"Puolisosta kuoriutui persuja äänestävä mies"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/54b54508-8dc1-4a35-93bd-a7a41ae53035
Persuja äänestävä mies joutaa vaihtoon.
Kommentit (684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
Jos mietitään vähän ivallisia sketsejä, niin olen naurahtanut Kallialan manneimitaatiolle. Nauran stand-up koomikoiden jutuille kun he ivaavat iskä-hahmoja. Siis valkoihoisia keskivartalolihavia miehiä. Monesti konservatiivisia sellaisia. Kummelissa on vähän hahmoja, jotka ei naurattaisi. Usein keski-ikäisen miehen stereotypioita, mutta joskus myös naiseksi pukeutuneita nirppanokkia baaritiskillä. Naurattaa, kun on hauskaa. Turkkilainen painija nauratti, kivikautiset Pirkkalaiset nauratti. Mustaihoinen (blackface, iiiiikk) jazz-laulaja nauratti.
Jos meemeille ja huumorille, joka repii iloa stereotypioista, nauraminen on osoitus rasismista eli rotuvihasta, tai misogyniasta, niin
Tämä on nyt sitten eri henkilö kuin se jonka kanssa alunperin keskustelit huumorintajusta, vaikkei jostain syystä sitä halua tuoda esille. Mua ei juuri naurata brittijututkaan, Monty Pythoniin ei kai älykkyysköän riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan paljon arvomaailmoista, ja näitä lukiessa todella ihmettelen näitä suomalaisia arvomaailmoja.
Jos olet henkeen ja vereen persujen vihaaja ja vastustaja siihen mitaan että puolisoksikaan ei kelpaa sen tähden, niin sittenhän olet sekä hengessä että käytännössä mm. islamisaation, kunniaväkivallan, elitasotunkeilijoiden huijareiden, kasvavan seksirikollisuuden, segregaatiokehityksen sekä vaikkapa pakkoavioliitojen puolella, koska persut ovat ainoa porukka, joka ainakin hengessä ja puheissaan on kovasti tällaista kehitystä vastaan. Luultavasti myös teoissaan jos vain saavat tarpeeksi vipuvartta.
Vihaaminen ja se ettei halua jotakuta puolisokseen ovat nyt siis samoja asioita?
Kyllä, kyllä tuo persuviha menee jo ilmiönä samaan kategoriaan kuin vaikkapa tuo täysin irrationaalinen Teslojen tuhoaminenkin. Persuvihaajat olivat ihan samanlaisia aatteellisia vihaajia jo ennen nykyistä hallitustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta huumorista:
Jos mietitään vähän ivallisia sketsejä, niin olen naurahtanut Kallialan manneimitaatiolle. Nauran stand-up koomikoiden jutuille kun he ivaavat iskä-hahmoja. Siis valkoihoisia keskivartalolihavia miehiä. Monesti konservatiivisia sellaisia. Kummelissa on vähän hahmoja, jotka ei naurattaisi. Usein keski-ikäisen miehen stereotypioita, mutta joskus myös naiseksi pukeutuneita nirppanokkia baaritiskillä. Naurattaa, kun on hauskaa. Turkkilainen painija nauratti, kivikautiset Pirkkalaiset nauratti. Mustaihoinen (blackface, iiiiikk) jazz-laulaja nauratti.
Jos meemeille ja huumorille, joka repii iloa stereotypioista, nauraminen on osoitus rasismista eli rotuvihasta, tai misogyniasta, niin minä olen sitten varmaan ihan yleinen ihmisvihaaja
304: mun osalta keskustelu päätty tähän kun alkaa tahallinen väärin ymmärtäminen. "Kaipa se tämä onnellinen pitkä parisuhde on monen asian summa"
Sinulla loppui paukut, jomman kummanhan se on aina sanottava viimeinen argumenttinsa joten ei se mitään.
Tästä tuli vahvasti pulu ja shakkilauta -vibat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan paljon arvomaailmoista, ja näitä lukiessa todella ihmettelen näitä suomalaisia arvomaailmoja.
Jos olet henkeen ja vereen persujen vihaaja ja vastustaja siihen mitaan että puolisoksikaan ei kelpaa sen tähden, niin sittenhän olet sekä hengessä että käytännössä mm. islamisaation, kunniaväkivallan, elitasotunkeilijoiden huijareiden, kasvavan seksirikollisuuden, segregaatiokehityksen sekä vaikkapa pakkoavioliitojen puolella, koska persut ovat ainoa porukka, joka ainakin hengessä ja puheissaan on kovasti tällaista kehitystä vastaan. Luultavasti myös teoissaan jos vain saavat tarpeeksi vipuvartta.
Vihaaminen ja se ettei halua jotakuta puolisokseen ovat nyt siis samoja asioita?
Kyllä, kyllä tuo persuviha menee jo ilmiönä samaan kategoriaan kuin vaikkapa
Minusta on jokseenkin kieroutunutta ajatella, että jos joku ei halua sinusta puolisoaan, hän vihaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailin hetken persumiestä. Kyllästyin siihen, että hän pommitti minulle puhelimen täydeltä typeriä antifeministisiä meemejä, linkkejä oikeistopopulistien twiittauksiin ja salaliittoteorioihin, uutisia kaikesta mikä liittyy transasioihin tai m-muuttoon millään tavalla negatiivisessa mielessä, hirveetä valitusta joka asiasta, mitä siihen aikaan naisvoittoinen hallitus teki väärin hänen mielestään. Ei kiinnostanut debatoida hänen kanssaan aamusta iltaan, tai lähinnä kuunnella hänen manspleinaamistaan. Mulla on kivempaakin tekemistä elämässäni.
Tunnistan tuon väysymyksen. Mulla puolestaan yksi siskoista, äiti ja isä saavat kaikkki melko leveän leipänsä julkisesta terveydenhuollosta. Nyt kun on heille epämieluisa hallitus, ei heitä enää jaksa tavata ollenkaan. Näet perhettäsi kolme kertaa vuodessa ja ainoa asia mitä h
"Kieltäytyy persukuplassaan myöntämään mitään, hallituksen virheitä, joita jopa talouden asiantuntijatkin ovat kritisoineet. Kieltäytyy kohtaamasta totuutta, vaikka vanhempansakin saavat tuntea nahoissaan perskikkareiden julman leikkurin."
Mun vanhempani saavat yhdessä eläkettä yli 9000 euroa kuukaudessa ja käyttävät silti julkisen terveydenhuollon vähiä resursseja ihan kitsauttaan. Valittavat myös eläkeläisten verotuksesta taukoamatta. Verot rikkaiden maksettavaksi, sanovat he ylimmän kerroksen 110 neliöisestä asunnostaan tai kesähuvilaltaan.
Siskoni puolestaan tienaa 6000 euroa kuukaudessa virkahenkilönä ja itkee rahapulaansa, koska YH. Siinä mun läheinen kokemus sosialisteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta
Persuja äänestävä m_muuttaja sahaa kyllä omaa oksaansa ja täysillä.
Täysin sama asia, jos 3. valtakunnan Aatun marsseille olisi hurrannut Daavidin tähti rinnassa juutalainen.
Millä tavalla? Esimerkiksi tämä hallitus on kiristänyt muuttopolitiikan samalla tasolle, jolla se on parhaillaan muissa Pohjoismaissa. Toki vasemmiston kovalla vastustuksella, koska suomalaiselle vasemmistolle kelpaa VAIN maailman löperöin muuttopolitiikka. Jos kyse on integroitumishaluisesta muuttajasta, niin millä tavalla muuttopolitiikan kiristys saha hänen omaa oksaansa? Moni humanitäärisistä syistä muuttanut on nimenomaan lähtenyt sellaisia olosuhteita karkuun, joita osa puolueistamme tänne ajaa. Itse tunnen monia i z
Koska p-puolueessa on tietty mölymystö, joka hyökkää pelkän ihonvärin perusteella. Joko sanallisesti, ja/tai sitten fyysisestikin osa. Heitä ei kiinnosta ottaa selvää yksilön taustoista. Että tämä on nimenomaan lähtenyt pakoon ääri-l..Zla...milaista hallintoa lähtömaassaan. Tunnen paljon ihmisiä, jotka oikeasti ovat lähteneet pakoon. He eivät halua sitä samaa tänne, eivät missään tapauksessa. He haluavat tehdä työtä, opiskella, elää rauhassa. Mutta huonolla tuurilla törmäävät kadulla p---su_rasseen, jota triggeröi pelkk ihonväri. Ja mitä enemmän nämä tuollaiset rasset saavat valtaa, sitä vaarallisempaa on ei-suomalaisen näköisillä ulkomaalaisilla olla Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailin hetken persumiestä. Kyllästyin siihen, että hän pommitti minulle puhelimen täydeltä typeriä antifeministisiä meemejä, linkkejä oikeistopopulistien twiittauksiin ja salaliittoteorioihin, uutisia kaikesta mikä liittyy transasioihin tai m-muuttoon millään tavalla negatiivisessa mielessä, hirveetä valitusta joka asiasta, mitä siihen aikaan naisvoittoinen hallitus teki väärin hänen mielestään. Ei kiinnostanut debatoida hänen kanssaan aamusta iltaan, tai lähinnä kuunnella hänen manspleinaamistaan. Mulla on kivempaakin tekemistä elämässäni.
Tunnistan tuon väysymyksen. Mulla puolestaan yksi siskoista, äiti ja isä saavat kaikkki melko leveän leipänsä julkisesta terveydenhuollosta. Nyt kun on heille epämieluisa hallitus, ei heitä enää jaksa tavata ollenkaan. Näet per
Kannattaa käyttää vähän laajempaa näkökulmaa, eikä muodostaa johtopäätöksiä vain lähipiirinsä perusteella.
Osa täällä ajattelee yksityisestä yleiseen, ja osa yleisestä yksityiseen. Joku sanoo, että jos äänestää puoluetta ns. hyvistä syistä tai tuntee hyvän tyypin, joka äänestää jotain puoluetta, ei ole oikeutettua ajatella että tiettyä puoluetta äänestävät olisivat arvomaailmaltaan kaukana. Joku sanoo, että yksittäisen ihmisen perusteluilla ei ole merkitystä jos puolue joka tapauksessa tekee tietynlaisia päätöksiä.
Onko joku siis sitä mieltä, että pitää ottaa kumppani, jota ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon väysymyksen. Mulla puolestaan yksi siskoista, äiti ja isä saavat kaikkki melko leveän leipänsä julkisesta terveydenhuollosta. Nyt kun on heille epämieluisa hallitus
"Kannattaa käyttää vähän laajempaa näkökulmaa, eikä muodostaa johtopäätöksiä vain lähipiirinsä perusteella. "
Käytän pohjana lisäksi mm edellisen hallituksen tekemiä päätöksiä ja kokonaistulosta. SDP, Vas tavoite on maksimoida julkisen rahan määrä, julkise palvelun tuotanto, julkisissa tehtävissä toimivien määrä, kustannuksista riippumatta. Niillä toimilla saa lojaaleja äänestäjiä, mm terveydenhuollon piiristä, siitä esimerkkinä perheeni jäseniä. Arvojen kanssa asialla on vain löyhästi tekemistä, vaalien alla. Raha kelpaa vanhemmilleni, siskolleni, Sanna Marinille jne riippumatta siitä mistä ja keneltä se tulee. Kustannukset jonkun muun maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole selvinnyt. Ilmeisesti ei saisi olla haluamatta kumppania erilaisten arvomaailmojen takia, koska?
Vierailija kirjoitti:
Onpas persumyönteinen mode täällä. Olen yrittänyt kommentoida ihan asiallisesti ja fiksusti. Mutta ei, ei suvaita Purra-kritiikkiä ei. Eikä minkäänlaista negaa persuista. Censored.
Asiallisesti? Vassarin öyhöttämistä saakin sensuroida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lääkäri ja äänestänyt persuja ainakin 15 vuotta.
Ei se ole lainkaan tavatonta myöskään KTM/DI/lakimies-piireissä, että äänestetään persuja.
No, hulluja ne yleensä ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole selvinnyt. Ilmeisesti ei saisi olla haluamatta kumppania erilaisten arvomaailmojen takia, koska?
