Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahastosäästötili sulaa kovaa vauhtia Trumpin tullien takia

Vierailija
09.04.2025 |

Mitä mieltä olette, kannattaako ottaa jäljelle jääneet rahat pois vai odotella rauhassa mihin tilanne etenee? 

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä täällä kysele, kysy ammattilaisilta!

Mulle soitettiin juuri pankista koska tilanne osakkeissa on niin dramaattinen. Rauhoittelivat ettei kannata hötykyillä eikä nyt enää myydä, on jo liian myöhäistä. Mulla on pitkän tähtäimen sijoitukset joten voin odotella 10 vuotta että tilanne paranee.

Sijoita vakaisiin Eurooppalaisiin yrityksiin. Siinäpä se.

Se vaan, että Amerikan tullimaksut alkaa aika pian vaikuttaa niiden Eurooppalaistenkin yritysten liikevaihtoon. Että en nyt ihan vahvasti tuohon tuudittautuisi. 

Niin, olettaen ettei leivota nolladiilejä.

Vierailija
42/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla vaan, jos et tarvitse rahoja seuraavaan 5-10 vuoteen. Romahdukset kuuluu asiaan, mutta eihän koko hommassa olisi mitään järkeä, jos kurssit ei koskaan palautuisi takaisin. Minä ostin maanantaina lisää 3000 eurolla ja aion ostaa uudestaan, jos tullaan vielä 10 % alas.

Tämä! Samaa teen. Jos on rahaa niin nyt kannattaa ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saharassa lumi sulaa hitaammin.

Vierailija
44/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Voinko teoriassa luottaa siihen, että tuotot nousevat taas? En haluaisi ottaa rahoja vielä pois. Olen vähän ulapalla näistä asioista, siksi otinkin alun perin pienen riskin rahastotilin.

Ap

Et voi luottaa, kun vallassa on Trumpin ja Putinin kaltaisia sekopäitä. Sekä Purra.

Vierailija
45/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein myös warren buffetit viime vuonna, kulta on ollut jo muutaman vuoden ostossa ja käteistä säästötilillä.

Vierailija
46/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha!

Amerikkalaisten eläkesäästöt sulaa pois. Mitäs äänestivät oranssia paskaa.

Vierailija
47/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän veikkaan että nämä nollatariffit kumpaankin suuntaan tulee yleistymään, kun kostotullimaat sivusta katsoo miten diilin tehneillä kauppa luistaa keskenään.

Vierailija
48/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelle Rydman haaveilee jostain jäänmurtajakaupoista. 

Vierailija
49/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein myös warren buffetit viime vuonna, kulta on ollut jo muutaman vuoden ostossa ja käteistä säästötilillä.

Samoin! Ekat kullat ostin 2021

Vierailija
50/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tonnia on ihan mukavasti lähtenyt rahastotililtä. No, mikä voi mennä alas, voi nousta ylös. En aio tehdä mitään asialle. Jos menee nollaan, menköön.

Vierailija
51/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy äkkiä jos saat vielä myydyksi. Pankit jäädyttävät kohta tilit.

Vierailija
52/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin yhden rahaston nyt pois, kun oli vielä plussan puolella. Tarviin niitä rahoja tässä 5 vuoden sisällä.

Muut rahastot jätin, ne saa olla siellä yli 10 vuotta. Eli saavat rauhassa laskea tässä ja sitten nousta. Ei hetkauta. Ovat olleet mulla ne rahastot 7 vuotta nyt. Eli koin jo koronalaskun, silloin annoin olla, vaikka tiukkaa teki. Sieltä ne nousi ja nousi huimasti. Ja nyt taas lasku on niin suuri, että lähestytään jo korona-ajan tasoa (siis mun salkku). Eli koronan jälkeinen 5 vuoden nousu on sulanut nyt jo lähes kokonaan.

Vierailija
53/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne antaa lunastaa ja selviää saa edes suht hyvin rahat takaisin kannattaa nostaa rahastosta. Välttää lisävahingot.

Luulen vaan että monella ei ole säästöistä siellä enää mitään jäljellä tai sekin on mahdollista että menee kaikki rahastot kiinni määrättömäksi ajaksi niinkuin asuntorahastot.

Ovatko ne muuten vieläkin kiinni? Mediassa ei ole enää kohistu niistä.

Vierailija
54/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna olla vaan, jos et tarvitse rahoja seuraavaan 5-10 vuoteen. Romahdukset kuuluu asiaan, mutta eihän koko hommassa olisi mitään järkeä, jos kurssit ei koskaan palautuisi takaisin. Minä ostin maanantaina lisää 3000 eurolla ja aion ostaa uudestaan, jos tullaan vielä 10 % alas.

Jos kiina hyökkää taiwaniin niin kurssit putoaa tästä vielä 40 prosenttia

Vierailija
55/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiina hyökkää taiwaniin niin kurssit putoaa tästä vielä 40 prosenttia

Kiina on uhkaillut hyökätä Taiwaniin 70-luvulta lähtien. Eivät pidä turhaa hoppua toteutuksen kanssa.

Vierailija
56/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohti suursotaa ollaan menossa merkit ovat olleet ilmassa jo pitkään.

Vierailija
57/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä myydä, jos ei ole pakko. Nyt pitää ostaa paloissa lisää. Eikä näillä päivän arvoilla ole oikeasti mitään väliä. Oletko sijoittanut pitkään? Itse olen niin pitkään, että kaksi pahaa romahdusta olen jo nähnyt ja koronadipin 2020. Ei niistä kannata säikähtää. Niitä tulee ja menee ja tämä lasku oli joka tapauksessa tulossa. Trump vain vauhditti sitä. Pörssithän on olleet järkyttävässä nousussa esim. USA:ssa jo vuosia, joten pudotus oli odotettavissa. Sitten vaan odottaa ja ostaa lisää rauhassa. Jos ottaa päähän, älä käy katsomassa saldoa.

Pörssi aaltoilee aina nousujen ja laskujen välillä. Vanha sanontahan on, että kun " kun veri vuotaa kaduilla, osta lisää". Eli nyt on vahvoilla ne, joilla on käteistä alkaa napsia hyviä osakkeita alennushintaan. Lasku/taantuma voi kestää muutamia kuukausia tai jopa vuosia. 

Vierailija
58/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on muutama satatonnia vara sulatella. Ei mitään hätää.

Vierailija
59/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut olla kummoinenkaan ennustaja, että huomasi Trumpin politiikan aiheuttavan ikävyyksiä. Itse myin maaliskuussa Amerikan omistukseni pois, olisi tosin kannattanut jo helmikuussa tehdä se. Myin kuitenkin hyvällä voitolla, eikä haittaa että muut osakkeet ja rahastot vähän kyykkää. Kyllä ne sieltä nousee 60 päivän sisällä.

Vierailija
60/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelle Rydman haaveilee jostain jäänmurtajakaupoista. 

Haaveilkoon vai. Mutta varmaa on että niitä ei tulla suomessa rakentamaan ...veikkaan että Suomesta kelpaa vain lisenssit ja suunnitelmat niiden rakentamiseen ....Amerikassa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi