Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokaisesta lemmikistä kelatukia pois 10%-yksikköä.

Vierailija
09.04.2025 |

Tämä olisi oikeudenmukaista. 

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikeistä ei saa mitään kelatukia. Pitäis sun vttupäävajukin se tietää. 

No milläs rahalla niiden ruuat ja lääkärit maksetaan?

Ei lemmikeistä saa mitään kelatukia, e-del-leen-kään. 

Vierailija
162/171 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista elämän säännöstelyä. Jos minulle ei sovi, että jollakulla on jotain, niin se jokin pitää ottaa häneltä pois. Tosi tervettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lemmikit on vaikeita valvoa ja niistä ei ole mitään virallista rekisteriä.

Periaatteessa jokainen armeijan käyneeltä voisi poistaa 10%- yksiköt pois tuista ja palkasta takaisinvaltiolle, koska kyseessä on enemmänkin vala ja velvollisuus. Eli intti olisi tavallaan laina joka maksetaan pois takaisin. Melkoinen määrä rahaa käytetty koulutukseen ja ruokkimiseen. Tämä realisoisi myös maapuolustushalukkuuden tehokkaasti. Halu on tärkein asia konseptissa, jos halukkuus olisi heikko, niin voisi lähteä miettimään parannusta ja porkkanaa.

Ääritapauksissa valan vannonut saisi palan Suomen maata itselleen omaksi elämäksi puolustettavaksi lainaan, esimerkiksi mökkimaana tai plänttinä muuten vain. Siten lisänä perustulo armeijan käyneille reserviin.

Myös voisi testata alle 70 vuotiaista 18 ikävuoteen ihmisiä pakkoruotsin kielen taidot. Jos puutteita on ja ei ole opittu kriteeriä, n

Liekö ap tehnyt tuon parannuksen ehdotukseensa lemmikin pitäjistä. Helpompi ottaa rahat pois armeijan käyneiltä ja peruskoulun käyneiltä jollain verukkeella kuin saada selville lemmikkien omistajat. Aika hyvä ehdotus ap:lta jolla on selvästi sosialistinen klangi itä-Saksalaisesti valvoa kansalaisiaan.

Hänen parannus on aika hyvä siinä mielessä että saadaan ne ihmiset joilta rahat otetaan selville ja tekosyy sille mistä syystä otto tapahtuu.

Pakkoruotsiin on haaskattu rahaa paljon ja olisi aiheellista ottaa menetetyt rahat takaisin niiltä, jotka tuhlasivat ne.

Armeijan käyneitä ei tarvitse edes perustella. Kyseessä on pakko meillä ei ole palkka-armeijaa tai ammattiarmeijaa, joten päivärahat ja varusmieheen kulutettut verovarat voisi ottaa eräänlaisena lainana takaisni valtiolle.

Vierailija
164/171 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon enemmän saisi rahaa ihmisistä, jotka haaskasivat veteraanien ja veronmaksajien rahoja kapinoimalla ilmaista maksettua pakkoruotsin kieltä aikoinaan ja vielä tänäänkin.

Siinä olisi aika iso potti takaisinmaksettavaa, jos järjestettäisi testit ihmisille että meneekö Suomen viralinen toinen kieli?

Armeijan käyneet on saaneet taistelukoulutuksen ja se vasta on kallis. Olisi epäisänmaallista olla maksamatta tavallaan heihin käytetty raha takaisin.

Rahaa voi saada järkevämminkin kansalaisilta kuin asettamalla jotain lapsellisia lemmikkiverojuttuja.

Lemmikeitä on vaikea valvoa ja vain keskiluokan ihmiset hankkii eläimille sirut ja asianmukasiet hoidot.

Vierailija
165/171 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 %-yksikköä. Aika monta virhettä sait noinkin pieneen tilaan. Gratulis.

Vierailija
166/171 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista elämän säännöstelyä. Jos minulle ei sovi, että jollakulla on jotain, niin se jokin pitää ottaa häneltä pois. Tosi tervettä.

Sopii minulle ihan niin kauan, kun minun ei tarvitse toisten koiria ja kissoja elättää. Nyt täytyy. Ei tarvitse ottaa häneltä pois jos voi omilla rahoillaan elättää itsensä ja lastensa lisäksi myös lemmikin (ylellisyyttä).

Vierailija
167/171 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopii minulle ihan niin kauan, kun minun ei tarvitse toisten koiria ja kissoja elättää. Nyt täytyy. Ei tarvitse ottaa häneltä pois jos voi omilla rahoillaan elättää itsensä ja lastensa lisäksi myös lemmikin (ylellisyyttä).

Ei sinun tarvitsekaan elättää. Työmarkkinatuki kuuluu kaikille työttömille. Edelleenkään ei ole lemmikkieläintukea.

Vierailija
168/171 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa että usein nämä jotka julkisesti valittavat köyhyyttä ja rahapulaa ovat hankkineet lauman kissoja ja koiria. Ja nahkansa täyteen tatuointeja.

Vierailija
169/171 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt muuten tiedä, mutta tukien saannin aikana otetuista eläimistä hyvinkin. Niitä kun liian usein otetaan tilanteissa, kun rahat on valmiiksi vähissä. 

Lemmikkieläinten on tuettu tukevan terveyttä ja mielenterveyttä. Ei tarvita samalla tavalla lääkkeitä. Lemmikkieläimet ovat siis hyödyllisiä. 

Miten se parantaa omistajan terveyttä, jos omistaja itse näkee nälkää jotta saa piskinsä ruokittua? Tai stressaa, kun rekku ontuu selkeästi, ruokaa on säkin pohjalla kahdeksi kerraksi ja tilin saldo1,20 €, rahaa tulossa puolentoista viikon kuluttua.

Mikä siinäkin on, että lenkille ei pääse ilman koiraa. Eksyykö ihmiset vai joku muu epämääräinen vika päässä?  Aika monelle se ulkoilutus on viedä piski talon ympäri. Onhan niitä hyviäkin omistajia, suurin osaei ole, muta piski on oltava.

Liataan koiran paskoilla ympäristö, pilataan muiden istutukset kusettamalla koira toisten pihoihin. Hyi. 

Vierailija
170/171 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi. Kun taloudessa on elätettävänä yksi henkilö ja kissa, niin tilanne on ihan eri kuin jos taloudessa on yhden henkilön ja kissan lisäksi vielä lapsetkin elätettävänä. Vielä lapset, ettei yhtä lasta. Siinä sitä onkin tulottomalla savottaa riittämiin. Ja sitten jos on koira lemmikkinä, niin se on paljon kalliimpi kuin kissa. Kun elarit juoksee, kelan tuki juoksee ja vielä tt-tuki juoksee, niin pitää se monipäisen talouden vielä jotenkuten nippa nappa hengissä. Ei siinä tarvi hirveästi reikäleivän hinnan nousta, kun tilanne on taas jo ihan eri. 

Aika kusen kyllästämiä aikoja nyky Suomessa eletään. Työttömiä oikein tehtaillaan ja inflaatio tekee monen henkirievusta selvää. Moni elää nyt sitä viimeistä kevättä, jonka on näkemässä.

Vierailija
171/171 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se outoa että usein nämä jotka julkisesti valittavat köyhyyttä ja rahapulaa ovat hankkineet lauman kissoja ja koiria. Ja nahkansa täyteen tatuointeja.

Miks kukaan hommaa LAUMAA kissoja ja koiria, jos ei ole tarkoitus pitää jotain eläintarhaa, kenneliä tms.? Voi vattu, kyllä yksi lemmikki riittää. Yhden kissan pystyy vielä köyhempikin ruokkimaan. Ei se maksa samaa tai jopa enemmän kuin auton ylläpito. Autoon verrattuna melkein täysin ilmainen. Jos ei ole sentin sinttiä rahaa, niin ei sitä kyllä kävellä minkään tatuointi liikkeen ovesta sisään ottamaan jotain tyhmää tatskaa, saati nahkaa täyteen. Paljonhan semmonenkin turhake maksaa nykyään, kun itse en ole ottanut yhtäkään, enkä aio ikinä ottaakaan. Ei ole tarvetta eikä tule.

Jos jollain on kaula ja koko päänahka kokonaan tatuoitu ja oikein vielä kyyneltatuointia näkyy otetun, niin kyllä jokainen vähänkin fiksu ottaa sellaiseen tyyppiin turvallisen välimatkan.