Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokaisesta lemmikistä kelatukia pois 10%-yksikköä.

Vierailija
09.04.2025 |

Tämä olisi oikeudenmukaista. 

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikeistä ei saa mitään kelatukia. Pitäis sun vttupäävajukin se tietää. 

No milläs rahalla niiden ruuat ja lääkärit maksetaan?

Sillä osalla, mikä on tarkoitettu muihin menoihin esim. harrastuksiin. Jotkut myös ovat valmiit kulkemaan rääsyissä ja käyttävät  myös vaaterahat lemmikeihin. 

Itsellä neljä lemmikkiä, en tosin ole toimeentulotuella, vaan eläkkeellä 1300 eur/kk, mistä maksan itse asuntoni kulut noin 400 EUR. En saa asumistukea enkä   toimeentulotukea, mutta lemmikkini hoidan hyvin.

Vierailija
122/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötän koiralleni  hävikkiruokaa, jota saan ruokajaosta, koira terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki, että lemmikistä vähennys tukiin, ja jos lemmikki pois, tuet takaisin? Lisääntyikö ne kulut? En todellakaan ymmärrä logiikkaa.

Joku polttaa tupakkaa tai juo viinaa, vaikka on toimeentulotuella. Sitäkö  varten ne tuet on? Jos halutaan kontrolloida, mihin tukirahat käytetään, pitäisi siirtyä soppatykkeihin ja parakkimajoitukseen, vaatteet ja kengät saisi käytetyistä lahjoituksista tyyliin kengät saat kun näytät, että vanhat on hajonneet. Tätäkö oikeasti haluatte?

Tuki on laskennallinen summa perustarpeista, jos joku siitä saa lemmikin vielä elätettyä, ei kuulu muille.

Ps. En saa itse tukia.

Vierailija
124/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiskohan joku todistaa nämä lemmikin vaikutukset terveys- ja sairaskulujen laskuun? Ihan huuhaata. Kävelyllä voi käydä ilman koiraakin, ja villi veikkaus, ettei kovinkaan moni mt-potilas ole voinut luopua lääkityksestään siksi, että on ottanut lemmikin. 

En tosiaan käsitä, että jotain lemmikkikissoja elätetään sosiaalitukien avulla.

Itselläni ei ole yhtään lemmikkiä (enkä saa lapsilisän lisäksi muita tukia), ja aivan hyvin menee. Lemmikki ei todellakaan ole kohtuullisen elintason kannalta pakollinen, ja tuilla pitäisi mahdollistaa ihmisarvoinen elämä, mutta lemmikki ei kyllä mitenkään ole perustarve. 

Sinähän saat lapsesi elatukseen tukia ja yhteiskunta maksaa tarvittaessa sen hoidot. Miksi ihmeessä? Maksa lapsesi kokonaan itse syntymästä kuolemaan, koulutukset, terveydenhotikulut ja muut. Emme me halua sinun lastasi elättää lapsilisien tai m

No onhan lapsi nyt ihan eri asia kuin joku koira tai kissa. Se lapsi todennäköisesti maksaa myös sinun eläkkeesi. 

Vierailija
125/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki, että lemmikistä vähennys tukiin, ja jos lemmikki pois, tuet takaisin? Lisääntyikö ne kulut? En todellakaan ymmärrä logiikkaa.

Joku polttaa tupakkaa tai juo viinaa, vaikka on toimeentulotuella. Sitäkö  varten ne tuet on? Jos halutaan kontrolloida, mihin tukirahat käytetään, pitäisi siirtyä soppatykkeihin ja parakkimajoitukseen, vaatteet ja kengät saisi käytetyistä lahjoituksista tyyliin kengät saat kun näytät, että vanhat on hajonneet. Tätäkö oikeasti haluatte?

Tuki on laskennallinen summa perustarpeista, jos joku siitä saa lemmikin vielä elätettyä, ei kuulu muille.

Ps. En saa itse tukia.

Jos tukirahat riittävät myös lemmikkiin, ovat ne liian suuret. Sama koskee kyllä myös tupakkaa ja alkoholia. 

Vierailija
126/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisesta ap:n kaltaisesta typeryksestä 30 % haittaveroa. 

Vierailija
127/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien lemmikkejä ei pidä Kelan kustantaa. Lemmikki otetaan, jos on varaa siihen. Jos saa toimeentulotukea ja on koira, pitää toimeentulotukeen tehdä vähennys. 

Meillä ei toimeentulotuki on summa, jonka saa käyttää valitsemallaan tavalla.

Vierailija
128/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä sairas ihminen. Ei voi muuta sanoa. Monella on se lemmikki kun joutuvat tukien varaan. Silloin lemmikistä huolehditaan. Lemmikki ja omistaja ovat  jo kiintymyssuhteessa.

Vierailija
129/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikeistä ei saa mitään kelatukia. Pitäis sun vttupäävajukin se tietää. 

No milläs rahalla niiden ruuat ja lääkärit maksetaan?

Sillä osalla, mikä on tarkoitettu muihin menoihin esim. harrastuksiin. Jotkut myös ovat valmiit kulkemaan rääsyissä ja käyttävät  myös vaaterahat lemmikeihin. 

Itsellä neljä lemmikkiä, en tosin ole toimeentulotuella, vaan eläkkeellä 1300 eur/kk, mistä maksan itse asuntoni kulut noin 400 EUR. En saa asumistukea enkä   toimeentulotukea, mutta lemmikkini hoidan hyvin.

Miksi veronmaksajien rahoilla pitää kustantaa mitään harrastuksia? Ei ne ole perusoikeuksia. On olemassa myös ilmaisia harrastuksia. 

Vierailija
130/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo olisi siististi cool. Tarvitaan perustulo ja vähän äkkiä. Sulle ja mulle, perustulo, tule jo tänään!

Vierailija
131/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. En saa itse tukia.

Tuilla olevat näyttäisi keräävän enemmänkin tumppeja maasta ja kuivattavan niitä sätkätarpeita varten. Ei enää kukaan osta röökejään jos on tuilla. Ei yksinkertaisesti ole varaa. Moni ei näytä tätäkään tajuavan.Tupakan myyntikin on vähentynyt tilastollisesti. Katsokaapa tarkempaa, niin aika moni kerää tumppeja nykyään. Sitä ei näe jos ole tottunut katselemaan köyhiä.

Vierailija
132/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustulo olisi siististi cool. Tarvitaan perustulo ja vähän äkkiä. Sulle ja mulle, perustulo, tule jo tänään!

Perustuloa ei tule koskaan. Se on laiskojen pummien unelma. 

Vierailija
133/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuista pois ja tuet pois, mutta miehille vapautus reservistä ja sivarista pois.

Vierailija
134/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustulo tulee ennen 2030.

Sen päälle saa sitten paiskia töitä niin paljon tai vähän kuin huvittaa. Työnantaja ei sanele milloin tulet vaan milloin sua kiinnostaa tehdä perustulon päälle hommia. Perustulosta saadaan siisti juttu. Se lisää maanpuolustushalukkuutta ja pysyvyyttä Suomessa.

Tällä hetkellä porukkaa muuttaa ulos maasta.

Vierailija
135/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo, perustulo tule vain, tule tule tule tule aina vain.

Vierailija
136/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä vaivaa kun lemmikit aiheuttaa näin kovaa ahdistusta? Kunhan niistä pidetään hyvää huolta ei kellään pitäisi olla nokan koputtamista. Voit tulla heille yllätyksenä että töiden aikana säästänyt lemmikin eläinlääkäri kuluja varten rahaa.

Kateus.

Sinällään olen kokopäivätyötä painavana yksinhuoltajana hieman kateellinen, kun monilla jää käteen enemmän ja on mahista pitää juuri vaikka lemmikkejä. Jo aikataulullisestikin olisi haastava ehtiä vaikka koiraa lenkittää, tehdä se vähintään 8 tuntia töitä päivässä, työmatkat, lasten haut ja viemiset.

Vierailija
137/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parempi ehdotus, lapsilisät pois sellaisilta jotka haittaa yhteiskunnan toimivuutta

Vierailija
138/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskat pummit kuoli sotien jälkeen siltojen alle maksakirroosiin. Olivat sotien sankareita.

Väitän että perustulo olisi pitänyt heidätkin kunnossa.

Vierailija
139/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parempi ehdotus, lapsilisät pois sellaisilta jotka haittaa yhteiskunnan toimivuutta

Lapsilisät voi poistaa kaikilta joilla on virat ja eivät ole pätkätyössä.

Vierailija
140/171 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä vaivaa kun lemmikit aiheuttaa näin kovaa ahdistusta? Kunhan niistä pidetään hyvää huolta ei kellään pitäisi olla nokan koputtamista. Voit tulla heille yllätyksenä että töiden aikana säästänyt lemmikin eläinlääkäri kuluja varten rahaa.

Kateus.

Sinällään olen kokopäivätyötä painavana yksinhuoltajana hieman kateellinen, kun monilla jää käteen enemmän ja on mahista pitää juuri vaikka lemmikkejä. Jo aikataulullisestikin olisi haastava ehtiä vaikka koiraa lenkittää, tehdä se vähintään 8 tuntia töitä päivässä, työmatkat, lasten haut ja viemiset.

Anna työsi pois. Moni haluaa sun työn jos annat sen pois.