Masentaa tämä kevätaurinko ja tuleva kesä. 11. Kesä lihavana,lihavampana kuin koskaan.
Miksi elämäntapamuutos ei onnistu?
N41 162cm 118kg
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen vaikeasti lihava. En kaytä alkoholia enkä syö sipsejä.
Aineenvaihduntani on tutkittu sairaalassa ja se on todettu hitaaksi.
Myös vuosikausia kestänyt unettomuus on lihottanut.
Mutta rakas ap, tiedän, ettet voi laihtua yhtäkkiä kesään mennessä normaalipainoiseksi, joten ollaan mahdollisimman nättejä näin lihavina. Käytä meikkiä, osta ihan oikeasti nätti mekko tms.
Ei sinun tarvitse rangaista itseäsi, että olet lihava.
Kesä kuuluu kaikille, meille lihavillekin, sanokoot muut mitä tahansa.
Sulla on hyvä asenne. Olet varmaan yksi niistä monista, jotka näyttävät ylipainoisenakin hyvältä. Minä olen lyhyt omenavartaloinen plussapallo, eikä mikään vaate näytä tässä tynnyrikropassa hyvältä. :(
Tanhupallostakin tykkää tosi moni.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi laihtuminen olla joillekin niin vaikeaa?
Aivan samalla tavalla kuin sinulla sen ymmärtäminen.
= me olemme yksilöitä, erilaisia.
Jokaisella on erilailla toimiva aineenvaihdunta.Moni seikka vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta rakas ap, tiedän, ettet voi laihtua yhtäkkiä kesään mennessä normaalipainoiseksi, joten ollaan mahdollisimman nättejä näin lihavina. Käytä meikkiä, osta ihan oikeasti nätti mekko tms.
Sulla on hyvä asenne. Olet varmaan yksi niistä monista, jotka näyttävät ylipainoisenakin hyvältä. Minä olen lyhyt omenavartaloinen plussapallo, eikä mikään vaate näytä tässä tynnyrikropassa hyvältä. :(
Jep. Tiimalasi vartaloinen, päärynä jne näyttää hyvältä vaikka olisi liikakilojakin. Minä olen lyhyt, leveäharteinen, isotissinen ja kaikki ylimääräinen kertyy mahaan. Omenavartalo ei näytä hyvältä missään asussa.
Tiedät varmasti itse parhaiten miksi muutos ei onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sinulle kivasta kommentistasi! Ihan varmaan näytät jossakin vaatteessa hyvältä. Emmehän toki rupea kysymään keneltäkään lupaa, miten saisimme pukeutua, me lihavat?
Mennään vaikka uikkareissa koko kesä, pääasia että on itsevarman oloinen/näköinen ja pää pystyssä.
Hyvää kesää Sinulle ja muista: Olet niin hyvännäköinen kuin tahdot olla! Sinun ei tarvitse pyytää anteeksi vartalosi muotoja KENELTÄKÄÄN!
Parhautta olisi hiilihydraattitietoinen laihdutus.
Käytännössä luokkaa 60 g rasvaa, luokkaa 100 g proteiinia ja hiilaria riittävän vähän, ehkäpä luokkaa 20..80 grammaa päivässä. Tällä läski tirisee, esidiabetes kaikkoaa viikoissa, verenpaine tippuu, nälkää ei juuri ole ja pirteys on parempi kuin ennen tätä diettiä. Rasvaa palaa noin 1 kilo viikossa ja lihakset säilyy.
Toki kilo viikossa tahdilla joudut vetämään tätä vuoden, mutta sellasta se on.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on jatkuvia valintoja. Se on sinusta kiinni. Paljon muuta mitä voisi sanoa.
Ai niin, sinä olet se taakka josta pitäisi leikata. Läskit yhtenä ihmisryhmänä ajavat Suomen tuhoon. Lihavana automaattisesti enemmän sairauksia, siis flunssasta syöpään. Ihan kaikki.
Tämä ylikuormittaa valitettavasti julkisen terveydenhuoltomme josta kaikki muut kärsivät hoidon laadun alenemisella ja jonon pidentymisellä ja kalliit hoidot, joka kallis yhteiskunnalle.
Kaikki vaan sen takia ettet kykene pitämään niitä rasvaisia näppejäsi erossa edes jostain ruoasta. Tämä on kaikki kiinni päivittäisistä valinnoista. Päivittäin ylläpidät etkä muutu.
Minä olen terve kuin pukki. Samoin kuin yksin omakotitalossa asuva 85-vuotias äitini, joka samoin kuin minä, on ollut ylipainoinen nelikymppisestä lähtien.
Plussapallo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan salaattia käkättimeen ja jätät ne sipsukat ja kaljat kauppaan.
Tämä salaatin syöminen/syömättömyys se on vieläkin joidenkin ihmisten mielestä syy painoon.
Tunnen useita lihavia, jotka syövät paljon terveellisemmin kuin minä, normaalipainoinen.
Kumma, kun vaikka ihmisten ylipainoa on tutkittu ja niitä tuloksia jaettu ihan julkisesti, vieläkin ne joku on ihan vipittömästi sitä mieltä, että kaikki riippuu siitä mitä syö.
Ettekö te yhtään seuraa aikaanne miten monet eri tekijät vaikuttavat ihmisen painoon?
Tarttis puhua aina myös juomisista. Jos juo makeita limpsoja kuten kokista ja litran maitoa ja syö makeita jugurtteja ja kaupan mehukeittoja = kauheita sokeripommeja kaikki nämä. Tähän kategoriaan kuuluvat myös ne suositut välipalapatukat. Yleensä se todellakin riippuu siitä, mitä syö ja juo. Harvempia ovat jotkut hormooni- tai kilpisrauhahäiriöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panosta kauniiseen hellemekkoon, niitä löytyy sellaisia, jotka näyttävät upealta erityisesti isompikokoisten päällä. Viilentävät myös mukavasti, sekä suojaavat ihon auringolta.
No ei näytä🤣
Haista sinä emojinesi pitkä vi.
Miten meidän lihavien sitten pitäisi pukeutua? Ehkä emme saisi liikkua ihmisten ilmoilla ollenkaan?
Saanko neuvoja pukeutumisen suhteen?
Ärsyttävintä laihduttamisessa on, kun ei tiedä tapahtuuko mitään vai ei, koska tulokset tulevat hitaasti. No, ainakin vaaka näyttää pienempää lukemaa, niin kai tässä on jotain käymässä...
Yritän saada pari kiloa pois. 159cm. 56kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä kesällä ilmavia ja kevyitä vaatteita. Vaaleita värejä vaatteissa.
Minä näytän vaaleissa väreissä vielä laajemmalta. :(
Ei ap
Minäkin ole lihava. Kokemuksesta neuvon. Enimmäkseen yksivärisiä vaatteita. Ei isoja kuvioita. Vaatteen malli vaikuttaa. Pitää löytää itselle sopivat vaatteet.
Kevennä - nyt helposti kymppi kiloa lähtee kesäkuun alkuun mennessä. Nyt muutosta se alkaa heti jos haluat muutosta! Pystyt siihen.
Elä osta herkkuja kaappiin. Jos sinua niin häiritsee tuo asia, voit kyllä muutosta tehdä sen suhteen. Tsemppiä sinne.
Jokainen saa pukeutua miten huvittaa myös lihavat.
Elämäntapamuutos onnistuu vain jos sinulla on selkeä suunnitelma mitä teet ja pysyt siinä suunnitelmassa lopun ikäsi. Se voi viedä aikaa. Minulla kesti 7 vuotta päästä normaalipainoon, mutta pääsin ja olen pysynyt, koska pysyn siinä suunnitelmassa. Kehoni tarvitsee sen 15 km lenkin aamuin illoin ja vegaaniruuan. Jos lopetan jomman kumman, lihominen alkaa.
Ihan kiva, että tämmöinenkin ketju välillä. Tarkoitan siis kommentteja. Aina tottunut lukemaan kaikkea negatiivista ja pilkkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan salaattia käkättimeen ja jätät ne sipsukat ja kaljat kauppaan.
Tämä salaatin syöminen/syömättömyys se on vieläkin joidenkin ihmisten mielestä syy painoon.
Tunnen useita lihavia, jotka syövät paljon terveellisemmin kuin minä, normaalipainoinen.
Kumma, kun vaikka ihmisten ylipainoa on tutkittu ja niitä tuloksia jaettu ihan julkisesti, vieläkin ne joku on ihan vipittömästi sitä mieltä, että kaikki riippuu siitä mitä syö.
Ettekö te yhtään seuraa aikaanne miten monet eri tekijät vaikuttavat ihmisen painoon?
Tarttis puhua aina myös juomisista. Jos juo makeita limps
Älä viitsi. Ylipaino ei vaikuta älykkyyteen. Tuskin kukaan tuskailee kilojaan, jos vetää sokeria ja limsaa. Kyllä tuon syy- seuraussuhteen ymmärtää jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapamuutos onnistuu vain jos sinulla on selkeä suunnitelma mitä teet ja pysyt siinä suunnitelmassa lopun ikäsi. Se voi viedä aikaa. Minulla kesti 7 vuotta päästä normaalipainoon, mutta pääsin ja olen pysynyt, koska pysyn siinä suunnitelmassa. Kehoni tarvitsee sen 15 km lenkin aamuin illoin ja vegaaniruuan. Jos lopetan jomman kumman, lihominen alkaa.
Toivottavasti minäkin löydän itselleni toimivan tavan, tämän lukeminen antoi toivoa. :)
Elämä on jatkuvia valintoja. Se on sinusta kiinni. Paljon muuta mitä voisi sanoa.
Ai niin, sinä olet se taakka josta pitäisi leikata. Läskit yhtenä ihmisryhmänä ajavat Suomen tuhoon. Lihavana automaattisesti enemmän sairauksia, siis flunssasta syöpään. Ihan kaikki.
Tämä ylikuormittaa valitettavasti julkisen terveydenhuoltomme josta kaikki muut kärsivät hoidon laadun alenemisella ja jonon pidentymisellä ja kalliit hoidot, joka kallis yhteiskunnalle.
Kaikki vaan sen takia ettet kykene pitämään niitä rasvaisia näppejäsi erossa edes jostain ruoasta. Tämä on kaikki kiinni päivittäisistä valinnoista. Päivittäin ylläpidät etkä muutu.