Mitä ihmettä tehdä tällaisen miehen kanssa?
Tapasin viime kesänä mukavan miehen jonka kanssa aloimme tapailla ja tutustua. Kyseessä 35-vuotias mies, joka ei ole koskaan ollut parisuhteessa eikä rakastunut, historiassa vain etäisiä tapailusuhteita jotka eivät ole edenneet. Mies halusi alkuun edetä hitaasti myös minun kanssani ja se sopi minulle elämäntilanteestani johtuen hyvin. Hän ilmaisi vähän aikaa sitten haluavansa aloittaa kanssani vakavan parisuhteen, mutta ei tiedä pystyykö siihen. Hänen on vaikeaa tuntea kiintymystä tai rakkautta ja saattaa ahdistua liian tiiviistä yhdessäolosta. Olen jo pari kertaa ollut lopettamassa juttuamme, mutta saadessaan etäisyyttä hän kykeneekin tuntemaan kaipuuta ja kiintymystä eikä halua lopettaa. Hän tuntuu haluavan parisuhteen ja rakkautta, mutta samalla ahdistuu niistä ja ajoittain kokee ettei pysty edes tuntemaan rakkautta. Itse en ole häntä painostanut mihinkään vaan olemme pitkälti edenneet hänen ehdoillaan.
Olen täysin ymmälläni, onko tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa suhde?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein jäi aloituksesta puuttumaan. Mitä SINÄ tunnet häntä kohtaan ja mitä SINÄ haluat suhteelta? Miltä SINUSTA tämä tilanne tuntuu?
Minä välitän hänestä kovasti, olen ihastunut ja kiintynyt häneen. Haluaisin hänen kanssaan vakavan sitoutuneen suhteen. Tilanne on sen takia tuntunut välillä todella pahalta, mutta aina kun olen ottanut etäisyyttä hän onkin alkanut tulla lähemmäs ja hetken aikaa on mennyt hyvin. Olen ajatellut, että ehkä ajan antaminen ja yhdessä asioista keskustelu auttaa. Mutta en tiedä onko kaikki vaan ajan hukkaa. Ap
Saatat joutua näkemään vaivaa hänen eteensä. Opiskele miten välttelevän kanssa kannattaa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Sinun roolisi tuossa suhteessa olisi olla miehen äiti. Älä tuhlaa aikaasi tuon kanssa, etsi itsellesi tasapainoinen kumppani.
Juuri näin.. Tasapainoinen kumppani.
Mun kaveripiirissä on mies, joka on aika menevä ja aikaansaava mies. Villiluonne hyvällä tavalla ja maalailee graffitteja jne jne. . Hänen avopuoliso on sellainen hiljainen hissukka, joka pelaa xboxia ja lukee fantasiakirjallisuutta jne. Jos noi laittais johonkin deittiohjelmaan, niin noilla kahdella ei olis mitään yhteistä asiaa miksi niiden pitäs olla mätsi.
Just ton takia ne on ollut jo 15v yhdessä. Nainen on hissukka ja se rauhottaa miestä ja taas hissukka saa sitä jotain äksöniä sen miehen villistä luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein jäi aloituksesta puuttumaan. Mitä SINÄ tunnet häntä kohtaan ja mitä SINÄ haluat suhteelta? Miltä SINUSTA tämä tilanne tuntuu?
Minä välitän hänestä kovasti, olen ihastunut ja kiintynyt häneen. Haluaisin hänen kanssaan vakavan sitoutuneen suhteen. Tilanne on sen takia tuntunut välillä todella pahalta, mutta aina kun olen ottanut etäisyyttä hän onkin alkanut tulla lähemmäs ja hetken aikaa on mennyt hyvin. Olen ajatellut, että ehkä ajan antaminen ja yhdessä asioista keskustelu auttaa. Mutta en tiedä onko kaikki vaan ajan hukkaa. Ap
Saatat joutua näkemään vaivaa hänen eteensä. Opiskele miten välttelevän kanssa kannattaa toimia.
Miksi nähdä vaivaa jonkin sellaisen eteen, josta ei saa yhtään mitään? Ei suhde ole mitään yksipuolista vaivannäköä, senhän pitäisi tuoda elämään lisää, ei vähentää. Palkintojenjakoa ei järjestetä vaivannäön perusteella. Jatkakoon heppu välttelemistään.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tilanne on sinulle todella hämmentävä ja haastava. On hienoa, että olet ollut kärsivällinen ja antanut miehelle tilaa edetä omassa tahdissaan. Tämä osoittaa, että välität hänestä ja haluat hänen parastaan.
Miehen käytös voi johtua monista syistä. Koska hänellä ei ole aiempaa kokemusta vakavista parisuhteista, hän saattaa tuntea epävarmuutta ja pelkoa sitoutumisesta. Tämä voi ilmetä ahdistuksena ja vaikeutena tuntea kiintymystä tai rakkautta. On myös mahdollista, että hänellä on omia henkilökohtaisia haasteita tai menneisyyden kokemuksia, jotka vaikuttavat hänen kykyynsä muodostaa läheisiä ihmissuhteita.
Yritä keskustella miehen kanssa avoimesti ja rehellisesti tunteistasi ja huolistasi. Kerro hänelle, että haluat ymmärtää hänen tunteitaan ja ajatuksiaan paremmin. Tämä voi auttaa teitä molempia selventämään, mitä kumpikin haluaa suhteelta.
Jos tilanne ei parane keskustelun jälkeen, voi o
Tämähän on tekoälyn vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Juu älä sekaannu tuollaiseen. Miehen tulee harjoitella sosiaalisuutta ja sitoutumita ensin esim. huonekasvien ja lemmikkien kanssa, hän vain rikkoo hedelmällisen naisen.
???
Vaikka välittäisitkin ihmisestä niin eihän nyt pintavikaista aleta kauan katselemaan- parempiakin kun on jonoksi asti!
Voit sitten vanhempana vaikka kirjoittaa kirjan syvällisyydestäsi ja arvoistasi.
Kirjan nimeksi ehdotan "narsistiprinsessan easymode-elämä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nähdä vaivaa jonkin sellaisen eteen, josta ei saa yhtään mitään? Ei suhde ole m
Minulle persoona kokonaisuutena ratkaisee, mutta olen tiennyt olevani muista poikkeava. Ei ole ihan itsestäänselvää löytää useita kertoja elämänsä aikana sellaista ihmistä, jonka kanssa oikeasti synkkaa.
Naisilla on yleensä hyvin tarkat kriteerit parisuhteelle, joten ihmettelen, miten olet päätynyt tällaiseen suhteeseen. Oliko kyseessä taas ns. paperilla hyvä mies, mutta et viitsinyt etsiä oikeasti empaattista ja luotettavaa miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun roolisi tuossa suhteessa olisi olla miehen äiti. Älä tuhlaa aikaasi tuon kanssa, etsi itsellesi tasapainoinen kumppani.
Juuri näin.. Tasapainoinen kumppani.
Mun kaveripiirissä on mies, joka on aika menevä ja aikaansaava mies. Villiluonne hyvällä tavalla ja maalailee graffitteja jne jne. . Hänen avopuoliso on sellainen hiljainen hissukka, joka pelaa xboxia ja lukee fantasiakirjallisuutta jne. Jos noi laittais johonkin deittiohjelmaan, niin noilla kahdella ei olis mitään yhteistä asiaa miksi niiden pitäs olla mätsi.
Just ton takia ne on ollut jo 15v yhdessä. Nainen on hissukka ja se rauhottaa miestä ja taas hissukka saa sitä jotain äksöniä sen miehen villistä luonteesta.
Vähemmistö haluaa viettää elämänsä maalaten graffiteja ja pelaten.
Vierailija kirjoitti:
Juu älä sekaannu tuollaiseen. Miehen tulee harjoitella sosiaalisuutta ja sitoutumita ensin esim. huonekasvien ja lemmikkien kanssa, hän vain rikkoo hedelmällisen naisen.
Lemmikit ei ole mitään leluja ja harjoittelukappaleita!! Eikä joku "hedelmällinen" nainen ole arvokkaampi avutonta eläintä. Eläin ei pärjää ilman ihmistä.
Yäk, tuntevilla olennoilla leikkivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vähän kuin sinä. Terapia on nyt puolessa välissä.
Haluat vakavan ja sitoutuneen suhteen. Saatko sitä tuosta? Et. Ei voi valita "uhria"' ja toivoa tältä haluamiaan asioita vaan on etsittävä ihminen, joka haluaa niitä antaa.
Riman asettaminen ja suhteen hahmottelu ennen suhdetta on pakollista, muuten menee ihan liian sekavaksi ja löytää itsensä tuollaisesta.
Ei sillä ole väliä sinänsä, oletko ihastunut vai ei vaan miltä miehen sinuun suuntaama toiminta tuntuu. Saatko niitä asioita, joita kaipasit? Jos et, mikä on peruste jäädä. Jos mies vie henkistä energiaasi tai saa sinut tuntemaan olosi epävarmaksi tms niin miksi maksaisit suhteesta sellaista hintaa?
Oma isäni on sanonut, ettei oikein osaa rakastaa. Konkretisoi sen sitten hylkäämällä minut ja äidin osallistumatta mihinkään sen jälkeen. Kun ei rakasta, on tosi helppo vain ottaa ja lähteä.
Riippuu kuinka kauan ap tuota jaksaa. Sen ymmärrän hyvin että liika yhdessäolo ahdistaa miestä, niin oli itselläkin. Yks mies soitteli usein, jouduin sulkemaan ihan puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nähdä vaivaa jonkin sellaisen e
Ei se että roikutaan pitkään yhdessä vielä tarkoita että "synkkaa". Se tarkoittaa vain että roikutaan yhdessä.
"Ei se että roikutaan pitkään yhdessä vielä tarkoita että "synkkaa". Se tarkoittaa vain että roikutaan yhdessä."
Aloittaja on kuitenkin kiintynyt tähän mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on yleensä hyvin tarkat kriteerit parisuhteelle, joten ihmettelen, miten olet päätynyt tällaiseen suhteeseen. Oliko kyseessä taas ns. paperilla hyvä mies, mutta et viitsinyt etsiä oikeasti empaattista ja luotettavaa miestä?
Miehet ovat niin huonoja kumppaneita että ei siinä etsiminen auta. Enemmistölle naisista ei kerta kaikkiaan löydy niin hyvää miestä kuin nainen ansaisisi. Sellaisia miehiä ei vain ole. Empaattinen ja luotettava mies on äärimmäisen harvinainen. Naisista taas lähes kaikki ovat empaattisia ja luotettavia.
Vierailija kirjoitti:
"Ei se että roikutaan pitkään yhdessä vielä tarkoita että "synkkaa". Se tarkoittaa vain että roikutaan yhdessä."
Jokainen kiintyy kun vuosi roikutaan yhdessä. Ei se mitään tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nähdä vaivaa jonkin sellaisen e
Minulle persoona kokonaisuutena ratkaisee, mutta olen tiennyt olevani muista poikkeava. Ei ole ihan itsestäänselvää löytää useita kertoja elämänsä aikana sellaista ihmistä, jonka kanssa oikeasti synkkaa.
Nauroin ääneen, sori. Vakava aihe. Tuo viimeinen lause on todella valtava punainen lippu, koska noin sanoo joka ainoa narsistin tai psykopaatin uhri.
Tiedätkö miksi? Se vaarallinen yksilö esittää olevansa juuri kuin sinä, jotta rakastut ja saat kuvan, että nyt löytyi yksi miljardista. Sitten, kun sinä olet kiinnittynyt, näytetään todellista luonnetta ja toivotaan, että saalis on riiträvän kiinni koukussa. Olen kokenut tuon useamman kerran.
Juokse nyt jo kovaa. Menetät vain aikaasi,vaivaasi ja mielenterveyttäsi. Tiedän, aivot eivät taivu uskomaan, että se alun täydellinen tyyppi olikin vain kangastus. Nuo tyypit ovat verenimijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse alkaa opiskelemaan tai nähdä vaivaa. Välttelevä välttelee koska sitä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voi lähteä lenkille ja kiintyä koirankakkapökäleeseen. Mitään muuta sillä kiintymisellä ei ole kuin että tuskan määrä kasvaa, on se sitten suhteen lopettaminen ja etenkin suhteeseen jääminen.
Lopeta suhde. Tuskin ne miehen tunteet kovin vahvalla pohjalla on jos kuukausitolkulla pitää vatvoa onko valmis vai eikö ole.