHD on kehityksellinen neuropsykiatrinen häiriö, joka ei "parane". Oireita voi kuitenkin oppia hallitsemaan ja oireet myös iän myötä muuttuvat. Varsinkin ylivilkkaus lievenee aikuisuudessa, ja sitä opitaan myös säätelemään paremmin. Niinpä ihminen saattaa itse ajatella, ettei halua kantaa diagnoosia enää. Väkisin niitä ei kuitenkaan keneltäkään pureta.

T. Nepsyvalmentaja

Vierailija
7/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se liittyy siten että vuonna 1985 ei kukaan ollut kuullutkaan mistään ADHD:tä. Oli vain kusipäitä ihmisiä...

Vierailija
8/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokainen voi omalta kohdaltaan miettiä, onko diagnoosista apua. Mutta ihan pelkästään itseymmärryksen välineeksi ei diagnoosiakaan kannata hankkia. Se kuitenkin on itseään toteuttava ja rajoittaa aina jonkin verran elämää.

Mun ystäväni, jolla on huippukilttejä tyttöjä, kyselee aina välillä, eikö vilkkaalla pojallani vieläkään ole ADHD-diagnoosia. No ei ole. Poika pärjää koulussa ja haaveilee lentäjän ammatista, miksi minä häntä estäisin?

Vierailija
9/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtihän siinä lääkefirmat taas vetää pikavoitot, nyt menossa laihdutuslääkebuumi, mitähän seuraavaksi.

Vierailija
10/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yllätys, että ADHD ei vaikuta älykkyyteen, mutta kuormitukseen se kyllä vaikuttaa merkittävästi. 

Vierailija
11/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ulkopuolinen sinun diagnoosiasi tai lääkitystäsi pura, jos molemmat ovat tarpeellisia. Purkaminen viittaa tilanteisiin, joissa henkilö itse hakee diagnoosin purkua esim. urahaaveiden takia. ADHD estää mm. lentäjän ja poliisin ammatin, armeijassakin on erityisiä sääntöjä nimenomaan lääkityksen suhteen.

ADHD on kehityksellinen neuropsykiatrinen häiriö, joka ei "parane". Oireita voi kuitenkin oppia hallitsemaan ja oireet myös iän myötä muuttuvat. Varsinkin ylivilkkaus lievenee aikuisuudessa, ja sitä opitaan myös säätelemään paremmin. Niinpä ihminen saattaa itse ajatella, ettei halua kantaa diagnoosia enää. Väkisin niitä ei kuitenkaan keneltäkään pureta.

T. Nepsyvalmentaja

Nepsyvalmentaja 🤣😆 Sinunlaiset huuhaa-akat onkin helisemässä kun rahahanat nepsyjen varjolla sulkeutuu. 

Vierailija
12/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👵🏻: Meidän Eemi on erityinen

Vierailija
13/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietävät totuuden nepsyistä: kyse on siitä kun ei jakseta kasvattaa, niin sitte haetaan diagnoosi. 

Oikeita vammaisautisteja on vähän. 

Vierailija
14/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voisivat ruveta kasvattamaan lapsiaan ja ottaa älylaitteet pois alle 15-vuotiailta. ADHD:lla usein oikeutetaan se, että lapsi käyttäytyy huonosti, rikkoo kaiken eikä siivoa sotkujaan.

Vierailija
15/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD-potilaat eivät kelpaa poliisikoulutukseen eivätkä luovuttamaan siittiöitä/munasoluja. 

Vierailija
16/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se liittyy siten että vuonna 1985 ei kukaan ollut kuullutkaan mistään ADHD:tä. Oli vain kusipäitä ihmisiä...

Siihen aikaan oli MBD ja nepsyt erityisluokalla/apukoulussa tai tarkkailuluokalla.

Vierailija
17/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ns. menestyminen on paljon muodikkaampaa kuin aiemmin ja jos sinulla ei ole täydellistä keskittymiskykyä ja itsekuria olet altavastaajana, joten haetaanpa diagnoosi ja ADHD lääkkeet.

Vierailija
18/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Nepsyvalmentaja

Joo, ei ulkopuolelinen pura, mutta mitä diagnostiikkaan tulee, lääkäri ei tosiaankaan ole mikään ulkopuolinen. Jos diagnoosi on oikea ja lääke tarpeellinen, ei mitään tietenkään pureta. Jos jossain vaiheessa ilmenee, että diagnoosi ja/tai lääkitys on väärä, lääkäri ihan varmasti purkaa ne. 

Vierailija
19/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nepsyvalmentaja

Nepsyvalmentaja 🤣😆 Sinunlaiset huuhaa-akat onkin helisemässä kun rahahanat nepsyjen varjolla sulkeutuu. 

Juuri näitä joille maksetaan siitä, että ihan terveiden aikuisten ihmisten kanssa kiinnittelevät keittiössä lappuja että missä kaapissa on mitäkin. 

Vierailija
20/79 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se lääke auttaa, miksi se pitäisi poistaa? Isompi ongelma on ne, jotka eivät ota tarpeellista lääkettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi