Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela pakottaa meidät muuttamaan halvempaan asuntoon mutta maksaako Kela sitten vuokravakuuden 3 150 € ja muuttokustannukset 500-1000€?

Vierailija
06.04.2025 |

Ei minulla työttömällä ole varaa maksaa..

Kommentit (237)

Vierailija
141/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin iso vuokravakuus? Oletteko suurperhe?

Kahden kuun vuokra? Ihan tavallista 5h+k.

Ei olla suurperhe, vaan 2+2 ja meillä on varaa tähän.

Ei ap

Vierailija
142/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin iso vuokravakuus? Oletteko suurperhe?

Jo mulla kymene vaimo ja seixemäntoisa lasa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmimpiä kaikista ovat ne, jotka ottavat nämä tämänkaltaiset provot tosissaan. Oletteko töissännekin yhtä vedätettäviä vai oletteko vasta teini-iässä, jolloin uskoo kaiken hölmönkin? 

Mikä avauksesta tekee trollin?

En palstaile joka päivä, joten jää nyanssit tunnustelematta.

Vierailija
144/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästät kun asut kesäajan teltassa. Kamat myyntiin tai kaverin varastoon.

Sun ohje kuulostaa siltä kuin se olisi nuorelle, ei nuoret näin tyhmiä täällä kysele

Vierailija
145/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan pakottaa. En kyllä tajua mikä on Suomen valtion todellinen agenda tässä heidän aloittamassaan muuttoaallossa. 

Vierailija
146/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kallis asunto sekin, josta vuokravakuus kahdelta kuukaudelta on 3150 euroa.

Asun Kaivopuistossa. Kaksio merinäkymällä, joka on minun henkiselle voinnille elintärkeä. Olen asunut siinä jo 10 vuotta ja Kela on aina hyväksynyt ja maksanut vuokrat. Nyt vasta on alkanut pakottamaan muuttamaan halvempaan.

Voiko ihmiselle tehdä näin? Pitääkö ottaa yhteyttä YK:n ihmisoikeusvaltuutettuun?

Ap

Jos yhteiskunta on maksanut sun asumisen merinäköalalla jo 10 vuotta, niin nyt on reilua, että muutat halvempaan. Kyllä sussu maksaa muuton.

Kyllä sossu maksaa ja kela kustantaa. Ite ei tarvii ku maata, syödä, kakkia ja pyyhkiä pylly.

Pian maristaan, kun kukaan ei tule pyyhkimään pyllyä🥱

Vierailija
147/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai maksaa.Kela lunastaa myös ylimääräiset tavarat, jos käy niin, ettei kaikki tavaranne mahdu uuteen asuntoon.

Pakkomuutto aiheuttaa myös vakavaa ahdistusta ja niinpä Kela kustantaa keskusteluavun.

Onnea uuteen kotiin !

Vierailija
148/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukaista olisi, että jokainen maksaisi asumisensa itse. Talviaikana voisi ehkä hyväksyä asuntolat, mutta ei omilla huoneilla. 

Vierailija
149/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kallis asunto sekin, josta vuokravakuus kahdelta kuukaudelta on 3150 euroa.

Asun Kaivopuistossa. Kaksio merinäkymällä, joka on minun henkiselle voinnille elintärkeä. Olen asunut siinä jo 10 vuotta ja Kela on aina hyväksynyt ja maksanut vuokrat. Nyt vasta on alkanut pakottamaan muuttamaan halvempaan.

Voiko ihmiselle tehdä näin? Pitääkö ottaa yhteyttä YK:n ihmisoikeusvaltuutettuun?

Ap

Olet siis todennäköisesti olut 10 vuotta työttömänäkin?  Yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi järjestää muutto ja asunto Pieksämäeltä. Sieltä saa asunnon 300 eurolla kuussa. Ja merta voi katella vaikka Youtubesta. 

Niin tai muutto Kontulaan. Siellä saa tutustua uusiin kulttuureihin ja pääset elämään viherkommareiden unelmaa!

Rahaa On!

Terveisin Antti

Vierailija
150/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet siis todennäköisesti olut 10 vuotta työttömänäkin?  Yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi järjestää muutto ja asunto Pieksämäeltä. Sieltä saa asunnon 300 eurolla kuussa. Ja merta voi katella vaikka Youtubesta. 

Niin tai muutto Kontulaan. Siellä saa tutustua uusiin kulttuureihin ja pääset elämään viherkommareide

Tarkoitatko lindmania vai orpoa? Molemmat on Antteja

Vierailija
151/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeudenmukaista olisi, että jokainen maksaisi asumisensa itse. Talviaikana voisi ehkä hyväksyä asuntolat, mutta ei omilla huoneilla. 

Oikeudenmukaista olisi, että valtio maksaisi rakentamansa paskan itse.

Vierailija
152/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhanpäiväisille kommentoijille:

Riippuu asunnon kunnosta, koko vakuutta ei välttämättä saa takaisin. Töihinkään ei noin vain mennä. Kaikilla ei myöskään ole ajokorttia, että voisi itse vuokrata pakettiautoa. 

Jos olet tuhonnut nykyisen asunnon tuskin seuraavaan ilman vakuuksia pääset 

Vierailija
153/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmimpiä kaikista ovat ne, jotka ottavat nämä tämänkaltaiset provot tosissaan. Oletteko töissännekin yhtä vedätettäviä vai oletteko vasta teini-iässä, jolloin uskoo kaiken hölmönkin? 

No älä. Huolestuttavaahan se on, miten nopeasti ihmiset uskoo täällä kaikki kirjoitukset. Eikös Suomessa ole juuri opetettu kouluissa lähdekriittisyyttä ja sitä, ettei ihan kaikkea kuitenkaan uskota?

Vierailija
154/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hullua, että valio edes maksaa asumiskuluja.

Alunperinkin olisi asumisen kulut pitää matalina. Asumistukisystermillä rikastetaan yksityisiä asuntosijoittajia valtion piikkiin. Sen olisi aika loppua nyt.

Vierailija
155/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kela varsinaisesti pakota muuttamaan, vaan jos ei muuta, niin he vain jättävät asumistuessa liian korkeaksi katsotun vuokran huomioimatta. Toisin sanoen asumistuki saattta pienentyä, jos ei muuta halvempaan asuntoon.

Ihan kohtuullinen linjaus ainakin Helsingissä, missä tilanne on aivan älytön. Pienipalkkaisilla duunareilla on vaikeuksia löytää asuntoa kunnan puolelta (ja yksityiseen ei ole varaa) ja samaan aikaan kaupungissa asuu valtava määrä tuilla eläviä ihmisä kalliissa Helsingin ylläpitämissä vuokrakämpissä.

Vierailija
156/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin tai muutto Kontulaan. Siellä saa tutustua uusiin

Antti Orpo, Petteri hän on

Vierailija
157/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei maksa, ois ihan reilua maksaa asumisensa itse!

Vierailija
158/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinähän saat nykyisestä vakuuden takaisin.

Ei ole nykyisessä mitään vakuutta

Ap

Ai? Mutta uudessa sitten on oltava? 

Nykyään yleensä kaikissa on. Esim.tyttäreni vuokrasi 6v sitten asunnon, jossa ei vuokratakuuta. Nyt kun on etsinyt isompaa, kaikissa on vuokratakuu ja monessa se on 2kk vuokra, toisissa jopa 3 kuukauden.

Täällä ilmeisesti ihmiset tahallaan leikkivät vastauksissaan tyhmää tai sitten pahempaa; ovat tyhmiä.

Aapeelle: muuttamaan pääsee varmaan halvemmallakin, kun vuokraa esim.pakettiauton tai peräkärryn. Käsittääkseni jos saa toimeentulotukea, kela maksaa todellakin sen vuokratakuun. 

Eli tullaan taas tähän valtioin idioottimaiseen touhuun, ottavat toisella kädellä, antavat toisella. Muutetaan vain eri nimikkeelle.

Vierailija
159/237 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokravakuus vapautuu sun entisestä asunnosta. Käytä se uuteenkämppään.

Muuttoavustustatuskin saat kun et ole muuttamassa työpaikan takia.

Oletko sinä kenties jotenkin tyhmä? Et sinä sitä vuokravakuuta edellisestä saa takaisin ennen kuin se jo tarvitaan uuteen. Millä hiton planetalla kaltaisesi vatipäiset idioottivajakit oikein elää?

Vierailija
160/237 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut 90 euroa halvemman asunnon mutta kela ei maksanut 2 kk vuokrata kuuta.