Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä tehdä tällaisen miehen kanssa?

Vierailija
10.04.2025 |

Tapasin viime kesänä mukavan miehen jonka kanssa aloimme tapailla ja tutustua. Kyseessä 35-vuotias mies, joka ei ole koskaan ollut parisuhteessa eikä rakastunut, historiassa vain etäisiä tapailusuhteita jotka eivät ole edenneet. Mies halusi alkuun edetä hitaasti myös minun kanssani ja se sopi minulle elämäntilanteestani johtuen hyvin. Hän ilmaisi vähän aikaa sitten haluavansa aloittaa kanssani vakavan parisuhteen, mutta ei tiedä pystyykö siihen. Hänen on vaikeaa tuntea kiintymystä tai rakkautta ja saattaa ahdistua liian tiiviistä yhdessäolosta. Olen jo pari kertaa ollut lopettamassa juttuamme, mutta saadessaan etäisyyttä hän kykeneekin tuntemaan kaipuuta ja kiintymystä eikä halua lopettaa. Hän tuntuu haluavan parisuhteen ja rakkautta, mutta samalla ahdistuu niistä ja ajoittain kokee ettei pysty edes tuntemaan rakkautta. Itse en ole häntä painostanut mihinkään vaan olemme pitkälti edenneet hänen ehdoillaan.

Olen täysin ymmälläni, onko tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa suhde? 

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suhde. Ei ole sinun tehtävä tunnekasvattaa aikuista miestä olemaan parisuhteessa. Eikä se sitä edes opi, tulet vain pettymään. 

Vierailija
2/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea mutta jätä se sika toimii aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu älä sekaannu tuollaiseen. Miehen tulee harjoitella sosiaalisuutta ja sitoutumita ensin esim. huonekasvien ja lemmikkien kanssa, hän vain rikkoo hedelmällisen naisen.

Vierailija
4/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että tuntematon pelottaa miestä, kun on niin pitkään tottunut olemaan yksin ja vapaa.

Ei sitä tiedä miten suhteessa viihtyy ennen kuin kokee ja näkee. Jos sinulla on hivenen seikkailumieltä, niiin kokeile ihmeessä miten homma toimii. Pääseehän siitä miehestä tarvittaessa eroonkin.

Vierailija
5/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi palvelus ja lopeta suhde. Mun ex oli juuri tällainen ja kuvittelin, että kyllä se muuttuu kunhan vaan rakastan riittävästi ja teen asiat oikein. Parikytä vuotta myöhemminkään mulle ei ollut selvinnyt, yrityksestä huolimatta, mikä on "riittävästi" tai "oikein". Elämäni kamalin ja huonoin valinta ikinä. 

Vierailija
6/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan sekaisin. Juokse.

Vierailija
7/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelevä kiintymyssuhdetyyli. Rikki siis. Älä tuhlaa aikaasi vaan etsi joku sopivampi, jonka kanssa tulla onnelliseksi.

Vierailija
8/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kyllä pystyy parisuhteeseen jos rakastaa tarpeeksi. Mies on jo sanonut suoraan että hän ei välttämättä pysty. Jos se on sinulle ok, voit kokeilla, mutta ei tuosta sen kummempaa ikinä tule. Tapaatte silloin kun miehelle sopii ja sitten taas ette tapaa kun häntä ahdistaakin.

Vierailija
9/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun roolisi tuossa suhteessa olisi olla miehen äiti. Älä tuhlaa aikaasi tuon kanssa, etsi itsellesi tasapainoinen kumppani.

Vierailija
10/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista venkoilua sinäkin olet jaksanut katsella jo melkein vuoden. Ei kannata enää laittaa energiaa tuollaiseen. Mies voi olla tunnevammainen tai ehkä ei vain pidä sinusta tarpeeksi, kukapa tietää. Mutta raskasta tuo tulee olemaan etenkin sinulle, sillä voit olla varma, että mies tulee jatkamaan kylmää-kuumaa-peliä myös siinä tapauksessa, että päätätte aloittaa vakavan suhteen.

Eivätkä miehet edes kunnioita epätoivoisia naisia, ja se, että olet jäänyt tuohon kuvioon ja antanut miehen päättää etenmistahdin, kielii juuri siitä, että olet epätoivoinen.

Vierailija
11/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kyllä pystyy parisuhteeseen jos rakastaa tarpeeksi. Mies on jo sanonut suoraan että hän ei välttämättä pysty. Jos se on sinulle ok, voit kokeilla, mutta ei tuosta sen kummempaa ikinä tule. Tapaatte silloin kun miehelle sopii ja sitten taas ette tapaa kun häntä ahdistaakin.

Paitsi jos on välttelevä kiintymystyyli tai hankala sitoutumiskammo, näihin ei auta vaikka kuinka rakastaisi tarpeeksi, ne opitut toimintatavat itseasiassa vaan vahvistuvat mitä enemmän tunnetta on pelissä.

Vierailija
12/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein jäi aloituksesta puuttumaan. Mitä SINÄ tunnet häntä kohtaan ja mitä SINÄ haluat suhteelta? Miltä SINUSTA tämä tilanne tuntuu?

Vierailija
13/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit alkaa parisuhteeseen hänen kanssaan, mutta pidätte aluksi omat kotinne.

Vierailija
14/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen ei kuulu lähtökohtaisesti olla vaikeaa. Jos ihmiset sopivat oikeasti yhteen niin suurimman osan asioista pitäisi tapahtua aika lailla omalla painollaan ilman suurempia ahdistuksia ja vaikeiluja. Joten ei jatkoon.

Vierailija
15/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein jäi aloituksesta puuttumaan. Mitä SINÄ tunnet häntä kohtaan ja mitä SINÄ haluat suhteelta? Miltä SINUSTA tämä tilanne tuntuu?

Jatkakoon toistaiseksi miehen leluna tai terapeuttina. 

Tuon ikäisen kanssa tunnemaailman hahmottelu käynee ennen pitkää riittävän raskaaksi ymmärtämään asiat ihan itsekin. 

Vierailija
16/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta lainkaan hyvältä. Tuossa suhteessa jäät tunnetasolla tappiolle ja se alkaa kalvaa. Ei kukaan jaksa olla-ei olla -suhdetta kovin pitkään.

Vierailija
17/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä välitän hänestä kovasti, olen ihastunut ja kiintynyt häneen. Haluaisin hänen kanssaan vakavan sitoutuneen suhteen. Tilanne on sen takia tuntunut välillä todella pahalta, mutta aina kun olen ottanut etäisyyttä hän onkin alkanut tulla lähemmäs ja hetken aikaa on mennyt hyvin. Olen ajatellut, että ehkä ajan antaminen ja yhdessä asioista keskustelu auttaa. Mutta en tiedä onko kaikki vaan ajan hukkaa. Ap

Vierailija
18/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnä luiskaan. Saat helpompia ja parempia. 

M69

Vierailija
19/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen ei kuulu lähtökohtaisesti olla vaikeaa. Jos ihmiset sopivat oikeasti yhteen niin suurimman osan asioista pitäisi tapahtua aika lailla omalla painollaan ilman suurempia ahdistuksia ja vaikeiluja. Joten ei jatkoon.

Tässä on vahvasti kyse todennäköisesti välttelevästä kiintymystyylistä ja se ei maagisesti poistu ja asiat tapahdu omalla painollaan vaikka tapaisi kuinka sopivan tyypin. Asiat eivät näissä lutviudu oikean henkilön tapaamalla vaan nuo reagointitavat seuraavat suhteesta toiseen niin kauan kuin ihminen itse tiedostaa asian ja alkaa tehdä työtä sen eteen.

Vierailija
20/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen, tosin nainen. Olen ollut kohta 20 vuotta yhdessä miehen kanssa, joka ymmärtää minua. Vietämme vain viikonloput yhdessä, arkena olemme erillään. Sanoin jo alussa, että en pysty koskaan muuttamaan kokonaan yhteen, ja että en tästä muutu. Hän hyväksyi asian ja tässä ollaan, onnellisesti yhdessä edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi