Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahastosäästötili sulaa kovaa vauhtia Trumpin tullien takia

Vierailija
09.04.2025 |

Mitä mieltä olette, kannattaako ottaa jäljelle jääneet rahat pois vai odotella rauhassa mihin tilanne etenee? 

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olettaa että jos ei ole suoria sijoituksia jenkeissä niin tämä pudotus ei olisi niin paha. Vai rommaako hesulikin nyt heti johonkin 6000 pojoon.

Ei voi olettaa...minä en ole sijoittanut jenkkeihin ja osakkeisiin vain rahastojen kautta ja silti hävinnyt kaikki tuotot 1,5 vuoden ajalta  ja eurooppalainen. Osakerahasto 15 prosenttia miinusta.

Vierailija
82/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita lisää rahaa sinne rahastoon kun halvemmalla saat 👍

Älä missään nimessä laita rahastoon..rahasto usein ketjuttaa omistuksia eli rahasto voi  omistaa muita rahastoja  mikä on kaikista huonoin tapa sijoittaa rahoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita lisää rahaa sinne rahastoon kun halvemmalla saat 👍

Älä missään nimessä laita rahastoon..rahasto usein ketjuttaa omistuksia eli rahasto voi  omistaa muita rahastoja  mikä on kaikista huonoin tapa sijoittaa rahoja

Tälläisen huomasin kun aloin hieman syväluotaamaan rahaston sijoituksia..

Tämä on erittäin huono koska tässä mallissa sijoitukset ja tienatut rahat menee vain pankin sijoituskuluihin.

Vierailija
84/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus ollut rahastoja enkä pitänyt niistä. Tuotto aika lailla ennakoimatonta tai ainakin vaatimatonta. Mieluummin sijoitan saman rahan useamman firman osakkeisiin, joita myyn ja ostan omien mielihalujeni mukaan.

Vierailija
85/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha!

Amerikkalaisten eläkesäästöt sulaa pois. Mitäs äänestivät oranssia paskaa.

Eivät he osanneet ajatella asioita noin pitkälle. Lasten opintoja varten säästetyt rahat sulavat myös vähitellen pois, kun osakkeiden arvot laskevat. 

Vierailija
86/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rahastot on tappiolla tänä vuonna jotain 3-4k. Alkuvuodesta olivat arvoltaan 17k. Ei voi mitään. Kohta menee taas kuukausittainen 400€. Katson tilannetta tarkemmin v. 2035.

Investor-osakkeideni arvo on tippunut tänä vuonna muistaakseni 18k -> 15k. Katsotaan tuotakin v. 2035.

Vierailija
87/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotellaan rauhassa. Joka kuukausi menee lisää rahastoihin, ja nyt niitä saa samalla säästösummalla enemmän. Kyllä ne nousi edellisenkin finanssikriisin jälkeen.

Vierailija
88/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veiviä veiviä! Minä olen sijoittanut jo kauan siten että ostan osakkeita ja myyn niitä. Isojen firmojen osakekurssit vaeltaa alas ja ylös, toisinaan olen myynyt jo parin päivän päästä pois jonkin ja toisinaan on ollut parikin vuotta firman x lappuja salkussa. Sitten on toinen salkku jossa on pitkät sijoitukset joista odotan osinkotuottoja.

Vierailija
89/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S bonuksen olen aikonani laittanut menemään rahastoon ja se saa olla ainoa rahasto sijoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä