"Puolisosta kuoriutui persuja äänestävä mies"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/54b54508-8dc1-4a35-93bd-a7a41ae53035
Persuja äänestävä mies joutaa vaihtoon.
Kommentit (684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
Jos mietitään vähän ivallisia sketsejä, niin olen naurahtanut Kallialan manneimitaatiolle. Nauran stand-up koomikoiden jutuille kun he ivaavat iskä-hahmoja. Siis valkoihoisia keskivartalolihavia miehiä. Monesti konservatiivisia sellaisia. Kummelissa on vähän hahmoja, jotka ei naurattaisi. Usein keski-ikäisen miehen stereotypioita, mutta joskus myös naiseksi pukeutuneita nirppanokkia baaritiskillä. Naurattaa, kun on hauskaa. Turkkilainen painija nauratti, kivikautiset Pirkkalaiset nauratti. Mustaihoinen (blackface, iiiiikk) jazz-laulaja nauratti.
Jos meemeille ja huumorille, joka repii iloa stereotypioista, nauraminen on osoitus rasismista eli rotuvihasta, tai misogyniasta, niin minä olen sitten varmaan ihan yleinen ihmisvihaaja kun kaikenlaiset stereotypiat naurattaa, sukupuolesta ja väristä riippumatta. Eläinvihaaja myös, na
Dostojevskin ja Kafkan kirjoissa on paljon huumoria, joka iskee. Esimerkiksi Karamazovin veljesten alkuteksti jaksaa aina naurattaa. Samoin nauran sille joku imitoi minua tai jotain tuttua joka on mukana tilanteessa nauramassa (jos imitaatio on hyvin tehty).
Sanoisin että huumori on todella ytimessä parisuhteen arjessa, mutta toki se koostuu eri asioista. Arvomaailma tulee mulle heti toisena. Minulle nuo mainitsemasi asiat ovat lähes kaikki poliittisesti aika pieniä kysymyksiä, enkä jaksaisi ihmistä jolle ne ovat niitä ydinasioita suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
Jos mietitään vähän ivallisia sketsejä, niin olen naurahtanut Kallialan manneimitaatiolle. Nauran stand-up koomikoiden jutuille kun he ivaavat iskä-hahmoja. Siis valkoihoisia keskivartalolihavia miehiä. Monesti konservatiivisia sellaisia. Kummelissa on vähän hahmoja, jotka ei naurattaisi. Usein keski-ikäisen miehen stereotypioita, mutta joskus myös naiseksi pukeutuneita nirppanokkia baaritiskillä. Naurattaa, kun on hauskaa. Turkkilainen painija nauratti, kivikautiset Pirkkalaiset nauratti. Mustaihoinen (blackface, iiiiikk) jazz-laulaja nauratti.
Jos meemeille ja huumorille, joka repii iloa stereotypioista, nauraminen on osoitus rasismista eli rotuvihasta, tai misogyniasta, niin minä olen sitten varmaan ihan yleinen ihmisvihaaja kun kaikenlaiset stereotypiat naurattaa, sukupuolesta ja väristä riippumatta. Eläinvihaaja myös, na
"Mua ei ole naurattanut nuo jutut sitten varhaisen teini-iän, ja kokisin tosi raskaaksi sen jos tuossa olisi se kumppanin parisuhteen ydin."
Mikä sinusta sitten on hauskaa? Kysyn uteliaisuuttani esimerkkiä vaikka viihteen puolelta.
BTW, ei huumori ole meidänkään parisuhteen ydin. Kuten ei mielipide maa han muutosta, transsukupuolisten oikeuksista tai edes EU-liittoaltiostakaan. Ei seksikään, vaikka kieltämättä edeltäviä tärkeämpää, ei edes yhteiset harrastukset. Kaipa se tämä onnellinen pitkä parisuhde on monen asian summa. Puoluekannatus on sitten jonkun parisuhteen ydin. Selvähän se sitten.
Okei, eli tämä menee sitten vissiin poissulkutekniikalla.
Tähän asti siis on selvinnyt, että onnistunut, pitkä parisuhde ei tarvitse yhteisiä arvoja, huumoria, mielipidettä ajankohtaisista asioista, seksiä tai edes yhteisiä harrastuksia. Vielä on jäänyt vähän epäselväksi mitä siihen tarvitaan, mutta lähempänä vastausta varmaan alamme jo olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
264: Olen samoilla linjoilla. Silti olisi kiva kuulla esimerkkejä siitä millaisia ne yhdistävät asiat ovat, jotka nousevat yhteisiä arvoja tärkeimmiksi. Itselleni kun ei tule yhtäkään sellaista mieleen.
Ihan se että ne arvot eivät vaapaassa maailmassa eläneelle, peruskoulun oppimäärän vähintään käyneelle, maailman riippumattominta mediaa seuranneelle, jakaudu lineaarisesti jonkin puoluekannan mukaan.
Siis mikään puolue ei vastaa 100% minun arvoihini. Liberaali-konservatiivilinjalla harva on täysin vailla poikkeamia yksittäisissä asioissa. Edes vaaliehdokkaat eivät ole jos joskus olette vaalikoneita nypelöineet(?)
Kokoomuksen ja SDP kannattajlla yhteisiä arvoja voivat olla esim:
-luonto
-p
"Tuollainen, että kiertää vastaamasta itselleen liian hankalaan kysymykseen heittämällä toiselle kysymyspatterin on kovin laiskaa keskustelua. Se voi olla toimiva hämäyskeino silloin kun keskustelun aihe monitahoisempi kuin nyt"
Anteeksi, mihin minä olen nyt jättänyt vastaamatta?
Jos viittaat tähän arvojen osuuteen parisuhteessa niin olen nyt useissa puheenvuoroissa kertonut sinulle, että arvot ovat tärkeät, mutta yksi yksittäinen esimerkki, tilanne, asiakokonaisuuskaan, ei paljasta kaikkea sitä arvomaailmaa mikä yhteisen elämän kannalta on tärkeää. Esim nyt se Keskusta. En voi hyväksyä heidän kantaansa suurpetoihin. Silti olen äänestänyt hyvää ehdokasta kuntavaaleissa. Koska hän ajattelee lapsista, kouluista jne samoin kuin minä.
Samalla lailla perussuomalaisia äänestänyt ihminen voi jakaa arvomaailmani kaikessa merkittävässä, muttei yksittäisessä kysymyksessä kuten humanitäärinen mm. Hän voi äänestää persuja koska haluaa että Suomi määrää itse kurkkujen käyryyden ja sen kuka rajan yli saapuu ilman henkilöllisyystodistusta ja miten hänen maassa oleilunsa käsitellään. Sitten saatamme olla herttaisen yksimielisiä perhe-etuuksista, luonnonsuojelusta, päihdepolitiikasta jne. tai sitten ei. Ei voi tietää pelkän äänestyskäytöksen tai meemihuumorin pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
Musta brittihuumori on usein hauskaa. Jeevesit, Smack the Pony, Absolutely Fabulous, The Fast Show, Monty Python. Naurattaa myös brittivisailut ja -kisailut tyyliin Taskmaster. Vanhat Velipuolikuut myös huvittaa, Studio Julmahuvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
Jos meemeille ja huumorille, joka repii iloa stereotypioista, nauraminen on osoitus rasismista eli rotuvihasta, tai misogyniasta, niin minä olen sitten varmaan ihan yleinen ihmisvihaaja kun kaikenlaiset stereotypiat naurattaa, sukupuoles
Kafkahan hyödyntää stereotypioita mitä enimmissä määrin!
Te todella perheesi kanssa luette Dostojevskia illat ja jaatte ajatuksianne hänen kirjoituksistaan? Koskaan ei ikuna tule viihdettä seurattua? Hesarissa ohitat poliittisen satiirin silloin harvoin kun sitä nykyään enää näkee?
Vaimo luulee että äänestän vihreitä, oikeasti äänestänyt persuja koko ajan. En paljasta totuutta ikinä
Vierailija kirjoitti:
"Sinä et tunne ilmeisesti yhtäkään ahkeraa opiskelua ja työtä varten maahan muuttanutta?"
Uusi yritys. Olen yrittänyt vastata, mutta moderointi sensuroi.
Ikävää, että pitkähkön, analyyttisen, seikkaperäisesti perustellun kommenttini sensuuri hylkäsi.
Kyllä minä tunnen paljonkin ahkeria, työtä tekeviä mmuuttajia. Ihan fiksuja, koulutettuja, hyväkäytöksisiä ihmisiä. P-suomalaisissa on vain äänekäs oma trashimme, joka eivät osaa käyttäytyä eivätkä kunnioittaa lähimmäistään. He tarttuvat ulkoisiin seikkoihin, heitä triggeröi tumma ihonväri. Jokin aika sitten uutisoitiin yliopiston professorista, jonka kimppuun oli kadulla hyökätty, kaadettu, silmälasit rikottu, törkeyksiä huudelleen. Vain, koska hän oli tumma ja ei-suomalaisen näköinen. Tällä palstalla on bachelor-morsian saanut lokaa niskaansa, ala-arvoista nimittelyä, vain ihonvärinsä vuoksi, vaikka tämä nainen ansaitsee elantonsa itse, tekee siis työtä, ei ns. loisi valtion eikä edes tämän miehen kukkarolla. Tämän palstan keskustelijoille jopa TV-mainosten värilliset ihmiset on liikaa - se saa heidän raivonsa purkautumaan törkein sanoin.
Oletko niin sinisilmäinen, ettet tunnista rXz...miX p-puolueessasi lainkaan? Mitä tuo sana tarkoittaa? R-tuennakkoluuloa. Siis että ihminen leimataan ulkoisin seikoin tuntematta, perehtymättä yksilöön syvällisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo luulee että äänestän vihreitä, oikeasti äänestänyt persuja koko ajan. En paljasta totuutta ikinä
Kuulostaa siltä, että siinä rehellinen persumies taas seisoo vahvasti aatteensa takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
Jos meemeille ja huumorille, joka repii iloa stereotypioista, nauraminen on osoitus rasismista eli rotuvihasta, tai misogyniasta, niin minä olen sitten varmaan ihan yleinen ihmisvihaaja
Eli me ei osata rakastaa eikä tajuta huumoristakaan mitään? Ja ollaan vielä sisäisesti onttoja. Huh.
Lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
Jos meemeille ja huumorille, joka repii iloa stereotypioista, nauraminen on osoitus rasismista eli rotuvihasta, tai misogyniasta, niin minä olen sitten varmaan ihan yleinen ihmisvihaaja kun kaikenlaiset stereotypiat naurattaa, sukupuoles
304: mun osalta keskustelu päätty tähän kun alkaa tahallinen väärin ymmärtäminen. "Kaipa se tämä onnellinen pitkä parisuhde on monen asian summa"
Sinulla loppui paukut, jomman kummanhan se on aina sanottava viimeinen argumenttinsa joten ei se mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
264: Olen samoilla linjoilla. Silti olisi kiva kuulla esimerkkejä siitä millaisia ne yhdistävät asiat ovat, jotka nousevat yhteisiä arvoja tärkeimmiksi. Itselleni kun ei tule yhtäkään sellaista mieleen.
Ihan se että ne arvot eivät vaapaassa maailmassa eläneelle, peruskoulun oppimäärän vähintään käyneelle, maailman riippumattominta mediaa seuranneelle, jakaudu lineaarisesti jonkin puoluekannan mukaan.
Siis mikään puolue ei vastaa 100% minun arvoihini. Liberaali-konservatiivilinjalla harva on täysin vailla poikkeamia yksittäisissä asioissa. Edes vaaliehdokkaat eivät ole jos joskus olette vaalikoneita nypelöineet(?)
Kokoomuksen ja SDP kannattajlla yhteisiä arv
"Tuollainen, että kiertää vastaamasta itselleen liian hankalaan kysymykseen heittämällä toiselle kysymyspatterin on kovin laiskaa keskustelua. Se voi olla toimiva hämäyskeino silloin kun keskustelun aihe monitahoisempi kuin nyt"
Anteeksi, mihin minä olen nyt jättänyt vastaamatta?
Jos viittaat tähän arvojen osuuteen parisuhteessa niin olen nyt useissa puheenvuoroissa kertonut sinulle, että arvot ovat tärkeät, mutta yksi yksittäinen esimerkki, tilanne, asiakokonaisuuskaan, ei paljasta kaikkea sitä arvomaailmaa mikä yhteisen elämän kannalta on tärkeää. Esim nyt se Keskusta. En voi hyväksyä heidän kantaansa suurpetoihin. Silti olen äänestänyt hyvää ehdokasta kuntavaaleissa. Koska hän ajattelee lapsista, kouluista jne samoin kuin minä.
Samalla lailla perussuomalaisia äänestänyt ihminen voi jakaa arvomaailmani kaikessa merkittävässä, muttei yksittäisessä kysymyksessä kuten humanitäärinen mm. Hän voi äänestää persuja koska haluaa että Suomi määrää itse kurkkujen käyryyden ja sen kuka rajan yli saapuu ilman henkilöllisyystodistusta ja miten hänen maassa oleilunsa käsitellään. Sitten saatamme olla herttaisen yksimielisiä perhe-etuuksista, luonnonsuojelusta, päihdepolitiikasta jne. tai sitten ei. Ei voi tietää pelkän äänestyskäytöksen tai meemihuumorin pohjalta.
Ei, vaan ensin sanoit, että parisuhteen muodostamisessa on muita oleellisempia asioita kuin yhteiset arvot. Tämä herätti muissa keskustelijoissa ihmetystä, että mitkä menevät parisuhteen muodostumisen kannalta yhteisiä arvoja tärkeämmiksi yhdistäviksi tekijöiksi. Tähän ei ole kertaakaan saatu vastausta, vaan pelkkää kiertelyä ja kaartelua kummallisin esimerkein esim. nyt vaikka suurpetopolitiikasta.
Vai johtuuko tuo, että kysymykseen vastaamisen sijasta alat esittämään näitä poliittisia arvonäkemyksiä ja niiden yhteen sovittamisia sen takia, että kenties olet itsesi kanssa eri mieltä alkuperäisestä väitteestäsi, eli siitä etteivät yhteiset arvot ole se tärkein yhdistävä tekijä parisuhteen muodostamisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
"Musta brittihuumori on usein hauskaa. Jeevesit, Smack the Pony, Absolutely Fabulous, The Fast Show, Monty Python. Naurattaa myös brittivisailut ja -kisailut tyyliin Taskmaster. Vanhat Velipuolikuut myös huvittaa, Studio Julmahuvi."
ok, ja näissä ei naureta stereotypioille. Ok. Ymmärrän, se on vähän sofistikoituneempaa kun se tehdään brittienglannilla. Ja ennen kaikkea nauretaan valkoihoiselle miehelle tai vanhemmalle valkoihoiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
Jos meemeille ja huumorille, joka repii iloa stereotypioista, nauraminen on osoitus rasismista eli rotuvihasta, tai misogyniasta, niin minä olen sitten varmaan ihan yleinen ihmisvihaaja
Hyödyntää joo, ei se tarkoita että mikä tahansa stereotypioihin perustuva huumori olisi hauskaa. Ja Kafkalla on paljon myös huumoria, joka ei perustu ihmisryhmistä tehtäviin stereotypioihin. Toki Dostojevskinkin huumori perustuu tuosta sinun näkökulmastasi katsottuna sitten jonkinlaisiin stereotypioihin siitä millaista kärsimys tai ahneus on, mutta näkisin että ero on kuitenkin selvä.
Harvemmin tulee enää katsottua viihdettä tai luettua Hesaria. Luemme yleensä ääneen kirjoja kyllä, ei mitenkään vain Dostojevskiä. Keskustelemme vielä enemmän.
Täällä puhutaan paljon arvomaailmoista, ja näitä lukiessa todella ihmettelen näitä suomalaisia arvomaailmoja.
Jos olet henkeen ja vereen persujen vihaaja ja vastustaja siihen mitaan että puolisoksikaan ei kelpaa sen tähden, niin sittenhän olet sekä hengessä että käytännössä mm. islamisaation, kunniaväkivallan, elitasotunkeilijoiden huijareiden, kasvavan seksirikollisuuden, segregaatiokehityksen sekä vaikkapa pakkoavioliitojen puolella, koska persut ovat ainoa porukka, joka ainakin hengessä ja puheissaan on kovasti tällaista kehitystä vastaan. Luultavasti myös teoissaan jos vain saavat tarpeeksi vipuvartta.
Vierailija kirjoitti:
On siinä ollut sulla melkoista koreografiaa koko avioliittonne. On täytynyt hämätä mielipiteissä, kommenteissa, kaikenlaisissa sanakäänteissä vaimon kanssa keskustellessa. En kyllä jaksaisi moista teatteria. Umpirehellisenä ihmisenä tuo olisi h*ttiä. Teeskennellä rakkaimman ihmisen kanssa.
Onkohan tuo epärehellisyys jotenkin luontaista teille persuille. Nimittäin, kun tätäkin rikosrekisteriä katsoo:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/92f27da3-ac82-426e-afc3-907a1de5c…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
304: mun osalta keskustelu päätty tähän kun alkaa tahallinen väärin ymmärtäminen. "Kaipa se tämä onnellinen pitkä parisuhde on monen asian summa"
Sinulla loppui paukut, jomman kummanhan se on aina sanottava viimeinen argumenttinsa joten ei se mitään.
Sinun osaltasi keskustelu on päättynyt jo aikaa sitten. Viestisi ovat olleet pitkiä jo tovin pitkiä sanajonoja, joilla ei ole ollut mitään tekemistä keskustelun kanssa. Keskustelu kun vaati sen, että pystyy vastaamaan edes niihin yksinkertaisimpiin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan paljon arvomaailmoista, ja näitä lukiessa todella ihmettelen näitä suomalaisia arvomaailmoja.
Jos olet henkeen ja vereen persujen vihaaja ja vastustaja siihen mitaan että puolisoksikaan ei kelpaa sen tähden, niin sittenhän olet sekä hengessä että käytännössä mm. islamisaation, kunniaväkivallan, elitasotunkeilijoiden huijareiden, kasvavan seksirikollisuuden, segregaatiokehityksen sekä vaikkapa pakkoavioliitojen puolella, koska persut ovat ainoa porukka, joka ainakin hengessä ja puheissaan on kovasti tällaista kehitystä vastaan. Luultavasti myös teoissaan jos vain saavat tarpeeksi vipuvartta.
Vihaaminen ja se ettei halua jotakuta puolisokseen ovat nyt siis samoja asioita?
Mitä ps on tehnyt noiden asioiden estämiseksi? Laskenut asumislisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
Kysyttiin, mikä naurattaa. Vastasin. Naura sinäkin ihan rauhassa mille haluat. Luultavasti et vain minun kainalossani.
Vierailija kirjoitti:
Selvennätkö, miten se annanko minä pillua persulle vai demarille vaikuttaa noihin asioihin?
En minä kiinnostuisi myöskään razistista, joka äänestää demareita.