Nyt tarviis varmaan näyttää missä sanotaan ettei saisi 'olla haluamatta kumppania erilaisten arvomaailmojen takia'?
Minusta on enemmän sanottu, ettei mielipiteet mm-asioissa ole koko 'arvomaailma', eikä jonkun puolueen äänestäminen tai äänestämättä jättäminen ole väistämättä osoitus hänen 'arvomaailmastaan'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarviis varmaan näyttää missä sanotaan ettei saisi 'olla haluamatta kumppania erilaisten arvomaailmojen takia'?
Minusta on enemmän sanottu, ettei mielipiteet mm-asioissa ole koko 'arvomaailma', eikä jonkun puolueen äänestäminen tai äänestämättä jättäminen ole väistämättä osoitus hänen 'arvomaailmastaan'.
Täällä on haukuttu sairaaksi ja vihaajaksi jos ei halua olla eri puoluetta äänestävän kanssa parisuhteessa. Toistuvasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos on, niin on okei olla ottamatta? Tai ihan mistä muusta syystä tai ilman syytä? Eikö tämä ole kuitenkin se pointti tässäkin asiassa? Jokainen valitsee kumppanin ihan kuten tahtoo tai on valitsematta. Se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Manspleinaaminen? 🤣 Olet juuri samanlainen, toisessa laidassa vaan. Tuo sitä paitsi kuulosti niin epäuskottavalta ja keksityltä. Olet persun kanssa samalla viivalla, samanlaiset öyhöttäjät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas persumyönteinen mode täällä. Olen yrittänyt kommentoida ihan asiallisesti ja fiksusti. Mutta ei, ei suvaita Purra-kritiikkiä ei. Eikä minkäänlaista negaa persuista. Censored.
Asiallisesti? Vassarin öyhöttämistä saakin sensuroida
Kyllä, asiallisesti. Vasemmistolainen mielipide on täällä vain pannassa - sen olen huomannut kyllä. Sinähän tämän palstan linjan ilmaisit.
Sen sijaan suvakkih--- huutelijat saavat mellestää. Heitä ei sensuroida - heidän huutelunsa on jopa suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa jännä että mies äänestää puoluetta joka haluaa viedä naisilta ihmisoikeudet ja väittelyssä mies pysyy rauhallisena, nainen suuttuu.
Mistä ihmeestä voisi johtua?
Jep ja keskusteluakin on sellaista, joka pyrkii ymmärrykseen ja tiedon lisäämiseen ja sitten on "väittelyä" eli argumentaatiota, joka on käytännössä verbaalista tappelua ja riidan haastamista. Minä en ylipäätään jaksa miesten seuraa tämän takia, kaikki menee aina kilpaluksi. Jos heitä kohtelee yhtään samalla tavalla kuin he kohtelevat sinua, saat lopulta turpaasi. Turpikoot keskenään vaan.
"Eli me ei osata rakastaa eikä tajuta huumoristakaan mitään? "
ei pitäisi ruokkia sinun riidanhaluasi, mutta oot kyllä tehnyt väärinymmärtämisestä oikein taidetta. "Jos meemeille ja huumorille, joka repii iloa stereotypioista, nauraminen on osoitus rasismista eli rotuvihasta, tai misogyniasta, niin.."
Sinä voit ymmärtää huumoria oikein sopivasti tavallasi, mutta se, että sinä käännät toisen ihmisen huumorintajun osoitukseksi jostain arvomaailmaasi vastaan sotivasta ennakkoluuloisuudesta tai peräti vihasta, kertoo vain sinun halustasi jaotella ihmisiä mielestäsi arvorajan oikealle ja väärälle puolelle. Ts saattaa vähän salaa naurattaa itseäkin,mutta pöyristyminen on tärkeämpää, ainakin ulospäin näkyen.
Ihme, ettei jotkut vasemmistoliberaalit naishenkilöt löydä kumppania. Ja mikäs siinä, ei kaikki varmaan haluakaan. Ei varmaan kaikki muukalisvihaa uhkuvat nettitrollitkaan, toisaalta.