Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks äidit ei huolehdi paremmin ulkonäöstään?

Vierailija
14.03.2007 |

Kevyt meikki ja hiusten kampaaminen ei vie kuin 10 minuuttia aikaa. ja heti on paljon freesimmän näköinen. En siis kerta kaikkiaan tajua kun joku väittää ettei ole ehtinyt edes kuontaloaan kampaamaan....

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ja viitsi ja joskus saattaa tulla niin nopea lähtö etten ehdi. Tai en viitsi itseni laittamiseen laittaa sitä kallisarvoista aikaa vaan hoitelen mielummin lapset (3 kpl) matkaan siisteinä. En kuitenkaan ole mikään ihan tarhapöllö, vaan vaatteet ovat aina siistit kun ihmisten ilmoille lähdemme. Kotipihalla tai ihan tässä lähistöllä minulla saattaa olla niin rönttävaatteet ettei alkuperäistä väriä juuri näy. Muiden mielipiteet eivät juuri kiinnosta.

Vierailija
62/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lapsilla siitit puvut sun muut niin en viitsis lähtee mörkönä matkaan resusissa vaatteissa, likasessa tukassa ja pussit silmien alla.

Silti näin moni tekee =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

virolaisia vahtaa

Vierailija
64/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, miten mun 50-vuotias äitini nauraisi tälle keskustelulle. Hän ei ole pariinkymmeneen vuoteen ajanut sääriään, ja meikkaa vain ja ainoastaan suuriin juhliin. Kumma kyllä, ei ole mies vielä lähtenyt livohkaan. :D Toisilla on elämässä tärkeämpiäkin asioita kuin vaimon meikkaus.

Ihan periaatteesta en kerrokaan, meikkaanko itse joka päivä ja harjaanko hiukseni... ;)

Vierailija
65/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pesen hampaani, harjaan hiukseni ja yritän pukeutua asiallisesti päivittäin. Mutta väsymyksen aiheuttamia tummia silmäalusia ja raskauspahoinvoinnista johtuvaa nuutunutta olemusta ei ole ihan helppoa peittää. Ja tietysti kyse on myös rahasta. Sitä kun ei todellakaan ole ylimääräistä (kotihoidontuki + lapsilisä = vajaa 350,-/kk) eli ei ole varaa käydä kampaajalla kuukausittain, saati kosmetologin hoidoissa. Laadukkaisiin, ts. kalliisiin, kosmetiikkatuotteisiin ei tietenkään voi satsata, joten jostain on tingittävä. Myös aika on kortilla: kun ennen lapsia saattoi tiirailla olemustaan rauhassa peilistä aamuin, päivin ja illoin, nyt on hyvä, jos ehtii vilkaista peiliin aamupesun yhteydessä ja tarkastaa hätäisesti, että frisyyri on edes sinne päin kohdillaan. Tää on tätä, mutta eipä viitsi valittaa. Ja kuka niitä raikkaita ja täydellisiä päivämeikkejä, kampauksia ja merkkivetimiä edes ehtisi ihaillakaan tuolla hiekkalaatikoiden reunoilla?!

Vierailija
66/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn suihkussa, meikkaan ja laitan hiukset joka aamu, poikkeuksena jos lapset tai itse sairastan. Harmi vaan kun kampaajalla käynti on niin julmetun kallista kotihoidon tuella kitkuttelevalle

Vierailija
67/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pointtini ei ole TÄYDELLINEN päivämeikki.

Vähillä rahoilla voi tehdä ihmeitä. Ei tarvitse ostaa kuin shampoota, harja/kampa, fööni, pinsetit, halpa huulikiille, halpa meikkivoide.

kenellä ei suurinta osaa ole ollut jo ennen lapsia? Vain huulikiille, meikkivoide ja shampoo tarvitsee välillä uusia.

Minusta on selittelyn makua siinä ettei ole varaa / aikaa huolehtia itsestään.

ap

Vierailija
68/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että olet lapseton tai esikoista odottava, jolla on vielä ruusuiset kuvitelmat tulevaisuudesta lapsen/lapsien kanssa tyyliin: " siis mun elämähän ei todellakaan muutu mitenkään kun mä saan lapsen! MÄ aion ottaa omaa aikaa ja mennä ihan entiseen tapaan ja MÄ aion pitää itestäni huolta!" . Olisipa kiva nähdä, käykö sullekin vanhanaikaisesti :)

Vierailija
69/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 5 ja 2 vuotiaat joten ruusunpunaa ei silmissä enää ole. Ripsiväriä kylläkin :-)

En vain tajua mikei ole muka aikaa tai rahaa. Huoliteltuun olemukseen ei tarvita aikaa eikä rahaa.

ap

Vierailija
70/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta on selittelyn makua siinä ettei ole varaa / aikaa huolehtia itsestään.

ap

Vierailija
71/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat isovanhempani yli 60 vuotta. Ja kas kummaa, kukaan näistä naisista ei ole koskaan nyppinyt kulmiaan, meikannut kotonaan, ajanut säärikarvojaan... Ja miehet pysyvät uskollisina matkassa, hamaan hautaan saakka.

Minulla ja miehelläni on varmaan vähän erilainen tausta ja arvomaailma kuin ap:llä...

Vierailija
72/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondiksessa.

Vierailija
73/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Omat isovanhempani yli 60 vuotta. Ja kas kummaa, kukaan näistä naisista ei ole koskaan nyppinyt kulmiaan, meikannut kotonaan, ajanut säärikarvojaan... Ja miehet pysyvät uskollisina matkassa, hamaan hautaan saakka.

Minulla ja miehelläni on varmaan vähän erilainen tausta ja arvomaailma kuin ap:llä...

Vierailija
74/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai niistä perusplösändereistä, jotka näkee vaimonsa rupsahtamisen muttei omaansa?

Aika erikoinen tuo tekstistä huokuva näkemyksesi, että suomalaisen naisen ulkonäkö on jotenkin jäänyt kehityksessä jälkeen suomalaisen miehen ulkonäöstä...

Vierailija
75/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan sellaista asennetta halua olla lisäämässä. Edelleen, MIKSI ap:stä kiinnostaa toisten ihmisten meikkaaminen tai hiusten harjaus? Mä voin rehellisesti sanoa, etten ole tähän mennessä kytännyt yhdenkään äidin naamaa sillä mielellä, että onko sillä nyt ripsaria vai ei, enkä osaisi välttämättä edes sanoa, onko joku ihminen harjannut hiuksensa aamulla!!! Eikö ap näe mitään outoa siinä, että itse näemmä tekee tätä?

T: eräs äiti, joka huolehtii vain omasta ulkonäöstään.

Vierailija
76/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan itseni joka päivä (JOKA PÄIVÄ) " kuntoon" . Perusmeikki ja hiukset harjaan. Kokeilkaapas joskus te harakanpesännäköiset väsyneet mammat sitä konstia. Jo on paljon pirteempi olo itselläkin ja oma ukko ainakin ilahtuu kun joskus vastassa on kevyesti ehostettu ja huolitellun näköinen mamma vastassa:)

Vierailija
77/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko hermostuis ja ihmettelis mikä nyt on jos olisin kotona meikattuna..

Vierailija
78/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
79/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä olet ilman meikkiä harakanpesän näköinen, mutta ei se tarkoita, että kaikki muutkin olisivat. Kateellinen? :D

Vierailija
80/90 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun ukko hermostuis ja ihmettelis mikä nyt on jos olisin kotona meikattuna..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan