Ikääntyneet vanhemmat eivät tajua jakaa omaisuuttaan lapailleen jo eläessään
Mikä siinä on, että ei anneta vaikka on paljon? Apu olisi tarpeen nyt. Ikääntyneen omat menot ovat pienet. Meillä on velkaa asunnosta, mökeistä ja autoista. Tarvitsemme rahaa! Että ottaa niin päähän tämä. Hyvä ettei suoni katkea otsassa.
Kommentit (94)
18-vuotiaalle annettu lahja menee huvituksiin ja huumeisiin kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät, miten paljon niillä vanhemmilla on jaettavaa?
Jos omaisuus on vaikkapa asunnossa, pitäisikö se asunto myydä ja heidän muuttaa vuokralle?
Tottakai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omaisuus on vaikkapa asunnossa, pitäisikö se asunto myydä ja heidän muuttaa vuokralle?
On rahaa tileillä ja kiinteän omaisuuden muodossa.
AP
Ja sitten kun rahat on jaettu, niin tajuatko sinä auttaa rahallisesti niitä vanhuksia? Otatko kotiisi asumaan ja jelppaatko muuten?
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Kun 60 v tulee täyteen, omaisuutta kannattaa alkaa jakaa lapsille, koska jos joutuu hoivakotiin, kuten useimmat joutuu, kv hoivapörssiyhtiöt pitää huolen että omaisuudesta ja varallisuudesta ei jää senttiäkään vainajan lapsille jaettavaksi.
Ihan sama kunhan äiti saa elää hyvää elämää eikä tarvitse kituuttaa ja yrittää ostaa palveluita. Me lapset emme osaa niitä juttuja tehdä mihin tarvii apuja. Eläke ei pitkälle riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On rahaa tileillä ja kiinteän omaisuuden muodossa.
AP
Haet vanhukset holhoukseesi niin sillähän tuo ratkeaa.
On näitä mietitty. Pitää lakimies varmaan palkita. Meillähän rahat kuitenkin päätyvät!
AP
Siihen kyllä tarvitaan myös lääkärinlausunto, joten ei ole mitenkään helppoa.🙄
Vierailija kirjoitti:
KAUHEETA kun täällä puhutaan että 6kymmistenkin pitäisi antaa jo rahansa lapsille kun ei enää tarvi mitään. Eikä tilillä kande olla rahaakaan kun hoitopaikka maksaa sitten enemmän.
Jukolauta kakarat. Nyt suut suppuun. Minä lähden juuri kolmen viikon joogalomalle ja ostin äskettäin pienen omakotitalon.
Kerrankin on aikaa itselle. Laitan ranttaliksi koko elämäni ja otan nuoren rakastajan jos tuommoista alkaa meillä kuulua.
Kakarat ei minun silmilleni hypi. Saatte sitten kaikki kun minusta aika jättää. Jos on mitään jaettavaa. Hah.
Ja tämä on tosi. Terveisin 65 vuotias ihan voimissaan oleva äiti.
Ovat kyllä vielä yuhmiä, kun tällä foorumilla on sata kertaa kirjoitettu, että vain tulot vaikuttaa niihin hoitomaksuihin ja mitä sitten vaikka vanhemmat käyttäisivät hankkimansa rahat siihen hoitoon, jos laki muuttuu.
Miksi ap ei ole hankkinut itse omaisuuttaan vaan on joka asia ostettu velaksi.
Serkkuni isä ainakin osti ainoalle tyttärelleen ja tämän kahdelle lapselle uudet autot, vaikka sama lopputulos olisi ollut ilmankin, näin vaan voi jättää vähemmän ns. verollista perittävää. Talon taitavat pitää kesäiselle viljelykselle, kun kaupunki ok-taloissa ei niin suurta pihaa ole että kunnon pellon saisi.Yksin perijällehän se kaikki tulee muutoinkin
Tabuaihe. Köyhät eivät saa toivoa perintöä, mutta rikkaissa perheissä lasten tukeminen rahallisesti jo kauan ennen vanhempien kuolemaa on ihan itsestäänselvyys. Sen takia jotkut perheet pysyy rikkaina ja jotkut pysyvät ryysyläisinä.
Vierailija kirjoitti:
Tabuaihe. Köyhät eivät saa toivoa perintöä, mutta rikkaissa perheissä lasten tukeminen rahallisesti jo kauan ennen vanhempien kuolemaa on ihan itsestäänselvyys. Sen takia jotkut perheet pysyy rikkaina ja jotkut pysyvät ryysyläisinä.
Ero alkaa siitä, että opetetaan järkevään rahankäyttöön jo pienestä pitäen. Mikään määrä ei ole tarpeeksi, jos sitä ei ole opittu.
Kyllä he voivat vapaasti eläessään lahjoittaa ne rahansa kenelle tahansa, esim hyväntekeväisyyteen.
Ja niin tekisinkin, jos olisin sinun vanhempi.
Kaksoismurhan paikka.
Mutta et saa rahoja jos jäät kiinni.
Miniän ahneudella ei ole rajoja. Hän on usein yrittänyt saada minut asemaan, jossa saisi haltuunsa omaisuuteni. Nyt ovat välit poikki ja sellaista tilannetta ei tule, että korjaantuisivat. Lapsille olen antanut ihan kivasti rahaa merkkipäivinään ja joululahjaksi.
Itse ihmettelen vanhempien omaisuuden hilloamista siinä että oma mukavuus ja terveys jää hoitamatta, kun haalitaan vain määrällisesti omaisuutta. Käyttäisivät varansa edes itseensä. Mutta ei, kun pitää vaan keräillä omaisuutta. Käsittämätöntä.
KAUHEETA kun täällä puhutaan että 6kymmistenkin pitäisi antaa jo rahansa lapsille kun ei enää tarvi mitään. Eikä tilillä kande olla rahaakaan kun hoitopaikka maksaa sitten enemmän.
Jukolauta kakarat. Nyt suut suppuun. Minä lähden juuri kolmen viikon joogalomalle ja ostin äskettäin pienen omakotitalon.
Kerrankin on aikaa itselle. Laitan ranttaliksi koko elämäni ja otan nuoren rakastajan jos tuommoista alkaa meillä kuulua.
Kakarat ei minun silmilleni hypi. Saatte sitten kaikki kun minusta aika jättää. Jos on mitään jaettavaa. Hah.
Ja tämä on tosi. Terveisin 65 vuotias ihan voimissaan oleva äiti.