Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkahan yleistä on, että syytön mies tuomitaan seksuaalirikoksesta?

Vierailija
05.04.2025 |

Minusta tuntuu, että se on paljon yleisempää kuin yleisesti ymmärretään. 

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei olekaan. Et siis ymmärtänyt lukemaasi. Siitähän minä juuri puhuin, että syyte ei ole aiheeton, vaikka tekijöä ei lopulta tuomittaisi. Sillon tuomari on vaan päätynyt siihen tulokseen, että tämä oli vielä vain oikein huonoa seksiä, ei ihan sentään rikos.

Vierailija
122/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia keskusteluja miettiessä muistii mieleeni vankilapsykiatri Lauerman (?) lausahdus että kun vangeilta kysytään, niin vankilat ovat täynnä syyttömänä tuomittuja.

Mieti jos kunnianloukkaustuomioon riittäis se et epäilty uhri kokee kunniansa loukatuks

Sitä varten meillä on oikeuslaitos. Ja vankilaan asti jos pääsee istumaan, on rikoksesta ollut jo vahvasti näyttöä.

Seksuaalirikostuomiota ei pitäs koskaan antaa jos kaks aikusta ihmistö on harrastanu kännissä seksiä ja nainen sanoo vaan et sä raiskasit mut mut ei oo mitään väkivallan merkkejä

Jos toinen on tarpeeksi paljon vahvempi, ei jää väkivallan merkkejä. Eli olet väärässä. Väkivallan merkkejä ei myöskään jää esimerkiksi uhkailusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä susta mut mä ainaki tappelen vastaan jos joku mua vahvempi yrittää vetäö mua peppuun. Niin paljon et sille jää fyysisiä vammoja.

Vierailija
124/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä susta mut mä ainaki tappelen vastaan jos joku mua vahvempi yrittää vetäö mua peppuun. Niin paljon et sille jää fyysisiä vammoja.

Voimafantasiat ovat hyvä työkalu oman ahdistuksen hallintaan, mutta ei niiden perusteella kannata arvostella muita ihmisiä eikä oikeasti tapahtuneita tilanteita.

Vierailija
125/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimafantasiat ovat hyvä työkalu oman ahdistuksen hallintaan, mutta ei niiden perusteella kannata arvostella muita ihmisiä eikä oikeasti tapahtuneita tilanteita.

Se et sä et ite tehny mitään vastarintaa ku sua vedettiin peppuun kertonee et nautit siitä

Vierailija
126/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella harvinaista. Tätä asiaa on käyty läpi useasti tiedotusvälineissä. Suurin osa raiskauksista jää ilmoittamatta. Ilmoitetusta lähes kaikki on täysin aiheellisia. Sitten on se hyvin marginaalinen määrä, joka ei pidä paikkaansa.

Jos monikin nainen käyttäytyy kuten eräs tuntemani, joka päätä pahkaa syöksyi miehen luokse rais kattavaksi ja jälkeenpäin oli vielä yllättynyt asiasta vaikka mies oli etukäteen lähetellyt elimestään kuvia ja ollut muutenkin sika. Mutta koska mies sattui olemaan pieni kuuluisuus niin se ilmeisesti jotenkin sokaisi tämän naisen täysin ja kytki aivot nollille.

Vierailija
127/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos toinen on tarpeeksi paljon vahvempi, ei jää väkivallan merkkejä. Eli olet väärässä. Väkivallan merkkejä ei myöskään jää esimerkiksi uhkailusta."

Toisin sanoen, jokainen kohtaaminen on potentiaalinen raiskaus, koska nainen niin sanoo...

Vierailija
128/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harvinaista. Tätä asiaa on käyty läpi useasti tiedotusvälineissä. Suurin osa raiskauksista jää ilmoittamatta. Ilmoitetusta lähes kaikki on täysin aiheellisia. Sitten on se hyvin marginaalinen määrä, joka ei pidä paikkaansa.

Jos monikin nainen käyttäytyy kuten eräs tuntemani, joka päätä pahkaa syöksyi miehen luokse rais kattavaksi ja jälkeenpäin oli vielä yllättynyt asiasta vaikka mies oli etukäteen lähetellyt elimestään kuvia ja ollut muutenkin sika. Mutta koska mies sattui olemaan pieni kuuluisuus niin se ilmeisesti jotenkin sokaisi tämän naisen täysin ja kytki aivot nollille.

Loogista. Jos nainen saa haluamansa, ei ole raiskaus/pahoinpitely. Jos nainen ei saa haluamaansa, on raiskaus/pahoinpitely.

Vierailija
129/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on todennäköisempää tulla toisen miehen r*iskaamaksi, kuin joutua syyttömänä syytetyksi. 

Siinä teille tilastollista faktaa.

Kuinka usein te miehet joudutte toisten miesten seksuaalirikosten kohteeksi? 

Vierailija
130/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen on todennäköisempää tulla toisen miehen r*iskaamaksi, kuin joutua syyttömänä syytetyksi. 

On todennäköistä että tuo yllä oleva kirjoittaja on trolli

Vierailija
131/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todennäköistä että tuo yllä oleva kirjoittaja on trolli

On todennäköistä, että sä olet vajaa älyinen incelli. 

Vierailija
132/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Joka vuosi, ei ole kauaa kun olivat esimerkiksi ne kaksi teini-ikäistä tyttöä puhuneet jostain oliko opettajasta aivan täyttä pas.kaa. kun juttu lopulta selvisi joutuivat tytöt itse vastuuseen. Näin ei saisi olla. Rehellisyys kunniaan. M40

Vierailija
133/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ei olekaan. Et siis ymmärtänyt lukemaasi. Siitähän minä juuri puhuin, että syyte ei ole aiheeton, vaikka tekijöä ei lopulta tuomittaisi. Sillon tuomari on vaan päätynyt siihen tulokseen, että tämä oli vielä vain oikein huonoa seksiä, ei ihan sentään rikos.

Ei se aiheellinenkaan kyllä ole. Kyllä se on silloin jo ihan omiaan loukkaamaan toisen yksilöllisyyttä. Seksuaalirikos on sen verran vakava syytös että kannattaa hiukan miettiä että onhan oikeasti aiheellista tehdä rikosilmoitus.

Vierailija
134/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleisempää. Vaikea sanoa määriä.

Vierailija
135/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat jåhmettyy pelosta. Todennäköisesti sinäkin, vaikka muuta uhoat.

Vierailija
136/137 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä. Joka vuosi, ei ole kauaa kun olivat esimerkiksi ne kaksi teini-ikäistä tyttöä puhuneet jostain oliko opettajasta aivan täyttä pas.kaa. kun juttu lopulta selvisi joutuivat tytöt itse vastuuseen. Näin ei saisi olla. Rehellisyys kunniaan. M40

No eivät väittäneet raiskanneen.

Raiskaajilta odottaisin rehellisyyttä. Ei ole montaa raiskaajaa, jotka itsensä raiskaajaksi myöntäisi. Raiskaajat voisivat käydä itse omatoimisesti tunnustamassa tekonsa poliisille.

Vierailija
137/137 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011826577.html

Tässä hyvä esimerkki miten naisen kannattaa toimia, kun haluaa miehen tuomiolle seksuaalirikoksesta. Konkreettisia todisteita ei rikoksesta ole, mutta hyvällä suunnittelulla sellaisia ei tarvitse.