Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista. Olen huomannut että eniten kotirouvia kadehditaa

Vierailija
07.04.2025 |

Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista.  

Olen huomannut, että eniten kotirouvia kadehtivat etenkin naiset, joilla itsellään ei ole nykytilanteessakaan, eikä edes ole koskaan  ollutkaan mahdollisuuttakaan vaihtoehtoisesti ryhtyä kotirouvaksi miehensä elätettäväkseen.

Aivan pariskunnan keskinäinen  yksityisasia, jääkö puoliso kotiin vai meneekö töihin. Ei kuulu muille.

Kommentit (445)

Vierailija
201/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan naiivia puhua avioehdoista ja eläkevakuutuksista ja merkittävästä sijoittamisesta oman palkan turvin naisena ennen kuin saa lapsia.

Jos perheessä on vain yhden aikuisen tulot, ei perheelle kerry omaisuutta. Siinä ei avio-oikeus auta, saati avioehto, kun jaettavaa ei ole.

Avioehto nyt yleensäkin vain heikentää köyhemmän osapuolen asemaa. En ole koskaan kuullut avioehdosta, jonka turvin ei-tienaava osapuoli saisi YLI puolet yhteisestä säästöstä.

Eläkevakuutus taas. Ymmärrättekö, miten isoja summia Suomem lakisääteinen eläkekertymä tarkoittaa? Ihan perus 3000€/kk palkka tekee vuodessa noin 37500€, josta eläkemaksut ovat 9000 €. Sillä saa koko eläkeaikansa 44€/kk eläkettä, mikä on naiselle tyypillisen 20v:n aikana 10500. Okei, lakisääteinen vakuutus on aika huono diili, mutta yksityinen vakuutus on vielä huonompi. Vakuutuksen myyjä vie isot provikat, sijoittajariski on ostajalla ja nykyään maksu pitää mak

Juuri näin!

Vierailija
202/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kotona ovat aina naiset? Miksei mies tee päätöstä sukunimenvaihdosta, huivista, koto-isyydestä kerta uljaita valintoja ovat?

Te ette tasan valitse, koska teidän takianne muita naisia syrjitään työmarkkinoilla. Sinun sukunimesi ja huivisi takia naisia abortoidaan, vihataan, ahdistellaan ja lyödään. Se ei ole oma asianne, pässit.

Missä ne miesten huivit ja vaihtuvat sukunimet ovat? Miksei julkisuudessa ole YHTÄKÄÄN nimeä vaihtanutta koti-isää? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ap ihan varma että sä et kuvittele kateutta sielläkin missä sitä ei ole? Ootko ihan varma ettet vain ole epävarma päätöksestäsi ja siksi kuvittele kateutta ulkopuolelta tulevaksi vaikka oikeasti olet itse se joka on kade. Näitäkin on nähty. 

Noh, kyllähän se nyt kuulostaa kateudelta jos haukutaan ihmistä hänen tekemiensä elämän valintojen vuoksi, jotka tekevät hänet onnelliseksi eivätkä vaikuta tämän haukkuja elämään mitenkään. Miksei voisi olla onnellinen toisen puolesta? Ainiin ei voi kun itse voi saada samaa.

Kyllähän kuka tahansa voi jäädä kotiin porsi maan. Kateudesta ei siis ole kyse.

Onko porsaanpoika eksynyt tähänkin ketjuun? Miten koskettaa kotiäitiys sinua??

Vierailija
204/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porsaita en ole saanut aikaiseksi, sen sijaan kolme hyvin koulutettua ja hyvin toimeen tulevaa lasta, nyt jo aikuisia. Hyvillä mielin voin katsoa peiliin kasvatettuamme heidät itse ilman päiväkoteja. Ja koulun jälkeen oli aina joku kotona odottamassa välipalan kanssa ja juttuseurana. Kaveritkin tykkäsivät tulla koulun jälkeen meille. 

Ja nyt vaan nautin elämästä ilman työstressiä ja -velvoitetta, matkustelen mieheni kanssa, pelaan golfia, kuntoilen, hoidan itseäni ja teen kaikkea kivaa, mikä huvittaa. Tietysti autamme lapsiamme ja lastenlapsiamme aina, kun tarve on.  

Ovatko lapsesi kotirouvia tai herroja myös? Ne hyvin koulutetut ja hyvin toimeen tulevat? 

Vierailija
205/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset elelevät tosiaan sen puolison rahoilla, nainen ei elä veronmaksajien rahoilla ja puoliso järjestää myös eläkkeen (eivät sitten ole takuueläkkeen varassa) niin ei tämän pitäisi ketään haitata. Lapset saavat toki vähän heikon esimerkin omillaan pärjäämisestä mutta jos isi maksaa myös aikuisena niin sitten tämän pitäisi olla kaikille ok.

Vierailija
206/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porsaita en ole saanut aikaiseksi, sen sijaan kolme hyvin koulutettua ja hyvin toimeen tulevaa lasta, nyt jo aikuisia. Hyvillä mielin voin katsoa peiliin kasvatettuamme heidät itse ilman päiväkoteja. Ja koulun jälkeen oli aina joku kotona odottamassa välipalan kanssa ja juttuseurana. Kaveritkin tykkäsivät tulla koulun jälkeen meille. 

Ja nyt vaan nautin elämästä ilman työstressiä ja -velvoitetta, matkustelen mieheni kanssa, pelaan golfia, kuntoilen, hoidan itseäni ja teen kaikkea kivaa, mikä huvittaa. Tietysti autamme lapsiamme ja lastenlapsiamme aina, kun tarve on.  

Voi kuinka raskasta onkaan ollut, ihan on saanut välipalaa laitella, kun on ensin yksin päivän lekotellut. 

Vierailija
207/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ole työstressiä ollut koskaan!

Vierailija
208/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko lapsesi kotirouvia tai herroja myös? Ne hyvin koulutetut ja hyvin toimeen tulevat? 

Eivät ole ja se on heidän valintansa. Kannustimme heitä opiskelemaan, koska hyvä koulutus, ammatti, hyvät tulot ja viiteryhmä antavat ja mahdollistavat valinnanvapauden. 

Vierailija
209/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka raskasta onkaan ollut, ihan on saanut välipalaa laitella, kun on ensin yksin päivän lekotellut. 

Missä minä väitin, että on ollut raskasta? Ei tietenkään ole ollut, vaan olen nauttinut elämästäni ja valinnastani. 

Vierailija
210/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ole työstressiä ollut koskaan!

Ei olekaan eikä ole nytkään. Lukemisen ymmärtäminen? 

Vierailija
211/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhatpiiat ja mahot naiset kadehtivat eniten kotirouvia, joilla vieläpä omatekemiä lapsia ja kaiken lisäksi oman rakkaan miehen kanssa yhteisiä.

Painukaa vaan töihinne niillä matalilla palkoillanne tai olkaa työttömänä kelan elätteinä. Ja muistakaa katkerina kadehtia elämänne valuessa hukkaan.

Onpa katkera vuodatus 🙄 

Onneksi voi vain nauraa tuolle😅

Vierailija
212/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Häviävän pienellä määrällä ihmisiä on taloudellinen mahdollisuus yhden tulon talouteen tässä yhteiskunnassa

2. Ihan sama mitä nämä täydellisen vaimon/äidin näyteltyä ja vääristeltyä kuvaa myyvät scam artistit sanoo, naisen ei koskaan kannata uhrata itseään tälle alttarille vaan asiasta tulee tehdä virallinen sopimus miehen kanssa ja hänen tulee maksaa palkkaa veroineen ja eläkemaksuineen vaimolleen tämän kotona tekemästään työstä. Mikään erossa maksettava summa ei korvaa menetettyä palkkaa, palkkakehitystä, eläkemaksuja jne..

Tämä on varoitus kaikille naisille.

t: ex-kotiäiti, OIKEA kotirouva eikä mikään netin tradwife influencer

Olettaen että sinulla olisi siis palkka, palkkakehitys ja eläkemaksut sen suhteen ulkopuolella. Iso osa naisista on työttöminä tai matalapalkkatöissä eikä koskaan saa lapsia, tai joutuu dumppaamaan lapset hoitolaitokseen tehdäkseen töitä sillä paskapalkalla, jonkun paskamiehen lapsille joka halua 50/50 liiton ja potkaisee raskaana olevaa naista kylkeen.

Vierailija
213/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuuluu veronmaksajille, koska hehän sitä kotiäitiä sitten elättävät, kun suhde ei toimikaan pitkän päälle noilla spekseillä.

Ei se kyllä kuulu. Kaikilla on oikeus perustaa perhe ja suomi ei ole orjayhteiskunta. Sinulle kuuluu sinun palkkasi ja toisten työnteko ei ollenkaan.

Vierailija
214/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä henkilöt ovat "nättelyesineinä" ja taloudellisti riippuvaisina todellisesti "orjina" täysin turvattomia. Avioliiton solmisen ensimmäinen ehto on avioehto,joka takaa eron sattuessa vähintään puolet yhteisestä omaisuudesta. Jokainen tietää että n.puolet avioliitoista päättyy eroon.

Vierailija
215/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies sitten potkaisee pihalle ja eläkettä saa minimin? 

Vierailija
216/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ystäväni on tohtori. Hänellä oli professuuri yliopistolla kunnes jäi ensin kotiäidiksi ja sitten kotirouvaksi. Elävät nykyään varsin mukavaa ja onnellista elämää maaseudun rauhassa."

Ja kotiäitinä uransa haluavia pitäisi kouluttaa verorahoihin tohtoriksi siksi, että... niin että miksi? 

- ihmisoikeudet, kaikila on oikeus koulutukseen ja perheen perustamiseen. Myös naisilla

- lasten koulutustaso periytyy äidiltä, äiti pystyy luotsaamaan lapset nyt tohtoritasolle

Vierailija
217/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät halua antaa naisen päättää avioliittokuvioistaan päätellen aloitustekstin saamasta alapeukkuvyörystä.

Ketkä? Tiedostavat?

Tällä hetkellä alapeukkuja on 43, joten en mistään vyörystä puhuisi. Yläpeukkuja on 41.

Itse annoin alapeukun aloituksessa olevasta videosta. En katsonut sitä, pelkkä kuva riitti.

Eli valtaosa ei antaisi naisen itse päättää kuvioistaan.

Vierailija
218/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä henkilöt ovat "nättelyesineinä" ja taloudellisti riippuvaisina todellisesti "orjina" täysin turvattomia. Avioliiton solmisen ensimmäinen ehto on avioehto,joka takaa eron sattuessa vähintään puolet yhteisestä omaisuudesta. Jokainen tietää että n.puolet avioliitoista päättyy eroon.

On tämä orjana olo ihan kamalaa! Tänään heräsin saattamaan esikoisen kouluun noin klo 8, mies vei nuoremman päiväkotiin samalla kun meni töihin. Sitten join kahvin rauhassa parvekkeella, ei kovin keväistä vielä mutta aurinko kuitenkin paistaa :) hiukan siivoilin, järjestelin kotona, kävin lenkillä ja söin rauhassa. Klo 13 hain esikoisen koulusta, tehtiin läksyt yhdessä, kohta tulee mies ja nuorempi lapsi. Minua ihan sorretaan, kyllä kärsin.

Vierailija
219/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä on, kotirouvat, haluatteko tyttäristänne kotirouvia, vailla koulutusta ja kokemusta, tavoitteena löytää nuorena rikas mies elättäjäksi? 

Entä haluatteko pojallenne elatusta vaativan vaimon, jonka eläkesuunnitelma on avioero tai perintö? 

Meillä on vain yksi poika, mutta jos olisi tytär, niin toki kannustaisimme kouluttautumaan ja tavoittelemaan unelmiaan, mitä ne sitten olisivatkaan. Minullakin on koulutus ja työelämässä olen nuorempana ollut.

Poika saa hänkin itse päättää, miten mahdollista perhe-elämää viettää. Jos hänellä on varaa elättää perheensä, niin mikäs siinä. Rahaa se vaatii ja sitä hän ei täältä mukanaan ihan heti saa.

Vierailija
220/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin välttämään viimeiseen asti sen paljastamista, että on kotirouva. Se ei tunnu millään tavalla hyväksyttävältä olemisen tavalta tänä päivänä Suomessa.

Minä kyllä naisena ymmärrän sen ihan hyvin ja olen ihan sujut asian kanssa. Jos tekisin lapsia, haluaisin itsekin olla kotona.

Ja totta kai yhteisö kannattelee ja tukee naisia, jotka sitä uudistavat, ja tietysti tähän kuuluu käyttää sekä miehen että yhteisön rahoja. Paljon mieluummin allokoisin vaikka soten 27 miljardista 20 miljardia kotiäideille ja lasten tasapainoiseen kasvatukseen omien emojensa kanssa. Säästyttäisiin monelta draamalta ja ongelmalta rikollisuudesta terveys- ja päihdeongelmiin, kun lapset saisivat tasapainoisen ja turvatun lapsuuden ja äidit olla ilman väkivaltaa tai lapsen välineellistämistä väkivaltaan.

Täysin tärähtänyt ajatus, että lapsen teko olisi joku rangaistus ja "kuorma", mitä se nykyään tuntuu olevan. Äitinä joutuu standardisoidusti rakenteellisen väkivallankin uhriksi, plus viha-asenteet miehiltä ja mahoilta. En käsitä, mistä koko ilmiössä on kyse, ellei sitten siitä että lapsentekoa pyritään tarkoituksellisesti estämään ja naisia pahoinpitelemään, ihan vaan koska mitä nyt sattuvat pilluaan käyttämään. Seksulia kyllä saa antaa ja sitä ihan tuetaan verovaroin, naisia jopa mutiloidaan s eksiorjuuteen, mutta auta armias jos teet lapsen niin pillustasi tehdään hakkelusta ja lapsi viedään päälle. Psyko-suomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän