Miten tukia saavat ärsyyntyvät jos työssä käyvien verot laskisi?
Kaikesta löytyy kritisoitavaa, ja kaikki pitäisi saada itselle tekemättä mitään.
Henkilökohtaisen avustajan ja puhelinmyyjän töitä on auki. Mutta ei kelpaa, kun joutuisi tekemään liikaa hommia.
Kommentit (66)
Se olisi huono juttu, koska yritystuista leikattaisi varmasti ja yrityksillä ei olisi varaa palkata työttömiä tukia saavia töihin.
Ja todennäköisesti työttömyystukia pitäisi nostaa että työttömät pärjää, koska yritykset ei palkkaisi sittenkään, kun eivät ne myöskään nosta työläisten palkkatasoa kannattavalle tasolle.
Eräänlainen pattitilanne.
Siksi on huono juttu jos työssäkäyvien verotusta lasketaan..
Vierailija kirjoitti:
Millähän aloittaja kuvittelee, että yhteiskunta kustantaa päivähoidon, neuvolat, terveyskeskukset, sairaalat, poliisi ja palokunnan, koulut, tiet, puistot jne.
Niin, eikö tässä ole palkansaajille tarpeeksi maksettavaa?
Jokaisen kohtuuterveen aikuisen pitäisi elättää itse itsensä eikä elää muiden varassa.
Taasko valheita lupaillaan..heh he veronalennuksia...... in my ass vaalipuheita tai valheita
Erilaisista tuista luopuminen olisi aika huono juttu, koska jokainen joutuisi omilleen.
Veroilla rahoitetaan kaikki tuet, ei velalla vai mitä?
Niin silloin pakollinen asepalvelus pitäisi poistaa, oppivelvollisuus lopettaa, kaikki kielletty ja valvottu pitäisi vapauttaa, koska ei ole varaa valvoa ja kieltää asioita.
Verotuksen laskeminen ja poisto aiheuttaisi anarkian.
Vierailija kirjoitti:
Erilaisista tuista luopuminen olisi aika huono juttu, koska jokainen joutuisi omilleen.
Niin silloin pakollinen asepalvelus pitäisi poistaa, oppivelvollisuus lopettaa, kaikki kielletty ja valvottu pitäisi vapauttaa, koska ei ole varaa valvoa ja kieltää asioita.
On eri tukea asioita kuten ihmisten koulutusta, asepalvelusta ym mistä on hyötyä tulevaisuudessa. Sen sijaan kotona makaamisen tukeminen ei ole millään tavalla hyödyllistä.
Mun täytyy sanoa tähän väliin että matalapalkka-alan työläisiltä voisi poistaa verotuksen kokonaan pois. Ihan täysin pois ja sekään ei auttaisi yhtään mitään. Työnteko ei silloinkaan kannattaisi, koska tulot jäisi edelleen alle 2000e kk.
Kohtuulliseen elämän tarvitaan yli paritonnia.
ET.. Ett moikka.
Voisko se perustulo jo tulla tänään?
Meillä päin on tapana sanoa silmää iskien ja suuta loksauttaen pää hieman kallelaan veikeästi katsojaa kohtaan että:
- Sano perustulo, kun haluat hyvää, perustulo tule jo tänään!
Mitä nopeammin pääsemme tästä tukisekamelskasta eroon sitä parempi.
Yhteiskunnan pitää tarjota jokaiselle mahdollisuudet ja peruspalvelut, mutta ei mitään muuta. Jokainen sitten itse päättää miten nämä mahdollisuudet käyttää. Valtion rooli minimiin ja ihmisille vapaus tehdä omilla rahoillaan mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri tukea asioita kuten ihmisten koulutusta, asepalvelusta ym mistä on hyötyä tulevaisuudessa. Sen sijaan kotona makaamisen tukeminen ei ole millään tavalla hyödyllistä.
Kommunismia kokeiltiin ja työn näyttely ei toiminut.
Jos töitä ei ole, niin edullisimmaksi tulee maksaa ihmisille jotka on reservissä rahaa. Perustuloa.
Eriasia on jos on töitä jotka kannattaa. Työttömyyskin on aktiivinen lakko. Neuvostoliitossa ei ollut ammattiliittojakaan. Kaikki pakotettiin töihin, joita ei ollut edes.
Yhdysvaltojen vapaaehtoinen kapitalistinen palkka-armeija voisi olla ratkaisu työttömyyteen työttömille.
Ollaan NATO:n jäseniä.
Olisko aika tarjota töitä työttömille?
Minä vassarina haluaisin rahaa ja harjoitella aseilla pitkästä aikaa. Olen kyllästynyt lenkkeilemään ja nostelemaan rautaa ja puukivääri käy tylsäksi. Antakaa töitä niin tulen hommiin.
Alle 2000e kk en tee mitään muuta kuin kuntoilen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sanele sitä mikä on hyödyllistä. Henkilö itse päättää mitä tekee jos työstä saatava tarjous ei ole tarpeeksi merkittävä porkkana.
Näin se menee markkinataloudessa.
Sivumennen sanottuna työssä käyvät myös saavat tukia.
Moni pienipalkkainen saa asumistukea. Jos on lapsia, saa lapsilisää ja on luultavasti saanut vanhempainrahaa. Jos sairastaa, saa sairauspäivärahaa. Tukiahan nämä kaikki on.
Vierailija kirjoitti:
Tukia saa suurin osa suomalaisista.
Itse olen sitä mieltä, että lapsilisien maksu pitää poistaa kokonaan varakkailta perheiltä. Nyt kansa maksaa näille näitä sijoitusrahoja. Kummasti Purra ja Orpo eivät tätä säästöä vaatineet🤔😂
Köyhiltä kyllä viedään, mutta ei rikkailta.
Varakas on sen verran ympäripyöreä ilmaisu, että en lähtisi tähän mukaan. Epäillä sopii myös, että sillä säästettäisiin yhtään mitään, lapsilisät on sen verran pieniä ja että pian sama raha menee jonku hyvätuloistarkastajan palkkaan, kuin siihen, että maksetaan vaan kaikille hakijoille tuloista riippumatta.
Ainiin, köyhille annetaan vähemmän niitä "rikkailta" vietyjä rahoja. Jos mä annan sulle tänään kympin ja huomenna vain vitosen, niin kummalta huomenna on vitonen viety?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että lapsilisien maksu pitää poistaa kokonaan varakkailta perheiltä. Nyt kansa maksaa näille näitä sijoitusrahoja. Kummasti Purra ja Orpo eivät tätä säästöä vaatineet🤔😂
Onko köyhiltä lapsilta viety lapsilisät?
For the umpteenth time: Lapsilisä ei ole sosiaalituki. Se on valtion kädenojennus jonka tarkoitus on tasata lapsettomien ja lapsiperheiden tuloja ja menoja. Meillä lapsilisät on aina menneet lapsen menoihin, esim kännykkään, mopon vakuutukseen, mobiililaskuihin jne. Toki säästämme hänelle omista palkkatuloistamme jatkuvasti. Happy?
Kaikista köyhimmiltä on viety. Jos vanhemmat ovat toimeentulontuella lapsilisät lasketaan tuloksi. Tämä on minusta väärin
Vierailija kirjoitti:
Sivumennen sanottuna työssä käyvät myös saavat tukia.
Moni pienipalkkainen saa asumistukea. Jos on lapsia, saa lapsilisää ja on luultavasti saanut vanhempainrahaa. Jos sairastaa, saa sairauspäivärahaa. Tukiahan nämä kaikki on.
Jos kaikilla olisi kelvollisesti ostovoimaan riittävää duunia ja vakituista etenkin, niin ei tarvittaisi mitään tukia.
Taas päästään siihen miten työnantaja ja firmat on se ongelma tässä yhtälössä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
For the umpteenth time: Lapsilisä ei ole sosiaalituki. Se on valtion kädenojennus jonka tarkoitus on tasata lapsettomien ja lapsiperheiden tuloja ja menoja. Meillä lapsilisät on aina menneet lapsen menoihin, esim kännykkään, mopon vakuutukseen, mobiililaskuihin jne. Toki säästämme hänelle omista palkkatuloistamme jatkuvasti. Happy?
Ei se noin mene. Näiden logiikalla kaikki lapsilisien saajat, jotka pystyvät säästämään edes jotain, säästävät juuri ne lapsilisät (joko kokonaan tai osittan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YHTEISKUNTARAUHA. Mutta ethän sä sellaisen hyötyä ymmärrä, kun sellainen on. Se on vähän niin kuin terveys, sen arvon ymmärtää todella vasta kun sen menettää.
Miten puhelinmyyjät ja henkilökohtaiset avustajat liittyvät asiaan? Olen ollut puhelinmyyjänä viisi kertaa, joka kertaa on irtisanottu koeajalle. Syynä, "ei tarpeeksi myyntiä." Henkilökohtaisen avustajan tehtäviin ei ole otettu edes haastatteluun. Olen varmaan sitten liian lihava henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sanele sitä mikä on hyödyllistä. Henkilö itse päättää mitä tekee jos työstä saatava tarjous ei ole tarpeeksi merkittävä porkkana.
Kertokaapa joku miten puhelinmyyjä hyödyttää yhteiskuntaa? Ainoa mitä hän tekee on häiriköidä ihmisiä ja nostaa välillisesti tuotteiden hintoja (millä kuvittelitte tämän puhelinmyyjän palkat maksettavan, jostain yrityksen taikaseinästä vai?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanelekaan. Mutta turha tukien saajien on jatkuvasti niistä valittaa, enempään ei rahkeet taivu tässä maassa, se on kai tullut selväksi