Miks äidit ei huolehdi paremmin ulkonäöstään?
Kevyt meikki ja hiusten kampaaminen ei vie kuin 10 minuuttia aikaa. ja heti on paljon freesimmän näköinen. En siis kerta kaikkiaan tajua kun joku väittää ettei ole ehtinyt edes kuontaloaan kampaamaan....
Kommentit (90)
En halua että lasteni naamat ovat huulipunissa ja puutereissa tai että ripsari rapisisi vauva silmiin. Siksi en laita tököttejä tukkaanikaan, saavat lapset harjoitella lettien tekemistä halutessaan äidin puhtailla hiuksilla.
Meikit kuuluu minusta muualle kuin kotiin ja kotiäitiyteen. Meikkaan töihin ja pippaloihin. Kotona haluan olla ihan naturel.
vai eikö lapsen pussailu ja helliminen ole yhtä tärkeää kuin oman ulkonäön vaaliminen miehen aisoissa pitämiseksi?
Mutta jos kyläilemään menee tai kaupunkiin (asun pikku pikku paikkakunnalla), ni silloin tottakai laittaudun ihmisen näköiseksi. Kyllä välillä kun oikein paljon masentaa, ni sit laitan jotain meikkiä.
Mua ei ensinnäkään kiinnosta eikä huvita meikata. Ainoastaan juhliin laittaudun, ja niitä ei monta kertaa vuodessa ole. En ole ikinä meikannut, joten mies on mut valinnu ihan tämmösenä naturaalina. Niinkuin minäkin hänet, ihanan miehekkään miehen, joka ei lutraa hiusgeeleillä ja miesten parfyymeillä.
Tietty peseydyn ja siistit vaatteetki mulla, hiukset kampaan ja laitan yleensä ponnarille tai letille tai nutturalle.
Tiedättekö muuten mitä myrkkyjä nää teidän tökötit sisältää? Esim. huulipunassa on raskasmetalleja. Niitä siinä sitten menee suuhunkin ja imeytyyhän ne mömmöt ihonkin läpi.
Mitähän muutes noi meidän vuohet, kanat, lampaat, poni, koirat ja kissa tykkäis, jos suhuttelisin vähän Chanel no 5:a kun meen navettaan? Lapset ainaki ihmettelis...et kuka tuo on.
Mä taas kattelen kauhulla näitä aina-meikissä-ja-tyylikkäänä-naisia ja aattelen, että olispa hirveetä, jos mun pitäs näyttää sellaselta. Kamalaa, miltä iho näyttää, kun on kerros meikkivoidetta ja päällä puuteria, ripset tönkissä ja huulissa punakerros, josta voi noin niinku enimpiä ottaa vaikka kaivurin kauhalla pois. Ja kun se rouvien nenu on tottunu siihen parfyymiin ajan kanssa, niin sitten holautetaan puoli pullollista kerralla...huhhuh.
No ei muutaku aurinkoista päivää vaan kaikille meikillä ja ilman!
Okei, se on ihan kiva. Mutta en minä ainkaan pelkästään miehen takia pidä huolta ulkonäöstäni. Ensisijaisesti laittaudun siksi että, se piristää mua itseäni, ja siinä sivussa varmasti myös miestä.
Eikä arkisin tarvitse laittaa mitään " sotamaalausta" . Kulmat ojennukseen, ripsiväriä ja huulirasvaa tai kiiltoa, jo se korostaa nätisti.
Hiukset tottakai ojennukseen, vaikka sitten ponnarille, mutta ei niin että ne on kampaamatta ja likaiset.
Ravintolaan sitten vähän enemmän sitä meikkiä ja laittautumista.
On varmaan tosi että löytyy miehiä jotka ei tykkää että, vaimo meikkaa. Oma isäni on tälläinen, aina välille äidille mussuttaa että, " täytyykö sitä maalia naamaansa sutia" ? Äiti ei välitä, se haluaa laittaa, niin mitä sitten?
Ja kyllä mun mies hoitaa myös omaa ulkonäköänsä, niinkuin mies nyt voi hoitaa. Käy päivittäin suihkussa ja kampaa hiuksensa, ajaa partansa sekä käy säännöllisesti parturissa. Myös tuoksuja käyttää.
Mä olisin aika pöyristynyt jos ykskaks lopettais huolehtimasta hygieniastaan. Ai niin, joululahjaksi se pyysi miesten jotain kosteuttavaa voidetta kasvoille. Purkki ei ole vieläkään tyhjä, joten ei se sitä säännöllisesti käytä, mutta kun miestenkin iho, varsinkin näin talvisin tuppaa kuivumaan.
jos siltä tuntuu. Ei tee todellakaan huonompaa /parempaa äitiä, riippuu ihan muista jutuista! Ei se lapsi rikki mene vaikka itkis sen hetken kun äiti ripsaria laittaa mut jos ei tykkää laittaa niin mikäs siinä!
Sen sijaan minusta on epäkohteliasta kulkea tukka likaisena ja vaatteet tahroissa. Kyllä jokainen terve ihminen ehtii suihkussa käydä ja vaattensa pestä, oletan...
Vaatteet ovat likaiset kun lapset tahmatassuillaan tarttuvat ja nenänsä niistävät. Hiukset ovat likaiset ja naama rasvainen kun suihkussa en ole käynyt moneen päivään. Mutta mitä se on sinulta pois?
En meikannut tai laittautunut parempiin vaatteisiin kotona ollessani. Suihkussakin kävin harvemmin kuin töissä ollessani. Tukka pitää pestä joka päivä, koska rasvottuu helposti. Kotona en viitsinyt vaivautua, koska tukka on pitkä ja kuivumiseen menee aikaa.
Ja itse asiassa en oikeasti ehtinyt. Heräsin aamulla samaan aikaan kuin lapset. Minulla on kaksi pienellä ikäerolla olevaa lasta. Heti herättyä oli imetystä ja vaipan vaihtoa, puuron keittoa ja soseen muusaamista. Koko ajan piti kantaa toista sylissä tai jotenkin järkätä, että vauva säilyy ehjänä. Esikoinen huonionkipeä. Päivät olivat ihan tajuttoman täynnä työtä. Eikä puhettakaan, että olisin jaksanut ja kyennyt heräämään aamulla ennen lapsia!
Nyt kun olen töissä, herään ennen muita ja meikkaan ja puen itseni huolellisesti. Nyt minulla on enemmän jaksamista keskittyä itseeni. Kaikki johtuu vain siitä, että lapset ovat isompia, jolloin elämä on helpottunut.
En koe syyllisyyttä tms. kotiäitivuosistani. Oli ihan luonnollista kulkea tukka silmillä ja meikittä. Jos lähdimme ihmisten ilmoille, olin hygieeninen ja meikkasin hiukan. Mutta eipä sitä joka päivä tarvinnut hiekkalaatikkoa pitemmäs edetä.
Vierailija:
Miksi minun pitäisi sinua miellyttääkseni meikata itseni? :o Kannattaa ehkä keskittyä elämässä oleellisempiin asioihin kuin toisten ihmisten ulkonäköön.
Empä ihmettele miksi baarit on täynnä onnettomia ukkomiehiä jotak kuolaavat itsestään huolta pitävien naisten perään. Viime viikollakin tapasin yhden joka sanoi surkeana että vaimo vaan kulkee verkkareissa, eikä anna seksiä. Katsoisi edes peiliin välillä. Että näin.
Pesaisen hätäsesti alapääni , kainalot ja naamani aamulla etten aivan dunkkaa. Sekin toimenpide tehdään kiljuvan taaperon säestämänä.
Pyrin kestovärjäämään ripset edes. Kampaajakäyntini ovat tihentyneet, tukka on kaunis " luonnollisena" kun on napakka kerrostettu leikkaus pitkässä tukassa.
Vaatteet on tyyliin kulahtanet veraakrit :( puhtaan paidan laitan joka päivä mutta totta on että sitä pitää useaan vaihataa, on lapsen eritteitä ja ruokaa vaatteissa, ei viitti ihan simpsakoita vatteitaan nuhruttaa kotona.
Asioille kun mennään niin laitan siistit vaatteet. Meikata en jaksa.
Kaikkein eniten inhottaa tää lihominen. Herkuttelu ainut iloni...nyt kun on taapero kävelyiässä ei tule enää niitä vaunulenkkejäkään tehtyä, laahustamista vaina pihalla on tään äitin liikunta :(
-osta kävelysauvat ja käy sauvomassa esim. joka toinen ilta puoli tuntia. Kyllä mies sen aikaa jaksaa lapsia hoitaa! Vaikka aluksi tuntuu ettei millään jaksa niin lenkillä piristyy, saa raitista ilmaa, kunto kohoaa ja kilotkin alkaa sulaa!
- Osta jotkutkin kivat strech-farkut vaikka h&m:stä, mukavat päällä ja kivemman näköiset kuin ne verskat!
-keksi " herkuttelusäännöt" eli karkkipäivä niinkuin lapsilla ja viikolla esim. saa syödä vain ITSE leivottua pullaa.
Mulla jo näistä jutuista tuli kiva mieli. Tsemppiä!!
imeskelevät niitä naamoistanne vai onko meikki tärkeämpää kuin fyysinen kontakti lapsen kanssa. Minnehän ne nyt hävis?
joten ei ole estäny halailua muksun kanssa!
No, mä halailen ihan normaalisti ja suukottelen lapsiani. Eivät ole meikistä tahraisia. Huulipunaa jos on niin silloin en pussaile, mutta muuten. Huulipunaa tulee käytettyä aika harvoin. Mutta jos ulos asioille mennessä laitan huulipunaa, niin ei sitä tarvitse kotona laittaa lisää.
" Miksi minun pitäisi sinua miellyttääkseni meikata itseni? :o Kannattaa ehkä keskittyä elämässä oleellisempiin asioihin kuin toisten ihmisten ulkonäköön"
Yritin saada jotkut pölöt ymmärtämään, ettei sillä oikeasti ole merkitystä, miten naapurin Irmeli itsestään huolehtii. Minä itseasiassa tapaan meikata itseni aina, kun olen lähdössä ulos, ja harjata sekä laittaa tukkani joka päivä. Mutta ei mun napaani kaiva, jos joku _muu_ ei sitä viitsi/jaksa tehdä.
Oli myös aikoja vauvan kanssa, jolloin itsekin lähdin kauppaan oksua paidassa ja tukka sekaisin, kun olin niin väsynyt. Siinä vaiheessa oli vähän eri prioriteetit, kuin että mitähän kaupan täti mahtaa musta ajatella, ja lähteeköhän mies nyt käveleen, kun en olekaan tänään meikattu! :D
Ette te oikeasti voi olla noin pöljiä, ettehän?
en tajua, että miten niin vie aikaa?? minulla näin: suihku pari minuuttia, puuteri, ripsari, kulmat, huulikiilto, vajaa 10 min.
ja vaatteet päälle ja menoksi :)
lapset laitan aina ensin, eli pesen ja puen päivävaatteet, lapset eivät huuda, vaan leikkivät sen 10 min mitä minä meikkaan, samalla juon aamukahvini. :)
ja sit menoksi, mua oikeesti kyllä kanssa ärsyttää toi ajattelu, että mulla on jo mies.... jos mies on nainut kivannäköisen, itsestään huoltapitävän naisen, niin miksi sen edes tarvitsisi katsella lössähtänyttä, verkkaripelleä, hiukset miten sattuu rasvasina roikkuvina viime vuosisadalla muodikkaana olleen leikkauksen kera??
itsestä huolehtiminen ei ole pois mieheltä, saatika lapsilta, koska se nostaa itsetuntoa ja omaa oloa :)
ja ääripäät huom, jos esim lapseni joutuisi sairaalaan, olisi kipeä ym niin toki kaiken edelle menee lapsi, enkä sillon ajattelisi että onko ripsaria vai ei, mutta NYT olikin puhe että miksi äidit eivät normaalioloissa välitä huolehtia itsestään!!!
ja ei ole katastroofi jos jää vaikka äiskältä huulikiilto pusun jäljet pienelle poskelle :)
meikki myös suojaa ilman epäpuhtauksilta ihoa! :)
Leppoisaa leikkimistä helpon kaksivuotiaan kanssa hiekkiksellä vai koliikkivauvan heijaamista 20 h/vrk? Yhden lapsen kaupunkilaisäiti lattella vai maatilan emäntä neljän lapsen kanssa? Oiskohan kuitenkin niin, että me eletään kaikki omaa elämäämme, ja annetaan toistenkin elää. Koska on aika mahdotonta tietää, mitä siellä toisten seinien sisällä oikeasti tapahtuu. Eiks vaa?
ja tosiaan esim. maalla mummolassa itsekin kuljen tukka pystyssä, se tuntuu välillä ihanalta!
Mutta vielä jankutan: Ei kai kenenkään oma fiilis parane jos " lyö täysin läskiksi" eli lihoaa, on likainen eikä yhtään huolehdi itsestään?
Olisitteko REHELLLISESTI sitä mieltä, että olis kiva jos mieskään ei esim. huolehtis hygieniastaan tai lihois 30 kg?
on leikkipuistossakin vahvasti meikkiä ja hiukset tarkkaan laitettu. Jotenkin tulee tunne, että he eivät välitä niin paljoa lapsistaan vaan heille he itse ovat maailman napa.