Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa tämä kevätaurinko ja tuleva kesä. 11. Kesä lihavana,lihavampana kuin koskaan.

Vierailija
07.04.2025 |

Miksi elämäntapamuutos ei onnistu? 

N41 162cm 118kg

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen vaikeasti lihava. En kaytä alkoholia enkä syö sipsejä.

Aineenvaihduntani on tutkittu sairaalassa ja se on todettu hitaaksi.

Myös vuosikausia kestänyt unettomuus on lihottanut.

Mutta  rakas ap, tiedän, ettet voi laihtua yhtäkkiä kesään mennessä normaalipainoiseksi, joten ollaan mahdollisimman nättejä näin lihavina. Käytä meikkiä, osta ihan oikeasti nätti mekko tms.

Ei sinun tarvitse rangaista itseäsi, että olet lihava. 

Kesä kuuluu kaikille, meille lihavillekin, sanokoot muut mitä tahansa.

Täällä toinen reilusti ylipainoinen nainen, ikä 47 165cm paino 93 kg. Olen aina ollut luonnostaan hoikka mutta tiettyjen sairauksien jälkeen paino räjähti ylöspäin enkä saa sitä alas vaikka mitä tekisi. Joulukuusta lähtien parisen kuukautta paastosin rankan kaavan mukaan koska ällöttää tämä sairas ihra jota en halunnut. Tulos, 7 kg lisää..paastolla. Itkettää ja naurattaa samaan aikaan, typerä kehoni ei osaa edes laihtua niin kuin normaali ihmisillä tapahtuisi. Pakko vääntäytyä taas isoihin "kaapuihin" Suoraan sanottuna vidudus on ollut kova kaikki nämä vuodet. 

Itsekään en ollut mikään sipsien tai alkon vetäjä, ruokavalioni on edelleen sama. Syön yhden tai kaksi ateriaa päivässä, loppuaika menee vedellä ja kahvilla. Herkut eivät ole koskaan maistuneet enkä pysty syömään isoja annoksia. Täällä haukutaan lihavia aina joksikin sioiksi jotka vetävät kaksin käsin ruokaa naamaansa. Kaikki ylipainoiset eivät ole samanlaisia ja joillakin on muu syy lihomiseen kuin "sipsit&siiderit" 

En osaa antaa vinkkejä mutta yritetään edes nauttia tästäkin kesästä. Onneksi nykyään löytyy ihan kivannäköisiäkin vaatteita isokokoisille naisille ja meikki aina piristää :) 

Vierailija
82/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta tiedän, että parhaiten painon pudotuksessa onnistuu jos ei heti tavoittele suuria ja muuttaa yhden asian kerrallaan ruokailutottumuksissaan ja elintavoissaan sekä sallii itselleen myös jotain myönnytyksiä. 

Jep, syvään päätyyn ei pidä hypätä, vaan aloittaa matalikosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen vaikeasti lihava. En kaytä alkoholia enkä syö sipsejä.

Aineenvaihduntani on tutkittu sairaalassa ja se on todettu hitaaksi.

Myös vuosikausia kestänyt unettomuus on lihottanut.

Mutta  rakas ap, tiedän, ettet voi laihtua yhtäkkiä kesään mennessä normaalipainoiseksi, joten ollaan mahdollisimman nättejä näin lihavina. Käytä meikkiä, osta ihan oikeasti nätti mekko tms.

Ei sinun tarvitse rangaista itseäsi, että olet lihava. 

Kesä kuuluu kaikille, meille lihavillekin, sanokoot muut mitä tahansa.

Täällä toinen reilusti ylipainoinen nainen, ikä 47 165cm paino 93 kg. Olen aina ollut luonnostaan hoikka mutta tiettyjen sairauksien jälkeen paino räjähti ylöspäin enkä saa sitä alas vaikka mitä tekisi. Joulukuusta lähtien parisen kuukautta paastosin rankan kaavan mukaan koska ällöttää tämä s

Kaikkea hyvää Sinulle, ja muillekin kauniisti kommentoineille! Sivusta seurailen keskustelua, ja ajatuskin siitä, että koettaisi nauttia olostaan ja elämästään, tuntuu absurdilta. Uskon, ettei minulla ole mitään oikeutta lakata vihaamasta itseäni. Hassua, koska kenestäkään toisesta en tietenkään ajattelisi samoin.

Vierailija
84/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kesällä ilmavia ja kevyitä vaatteita. Vaaleita värejä vaatteissa.

Minä näytän vaaleissa väreissä vielä laajemmalta. :(

Ei ap

Et näytä. Unohda jo nämä kikkakonstit. Mikään ei peitä sitä jos ihminen on isokokoinen. Eikä ketään kiinnosta näytätkö jonkin vaivaisen 2 kg hoikemmalta jossain mustassa teltassa. Vapaasti nyt vaan valitsemaan upeat kesävaatteet niitten kilojen kera. Kun ei ne vaatteilla vähene.

Totta tuokin. Olen keskivartalolihava, niin mikään vaate tai väri ei taatusti hoikenna tätä vartalotyyppiä.

Vaatteista sen verran, että vaikka en ole itse ylipainoinen, olen jäänyt kiinni Pikku-Riikka -nimisen verkkokaupan videoihin. Niitä tulee kuin liukuhihnalta ja vaatteita on kaiken kokoisille. Myös xl-kokoisille löytyy kauniita vaatteita, mekkoja, housuja ja yläosia, ja aina puhutaan arvostavasti. Vaatteet esitellään hauskasti ja annetaan ideoita, kuinka niitä voi käyttää. Hanki vilpoisat kesävaatteet ja pidä syöminen kurissa. Jonain kesänä olet sitten laihempi, mutta ensi kesäksi et kyllä ehdi. 

Vierailija
85/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nythän on ollut koko talvi aikaa laihduttaa. Ei kai kellään enää mitään läskejä ole?

Vierailija
86/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Mulla nousi 1.5 vuodessa paino 15kg, syynä 3 välilevynpullistumaan ja en pystynyt liikkumaan yhtään. Nyt olen pikkuhiljaa päässyt taas salille ja aloittelen myös kävelylenkkejä. 24 salikertaa tammikuun lopusta lähtien ja kyllä se vaan alkaa pikkuhiljaa näkymään. Ruokailut on siistitty, viikonloppuisin kokkaan vähän parempaa mutta se ei haittaa, kun isossa mittakaavassa on hommat kunnossa. Ja kyllä, mullakin on välillä fiilis, että mitään ei tapahdu mutta kun ottaa kuvia itsestään ja vertaa viimevuotisiin, niin kyllä vaan tapahtuu! Säännöllisyys ja tosi pitkä pinna on avainsana; ei voi odottaa kuukaudessa tapahtuvan kummoisia, jos kilot ovat kertyneet vuosien aikana. Ottaa ainakin sen 6-9kk, ennen kuin tuloksen huomaa muutkin

Vierailija
87/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Mulla nousi 1.5 vuodessa paino 15kg, syynä 3 välilevynpullistumaan ja en pystynyt liikkumaan yhtään. Nyt olen pikkuhiljaa päässyt taas salille ja aloittelen myös kävelylenkkejä. 24 salikertaa tammikuun lopusta lähtien ja kyllä se vaan alkaa pikkuhiljaa näkymään. Ruokailut on siistitty, viikonloppuisin kokkaan vähän parempaa mutta se ei haittaa, kun isossa mittakaavassa on hommat kunnossa. Ja kyllä, mullakin on välillä fiilis, että mitään ei tapahdu mutta kun ottaa kuvia itsestään ja vertaa viimevuotisiin, niin kyllä vaan tapahtuu! Säännöllisyys ja tosi pitkä pinna on avainsana; ei voi odottaa kuukaudessa tapahtuvan kummoisia, jos kilot ovat kertyneet vuosien aikana. Ottaa ainakin sen 6-9kk, ennen kuin tuloksen huomaa muutkin

Niin joo, syön tasaisesti 5 kertaa päivässä, eli millään kitudieetillä ei tarvi olla, kun tietää mitä tekee

Vierailija
88/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luulee että liikunta, ravinto tai uni ym on avain laihtumiseen. Osittain joo mutta tärkein asia on korvien välissä. Siellä pitää olla asenne kohdallaan ja rankka itsekuri. Toisaalta alussa pitää olla itselle armollinen jos lähtötaso on lähellä nollaa. Pikku askelin kannattaa aloittaa. Aluksi vaikka kävely tai pyöräily tai muu mihin pystyy 2-3krt viikossa 15 min esim. Siitä sitten lisätä pikkuhiljaa.

Vierailija
89/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä kesällä ilmavia ja kevyitä vaatteita. Vaaleita värejä vaatteissa.

Minä näytän vaaleissa väreissä vielä laajemmalta. :(

Ei ap

Minäkin ole lihava. Kokemuksesta neuvon. Enimmäkseen yksivärisiä vaatteita. Ei isoja kuvioita. Vaatteen malli vaikuttaa. Pitää löytää itselle sopivat vaatteet.

Kaikkea on kokeiltu. Olen visuaalisella alalla ja valinnut vaatteita muille ihmisille. Olen siinä hyvä.

Lyhyt omenavartaloinen on kaikkein hankalin. Siihen kun lisää vielä leveät hartiat ja jätti tissit, niin hankalaa on.

Olenkin luovuttanut ja pukeudun suuriin puuvillaisiin paitapuseroihin. Värisilmä toki toimii, mutta ei siitäkään jaksa iloita, kun peilikuva masentaa niin vtusti.

No eihän tuo kovin pahalta vaikuta. Siis nuo puuvilla-paitapuserot isoina. Koruja, isoja ja etnisiä ( minä osta etsy:stä), hiukset hoidetaan ja hyvä ihoon sopiva väri siihen.

Sinulla on värisilmää, mikä on aina hyväksi.

Minulla on D90 rintamus ja iso maha alkaa heti sitten siitä. Kunhan pidän mielessä, etten ikinä-koskaan-nevör-evör hanki itselleni kietaisumekkoa tai -paitaa. En tajua, miksi väitetään, että sopii kaikille. Voin sanoa että EI sovi rintavalle eikä mahakkaalle. Siis tod.

Vierailija
90/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö talvella haittaa

Vierailija
91/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos alkaa sieltä korvien välistä. Aivot ne päättää liikkuuko ja mitä suuhun laittaa ruokaa.

Vierailija
92/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi laihtuminen olla joillekin niin vaikeaa?

Minä aloin lihoa viisikymppisenä samoilla elintavoilla, joilla aiemmin pysyin hoikkana. Söin siis jo aiemmin terveellisesti, pieniä annoksia ja liikuin paljon.

Miten sait homman sitten haltuun?

Vierailija
93/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeella on 70 kg ylipainoa.

Sun pitäisi olla 490 000 miinuskalorin dieetillä. Ihmekös ei onnistu.

Vierailija
94/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu se, mutta ei hetkessä

Vierailija
95/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän ole. On sitä kuitenkin vähintään yli 50 kg, riippuu vähän rakenteesta

Vierailija
96/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen parhaillaan laihduttamassa Liikun personal trainerin opastuksella, ja jo on kymmenisen kiloa lähtenytkin, mutta vieläkin sairaalloisen lihavuuden puolella.

Mulla kuitenkin vuodet erittäin lihavana jotenkin vei kokonaan pois tuon ulkonäköstressin. Siinä hyväksyi sen, että olen läski ja ruma ja näillä mennään, piste. Ei sitä jaksanut enää edes ajatella koko asiaa. Enkä nytkään laihduta ulkonäön takia, vaan koska mulla näissä painoissa tulee jalkateräkipuja kävellessä, roikkuvan vatsan alla oleva iho hautuu ja tulehtuu jne. Mutta tosiaan sitä en mieti pätkääkään miltä näytän, pääasia että kroppa toimii jotenkin.

Vierailija
97/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi laihtuminen olla joillekin niin vaikeaa?

Minä aloin lihoa viisikymppisenä samoilla elintavoilla, joilla aiemmin pysyin hoikkana. Söin siis jo aiemmin terveellisesti, pieniä annoksia ja liikuin paljon.

Miten sait homman sitten haltuun?

Ja ajoittuiko lihomisen alku menopaussin kanssa samaan kohtaan?

Vierailija
98/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta tiedän, että parhaiten painon pudotuksessa onnistuu jos ei heti tavoittele suuria ja muuttaa yhden asian kerrallaan ruokailutottumuksissaan ja elintavoissaan sekä sallii itselleen myös jotain myönnytyksiä. 

Jep, syvään päätyyn ei pidä hypätä, vaan aloittaa matalikosta.

Tiukat paastot ja nutrikuurit hidastavat aineenvaihduntaa. Syntyy säästöliekki sekä myös nälkävelkaa, joka saa ihmisen syömään yli tarpeensa jossain vaiheessa. Se on ihmiselimistön eloonjäämisrefleksi jota ei voi tahdonvoimalla voittaa. Kannattaa ennemmin ottaa vaikka sellainen linja, että alkaa rakentaa ateriat virallisten annoskokosuositusten mukaan tyyliin: korttipakan kokoinen määrä proteiininlähdettä, kaksi keskikokoista perunaa/desi riisiä/desi makaronia, lautasen toinen puolikas täyteen salaattia ja ruokalusikallinen salaattikastiketta jne.

Vierailija
99/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen on pitkän matkan juttu. Eli voi kestää vuosia, jopa 5 vuottakin! Ensin hoidetaan ruokavalio kuntoon. Koostetaan ateriat aamusta iltaan ja kaloritkin voidaan laskea. N 1500kcal voi olla normaali satsi jos ei paljoa kuluta. Liikuntaa mukaan sen verran kuin jaksaa. Silti ruokavalio tärkeämpi. Kävelyä, kuntosalia jne.

Vierailija
100/119 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että saa energiaa vähemmän kuin sitä kuluttaa, alkaa pudottamaan painoa.

Monella tämä energian alentaminen onnistuu jo siten, että vähentää kerralla syödyn ruoan määrää. Syö toisin sanoen pienemmän annoksen kerralla, mitä yleensä on tottunut syömään. Tämä on yksinkertaisin keino korjata ruokavaliota heti parempaan suuntaan, koska siinä ruokavalion koostumus pysyy samana. Vain määrää vähennetään. Samalla vähenee ne saadut kalorit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän