Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluttomuus

Vierailija
07.04.2025 |

En kaipaa nyt miesten tai naisten tuomitsevia viestejä tähän, tai sellaista "Minä ainakin haluan joka päivä 10 X päivässä, terv. 70-vuotias hyvä Vaimo" Kaipaan vertaistukea lähinnä. Tai jotain vinkkejä, että mistä poterosta halua löytyisi lisää. 

Olen siis 49-vuotias nainen ja haluttomuus vaivaa. Takana vuosikymmenten pitkä liitto saman kumppanin kanssa. Olen jotenkin tosi kyllästynyt koko seksiin. En edes kaipaa mitään kumppanin vaihtoa tai vaihtelua, jotenkin koko touhu vain väsyttää. Ei ole siis kyseessä se, että kaipaisin toisia miehiä, ajattelen että samaa seksiä se olisi muidenkin kanssa. Minua kiinnostaa vaan ihan kaikki muu seksiä enemmän.

Hormonikorvaus ei tule kysymykseen, aikaisemmin sairastettujen depressioiden takia. Estrogeni tekee minulle masennusta.

Tuntuu, että seksiin menee tosi kauan aikaa, en jaksaisi enää mitään roolijuttuja ja otan koko homman vähän sellaisena suorituksena. Samaan aikaan kuitenkin haluan miellyttää miestä ja enemmän kuin usein suostun vain siksi, että parisuhderauha säilyy. En myöskään halua menettää miestä. 

Olen huono kumppani, tiedän. 

Kommentit (344)

Vierailija
21/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole miestä, saa olla rauhassa haluton 

Vierailija
22/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten haluatko vai et, riittää että pyllistät ja annat toisen hoitaa hommat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottahan se on, pieni ongelmahan tämä. 

Mutta se on isompi että sinulla on pakkomielle tekeytyä keski-ikäiseksi naiseksi anonyymisti.

Vierailija
24/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole miestä, saa olla rauhassa haluton 

Kyllä sinunkin pitäisi velvollisuudet hoitaa. Matkusta vaikka taksilla, niin loppu hoituu itsestään.

Vierailija
25/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat olla siinä iässä, että alat nähdä sen harhan läpi, että seksi on jotain ihanaa ja uskomatonta. Sitähän lehdetkin tuuttaa koko ajan yrittäen aivopestä nuoria naisia. Todellisuudessa koko seksi on vain miehen miellyttämistä. Nainen pärjäisi ihan hyvin ilman tai satisfyer prolla. Mieti ennemmin miksi sinun elämäntehtävänä olisi pitää mies tyytyväisenä?

Vierailija
26/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se herättää aina niin paljon aggressiivisuutta, ettei nainen ole halukas?

Vierailija
27/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on määrätty estrogeeniä ensimmäisen kerran avioeron jälkeiseen masennukseen. Ei siis mihinkään seksihaluttomuuteen. Toisen kerran määrättiin masennushoitojen yhteydessä ja taaskaan ei ollut parisuhde kyseessä. En siis ymmärrä ihmisiä, jotka eivät hoida itseään/parisuhdettaankaan, kun on olemassa hoito siihen. Jos mun mies olisi haluton/kyvytön eikä suostuisi sitä hoitamaan, niin ottaisin eron. Se on kuitenkin niin iso asia ja niin pienellä vaivalla hoidettavissa. Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
28/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan nro 25, seksi ei minusta ole mitään ihanaa ja uskomatonta, se ei ole ollut koskaan minulle sitä. En ollut nuorenakaan mikään erityisen seksuaalinen nainen. Mutta tuntuu, kuin tämä asia olisi muuraispesä, jota ei saa penkoa. Haluton nainen herättää valtaisaa aggressiota. Miksi näin?

On varmasti naisia, jotka ovat tosi fyysisiä, mutta he ovat olleet sitä aina. On tosiasia, että on myös vähemmän fyysisiä naisia. Kuulun jälkimmäisiin.

Vierailija
29/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin luonto on tarkoittanut. Hedelmällisyys takana, mies voi siirtyä lisääntymään nuorten, äitiyteen kykenevimpien kanssa.

Vierailija
30/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kasvattaa rintasyöpäriskiä estrogenin takia. En pysty samaistua sinuun nro 27. Jos mieheni olisi haluton, se ei olisi minulle syy jättää häntä. Voihan haluttomuus tulla esim. sairauden takia.

Vierailija
31/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on määrätty estrogeeniä ensimmäisen kerran avioeron jälkeiseen masennukseen. Ei siis mihinkään seksihaluttomuuteen. Toisen kerran määrättiin masennushoitojen yhteydessä ja taaskaan ei ollut parisuhde kyseessä. En siis ymmärrä ihmisiä, jotka eivät hoida itseään/parisuhdettaankaan, kun on olemassa hoito siihen. Jos mun mies olisi haluton/kyvytön eikä suostuisi sitä hoitamaan, niin ottaisin eron. Se on kuitenkin niin iso asia ja niin pienellä vaivalla hoidettavissa. Mutta jokainen tyylillään.

Miksi luonnollista asiaa pitäisi lähteä hoitamaan? 

Vierailija
32/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jutella avoimesti sen kumppanin kanssa; hänenhän pitäisi olla sun elämänkumppani ja mistä sellaisen kanssa jutellaan, jos ei tällaisesta asiasta?

Muutoin en osaa neuvoa, tilanteesi kuulostaa niin surulliselta

Vierailija
33/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kasvattaa rintasyöpäriskiä estrogenin takia. En pysty samaistua sinuun nro 27. Jos mieheni olisi haluton, se ei olisi minulle syy jättää häntä. Voihan haluttomuus tulla esim. sairauden takia.

Kannattaa tutustua uusimpaan tutkimustietoon hkh:sta. Toki jos miehen sairautta ei kyettäisi hoitamaan, niin tilanne olisi toinen. Hänhän kuitenkin pystyisi tyydyttämään naisen muutenkin kuin peniksellään.

Vierailija
34/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luonnollista asiaa pitäisi lähteä hoitamaan? 

Hoidetaanhan syöpääkin. Ja hampaita.

Vierailija
35/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan nro 25, seksi ei minusta ole mitään ihanaa ja uskomatonta, se ei ole ollut koskaan minulle sitä. En ollut nuorenakaan mikään erityisen seksuaalinen nainen. Mutta tuntuu, kuin tämä asia olisi muuraispesä, jota ei saa penkoa. Haluton nainen herättää valtaisaa aggressiota. Miksi näin?

On varmasti naisia, jotka ovat tosi fyysisiä, mutta he ovat olleet sitä aina. On tosiasia, että on myös vähemmän fyysisiä naisia. Kuulun jälkimmäisiin.

Ei ole kysymys fyysisyydestä. Sulla on tosi rajoittunut ihmiskäsitys. Seksuaalisuus on osa ihmisyyttä, aistillisuutta, yhteyttä jne. Olet siis kokenut sen vain fyysisenä? No sit ymmärrän.

Vierailija
36/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia olla haluton lisääntymisiän jälkeen. Huoh.

Vierailija
37/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se herättää aina niin paljon aggressiivisuutta, ettei nainen ole halukas?

Ap kertoi ettei halua miehensä kanssa, jotta suhde on vituroillaan, eikä keski-ikäiset miehet ymmärrä millätavoin naisen seksuaalisuus muuttuu. 

Vierailija
38/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas heräsin todella haluamaan seksiä vasta nelikymppisenä ja nytkin reilu 50v ikäisenä se pyörii vähän väliä mielessä. Kyllä sitä nuorena oli enemmän, mutta en osannut itse siitä nauttia niin paljoa. Vaikka keskusteluyhteys oli silloin hyvä, niin en ehkä kuitenkaan osannut ilmaista itseäni rehellisesti enkä ehkä olisi tiennytkään mitä olisin halunnut.

Nykyään tuntuu vaikealta puhua toiveista, vaikka mieskin (sama kuin nuorena) kysyy aina tuntuuko hyvältä. Seksissä on myös monesti pitempiä taukoja, monen syyn takia. Lomareissuilla yms yritetään kyllä ottaa vahinko takaisin.

En ymmärrä teitä jotka kehotatte avoimeen suhteeseen, tai antamaan miehelle luvan käydä vieraissa. Oletatteko, että kaikille miehille on ihan sama ketä käy panemassa, kunhan vaan seksiä on riittävästi? Minä kyllä uskon, että moni mies haluaa nimenomaan sitä omaa vaimoa eikä mtään vieraita naisia.

Sorry ap, meni vähän ohi enkä osaa kauheasti neuvoa. Ehkä voisit ottaa asian puheeksi gynellä ja miettiä vielä estrogeenin kokeilemista. Toki asia on niinkin, ettei ihmisten seksuaalisuus jatku välttämättä koko elämää, vaikka sitä olisi ollutkin. Voihan tulla vastaan myös ne ajat, kun mies ei enää kykene tai halua. Oletteko puhuneet asiasta miehen kanssa, miten mies suhtautuu kaikkeen?

Vierailija
39/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaan ihanaa, kun käy noin päin nro 38. Tuntuu ihan utopistiselta minulle. ;)

Ymmärrän hyvin myös kommenttisi siitä, ettei avoin suhde auttaisi asiaa. Ajattelin asian liian teknisesti.

Olen iän myötä muuttunut entistä herkemmäksi, ja sellainen "kova seksi" ei oikein enää sytytä, saati liian yhdyntäkeskeinen seksi. Näistä asioista on tosi vaikea puhua, mies loukkaantuisi herkästi. Lähden helposti miellyttämään miestä ja unohdan omat toiveeni. Ja pelkkä ajatuksin jostain anaalijutuista tekee pahaa, mitä taas mies toivoisi. :(

Vierailija
40/344 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä seksi jotenkin sopii sitten "kovemmille" ihmisille, eikä tämmöisille herkkiksille. :(