Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahastosäästötili sulaa kovaa vauhtia Trumpin tullien takia

Vierailija
09.04.2025 |

Mitä mieltä olette, kannattaako ottaa jäljelle jääneet rahat pois vai odotella rauhassa mihin tilanne etenee? 

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä täällä kysele, kysy ammattilaisilta!

Mulle soitettiin juuri pankista koska tilanne osakkeissa on niin dramaattinen. Rauhoittelivat ettei kannata hötykyillä eikä nyt enää myydä, on jo liian myöhäistä. Mulla on pitkän tähtäimen sijoitukset joten voin odotella 10 vuotta että tilanne paranee.

Sijoita vakaisiin Eurooppalaisiin yrityksiin. Siinäpä se.

Tämähän riippuu siitä jatkuuko lasku ja paljonko sitä myytävää on/mitä ovat kulut kaupankäynnistä. Fiksu myy nyt ja ostaa vaikka takaisin halvemmalla kun lasku loppuu.

No mä ostin lisää yhtä eurooppalaista lääkefirmaa kun sitä oli salkussa aika vähän. Ostan lisää jos vielä laskee. Vanhoja en myy, turhaa söhläystä.

Olen siis tuo edellinen.

No sehän on ihan oma valinta eli mukavuus vai tuotot edellä.

Vierailija
22/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viime viikon polkupyörärahastotonni on nyt 870e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin nyt lisää, tämän parempaa alemyyntiä ei tule.

Paitsi huomenna ja ylihuomenna ja taas seuraavalla viikolla

Vierailija
24/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aivan liian myöhäistä myydä.

Sun olisi pitänyt myydä maaliskuussa. Nyt odottelet että ne nousee uudestaan.

Odotas puoli vuotta kun indekseistä sulanut seuraavat 40%. Silloin kaduttaa kun ei nyt myynnyt

Toisaalta rumppi voi tehdä hyvät diilit ja ukrainan sotakin yhtäkkiä loppua, ongelma on vähän siinä kun ei tiedä tulevaisuutta.

Vierailija
25/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhahhahhahhahaaaaa.....i di oo tit hahhahhahhahhaaaa.....

Sun viesti unohtu sun allekirjotuksesta. 

Vierailija
26/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne antaa lunastaa ja selviää saa edes suht hyvin rahat takaisin kannattaa nostaa rahastosta. Välttää lisävahingot.

Luulen vaan että monella ei ole säästöistä siellä enää mitään jäljellä tai sekin on mahdollista että menee kaikki rahastot kiinni määrättömäksi ajaksi niinkuin asuntorahastot.

Vierailija
27/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntelisi mitään neropatteja, vaan tekisin omat päätökset itse. 

Vierailija
28/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää ettei rahasto ole säätämistä varten vaan säästötili. Rahasto on sijoittamista ja sijoittamiseen kuuluu riski.

Vierailija
29/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin ohjeita ei ainakaan kannata kuunnella.

Vierailija
30/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla vaan, jos et tarvitse rahoja seuraavaan 5-10 vuoteen. Romahdukset kuuluu asiaan, mutta eihän koko hommassa olisi mitään järkeä, jos kurssit ei koskaan palautuisi takaisin. Minä ostin maanantaina lisää 3000 eurolla ja aion ostaa uudestaan, jos tullaan vielä 10 % alas.

Vierailija
32/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin juuri pankista koska tilanne osakkeissa on niin dramaattinen. Rauhoittelivat ettei kannata hötykyillä eikä nyt enää myydä, on jo liian myöhäistä. Mulla on pitkän tähtäimen sijoitukset joten voin odotella 10 vuotta että tilanne paranee.

Pörssisäätiön pomo sanoi yksinkertaisen ohjeen: PIDÄ KIINNI SIJOITUSSUUNNITELMASTASI. Pörssisäätiön sivulta saa tulostettua lomakkeen, jolle voi tehdä oman henkilökohtaisen sijoitussuunnitelmansa omien arvojensa mukaan. Itse käytän Pörssisäätiön Liisan listaa osakeostoksia harkitessani. 

Vierailija
33/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun viime viikon polkupyörärahastotonni on nyt 870e.

Ei kannata stressata jos olet sijoittanut elinkelpoisiin yrityksiin tai rahastoihin, joissa on sellaisia.

Vierailija
34/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan, että Amerikan tullimaksut alkaa aika pian vaikuttaa niiden Eurooppalaistenkin yritysten liikevaihtoon. Että en nyt ihan vahvasti tuohon tuudittautuisi. 

Vierailija
35/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pois ja äkkiä..jos sulla on rhastosäästö tili niin rahojen nostamisessa ei pitäisi olla mitään kuluja..

Turhaan otat laskuja takkiisi vaan ottaa rahat ja sijoita uudestaan kun lasku on loppunut

Vierailija
36/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisäätiön pomo sanoi yksinkertaisen ohjeen: PIDÄ KIINNI SIJOITUSSUUNNITELMASTASI. Pörssisäätiön sivulta saa tulostettua lomakkeen, jolle voi tehdä oman henkilökohtaisen sijoitussuunnitelmansa omien arvojensa mukaan. Itse käytän Pörssisäätiön Liisan listaa osakeostoksia harkitessani. 

Niinhän ne neuvoo ...harjoittavat ja itse tekevät muuta..

Tosiaan pahin paniikki ja syksy syntyisi jos nyt neuvottaosiin myymään kaikki

Vierailija
37/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harkitsen vakavasti rahastojen myyntiä..

Tuotot on kaikki sulaneet n. 6 tonnia  mutta kokonaisuutena ollaan nolla tilanteessa ..

Voisi tosiaan olla järkevää myydät nyt rahastonsa koska en näe tilanteessa nopeaa ratkaisua...Trump pitäisi kääntää täysin kelkkansa  mutta sekin voi olla jo myöhäistä

Vierailija
38/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankin ohjeita ei ainakaan kannata kuunnella.

Juuri näin ...

Vierailija
39/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa on ainakin se että jos meikäläinen myisi tänään niin huomenna rauha saapuisi maailmaan ja kurssit raketoisi.

Vierailija
40/89 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme Lehman-hetkessä - asiantuntijat vertaavat Trump-kriisiä historian suuriin talousmullistuksiin

-Olemme nyt jonkinlaisessa Lehman-hetkessä tai koronakriisin alkuvaiheen kaltaisessa shokissa. Markkinat ovat laskeneet jyrkästi jo kolmatta päivää, raaka-aineiden hinnat laskevat ja korko-odotukset tulevat alas. Kaikki merkit viittaavat globaalin shokin ja taantuman suuntaan, Brotherus sanoi maanantaina.

Hänen mukaansa suurin huoli on se, että kauppapoliittinen kriisi voisi laajentua rahoitusmarkkinoille.

- Jos tämä eskaloituu niin, että rahoitusmarkkinat menevät ikään kuin oikosulkuun, rahavirrat tyrehtyvät. Silloin kotitaloudet eivät saa lainaa eikä yrityksiä rahoiteta, ei edes kannattavia investointeja. Se on vakava riski, Brotherus varoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi