Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Paha hallitus leikkasi Minnan asumistuen pois, nyt asunto rapistuu ja Minna joutuu muuttamaan 250 nelijön asunnostaan!

Vierailija
08.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20153178

Minnan palkka 1700 ja asumismenot noin 1000 euroa. Minnalta leikattiin 270 euroa asumistukea ja nyt Minna ja kissa joutuvat muuttamaan 250 nelijöisestä kivitalosta.

Rahaa ei minnalla ole Ylen näkemien jääkaappien todistuksella edes ruokaanja tämän toimittaja toteaa jutussa useaan otteeseen !

Hallitus siis yksipuolisesti leikkasi minnalta 270 euroa asumistukea kuussa. Pelkästään kissaan jo meni maaliskuussa 300 euroa niin siitä voi hyvin laskea että eipä jää paljon ruokaankaan kun autoonkin jo menee se 250 euroa kuussa jo pelkkään lainaan, lisäksi bensat ja huollot!

Kyllä on köyhillä hirveää Suomessa, toteaa YLE. Ruokaa ei ole, näin on kansa halunnut äänestää pahan hallituksen voimaan!

(Seuraavassa jutussa esitellään kevätmuotia vasemmistonaisten voimin😂 ja luetuimpana iso ja positiivinen henkilöjuttu edellisestä pääministeristä sannasta)

Kommentit (430)

Vierailija
221/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ikävää, että hallitus onnistuu lietsomaan epäpuraa kansalaisten keskuuteen ja eri ihmisryhmien välille. Turhan riitelyn takia kansalaisilta unohtuu kysyä, miten ministerit ja kansanedustajat ja muutkaan päättäjät ovat osallistuneet säästötalkoisiin: onko palkkoja ja palkkioita leikattu, määriä vähennetty, puoluetuet poistettu? 

Vierailija
222/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raukkaa! Meillä oli viiden hengen perhe, asuttiin 49:n neliön kaksiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän köyhällä ole varaa omistusasuntoon, autoon tai kissaan. Ei ainakaan mulla! Mulla ei olisi mihinkään noista varaa. Ja suurimmalla osalla köyhistä ei ole tuollaisiin varaa. Ei edes kissaan. 

Ei voi ymmärtää, miten kissaan saa kulumaan 300. Just ostin lemmikkikaupasta kuukauden kissanruuat ja niille hintaa tuli kokonaiset 35 euroa. Paketti kissanhiekkaa riittää puoleksi vuodeksi ja hinta oli 25 euroa, eli neljä euroa kuukaudessa 

En sääli yhtään, jos yksi ihminen kissan kanssa joutuu muuttamaan 250 neliötä pienempään asumukseen siksi koska ei ole varaa 

Et ole vissiin kovin paljon eläinlääkäreiden palveluita käyttänyt? Meinaan tuollainen 300 euron lasku tulee niin, että heilahtaa! Lääkkeet siihen sitten vielä päälle.

Kissan elättäminen on tosi halpaa jos pärjää pelkästään sillä, että ostaa joskus säkillisen kissanhiekkaa ja vähän jotain kissanruokaa. Eihän niihin mene rahaa juuri mitään. Jossei sitten osta jotain ylihintaista premium laatua.

Mutta sitten jos se karvapallo sairastuu ja täytyy monta kertaa eläinlääkärissä käydä niin rahaa rupeaa kummasti menemään. Ei ole mitenkään tavatonta käyttää tuhansia euroja lemmikin terveyteen. Mikä on minusta ihan oikein! Kun ottaa lemmikkieläimen niin kyllä siitä täytyy sitten myös parhaansa mukaan huolehtia. Ei se ole mikään leikkikalu vaan elävä olento.

Vierailija
224/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kohta se talo on myytävä. Ehkä jää velkaa. Hänellä lapsia, saa ehkä kunnan asunnon. Vuokralle joka tapauksessa mentävä. Hänellä pieni palkka. Tulee saamaan asumistukea ehkä enemmän kuin tuohon omaan taloonsa. Että näin. 

Veikkaan että asumiskulut vuokra-asunnossa pysyvät samoina, mutta asumistuki nousee satoja euroja. Kateelliset kokkarit riemuitsevat asunnon myynnistä. 

Vierailija
225/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä olisi jostain hulahula maasta tullut turvaoaikkaturisti niin tämä saisi 5000 euroa kk erilaisia sos tukia ja asuisi tuollaisessa talossa kelan maksamills tuilla vuokralla

Vierailija
226/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittääkö tuo muija tosissaan olevansa sinkku?  Moni huijaa asumistuet.

Vierailija
227/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan normaali veronmaksaja ei maksa veroja likikään sitä summaa kuin saa palveluja. Jos sinulta laskutettaisi esimerkiksi teiden rakentamisen kustannukset, niin äkkiä istuisit vain kotona.

Kai minä sitten olen joku tosi epänormaali veronmaksaja.

Osaan kyllä laskea kuinka paljon olen elämäni aikana veroja maksanut. Osaan myös arvioida miten paljon kustannuksia minun käyttämistä palveluista on yhteiskunnalle koitunut. Suomen valtiolla kun ei ole mitään öljylähteitä tai timanttikaivoksia niin kyllä kaikki raha täytyy veroina kerätä.

Vierailija
228/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 1700 ja asumismenot 1000.. 

Ehkäpä talouttaan voisi hieman suunnitella.

Vierailija
229/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"" Mikä järki olisikasan käydä töissä, jos siitä ei jää mitään käteen asumismenojen, vuokran ja auton kulujen jälkeen?"

Oletko vakavissasi? Otetaan lisää velkaa mieluummin ja sitten sinun, minun ja Minnan lapset maksavat tulevasta työtulostaan ne sinun "asumismenot, vuokran ja auton kulut"?

Joku vielä väittää, että köyhät ovat hyviä ihmisiä ja rikkaat itsekkäitä...kuinkahan tuo mahtaa olla?"

Jos nyt lähdetään siitä, että hyvä ihminen antaa rahaa yhteiskunnalle eikä pidä sitä itsellään, niin jokaisen rikkaan tulisi lahjoittaa suurin osa palkkaansa pois ja pitää itse vain välttämättömiin menoihim tarvittava osuus. Moniko näin tekee? Ja turha väittää, että nämä KELAn pääjohtajat sun muut broilerit ovat palkkansa ansainneet ennemmin kuin oikeaa työtä tekevät.

Minä olen elämässä paljon tehnyt ilmaista vapaaehtoistyötä ja olen hoitanut lasta ja mummoa kotona yhteiskunnan

Ja toinen hyvä ihminen sitten ottaa vastikkeetta vastaan sen ensimmäisen hyvän ihmisen lahjaksi antaman rahan, koska ei halua itse tehdä työtä jollekin ahneelle?

Vierailija
230/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän köyhällä ole varaa omistusasuntoon, autoon tai kissaan. Ei ainakaan mulla! Mulla ei olisi mihinkään noista varaa. Ja suurimmalla osalla köyhistä ei ole tuollaisiin varaa. Ei edes kissaan. 

Kyllä on varaa ainakin kissaan ja autoon jossei tuhlaa rahojansa turhuuksiin.

T. 5 vuotta toimeentulotuella ja omista 30 vuotta vanhan auton ja koiran

Tämä. Miehellä auto, minulla kaksi koiraa. Monttuun koirat voi pistää sitten jos tulee se vaiva johon menisi akuutisti tonneja. En lähtisi kerran vatsalaukunkiertymästä sellaiset maksettuani hommaan enää työssäkäyvänäkään. Ei niitä koiria pidä ennakoivasti myydä tai lopettaa, pienemmät ell. kulut hoituvat kun nipistää itseltään reilusti. Auto on pakko täällä perähikiällä olla ja mies sentään saa välillä töitä. Jos tässä muutettaisiin omiin itsariyksiöihin ja pistettäisiin koirat pois niin ei valtio säästäisi mitään ja miehen vanha äiti ja mummo jäisi auttamatta. 

Ihmiset kadehtii aivan ihme juttuja toisilta ja fantasia on sulloa jokainen omaan viidensadan euron yksiöönsä. Väliäkö sillä passivoiko se tai meneekö siihen lopulta enemmän verovaroja, kunhan ei köyhällä vain ole mitään mitään omaa. Sitten sille autottomalle, lemmikittömälle, yksinäiselle ja lopulta vaatteetkin loppuunkuluttaneelle syrjäytyneelle voidaan huutaa että mene töihin :D

Vierailija
231/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä olisi jostain hulahula maasta tullut turvaoaikkaturisti niin tämä saisi 5000 euroa kk erilaisia sos tukia ja asuisi tuollaisessa talossa kelan maksamills tuilla vuokralla

Minnan kannattaisi mennä itse vuokralle ja vuokrata talo 15 henkiselle hulahulaperheelle. Kela maksaisi koko lystin

Vierailija
232/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ikävää, että hallitus onnistuu lietsomaan epäpuraa kansalaisten keskuuteen ja eri ihmisryhmien välille. Turhan riitelyn takia kansalaisilta unohtuu kysyä, miten ministerit ja kansanedustajat ja muutkaan päättäjät ovat osallistuneet säästötalkoisiin: onko palkkoja ja palkkioita leikattu, määriä vähennetty, puoluetuet poistettu? 

Hallitus?

Vai tässä tapauksessa toimittaja, palstalla moni mm Venäjän asiaa ajava trollauksen ammattilainen ja sitten valtava joukko hyödyllisiä hölmöjä jotka pelaa manipulaattoreiden pussiin?

Vierailija
233/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hallitus ole mitään lietsonut. Loisija porukalle on mennyt vaan tunteisiin kun heidän eloon on puututtu. Meillä ei vaan yksinkertaisesti ole varaa näihin sossuetuihin

Vierailija
234/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

250 m2 talo. Pikkasen olisi aikaisemmin voinut funtsia, ettei tässä yksinelävän rahat mahdollisesti riitä. Ainakaan, jos pitää työssäkäyvänä elää tollasessa lukaalissa tukien varassa

Se on hänen lapsuudenkotinsa. Ei mikään huvikseen jostain ostettu "lukaali".

Mutta ettehän te vuokraluukuissa ikänne asuneet siitä mitään ymmärrä. 

Vierailija
235/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kohta se talo on myytävä. Ehkä jää velkaa. Hänellä lapsia, saa ehkä kunnan asunnon. Vuokralle joka tapauksessa mentävä. Hänellä pieni palkka. Tulee saamaan asumistukea ehkä enemmän kuin tuohon omaan taloonsa. Että näin. 

Edelleen: miksi hän saisi enemmän asumistukea vuokralle kuin tuon 270 euroa?

Kolmio maksaa Juvan ja Mikkelin välimaastossa 800 euron molemmin puolin. Se on 200 euroa vähemmän kuin hänen asumiskulunsa nyt. Pitääkö jäädä työttömäksi jos muuttaa vuokralle? Anteeksi, minä en tätä tiennyt vuokralla asuessani ja kuljin iloisena töissä..

Vierailija
236/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ymmärtää, miten kissaan saa kulumaan 300. Just ostin lemmikkikaupasta kuukauden kissanruuat ja niille hintaa tuli kokonaiset 35 euroa. Paketti kissanhiekkaa riittää puoleksi vuodeksi ja hinta oli 25 euroa, eli neljä euroa kuukaudessa 

En sääli yhtään, jos yksi ihminen kissan kanssa joutuu muuttamaan 250 neliötä pienempään asumukseen siksi koska ei ole varaa 

Se 300 euroa meni eläinlääkäriin, ei kissanruokaan.

Vierailija
237/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kadehtii aivan ihme juttuja toisilta ja fantasia on sulloa jokainen omaan viidensadan euron yksiöönsä. Väliäkö sillä passivoiko se tai meneekö siihen lopulta enemmän verovaroja, kunhan ei köyhällä vain ole mitään mitään omaa. Sitten sille autottomalle, lemmikittömälle, yksinäiselle ja lopulta vaatteetkin loppuunkuluttaneelle syrjäytyneelle voidaan huutaa että mene töihin :D

Ei kukaan kiellä asumasta 250 neliöisessä omakotitalosta, ajamasta autolla tai omistamasta lemmikkieläimiä.

KUNHAN SEN TEKEE OMILLA RAHOILLAAN EIKÄ YHTEISKUNNAN RAHOILLA

Vierailija
238/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yhteiskunta ei voi elättää lapsia."

Käytännössä se kuitenkin näin tekee. Kukaan rikkainkaan ei maksa todellisia kuluja synnytyksestä, neuvolasta, päivähoidosta, koulutuksesta, jalkapallokentistä, teistä joita pitkin kuljetaan. Viimeistään siinä vaiheessa kun lapset ovat kodittomia he ovat yhteiskunnan vastuulla.

On sitten eri juttu, pitäisikö tukea pienituloisten lasten asumista ja ruokaa vai esimerkiksi urheilua. Kun nyt kerran toivot tällaista vastakkainasettelua. 

Oletko kuullut verojen maksamisesta?

Ei nuo palvelut ilmaisia ole vaan maksuttomia. Kyllä ihan tavalliset työssäkäyvät ovat nett

"Kukaan normaali veronmaksaja ei maksa veroja likikään sitä summaa kuin saa palveluja. "

Ei pidä paikkaansa. Suomalaisen työssäkäyvän kokonaisveroaste on luokkaa 65% ja kasvaa suhteessa tulojen kasvuun. Ei se mikä siinä verokortissa lukee. Velkakin on vain siirrettyä valtionverotusta. 

Edelleenkään ei ole sitä maagista taikaseinää mikä tuottaa palveluja ja hyödykkeitä ja niihin rahoituksen. 

Vierailija
239/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yhteiskunta ei voi elättää lapsia."

Käytännössä se kuitenkin näin tekee. Kukaan rikkainkaan ei maksa todellisia kuluja synnytyksestä, neuvolasta, päivähoidosta, koulutuksesta, jalkapallokentistä, teistä joita pitkin kuljetaan. Viimeistään siinä vaiheessa kun lapset ovat kodittomia he ovat yhteiskunnan vastuulla.

On sitten eri juttu, pitäisikö tukea pienituloisten lasten asumista ja ruokaa vai esimerkiksi urheilua. Kun nyt kerran toivot tällaista vastakkainasettelua. 

Näinkö pihalla voi vasemmistolainen olla.

"Kukaan rikkainkaan ei maksa todellisia kuluja synnytyksestä"!

No kukakohan ne todelliset kulut sitten maksaa, kun julkiset palvelut rahoitetaan omavastuumaksun lisäksi verorahoilla. Tuloerojen ja verotuksen takia rikkaat päinvastoin maksavat ne köyhienkin synnytysmaksut. Näin toimii pohjoismainen hyvinvointivaltio.

Todella hyvätuloiset veronmaksajat sekä arvonlisäverot ja muu tuotteiden verotus muunmuassa.

Alv on tasavero. Köyhä maksaa sitä aivan saman kuin rikas.

Vierailija
240/430 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että asumiskulut vuokra-asunnossa pysyvät samoina, mutta asumistuki nousee satoja euroja. Kateelliset kokkarit riemuitsevat asunnon myynnistä. 

Kävinpä sitten laskemassa. 

Arvio yleisen asumistuen määrästä 1.4.2025 alkaen

109,83 e/kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi