Voidaanko leski tuomita oikeudessa
Jos puoliso kuolee yöllä sairaskohtaukseen tms. kun nukkuivat erillään, ja samassa sängyssä nukkuessa olisi ehkä reagoinut kohtaukseen äkimmin ja soittanut apua ajoissa?
Kommentit (25)
Oletko ihan tosissasi? Ei tietenkään.
Miksi se olisi rikos, että ei herää? Itselleni kävi juuri noin. Mies kuoli yöllä sohvalle.
Mikä voisi olla se rikos, josta voisi edes syyttää saati sitten tuomita?
Sairauskohtaukseen voi kuolla, vaikka nukkuisi samassa sängyssä ja pitäisi koko ajan kädestä, ja soittaisi heti apua.
Kuoleehan ihmisiä hoivakodeissakin yön aikana omaan sänkyynsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi rikos, että ei herää? Itselleni kävi juuri noin. Mies kuoli yöllä sohvalle.
Heitteillejättö on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kuvaama tilanne ei vaan ole heitteillejättö.
Tapoit sammuneen ukkos pitämällä tyynyä sen naamalla ja nyt alkoi pelottaa??
Tolla logiikalla aina samassa taloudessa oleskelleet tuomittaisiin, kun joku kuolee luonnollisesti. Ihmiset kuolee eikä sille aina voi mitään.
Pitäisikö suljetulta osastolta kieltää kännykät?
Vältyttäisiin näiltä xxxxxxxxxxx aloituksista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Exä syytti minua kun oli saanut kohtauksen äitinsä hautajaisissa. Uhkasi haasteella. Voi jukrapiut!
Voisi kuitenkin kuvitella että jokainen kyseisenkaltainen tilanne syynätään tarkasti, jotten heitteillejättömurhia pääse tapahtumaan, ja lesken kertomuksen on parasta olla johdonmukainen ja kellonajat oikein jne.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Olen leski, jonka mies kuoli yöllä nukkuessani. Sydänperäisessä äkkikuolemassa hoito pitää aloittaa muutamassa minuutissa. Ei sellaisessa ajassa yksikään ambulanssi aja edes paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kuitenkin kuvitella että jokainen kyseisenkaltainen tilanne syynätään tarkasti, jotten heitteillejättömurhia pääse tapahtumaan, ja lesken kertomuksen on parasta olla johdonmukainen ja kellonajat oikein jne.
- ap
Puolisoasi epäillään välittömästi, jos sinulle tapahtuu jotain. Syynä on ikävä luonteesi.
Minun äitini kuoli nukkuessaan. Aamulla isä huomasi äidin kuolleen, kun herätteli häntä aamukahville. Ihan vierekkäin nukkuivat. Sydänkohtaus.
Ei lusimaan joudu. Korkeintaan sakkoja.
Ei tietenkään, ihmisiä kuolee kotiin päivittäin.
Äitipuoli oli kuollut yöllä kun olin lapsi. Olin itse jo kouluikäinen mutta pikkusisko alle kouluikäinen. Ei huomattu mitään vaan luultiin että äitipuoli nukkuu, sisko oli käynyt huoneen ovelta katsomassa ja sanoi että äiti nukkuu vielä, katsottiin siskon kanssa telkkaria ja leikittiin. Vasta aamupäivällä kun äitipuolen ystävä tuli käymään ja meni sitten herättämään huomasi tämän kuolleen.
Koska maailmassa kaikki on mahdollista, niin totta kai jossain päin näin voi tapahtua. Suomessa se ei kuitenkaan ole noilla tiedoilla mahdollista.
Ei voida.