Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska rannemurtumasärky helpottaa?

Vierailija
18.07.2026 |

Ranteeni murtui helmikuussa. Koska tämä kipu ja särky oikein loppuu?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudassa. Toki sen pitäisi muuttua siedettäväksi noin puolessa vuodessa. Jollei ole muuttunut, mene valittamaan lääkäriin.

Vierailija
2/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin välillä? Lääke? Asento nukkuessa..? Onko sisällä metallia. Pirstoutuiko luut ja kestää luutua. Tulehdusta? Miten hermot ja suonet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi että saan korkean verenpaineen takia käyttää ainoastaan panadolia. Se tosin ei auta yhtään.

Vierailija
4/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää vuodenkin. Oletko saanut fyssarilta kuntoutusta? Mulla murtui olkapää ja särkyä kesti reilun vuoden, jumppaliikkeitä ja venytyksiä teen edelleen säännöllisesti. 

Vierailija
5/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida aika enää auttaa, jos se on noin kauan särkenyt. Hopi lääkäriin tsekkaamaan mistä on kysymys, ja vaatimaan kipulääkereseptiä. Pro tip: sanot ettet saa kunnolla nukuttua säryn vuoksi. Ikävä kyllä, murtumakohta voi koko loppuikäsi aina "ilmojen edellä" lievästi vihotella. 

Vierailija
6/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaltoileva särky kesti yli vuoden

Vierailija
7/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi että saan korkean verenpaineen takia käyttää ainoastaan panadolia. Se tosin ei auta yhtään.

Hanki joku muu lääke. Joku löytyy. 

Vierailija
8/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offtopic mutta en ole koskaan kokenut samanlaista euforiaa kuin luun murruttua. Murtumishetkellä näin toki tähtiä, mutta sen jälkeen nautin elämästäni niin, että ei edes tilattu ambulanssia vaan lähdettiin vaan ajelemaan päivystykseen. 

Vierailija
9/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillonku rusahti kesti jonku minuutin kipu, sen jälkeen ei mitään, varsinkaan  kun oli kipsattu.

Ehkä huonokuntoisilla  lihavilla paraneminen hidasta ja kivutkin jatkuu vaan.

Vierailija
10/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki joku muu lääke. Joku löytyy. 

Mistä niitä voi hankkia? Lääkäristä ei saa ku panadolia.

Vierailija
11/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh, menikö ranne jotenkin erityisen pahasti? Ei kuulosta nomaalilta paranemiselta.

Mulla oli aika perusmurtuma ranteessa, hyvässä asennossa valmiiksi, ja ihan alun jälkeen sattui vain jos jotenkin typerästi meni vääntämään ja rasittamaan ja nojaamaan käden varaan kipsin vielä ollessa. Kipsi oli muistaakseni 6kk. Kipsin poiston jälkeen ei ole sattanut yhtään. Jokunen vuosi sitten kävi tämä. Tai ehkä olin vain onnekas.

Kävisin sinuna tarkastuttamassa lääkärissä. 

Vierailija
12/12 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh, menikö ranne jotenkin erityisen pahasti? Ei kuulosta nomaalilta paranemiselta.

Mulla oli aika perusmurtuma ranteessa, hyvässä asennossa valmiiksi, ja ihan alun jälkeen sattui vain jos jotenkin typerästi meni vääntämään ja rasittamaan ja nojaamaan käden varaan kipsin vielä ollessa. Kipsi oli muistaakseni 6kk. Kipsin poiston jälkeen ei ole sattanut yhtään. Jokunen vuosi sitten kävi tämä. Tai ehkä olin vain onnekas.

Kävisin sinuna tarkastuttamassa lääkärissä. 

Siis kipsi oli 6 viikkoa, ei 6kk...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän