No niin, Kiina ei vetänyt vastatullejaan pois ja porkkana nokittaa nyt 104% tulleilla alkaen huomenna.
Popparit esiin. Xi varmaan nukkuu (Pekingissä kello jo puoli yksi yöllä). Varmaan sanonut, ettei saa häiritä vaikka porkkana sanoisi mitä.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Tulipa ihania muistoja mieleen Aasiasta, mm. Vietnamista. "Me so horny ..." :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina on täysin Amerikan kulutuksen varassa. Kiina joutuu perääntymään.
Kinuskit ovat valmiit "taistelemaan" Xi:n rinnalla ja se kansa on valmis taipumaan paljon pahempaan ja paljon pidempään kuin amerikkalaiset. Elon Muski taitaa olla Trumppin "hallinnon" heikoin lenkki kun alkoin muutaman miljoonan perään itkemään ja kisa on vasta alussa.
Jos mietitään kiinalaisten sitkeyttä verrattuna amerikkalaisiin typeriin punalippiksiin, niin voittaja on selvä. Jälkimmäisiä on ollut pakko kiihottaa kaiken maailman salaliittopaskalla vähemmistöistä ja luoda sellainen kuvitteellinen "taistelu", mikä ei vaadi heiltä mitään. Jos elämä entisestään kurjistuu ja pitäisi ihan oikeasti sinnitellä ja taistella ehkä konkreettisestikin, niin näistä surkimuksista ei ole yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinalaiset niitä tulleja maksa, lisäävät vain myyntihintaan ja jenkit ostaessaan maksavat koko lystin.
Trumpin tullit maksavat amerikkalaiset kalliimpina hintoina. Ja kiinalaiset vain nauravat matkalla pankkiin.
Ne tullit maksaa muutenkin se vastaanottaja, ei lähettäjä. Ainahan se on näin ollut.
Onko tavallinen jenkki oikeasti niin onnettoman kouluttamaton, ettei tätä tajua?
Eli hitaammille kerrottakoon. Tilaukset jenkkikauppoihin ja jenkkiteollisuuteen Kiinasta vähenee / loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulipa ihania muistoja mieleen Aasiasta, mm. Vietnamista. "Me so horny ..." :DDD
Olet varmaan ollut eri Vietnamissa käymässä kuin minä.
Tai sitten ainoa kokemuksesi maasta on Hollywoodin historiaa vääristelevät propagandatekeleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on huonontanut omaa kuvaani Kiinasta, samalla tavoin kuin venäjältä tehty propaganda on huonontanut mielikuvaani venäjästä entisestään. Kiinasta minulla on ollut kuitenkin jossain määrin neutraali mielikuva mutta jos tätä spämmiä alkaa olla palsta kohta täynnä niin se menee huonompaan päin.
En itse ole seurannut kiinatrollien toimintaa palstalla palstalla, olen huomannut vain venäjätrolleja. Ne on välillä tosi huonoja, huonosti käännetyt jutut, ihan palikkalogiikkaa jne.
Miten ammattilaiset kiinatrollit tunnistaa? Kiinnostaa.
Sanoisin että samat metodit ovat käytössä tässäkin ketjussa kuin venäjän trolleilla. Tulee aivan samat fibat noista viesteistä kuin Pietarin trollitehtaan tuotannosta koska ulkomaalaisten on vain niin mahdotonta tekeytyä uskottavasti suomalaisiksi.
En usko minäkään, että Kiina Trumpille taipuu. Trump on kävelevä katastrofi, joka saa nyt maistaa omaa lääkettään. Muu maailma käyköön kauppaa keskenään, ja jenkit on nyt vain jätettävä marinoitumaan omissa liemissään, niin suuri talousalue kuin onkin. EU voi solmia vapaakauppasopimuksia muiden maiden kanssa, ja tehostaa myös omaa tuotantoaan. Toki kaikki ottavat osumaa, mutta elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinalaiset niitä tulleja maksa, lisäävät vain myyntihintaan ja jenkit ostaessaan maksavat koko lystin.
Trumpin tullit maksavat amerikkalaiset kalliimpina hintoina. Ja kiinalaiset vain nauravat matkalla pankkiin.
Ne tullit maksaa muutenkin se vastaanottaja, ei lähettäjä. Ainahan se on näin ollut.
Onko tavallinen jenkki oikeasti niin onnettoman kouluttamaton, ettei tätä tajua?
Eli hitaammille kerrottakoon. Tilaukset jenkkikauppoihin ja jenkkiteollisuuteen Kiinasta vähenee / loppuu.
Ai kaikki ne elintärkeät osat Made in America -tavaroihin, jotka oikeasti tehdään Kiinassa, jopa MAGA-lippikset ovat kiinalaisvalmisteisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on huonontanut omaa kuvaani Kiinasta, samalla tavoin kuin venäjältä tehty propaganda on huonontanut mielikuvaani venäjästä entisestään. Kiinasta minulla on ollut kuitenkin jossain määrin neutraali mielikuva mutta jos tätä spämmiä alkaa olla palsta kohta täynnä niin se menee huonompaan päin.
En ole tällaista huomannut. Vain realistista tilannekuvaa höystettynä ehkä irrationaalisella mutta syiltään selkeällä vahingonilolla siitä, että Trump saa nenilleen. En ainakaan itse olisi ikinä uskonut vielä vuosi sitten sanovani, että vihaan USA:ta melkein yhtä paljon kuin Venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole seurannut kiinatrollien toimintaa palstalla palstalla, olen huomannut vain venäjätrolleja. Ne on välillä tosi huonoja, huonosti käännetyt jutut, ihan palikkalogiikkaa jne.
Yhden asian jankkaajalle trolleja on maailma täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden asian jankkaajalle trolleja on maailma täynnä.
Eikös tämä ole Pietarin trollien vakiokommentti kun heitä sanoo Iigoriksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tällaista huomannut. Vain realistista tilannekuvaa höystettynä ehkä irrationaalisella mutta syiltään selkeällä vahingonilolla siitä, että Trump saa nenilleen. En ainakaan itse olisi ikinä uskonut vielä vuosi sitten sanovani, että vihaan USA:ta melkein yhtä paljon kuin Venäjää.
Oikeastaan jollain tavalla jopa enemmän. Venäjän on sentään aina tiennyt paskaksi, mutta USA:n petos sivistynyttä maailmaa kohtaan on aivan valtava järkytys.
Nyt on trumpetti vetäissyt lyhyen korren. Ollaan mitä mieltä tahansa Kiinan hallinnosta, he kyllä vievät tämän erän. Kiinahan on tosiaan USA:n isoin rahoittaja ja nyt taitaa mennä rahahanat kiinni. Kiinalla on valtavasti muita kauppakumppaneita, joiden kanssa jatkaa vaikka USA:n kanssa menee jäihin. Tulkoon alijäämää, Kiina kestää. Siellä on totuttu ankariin oloihin vähän eri tavalla ja he eivät kasvojaan tuollaisen pellen edessä suostu menettämään vaan katsovat päätyyn asti homman.
Kiina on jo vuosia ollut maailman suurin talous. USA jäi kakkoseksi jo. Jenkit häviää tämän pelin ihan mennen tullen
Vierailija kirjoitti:
Kiina on jo vuosia ollut maailman suurin talous. USA jäi kakkoseksi jo. Jenkit häviää tämän pelin ihan mennen tullen
Tämähän ei ole tietenkään tilastojen valossa totta, mutta Kiinan propagandassa tilanne on ollut tämä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on trumpetti vetäissyt lyhyen korren. Ollaan mitä mieltä tahansa Kiinan hallinnosta, he kyllä vievät tämän erän. Kiinahan on tosiaan USA:n isoin rahoittaja ja nyt taitaa mennä rahahanat kiinni. Kiinalla on valtavasti muita kauppakumppaneita, joiden kanssa jatkaa vaikka USA:n kanssa menee jäihin. Tulkoon alijäämää, Kiina kestää. Siellä on totuttu ankariin oloihin vähän eri tavalla ja he eivät kasvojaan tuollaisen pellen edessä suostu menettämään vaan katsovat päätyyn asti homman.
Monesko kerta kun laitoit saman viestin? Kestävätkö Pikkukeisarit tosiaan talousvaikeuksia? Niin, eiväthän he kestä vaan puhut nyt 1970-luvun kiinalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiina ei koskaan taivu kiristykseen.
Toiset taipuu ja toiset murtuu
Näin se menee
Jep. Jenkeissä kansa on jo murtunut. Kiina porskuttaa yhä. USA vajoaa totaali lamaan
Vierailija kirjoitti:
En usko minäkään, että Kiina Trumpille taipuu. Trump on kävelevä katastrofi, joka saa nyt maistaa omaa lääkettään. Muu maailma käyköön kauppaa keskenään, ja jenkit on nyt vain jätettävä marinoitumaan omissa liemissään, niin suuri talousalue kuin onkin. EU voi solmia vapaakauppasopimuksia muiden maiden kanssa, ja tehostaa myös omaa tuotantoaan. Toki kaikki ottavat osumaa, mutta elämä jatkuu.
Nopeastippa itämerellä kaapeleita katkonut ping pong 3-laiva unohtui sultakin
Vitt että miehet on tyhmiä ja heille ei saisi antaa valtaa laisinkaan. Tunteen vallassa tekevät päätöksiä 😐
Kiinalla on valttikortti, jos lopettaa viennin usaan, niin aika monesta tuotteesta tulee pula. Vaikka Trumpin mielestä maa on omavarainen, niin ei se tietenkään ole. Tosin Usan vienti on Kiinallekin tärkeä.
Tätä on oikeastaan ollut hauska katsoa. CNN ei muuta ohjelmaa lähetäkään, kuin trumpin haukkumista.
Vaikka jotkut asiat ovat sinänsä välttämättömiä tehdä, koska usalla on niin valtava velkataakka maksettavana. Suhteessä monta kertaa enemmän velkaa kuin meillä, eikä meilläkään saada edes korkoja maksettua osaksi pois, koska oikesti ei ole juurikaan leikattu kuin kynsisaksilla ja siitäkin hirmuinen ulina on populisteilla. Tietysti ei noita velkojaan trumpikaan saisi maksattaa muilla mailla jälkikäteen.
Onneksi meillä ei ole juurikaan autojen myyntiä usaan, niin kärsitään noista tulleista vähemmän kuin esim. Ruotsi.