Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä tehdä tällaisen miehen kanssa?

Vierailija
10.04.2025 |

Tapasin viime kesänä mukavan miehen jonka kanssa aloimme tapailla ja tutustua. Kyseessä 35-vuotias mies, joka ei ole koskaan ollut parisuhteessa eikä rakastunut, historiassa vain etäisiä tapailusuhteita jotka eivät ole edenneet. Mies halusi alkuun edetä hitaasti myös minun kanssani ja se sopi minulle elämäntilanteestani johtuen hyvin. Hän ilmaisi vähän aikaa sitten haluavansa aloittaa kanssani vakavan parisuhteen, mutta ei tiedä pystyykö siihen. Hänen on vaikeaa tuntea kiintymystä tai rakkautta ja saattaa ahdistua liian tiiviistä yhdessäolosta. Olen jo pari kertaa ollut lopettamassa juttuamme, mutta saadessaan etäisyyttä hän kykeneekin tuntemaan kaipuuta ja kiintymystä eikä halua lopettaa. Hän tuntuu haluavan parisuhteen ja rakkautta, mutta samalla ahdistuu niistä ja ajoittain kokee ettei pysty edes tuntemaan rakkautta. Itse en ole häntä painostanut mihinkään vaan olemme pitkälti edenneet hänen ehdoillaan.

Olen täysin ymmälläni, onko tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa suhde? 

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
102/118 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha, jännämies se vain juksuttaa sinua

ottaa etäisyyttä ja käy muiden naisten luona

melkoinen pelimies, ja sinä syöt kädestä, kuin koira

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiko seksi

Ahdistuuko mies tiukoista paikoista kuten esim anus

Vierailija
104/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko luiskaan ja uutta viehettä vesille. Sinulla on vain yksi elämä.

Vierailija
105/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että taas joku on mennyt ihastumaan potentiaaliin. Ei vaikuta siltä, että tuosta voisi tulla muuta kuin haavoja omaan sydämeen.

Vierailija
106/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän samantyyppinen nainen. Löysin lopulta miehen, jonka kanssa homma toimii. Olemme olleet yhdessä 15 vuotta, tappaamme viikonloppuisin, eikä suhde tule tästä koskaan etenemään muuhun. Yhteisymmärryksessä.

Tosin olemme kyllä sitoutuneet toisiimme eikä kumpikaan kyseenalaista rakkautta. Jos kyseenalaistaisi, en ehkä pystyisi. 

Olisitko sinä ap valmis loppuelämän viikonloppusuhteeseen? Haluatko muuttaa yhteen, mennä naimisiin, lapsia? Nyt keskiössä on se, mitä sinä haluat. Jos haluat jotain noista edellämainituista, älä tyydy! Aikoinaan mullakin oli tapailukumppaneita, jotka kiintyivät minuun, mutta halusivat enemmän, eivätkä osanneet kiintymyksen takia päättää suhdetta. Minä sitten päätin ne, koska tilanne ei ollut oikein kumpaakaan kohtaan. 

Vierailija
107/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen jossain määrin naisversio tapailumiehestäsi. Rakkautta miestäni kohtaan en tosin ole kyseenalaistanut, mutta muutoin olen hyvin erakkomainen luonne ja itsenäinen, joten parisuhteen alkaessa liika läheisyys ja yhdessäolo saattoi hieman ahdistaa. Tähän auttoi kun asetti selkeät rajat ja teki ne selväksi myös kumppanille. Myös tietyissä asioissa molempien on joustettava; mies voi esimerkiksi nähdä sukulaisiaan sen verran kuin haluaa, ja minä voin sitten osallistua mukaan vaikka 1/3 ajasta.

Ehkä tapailukumppaniasi pelottaa oman itsenäisen elämän menetys, kun on niin pitkään ollut yksin? Olisi hyvä käydä läpi molempien odotukset ja tehdä joitain kompromisseja ainakin aluksi, mikäli suhteen eteneminen ahdistaa miestä.

Vierailija
108/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisuus on ihan luonnollista. Tuollainen seilaaminen, että haluan eroon ja sitten ei vaiskaan nyt minulla onkin ikävä.. On tosi rasittavaa sille toiselle osapuolelle. On se myös sille tehtaalle itselleen hankalaa. Laittaisin terapiaan. Sinun kannattaa tosiaan miettiä mitä sinä haluat. Toisaalta jos tiedät että välität ja on hyvä tyyppi, niin saattaahan olla että tuosta tulee jotakin. tosiaan tuo edestakas seilaaminen on henkisesti todella rasittavaa.

Pelot ovat  ihan luonnollisia. Onhan tuossa tärkeästä asiasta kyse. Voisit vaikka jutella, minkälainen perhellä on ollut. Sieltä selviää aika paljon. Yleensä niitä traumoja.

Vierailija
109/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat luonteeltaan hyvin itsenäisiä ja haluavat parisuhteessakin säilyttää oman tilansa. Ehkä ette lopulta ole yhteensopivia ja molemmille sopisi paremmin toisenlainen kumppani. Voi myös olla, että ajan kanssa tilanne helpottuu, kun opitte tuntemaan toistenne tapoja ja löydätte keinoja, joilla molempien tarpeita voidaan ottaa huomioon.

Vierailija
110/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tilan tarve ei ole minulle ongelma, tarvitsen sitä itsekin. Enemmän ongelma on tämä kaikki muu epämääräisyys ja ailahtelu. Ap

Vierailija
111/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman tilan tarve ei ole minulle ongelma, tarvitsen sitä itsekin. Enemmän ongelma on tämä kaikki muu epämääräisyys ja ailahtelu. Ap

Kuuntele vaistojasi.

Tuo yksikin mies kertoo, miten nainen opetti hänet nauttimaan läheisyydestä, mutta onhan suhde muutakin. Onko hän turvallinen mies naiselleen henkisesti. Miten toimii konflikteissa. Onko perässävedettävä tms.

Vierailija
112/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin varma ettei ole tällaisesta kyse. Ei ole lainkaan peluri tai muutenkaan pahantahtoinen. Ap

Vierailija
113/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin varma ettei ole tällaisesta kyse. Ei ole lainkaan peluri tai muutenkaan pahantahtoinen. Ap

Et voi tietää. Kukapa niiden verkkoon menisi, jos tossa vaiheessa olisi kaikki esillä. Nyt kuitenkin on jo tapahtunut kaikenlaista.

Vierailija
114/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
115/118 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija