Miks äidit ei huolehdi paremmin ulkonäöstään?
Kevyt meikki ja hiusten kampaaminen ei vie kuin 10 minuuttia aikaa. ja heti on paljon freesimmän näköinen. En siis kerta kaikkiaan tajua kun joku väittää ettei ole ehtinyt edes kuontaloaan kampaamaan....
Kommentit (90)
Siis hiukset föönaan ja laitan aamuisin ja ehkä puuteria ja ripsaria.
Miksi minun pitäisi sinua miellyttääkseni meikata itseni? :o Kannattaa ehkä keskittyä elämässä oleellisempiin asioihin kuin toisten ihmisten ulkonäköön.
Se on vaan sosiaalisesti hyväksytympää sanona, ettei ole ehtinyt, koska naisenhan toki aina pitäisi ajatella ulkonäköään ja nähdä sen eteen vaivaa.
Minä en aamulla viitsi muuta kuin normaalit pesut tehdä, tukkaakaan en välttämättä harjaa. Meikkiä en ainakaan laita, koska päiväunilla ne sitten leviää pitkin naamaa... =D Aamulla vedän siis vaan pipon tai lippiksen päähän ja painun ipanoiden kanssa puistoon. Iltapäivällä, jos lähdetään johonkin ihmisten ilmoille, laitan kevyen meikin.
Muuten, häiritseekö sinua siis tuo selittely, vai se, etteivät äidit laita itseään? Jos jälkimmäinen, niin miksi ihmeessä??
mutta jos kotona ollaan en katso laittautumista niin tärkeäksi. Toki nyt hiukset on kammattu,hampaat pesty ym. perusjutut
Suihkussa käyn vaikka väkisin, mutta jos lapsi itkee ja parkuu, en minä enää meikkaa ja föönaa. Ja vanhemmat ehtivät yleensä jo saada jotain tuhoa aikaan, jos en ole vahtimassa. Sitten parin vuoden päästä.
Olen hoikka ja ihan nätti muutenkin, ei kaikkien tarvitse meikata. Hiukset leikkautan niin, etteivät vaadi vääntämistä. Ja kauniit vaatteet pukee päälle samassa ajassa kuin rumatkin.
räjähtäneen näköisenä. Hiukset pitää olla kammattu ja siisti, kevyt meikki. Ja kun tuota meikkaamistakin on tehnyt yli 10v miltei jokapäivä ei osaa olla ilman. Ja tosiaan, ei vie aikaa.
että ihan hirvittää. Ihan totta, ei mikään ihme että eroja tapahtuu kun ei yhtään jakseta huolehtia itsestään. OK, ei se meikkikään aina niin tärkeää ole, mutta ilmettä voi kohottaa nyppimällä kulmakarvat ja huulikiilteellä. JA KAMMATUILLA PUHTAILLA HIUKSILLA.
ap
voi kostautua. Ihan tosi.
Ei kannata kuvitella että miehelle olet vain lastesi äiti.
Herätys hei...
En ymmärrä. En välttämättä käytä tavallisena työpäivänäkään puuteria ja huulipunaa kummempaa " naamiota" eikä ole tullut valituksia... Fiksaan itseni kyllä asiallisesti tarpeen vaatiessa.
en ole koskaan " miestäni varten" meikannut eikä hän ole minua (onneksi) sen takia valinnut. Silloin kun meikkaan teen sen lähinnä itseni takia. Mulla on tavoitteena olla siinä kunnossa että olen hyvännäköinen ihan ilman meikkiäkin.
jotka viestittävät olevansa naisia. Mieluummin minäkin heitä katselisin kuin suomalaisia harmaita maatuskoja.
Hohhoijaa.
Aamuisin käyn suihkussa (ellen ole käynyt illalla) föönaan ja laitan hiukset, puuteria ja ripsaria kevyesti.
Ja en mä laittaudu ketään muuta varten, itselläni on " tuoreempi" olo kun tietää, ettei näytä pystymetsästä tulleelta!!
T: olinkohan 3
tässä sen taas näkee. Sä kyttäät kaduilla toisia äitejä ja arvioit niitä. Onko meikattu, mitä on päällä, entäs lapsilla päällä, millaiset vaunut... Jos et olisit peruskyylä tietäisit, että näin on asiat joka ihmisryhmässä. Toinen meikkaa, toinen ei, toisella on puhtaat hiukset, toisella ei. Toisilla on aikaa, toisilla ei, toisia kiinnostaa, toisia ei jne... Haluatko vielä kuulla mitä mieltä olen sinusta ja itseluottamuksestasi äitinä kun kyttäät vain muita äitejä? No, taidat tietää sen jo itsekin...
En osaa meikata, jos olen kokeillut niin näytän variksen pelättimeltä. Toisaalta sitten taas, atoopikkona ja hyvin herkkäihoisena en todellakaan viitsi alkaa peittämään naamaani millään muulla kuin kunnollisella, iholleni sopivalla rasvalla. Tv-kuvauksissa mulla oli meikkiä ja se sopi ihan hyvin, en vain itse saa tehtyä niin nättiä mihinkään juhliinkaan.
Minun itseni huolehtimiseen kuuluu aamulla suihku, hampaiden pesu, kasvojen rasvaus, dödö, puhtaat vaatteet ja menoksi. Kotona saatan roikkelehtia tukka kampaamatta mutta jos ihmisten ilmoille lähden niin kampaan viimeisen kerran just ennen lähtöä.
Ei mulla ole edes ketään joka voisi opastaa meikkijutuissa...
Meillä ainakin, jos otan max 15min aamusta itselleni se ei ole paljon lapsilta pois. Sillä aikaa he leikkivät omia leikkejä ja kirjoja ehditään lukea, lorutella, rakentaa jne
Mitä hyötyä meikata lenkille, hiki valuu ja ripsarit on kohta poskilla.
mutta jos lähtee johkin ei leikkimään niin sitten laittaudun minä ainakin
joka tapauksessa. Aika harvalla keski-ikäisellä suomalaismiehellä on sitä paitsi kauheasti varaa marista vaimonta ulkonäöstä - kyllä sieltä omasta peilikuvastakin löytyisi yhtä ja toista fiilailtavaa.
Tiedän muutaman, jotka ovat tulleet jätetyksi siitäkin huolimatta, että ovat todella kivan näköisiä ja huoliteltuja. Tieädn niitäkin, jotka vaan yhdessä tallaa, vaikka hiukset on pesemättä ja hikin tuoksahtaa.