Masentaa tämä kevätaurinko ja tuleva kesä. 11. Kesä lihavana,lihavampana kuin koskaan.
Miksi elämäntapamuutos ei onnistu?
N41 162cm 118kg
Kommentit (119)
Eikö sinun olisi mahdollista käydä lääkärin puheilla tästä ylipainosta? Ongelmaasi on nykyisin monenlaisia ratkaisuja. Voisit hyötyä esim lääkityksestä ja vaikka ravitsemusterapeutin ohjeista. Ei sinun tarvitse yksin tätä ongelmaa ratkaista!
Itse yritin kaikenlaista mutta vasta lääkityksellä sain ylipainon pois.
Tsemppiä AP!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen vaikeasti lihava. En kaytä alkoholia enkä syö sipsejä.
Aineenvaihduntani on tutkittu sairaalassa ja se on todettu hitaaksi.
Myös vuosikausia kestänyt unettomuus on lihottanut.
Mutta rakas ap, tiedän, ettet voi laihtua yhtäkkiä kesään mennessä normaalipainoiseksi, joten ollaan mahdollisimman nättejä näin lihavina. Käytä meikkiä, osta ihan oikeasti nätti mekko tms.
Ei sinun tarvitse rangaista itseäsi, että olet lihava.
Kesä kuuluu kaikille, meille lihavillekin, sanokoot muut mitä tahansa.
Miten aineenvaihdunnan hitautta tutkittiin? Kiinnostaa siksi, kun oma aineenvaihduntani on täysin jumissa, pysyn ylipainoisena vaikken syö mitään sellaista, mitä ylipainoisten kuvitellaan kiskovan kaksin käsin, mutta jo 20 vuotta jatkunut "elämäntapamuutos" ei ole vienyt pois kiloakaan. Paino on päinvastoin nyt reilut 5 kg enemmän kuin 15 vuotta sitten, vaikka syön terveellisesti ja liikun ja annoskokonikin ovat pienempiä kuin monella normaalipainoisella, joiden ei tarvitse muutenkaan kytätä jokaista suupalaa. Toisaalta eipä sitä aineenvaihduntaa kai voi paljon nopeuttaakaan, vaikka asia todettaisiin tutkimuksissa.
Mutta samaa mieltä meikeistä ja pukeutumisesta, niillä voi tehdä itsestään sen parhaimman version. Mekot ovat ihania, kun eivät purista mistään ja niitä löytyy eri vartalotyypeille erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan salaattia käkättimeen ja jätät ne sipsukat ja kaljat kauppaan.
Tämä salaatin syöminen/syömättömyys se on vieläkin joidenkin ihmisten mielestä syy painoon.
Tunnen useita lihavia, jotka syövät paljon terveellisemmin kuin minä, normaalipainoinen.
Kumma, kun vaikka ihmisten ylipainoa on tutkittu ja niitä tuloksia jaettu ihan julkisesti, vieläkin ne joku on ihan vipittömästi sitä mieltä, että kaikki riippuu siitä mitä syö.
Ettekö te yhtään seuraa aikaanne miten monet eri tekijät vaikuttavat ihmisen painoon?
Tarttis puhua aina myös juomisista. Jos juo makeita limps
Ennemmin olisin huolissani siemenistä ja pähkinöistä, niitähän voi helposti napsia liikaa. Todella energiapitoisia, eivätkä pieninä annoksina tuo nopeasti kylläisyyden tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kesällä ilmavia ja kevyitä vaatteita. Vaaleita värejä vaatteissa.
Minä näytän vaaleissa väreissä vielä laajemmalta. :(
Ei ap
Minäkin ole lihava. Kokemuksesta neuvon. Enimmäkseen yksivärisiä vaatteita. Ei isoja kuvioita. Vaatteen malli vaikuttaa. Pitää löytää itselle sopivat vaatteet.
Kaikkea on kokeiltu. Olen visuaalisella alalla ja valinnut vaatteita muille ihmisille. Olen siinä hyvä.
Lyhyt omenavartaloinen on kaikkein hankalin. Siihen kun lisää vielä leveät hartiat ja jätti tissit, niin hankalaa on.
Olenkin luovuttanut ja pukeudun suuriin puuvillaisiin paitapuseroihin. Värisilmä toki toimii, mutta ei siitäkään jaksa iloita, kun peilikuva masentaa niin vtusti.
Entä jos ei välitä säästä. Menee hiljaisena aikana kävelemään tms. Kesäkuumalla tietysti yrittää viilentyä.
Onneksi heräsin itse viime lokakuussa ja nyt -22 kiloa. Ei ahdista kesä samalla tavalla kuin vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Et näytä. Unohda jo nämä kikkakonstit. Mikään ei peitä sitä jos ihminen on isokokoinen. Eikä ketään kiinnosta näytätkö jonkin vaivaisen 2 kg hoikemmalta jossain mustassa teltassa. Vapaasti nyt vaan valitsemaan upeat kesävaatteet niitten kilojen kera. Kun ei ne vaatteilla vähene.
Kyllä asia on niin, että monelle laihtuminen on vaikeaa. Ylipaino johtuu siitä, että syö enemmän kuin kuluttaa. Omia tottumuksia on vaikeaa muuttaa. Siksi ylipaino on usein pysyvää. Elämämme on nykyään sellaista, että luonnollista liikkumista tulee vain vähän.
Ikääntyminen hidastuttaa aineenvaihduntaa. Keski-iän ylittämisen jälkeen pitäisi syödä jatkuvasti vähemmän ja vähemmän ja tulokset näkyvät tuskastuttavan hitaasti.
Olen itse keski-ikäinen. En ole lihava, mutta painoa alkaa kertyä keskivartalolle kovaa vauhtia. En pidä peilikuvastani, mutta vaatii todella paljon itsekuria aloittaa elämäntapamuutosta.
Jos ja kun haluan laihtua tai kiinteytyä, asian eteen pitää tehdä todella paljon työtä. Nuorena pieni työ auttoi. Olen talvesta asti syönyt tietoisesti vähemmän ja jättänyt kaloripommit pois ruokavaliostani. Liikun päivittäin noin tunnin. Lisäksi jumppaan päivittäin puolesta tunnista tuntiin. Vähitellen alan nähdä jotain pieniä muutoksia vartalossani. Olen onnellinen niistä ja se auttaa jumppaamaan taas lisää.
Tsemppiä meille kaikille kilojen kanssa kamppaileville! Jokainen pudotettu kilo tai löysemmät housunvyötäröt on pieni voitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Et näytä. Unohda jo nämä kikkakonstit. Mikään ei peitä sitä jos ihminen on isokokoinen. Eikä ketään kiinnosta näytätkö jonkin vaivaisen 2 kg hoikemmalta jossain mustassa teltassa. Vapaasti nyt vaan valitsemaan upeat kesävaatteet niitten kilojen kera. Kun ei ne vaatteilla vähene.
Totta tuokin. Olen keskivartalolihava, niin mikään vaate tai väri ei taatusti hoikenna tätä vartalotyyppiä.
Täälläpäin on kauniita lihavia tyttöjä. Eli ei se lihavuus saa haitata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen vaikeasti lihava. En kaytä alkoholia enkä syö sipsejä.
Aineenvaihduntani on tutkittu sairaalassa ja se on todettu hitaaksi.
Myös vuosikausia kestänyt unettomuus on lihottanut.
Mutta rakas ap, tiedän, ettet voi laihtua yhtäkkiä kesään mennessä normaalipainoiseksi, joten ollaan mahdollisimman nättejä näin lihavina. Käytä meikkiä, osta ihan oikeasti nätti mekko tms.
Ei sinun tarvitse rangaista itseäsi, että olet lihava.
Kesä kuuluu kaikille, meille lihavillekin, sanokoot muut mitä tahansa.
Miten aineenvaihdunnan hitautta tutkittiin? Kiinnostaa siksi, kun oma aineenvaihduntani on täysin jumissa, pysyn ylipainoisena vaikken syö mitään sellaista, mitä ylipainoisten kuvitellaan kiskovan kaksin käsin, mutta jo 20 vuotta jatkunut "elämäntapamuutos" ei ole vienyt pois kiloakaan. Paino on päinvastoin nyt reilut
Se tutkittiin reilu kymmenen vuotta sitten Kuopion keskussairaalassa ravitsemustieteen osastolla. En tiedä onko sitä enää, mutta tutkimus tehtiin míttaamalla hengitystä eräällä laitteella, siis PERUSaineen vaihdunta-tutkimus- ja mittaus.
Todettiin, että PAV on minulla kymmeniä prosentteja hitaampi kuin verrokkiryhmällä.
Ravitsemusterapeutti totesi, että laihduttaminen on kaltaisillani hankalampaa ja lihominen todella nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan salaattia käkättimeen ja jätät ne sipsukat ja kaljat kauppaan.
Tämä salaatin syöminen/syömättömyys se on vieläkin joidenkin ihmisten mielestä syy painoon.
Tunnen useita lihavia, jotka syövät paljon terveellisemmin kuin minä, normaalipainoinen.
Kumma, kun vaikka ihmisten ylipainoa on tutkittu ja niitä tuloksia jaettu ihan julkisesti, vieläkin ne joku on ihan vipittömästi sitä mieltä, että kaikki riippuu siitä mitä syö.
Ettekö te yhtään seuraa aikaanne miten monet eri tekijät vaikuttavat ihmisen painoon?
Tarttis puhua aina myös juomisista. Jos juo makeita limps
Enpä kyllä tiedä ketään, joka ei kertomaasi asiaa tietäisi tai käyttäisi mainitsemiasi tuotteita holtittomasti. Ne, joiden on helppo pysyä normaalipainoisena eivät vaan tunnu ymmärtävän, ettei kaikkien kroppa toimi samalla tavalla ja että moni ylipainoinen syö paljon terveellisemmin kuin he.
"Ennemmin olisin huolissani siemenistä ja pähkinöistä, niitähän voi helposti napsia liikaa. Todella energiapitoisia, eivätkä pieninä annoksina tuo nopeasti kylläisyyden tunnetta."
Ne, jotka yrittävät pudottaa painoa, tuntevat taatusti pähkinöiden kuten kaikkien muidenkin suuhunpantavien kalorimäärät.
SYÖ VÄHEMMÄN. Mikään muu ei toimi. ÄLÄ SYÖ NIIN PALJON KUIN SYÖT NYT.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinun olisi mahdollista käydä lääkärin puheilla tästä ylipainosta? Ongelmaasi on nykyisin monenlaisia ratkaisuja. Voisit hyötyä esim lääkityksestä ja vaikka ravitsemusterapeutin ohjeista. Ei sinun tarvitse yksin tätä ongelmaa ratkaista!
Itse yritin kaikenlaista mutta vasta lääkityksellä sain ylipainon pois.
Tsemppiä AP!
Et osaa syödä vähemmän? Siis ihan kirjaimellisesti. Laita vähemmän ruokaa lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
"Ennemmin olisin huolissani siemenistä ja pähkinöistä, niitähän voi helposti napsia liikaa. Todella energiapitoisia, eivätkä pieninä annoksina tuo nopeasti kylläisyyden tunnetta."
Ne, jotka yrittävät pudottaa painoa, tuntevat taatusti pähkinöiden kuten kaikkien muidenkin suuhunpantavien kalorimäärät.
Ei paljoa auta kalorimäärien tunteminen jos selkäranka puuttuu ja napsitaan edelleen. Et laihdu sillä että toteat olevasi lihava. Ihan oikeasti syöt vaan nyt vähemmän.
Tärkein olisi ensin muuttaa mielentila synkästä positiiviseksi. Vaikka elämä olisi pahasti persiillään niin mikään ei uhkaa välittömästi henkeä ja universumi pitää pohjimmiltaan huolta omistaan. Vähälläkin pärjää, kun keskittyy hyviin asioihin. Pieniin parannuksiin kannattaa kuitenkin pyrkiä koko ajan niin elämä voi kehittyä toivottuun suuntaan.
Painon pudotus on pohjimmiltaan helppoa kun pääsee alkuun eikä elimistö mieltä myöden ole tiltissä. Kävelylle aamuin ja illoin niin aktiivisuustaso nousee ainakin hieman. Ruokavaliosta alkoholi ja herkut kokonaan pois. Tuo voi olla alkuunsa vähän vaikeaa, mutta kohta niitä ei edes kaipaa. Nopeita tuloksia saa kun vähentää hiilarit minimiin ja syö käytännössä protskua, rasvaa ja kasviksia.
Aloittaminen on kaikessa vaikeinta, mutta laihduttaminen alkaa palkitsemaan hyvin kun pääsee vauhtiin ja voi havaita kilojen tippuvan joka viikko. Kesä on tähän otollisempaa aikaa kuin pimeä ja kalsea talvi.
Olen hoikistunut ihan vain lihaskuntoharjoittelua ja pitkiä reippaita kävelylenkkejä lisäämällä (pari tuntia lähes joka päivä) sekä jättämällä ruokavaliosta pois enimmät suolaiset ja sokeriset herkut. Muuten syön normaalia hyvää ruokaa (esim. muhkeita tortilloja, joissa on paljon kasviksia, kalaa ja hui kauhistus, jopa niitä kauhean lihottavia pähkinöitä!) ja käytän alkoholiakin ihan normaalisti suunnilleen muutaman annoksen viikossa.
Minulla toimii tällainen tapa ja voin hyvin, mutta jollain toisella taas toimivat ihan eri jutut. Ei kannata demonisoida mitään yksittäisiä juttuja ja selittää että nuo pois, koska ihmisten kehot reagoivat eri ravintoaineisiin eri tavalla.
Joka tapauksessa laihtuminen ei tapahdu hetkessä, joten iloitaan kaikki kesästä.
Vierailija kirjoitti:
Iloitaan siitä et päästään ulos.Me ollaan jokainen erinäköisiä ja kokoisia.
Kukaan ei voi toiselle sanoa et olet vääränlainen.
Ne jotka toisia mollaa vaikka jonkun ulkoisen seikan vuoksi, ovat itse todella heikko- itsetuntoisia.
Juuri näin. Ei sairauksillekaan mitään voi, mutta jossain paahteisissa leggingseissä hikoilu nyt on aivan turhaa. Jos kerran ulos pääsee nauttisi siitä.
Täällä myös lihava.
Ostan ja puen päälleni sellaisia vaatteita, kuin minua ITSEÄNI huvittaa pukeutua.
En varmasti näytä laihemmalta, lihavammalta tai paremman näköiseltä vaatteissani ja meikeissäni, mutta kun minua ei kiinnosta tippaakaan mitä vastaantulija minusta ajattelee.
Minulla on sellainen "vika" päässä, että pukeudun kuten tahdon.
Ai se saattaa ärsyttää jotakuta, no se on voi voi.