Miten tukia saavat ärsyyntyvät jos työssä käyvien verot laskisi?
Kaikesta löytyy kritisoitavaa, ja kaikki pitäisi saada itselle tekemättä mitään.
Henkilökohtaisen avustajan ja puhelinmyyjän töitä on auki. Mutta ei kelpaa, kun joutuisi tekemään liikaa hommia.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Millähän aloittaja kuvittelee, että yhteiskunta kustantaa päivähoidon, neuvolat, terveyskeskukset, sairaalat, poliisi ja palokunnan, koulut, tiet, puistot jne.
Varsinkin kun näiden budjetista 50% menee somppujen elättämiseen, niin jatkossa onkin kova paikka keksiä mistä rahat otetaan, vain kuluja aiheuttavia toimenpiteitä ja henkilöitä tulee joka vuosi lisää...
Vierailija kirjoitti:
Työttömät maksavat veroa.
😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Tukia saa suurin osa suomalaisista.
Itse olen sitä mieltä, että lapsilisien maksu pitää poistaa kokonaan varakkailta perheiltä. Nyt kansa maksaa näille näitä sijoitusrahoja. Kummasti Purra ja Orpo eivät tätä säästöä vaatineet🤔😂
Köyhiltä kyllä viedään, mutta ei rikkailta.
Lapsilisien maksaminen niille ketkä eivät maksa veroja tulisi lopettaa. Varakkaat kyllä ovat maksaneet lapsilisänsä moneen kertaan.
Köyhiltä ei viedä mitään vaan annetaan tulonsiirtoja, rikkailta viedään verojen muodossa huomattavasti rahaa
Vierailija kirjoitti:
Tukia saa suurin osa suomalaisista.
Itse olen sitä mieltä, että lapsilisien maksu pitää poistaa kokonaan varakkailta perheiltä. Nyt kansa maksaa näille näitä sijoitusrahoja. Kummasti Purra ja Orpo eivät tätä säästöä vaatineet🤔😂
Köyhiltä kyllä viedään, mutta ei rikkailta.
Lapsilisän voi poistaa kaikilta ja korvata kunnollisella lapsikohtaisella verovähennyksellä
JUMALAUTA! Minun kaljarahoilla elelevät työttömät! MENKÄÄ TÖIHIN! Mutta ette juo minun piilopulloa siellä töissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri tukea asioita kuten ihmisten koulutusta, asepalvelusta ym mistä on hyötyä tulevaisuudessa. Sen sijaan kotona makaamisen tukeminen ei ole millään tavalla hyödyllistä.
Sinä et sanele sitä mikä on hyödyllistä. Henkilö itse päättää mitä tekee jos työstä saatava tarjous ei ole tarpeeksi merkittävä porkkana.
Näin se menee markkinataloudessa.
Etkä sinä sanele paljonko laiskottelusta pitää muiden maksaa laiskottelijalle. Minun mielestä nollaeuroa. Syö vaikka pikkukiviä.
Typerä kakara. Tiedätkö edes, mikä on yhteiskunta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂
LÄÄKKEET!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂
LÄÄKKEET!
JUMALAUTA! Väärät lääkkeet minulla! Ei auta nämä. alkaa vaan naurattaa! Täällä hirnun pöhnässä työttömille ja kaljaa vedän. Jumalauta! Ei ole montaa kaljaa minulla. Työttömät vei minun kaljarahat ja lääkkeet!
Et voi olla noin tyhmä. Ei siellä lasketa jääkö sinun veroeurosi säästöön. KOK ottaa tälle vuodelle velkaa 12 500 milj. Sillä rahoitetaan ukrainaa,sotakaluston hankintaa sekä maatalous ja yritystukia kuten businesfinland ja senaattikiinteistöt jne. KOK on lanseerannut sanan JAKOVARA. Lue ja viisastu sillä verosi eivät KOK velanoton jälkeen laske seuraavaan 300v.
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy sanoa tähän väliin että matalapalkka-alan työläisiltä voisi poistaa verotuksen kokonaan pois. Ihan täysin pois ja sekään ei auttaisi yhtään mitään. Työnteko ei silloinkaan kannattaisi, koska tulot jäisi edelleen alle 2000e kk.
Kohtuulliseen elämän tarvitaan yli paritonnia.
ET.. Ett moikka.
Voisko se perustulo jo tulla tänään?
Meillä päin on tapana sanoa silmää iskien ja suuta loksauttaen pää hieman kallelaan veikeästi katsojaa kohtaan että:
- Sano perustulo, kun haluat hyvää, perustulo tule jo tänään!
Perustulo olisi siististi cool. Perustulo, taistelun arvoinen juttu.
Sulle ja mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri tukea asioita kuten ihmisten koulutusta, asepalvelusta ym mistä on hyötyä tulevaisuudessa. Sen sijaan kotona makaamisen tukeminen ei ole millään tavalla hyödyllistä.
Sinä et sanele sitä mikä on hyödyllistä. Henkilö itse päättää mitä tekee jos työstä saatava tarjous ei ole tarpeeksi merkittävä porkkana.
Etkä sinä sanele paljonko laiskottelusta pitää muiden maksaa laiskottelijalle. Minun mielestä nollaeuroa. Syö vaikka pikkukiviä.
Minä syön isot ja pienet kivet ja sitten katsotaan mitä seuraavaksi syön. Minulla on kamala nälkä ja otan mitä käteen sattuu.
En ärsyyntyisi koska mua ei kiinnosta muiden ihmisten tulot eikä omaisuus yhtään.
Noita mainitsemiasi töitä kuten kaikkia töitä on tarjolla hyvin rajallisesti. Mitättömän pienelle osalle työttömistä. Sekä noita töitä saa tehdä saa paljon jos on mahdollista tehdä mutta ei ole pakko tehdä eli voi tehdä myös niin vähän kuin haluaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulut selvästi niihin jotka elää jossain omassa mielikuvitus maailmassa missä töitä on kaikille ja töihin voi noin vain mennä. Valtaosa työttömistä menisi töihin heti jos työpaikan saisi mutta ongelma on se ettei työpaikkoja ole ja enemmistö työnantajista ei palkkaa työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että on työtön ei tarkoita sitä että on laiska . t:eri
Vierailija kirjoitti:
Se olisi huono juttu, koska yritystuista leikattaisi varmasti ja yrityksillä ei olisi varaa palkata työttömiä tukia saavia töihin.
Ja todennäköisesti työttömyystukia pitäisi nostaa että työttömät pärjää, koska yritykset ei palkkaisi sittenkään, kun eivät ne myöskään nosta työläisten palkkatasoa kannattavalle tasolle.
Eräänlainen pattitilanne.
Siksi on huono juttu jos työssäkäyvien verotusta lasketaan..
Munki mielestä on parempi että työssäkäyvien palkoista otetaan reilusti veroja että niillä saadaan maksettua persukokkariyrittäjien yritystuet. Muuten työttömyys vain kasvaa.
Verotusta voisi lisätä ja yritystukia nostaa. Saataisi keinotyöllistettyä paljon työttömiä työtätekevien rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sulla on tota mahaa ja mulla ei ole, niin pidä sä kivet, niin mä syön lihapullat. Jooko? heh hehhe heheh hehe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy sanoa tähän väliin että matalapalkka-alan työläisiltä voisi poistaa verotuksen kokonaan pois. Ihan täysin pois ja sekään ei auttaisi yhtään mitään. Työnteko ei silloinkaan kannattaisi, koska tulot jäisi edelleen alle 2000e kk.
Kohtuulliseen elämän tarvitaan yli paritonnia.
ET.. Ett moikka.
Voisko se perustulo jo tulla tänään?
Meillä päin on tapana sanoa silmää iskien ja suuta loksauttaen pää hieman kallelaan veikeästi katsojaa kohtaan että:
- Sano perustulo, kun haluat hyvää, perustulo tule jo tänään!
Perustulo olisi siististi cool. Perustulo, taistelun arvoinen juttu.
Sulle ja mulle.
Pakko sanoa. PERUSStulo. Hommaako persut meille perusstulot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tyhjästä pitäisi saada palkan verran rahaa jotta täällä pärjäisi mutta "kun ei ole tarjottu töitä" koska ei huolita niitä mitä voisi saada.
Miksi alapeukkuja? Olen kuullut ettei HALUTA tehdä avustustyötä tai myyntityötä, olen myös kuullut että mieluummin syömättä kuin töihin. Käsittämätöntä!
Mitä tuosta raivoaa? Kun alapeukkuja tulee niin niitä tulee. Et voi olettaa, että olet kaikessa oikeassa. Hyväksy ja mene töihin. Mulla ilta.
Niin ja köyhillä on oikeus sitä häiritä ihan vaan siksi että toiset tekee töitä?