Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Paha hallitus leikkasi Minnan asumistuen pois, nyt asunto rapistuu ja Minna joutuu muuttamaan 250 nelijön asunnostaan!

Vierailija
08.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20153178

Minnan palkka 1700 ja asumismenot noin 1000 euroa. Minnalta leikattiin 270 euroa asumistukea ja nyt Minna ja kissa joutuvat muuttamaan 250 nelijöisestä kivitalosta.

Rahaa ei minnalla ole Ylen näkemien jääkaappien todistuksella edes ruokaanja tämän toimittaja toteaa jutussa useaan otteeseen !

Hallitus siis yksipuolisesti leikkasi minnalta 270 euroa asumistukea kuussa. Pelkästään kissaan jo meni maaliskuussa 300 euroa niin siitä voi hyvin laskea että eipä jää paljon ruokaankaan kun autoonkin jo menee se 250 euroa kuussa jo pelkkään lainaan, lisäksi bensat ja huollot!

Kyllä on köyhillä hirveää Suomessa, toteaa YLE. Ruokaa ei ole, näin on kansa halunnut äänestää pahan hallituksen voimaan!

(Seuraavassa jutussa esitellään kevätmuotia vasemmistonaisten voimin😂 ja luetuimpana iso ja positiivinen henkilöjuttu edellisestä pääministeristä sannasta)

Kommentit (430)

Vierailija
181/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nyt taas kerran...

1953 valmistunut remonttia kaipaava röttelö takametsässä. Ostettu aikanaan yhdessä ex.miehen kanssa, ja edelleen velkaa 45000€?!!!? Paljonko tuosta on menty aikanaan maksamaan?

80'000 euroa. Mutta lyhennetty on varsin verkkaisesti, niin kuin monella on nykyisin tapana. Ja matalan koron aikanahan lyhennys voi olla jopa viisasta sijoittaa muualle. Ja sillä en tarkoita uusia autoja tai kauneudenhoitoa, vaan jotain mikä tuottaa.

Vierailija
182/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NELIJÖ

NELIJÖ

NELIJÖ

NELIJÖ

NELIJÖ

NELIJÖ

NELIJÖ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta millään tavalla kohtuulliselta tai reilulta muita ihmisiä kohtaan, että valtio rahoittaa omistusasumista omakotitalossa. Ihan sama vaikka olisi vanha talo perähikiällä, valtion tehtävä ei ole vaurastuttaa yksilöä eikä mahdollistaa luksuselämää yhteisillä varoilla. Niin se vaan on. Hyvä vaan kun tuet loppuu, tuilla on tarkoitus kattaa elämän välttämättömät osa-alueet, ei ylläpitää leveää elämää kenellekään. 

Kun he muuttavat vuokra-asuntoon, niin tuet alkavat juosta. Elämä helpottuu muutenkin, kun ei tarvitse lämmittää itse eikä remontoida.

Asuntolaina tietysti jää, kun ei kukaan tuosta rötisköstä mitään maksa. 

Auton voi laittaa pois, jäädä työttömäksi, tehdä henkilökohtaisen konkurssin ja nostaa toimeentulotukea. Mikä järki olisikasan käydä töissä, jos siitä ei jää mitään käteen asumismenojen, vuokr

"Mikä järki olisikasan käydä töissä, jos siitä ei jää mitään käteen asumismenojen, vuokran ja auton kulujen jälkeen?"

Oletko vakavissasi? Otetaan lisää velkaa mieluummin ja sitten sinun, minun ja Minnan lapset maksavat tulevasta työtulostaan ne sinun "asumismenot, vuokran ja auton kulut"?

Joku vielä väittää, että köyhät ovat hyviä ihmisiä ja rikkaat itsekkäitä...kuinkahan tuo mahtaa olla?

Vierailija
184/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NELIJÖ

NELIJÖ

NELIJÖ

NELIJÖ

NELIJÖ

NELIJÖ

NELIJÖ

Nelijöinen 🥰

Vierailija
185/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki asiasta voi olla montaa mieltä nutta se on aika selkeää että omistusasuntoon sitä ei ois koskaan pitäny maksaa. Jokin tilapäinen apu ois ok kunnes saa myytyä jos ei pysty maksamaan asunnon kuluja mutta ei missään nimessä pidä pysyvästi rahottaa vaan myyntiin laittamisen pitää olla ehto avulle

Olen myynyt maalta asuntoja. Jouduin käytännössä lahjoittamaan ne pois. Monella paikkakunnalla ei ostajaa löydy lainkaan. Eli miten myyt ilman ostajaa. Vrt. miten menet työhön ilman työpaikkaa, kun ei kukaan palkkaa.

Vierailija
186/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhteiskunta ei voi elättää lapsia."

Käytännössä se kuitenkin näin tekee. Kukaan rikkainkaan ei maksa todellisia kuluja synnytyksestä, neuvolasta, päivähoidosta, koulutuksesta, jalkapallokentistä, teistä joita pitkin kuljetaan. Viimeistään siinä vaiheessa kun lapset ovat kodittomia he ovat yhteiskunnan vastuulla.

On sitten eri juttu, pitäisikö tukea pienituloisten lasten asumista ja ruokaa vai esimerkiksi urheilua. Kun nyt kerran toivot tällaista vastakkainasettelua. 

Vierailija
187/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

900e/kk asuminen. Se on vale. Kesällä asuu melkein ilmaiseksi omakotitalossa. Miten on voinut saada ylisuureen taloon asumistukea. Muistot ei elätä. Mikä järki on ostaa talo omalta äidiltään kun sen kohta perii ilmaiseksi.

Asuntolaina + korot laskettu mukaan.

Vierailija
188/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole voinut saada asumistukea 170 neliön asuntoon, siinä on neliörajoitus. Ja on naurettavaa, että omistusasuntoon edes saa mitään tukea. Ei ihme että Suomi on luisussa kun näihin maalaislokkeihin menee rahat

Vierailija
189/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän köyhällä ole varaa omistusasuntoon, autoon tai kissaan. Ei ainakaan mulla! Mulla ei olisi mihinkään noista varaa. Ja suurimmalla osalla köyhistä ei ole tuollaisiin varaa. Ei edes kissaan. 

Jaa en sitten olekkaan köyhä koska mulla on auto 😂Olen osa-aikatyössä ja saan toimeentulo,asumis ja työmarkkinatukea. 

Aikoinaan oli oma talo kaupungissa mutta ei se nyt niin ihmeellinen asia ollut. Se on koettu eikä ole millään tavalla ikävä omaa taloa. Mukavempaa asua täällä  maalla   rivitalossa  enkä pois muuta jos tulee kirje joskus että pitäis muuttaa. Sitten vaan maksaisn sen ylimenevän osan itse mitä kela ei maksa.

Vierailija
190/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta millään tavalla kohtuulliselta tai reilulta muita ihmisiä kohtaan, että valtio rahoittaa omistusasumista omakotitalossa. Ihan sama vaikka olisi vanha talo perähikiällä, valtion tehtävä ei ole vaurastuttaa yksilöä eikä mahdollistaa luksuselämää yhteisillä varoilla. Niin se vaan on. Hyvä vaan kun tuet loppuu, tuilla on tarkoitus kattaa elämän välttämättömät osa-alueet, ei ylläpitää leveää elämää kenellekään. 

Kun he muuttavat vuokra-asuntoon, niin tuet alkavat juosta. Elämä helpottuu muutenkin, kun ei tarvitse lämmittää itse eikä remontoida.

Asuntolaina tietysti jää, kun ei kukaan tuosta rötisköstä mitään maksa. 

Auton voi laittaa pois, jäädä työttömäksi, tehdä henkilökohtaisen konkurssin ja nostaa toimeentulotukea. Mikä järki olisikasan käydä töissä, jos s

No se on täysin ihmisestä kiinni eli yksilöllistä että onko itsekäs vai ei. Ei se onko köyhä vai rikas tai varakas liity siihen millään tavalla t: eri 

Vierailija
191/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä se kuitenkin näin tekee. Kukaan rikkainkaan ei maksa todellisia kuluja synnytyksestä, neuvolasta, päivähoidosta, koulutuksesta, jalkapallokentistä, teistä joita pitkin kuljetaan. Viimeistään siinä vaiheessa kun lapset ovat kodittomia he ovat yhteiskunnan vastuulla.

On sitten eri juttu, pitäisikö tukea pienituloisten lasten asumista ja ruokaa vai esimerkiksi urheilua. Kun nyt kerran toivot tällaista vastakkainasettelua. 

Oletko kuullut verojen maksamisesta?

Ei nuo palvelut ilmaisia ole vaan maksuttomia. Kyllä ihan tavalliset työssäkäyvät ovat nettomaksajia Suomessa. Maksavat siis enemmän veroja kuin mitä käyttävät julkisten palveluiden muodossa. Minä ainakin olen maksanut omat synnytykset, päivähoidot, koulutukset ja jalkapallokentät jo varmaan kahteen kertaan veroina. Juuri sen takia nämä yhteiskunnan tukien leväperäiset jakamiset niin paljon otsanahkaa kiristää! Minä teen pers'pää hiessä töitä ja maksan satoja tuhansia euroja veroja ja sitten ne rahat vain katoaa jonnekin pohjattomaan mustaan aukkoon.

Vierailija
192/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtiotsikko Minnan tapauksesta on pahasti harhaanjohtava!  Eihän Minna ole edes pannut taloaan myyntiin, niin miten voi etukäteen tietää, ettei mene kaupaksi!  Eihän hän edes halua muuttaa!

Juvalla on myyty viime vuonna viitisentoista omakotitaloa. Keskihinta vajaa 800 euroa neliöltä ja ka markkinointiaika reilut puoli vuotta.

45'000 euroon talon neliöhinta olisi vain alle 200 euroa. Luotan että hän saisi talostaan tuon jäljellä olevan velan verran rahaa.

Vierailija
193/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo palvelut ilmaisia ole vaan maksuttomia. Kyllä ihan tavalliset työssäkäyvät ovat nettomaksajia Suomessa. Maksavat siis enemmän veroja kuin mitä käyttävät julkisten palveluiden muodossa. Minä ainakin olen maksanut omat synnytykset, päivähoidot, koulutukset ja jalkapallokentät jo varmaan kahteen kertaan veroina. Juuri sen takia nämä y

Meneehän työnmarkkinatuesta 20 pros veroa/kk  mikä on enemmän kuin olen koskaan  maksanut veroja missään työssä 

Vierailija
194/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo palvelut ilmaisia ole vaan maksuttomia. Kyllä ihan tavalliset työssäkäyvät ovat nettomaksajia Suomessa. Maksavat siis enemmän veroja kuin mitä käyttävät julkisten palveluiden muodossa. Minä ainakin olen maksanut omat synnytykset, päivähoidot, koulutukset ja jalkapallokentät jo varma

Jos sinä annat mulle satasen rahaa ja minä siitä luovutan 20 euroa takaisin sinulle, niin olenko minä silloin antanut sinulle rahaa?

Vierailija
195/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole voinut saada asumistukea 170 neliön asuntoon, siinä on neliörajoitus. Ja on naurettavaa, että omistusasuntoon edes saa mitään tukea. Ei ihme että Suomi on luisussa kun näihin maalaislokkeihin menee rahat

Ei ole asumistuessa ollut neliörajoja yli kymmeneen vuoteen.

Vierailija
196/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan, p....u  järjen käyttö on sallittua!

On kunniallista tulla toimeen omillaan.

Miksi pitäisi naukua kunnalta apua asumiseen, en ymmärrä.

Ja jos se antaa niin on sillä lakinsa ja norminsa noudatettavana.

Jos ei ihminen niihin alistu, kärsiköön ja opetelkoon käyttämään järkeään.

Vierailija
197/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo palvelut ilmaisia ole vaan maksuttomia. Kyllä ihan tavalliset työssäkäyvät ovat nettomaksajia Suomessa. Maksavat siis enemmän veroja kuin mitä käyttävät julkisten palveluiden muodossa. Minä ainakin olen maksanut omat synnytykset, päi

Jos sinä annat mulle satasen rahaa ja minä siitä luovutan 20 euroa takaisin sinulle, niin olenko minä silloin antanut sinulle rahaa?

Aivan. Minä maksan 100 € veroa ja saan siitä takaisin yhteiskunnalta 20 € (julkisten palveluiden muodossa). Kyllä minä olen silloin se maksaja tässä yhtälössä. Lisäksi minulla herää kysymys mihin se puuttuva 80 € oikein katoaa? Kenelle se raha on annettu?

Vierailija
198/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1700 + lapsilisät + elatusmaksut + verovähennys huoltaja vähennys + yksinhuoltajan vähennykset alet edut . Oikein hyvä että ihmiset huomaa myös sen että talot rapistuu. Kaikki talot. Siitä johtuu remontti velat kuin muut. Tervetuloa reaali elämään. Ihan sama missä asut miten aina maksat kuitenkin. Kun joku jääkaappi hajoaa maksat joko vuokrassa tai itse. Miten vaan. Auto rapistuu joten älä pidä autoa . Osta pyörä ja ala elää. Tilaa ruuat kotiin asu pienemmässä asunnossa. Laske montako kertaa voi käydä pesulla viikossa kuin montako litraa shampoota kuukaudessa . Käytä mehuja euron purkkeja ja leivo itse. Tee keksejä. Pieni asunto pienet kulut. Kasvata itse ruokaa jos piha tai parveke. Avomaan kurkku aika istuttaa huhtitouko. 700€ elämiseen plus lapsilisät jne.  Jätetään burgerit pois ja tehdään oikeaa ruokaa kuten porkkanaraastetta. Kirppikseltä saa käytetyt vaatteet. 

"Vihannekset ovat kesällä torilla muutenkin edullisia."

Paljastuit juuri valehtelijaksi

Vierailija
199/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo palvelut ilmaisia ole vaan maksuttomia. Kyllä ihan tavalliset työssäkäyvät ovat nettomaksajia Suomessa. Maksavat siis enemmän veroja kuin mitä käyttävät julkisten palveluiden muodossa

"Minä maksan 100 € veroa ja saan siitä takaisin yhteiskunnalta 20 € (julkisten palveluiden muodossa). Kyllä minä olen silloin se maksaja tässä yhtälössä."

umm, ehkäpä palautteeni oli osoitettu tuolle työmarkkinatuen verollisuudesta valittelevalle henkilölle? 

Vierailija
200/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700 euron palkalla 1000 euron asumiskulut ovat liikaa yhdelle henkilölle maksettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi