Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nainen maalle?

Vierailija
05.04.2025 |

Olen mies, korkeasti koulutettu ja akateemisessa työssä, mutta perin maatilan ja olen nyt alkanut haaveilemaan sen pyörittämisestä. Muutin tilalle pari vuotta sitten ja tämä on niin erilaista kuin kaupungissa, siis hyvällä tavalla. Mutta. Nyt on alkanut tulla oli, että olisi kiva kun olisi joku kenen kanssa jakaa tätä elämää, ei täältä maalta noin vain ketään löydäkään. Tai on sitä tullut naisia vastaan, mutta ei sellaista reipasta ja itsenäistä, vaan lähinnä kaupungissa tai sohvalla viihtyvää. Ja jostain syystä he eivät ole sitten kuitenkaan koskettaneet. Tai ainakaan tarpeeksi. Syyksi arvelen juurikin tuon minun kriteerin, että pitäisi olla sellainen vastuuta ottavaa tyyppiä tms.

Mutta mistä sellaisen löytäisi?

Kommentit (217)

Vierailija
21/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko konttorirotan/toimisto-orjan osa auvoisampi? Alamäkeä se on tod. näk. loppuelämä tuossakin."

Maatilan emäntään verrattuna parempaa on: saa ihan kunnon palkkaa, joka viikko on vapaapäiviä, mahdollisuus pitää lomia muulloinkin kun keskellä talvea. Ja voi asua omassa kodissaan niin kuin haluaa. Siellä puolison tilalla, suvussa ja kyläyhteisössä on aina kirjoittamattomia sääntöjä ja odotuksia, jos et elä niiden mukaan niin sut laitetaan elämään. Maatilalla ei katsota hyvällä jos vaadit miestä hoitamaan osuutensa kodin ja lastenhoidosta. Ylimääräiset rahat ei suinkaan tule koko perheen hyväksi, vaan uusiin maatalouskoneisiin esimerkiksi. 

Ihan turha verrata asemaa yhteen ammattiin eli toimistotyöntekijään. Paljon parempituloisia ja stressittömämpiä ammatteja on huorasta alkaen.

Vierailija
22/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta Thaimaasta. Emäntätyypit ovat nykyään vähissä, se osa on aika kurja.

Tämän kommentin arvasi. Mistä ne Thaimiehet sitten saavat vaimoja? 

Eiköhän niille riitä, et tarvitse kun yhden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa hyviä kommentteja. Kiitos niistä. En osannut ajatella, miten vaikea on kirjoittaa tekstiä anonyymisti ja kuvitella, ettei sitä tulisi erittäin vajaa kuva koko tilanteesta.

En ollut ajatellut että kukaan tänne orjaksi tulisi, vaan ihan voi tehdä mitä haluaa. Itsekin käyn muualla töissä ja ilman hyväpalkkaista työtä tällainen tilan pitäminen kannattaisi. Mutta arkea jakamaan sitä kyllä jonkun vierelleen toivoisi. Minun elämäni nyt on vaan johdattanut tässä hetkessä tähän pisteeseen, että kerrostaloon ei ole paluuta.

Sille joka sanoi, että on red flag: hyvä juttu, niin minullekin on punainen lippu jos joku tekee näin vajaista lähtötiedoista noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.  :-)

Niin mutta sinähän haaveilit maatilan pyörittämisestä. Se voi tarkoittaa montaa asiaa, mutta ekana nyt tulee mieleen todella pitkiä päiviä toukokuusta pitkälle syksyyn sen oman palkkatyön lisäksi. Onhan naisille paljon muitakin vaihtoehtoja maatilan ja kerrostalon välillä. 

Vierailija
24/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa hyviä kommentteja. Kiitos niistä. En osannut ajatella, miten vaikea on kirjoittaa tekstiä anonyymisti ja kuvitella, ettei sitä tulisi erittäin vajaa kuva koko tilanteesta.

En ollut ajatellut että kukaan tänne orjaksi tulisi, vaan ihan voi tehdä mitä haluaa. Itsekin käyn muualla töissä ja ilman hyväpalkkaista työtä tällainen tilan pitäminen kannattaisi. Mutta arkea jakamaan sitä kyllä jonkun vierelleen toivoisi. Minun elämäni nyt on vaan johdattanut tässä hetkessä tähän pisteeseen, että kerrostaloon ei ole paluuta.

Sille joka sanoi, että on red flag: hyvä juttu, niin minullekin on punainen lippu jos joku tekee näin vajaista lähtötiedoista noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä.  :-)

Naiset tekevät riskiarvioita, paitsi ne, jotka lähettelevät kirjeitä vankilaan. Ehkä heidäntyyppisistään joku kiinnostuisi?

Itse voisin kirjoitella jonkun sellaisen vangin kanssa joka on kuolemansellissä. Nimenomaan koska teen riskiarviota, en haluaisi tavata vapaalle päässyttä vankia.

Vierailija
25/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kuuluu olla keittiössä 

Vierailija
26/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä on niin paljon. Tullaan kaupungin kasvattina maalle näyttämään miten ne hommat hoidetaan. Mukavaa pientä puuhastelua. Koitappa repiä siitä elanto! Muutamassa vuodessa väsytte. Ehkä pienempi riski olisi kasvattaa salaattia jossain viljelylaatikossa. 

Vierailija
27/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken muun lisäksi myös passiivis-aggressiivisuus on suurelle osaa naisista red flag.

Vierailija
28/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis halusi jonkun vaan jakamaan elämää maalle. Ihan luonnollista ja ok, ri hän hakenut orjaa tilanhoitoon.

Vierailija
29/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Onko konttorirotan/toimisto-orjan osa auvoisampi? Alamäkeä se on tod. näk. loppuelämä tuossakin.

On. Työterveyshuolto maksaa sairaskulut, säännöllinen palkka tulee omalle tilille, oma eläke kertyy, työaika ei ole 24/7 vaan rajattu, lomapäiviä on tietty määrä ja etätöihin pääsee mökille, täällä voi muuten myös tehdä tarvittaessa valituksen epäasiallisesta kohtelusta, ja mikä parasta: Asun oman katon alla, jossa ei tarvitse tapella ukkojen kanssa omista oikeuksistaan :)

Oma valta, paras valta

Ja tosiaan, minua kosittiin maatilalle emännäksi, mutta valitsin vapauden!

Vierailija
30/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap siis halusi jonkun vaan jakamaan elämää maalle. Ihan luonnollista ja ok, ri hän hakenut orjaa tilanhoitoon.

Mutta kun pitää päästä joka vklp tyttöporukalla radalle Kallion/Helsingin keskustan yöhön, niin hyi yäk mikä sovinisti ap hahhah 

Vierailija
31/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n aloituksesta poimittua: maatilan pyörittäminen, vastuuta ottava, reipas ja itsenäinen. Miltäs tuo kuulostaa? 

Vierailija
32/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monen maalaismiehen mukana tuli ennen miesten työt-naisten työt -odotukset. Vieläköhän nykyään? Näitä kannatti varoa, kokopäiväpalkkatyön lisäksi oli ihan toimimaton idea.

Vierailija
33/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mite se ostaminen tapahtuu, kerro tarkemmin? Minä ihan vain kävin hakemassa Filippiineiltä. Kun menin sinne, niin oli siellä 2 muutakin naista hyvin esillä ja yhtä vastasyntynyttä tuupattiin puoli väkisin mukaan. Hän tuli Suomeen vieraaksi 90vrk kutsukirjeellä ja minun allekirjoittamalla sponsori sopimuksella, jossa sitoudun maksamaan kaikki kulut. Mentiin sitten Suomessa naimisiin. Kuluja siitä tuli jotain 15 000e, pääasiassa lentolippuja, ruokaa paikallisille, hotellimajoitusta, kaksion vuokra 3kk, talvivaatteiden osto Suomess. Siinä mielessä pitää olla rahaa. Mutta mitään liikettä, jossa myydään vaimoja, ei näkynyt.

Vierailija
34/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, sä etsit jotakuta "jakamaan" eli tekemään ilmaista työtä. Mitä nainen hyötyy siitä että tulee sinun tilallesi olemaan reipas?

Korkeakoulutettu mies tietenkin maksaisi naiselle hyvää palkkaa ja maksaisi eläkevakuutusta siitä, että nainen työskentelee miehen tilalla. 

Vierailija
35/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mukava luonnosta nautiskelu ja kasvimaan hoitaminen onnistuu ihan tavallisessa (yhteisessä) omakotitalossa kohtuullisen lähellä työpaikkoja. Ei tarvitse lähteä toista orjailemaan perintötilalle. 

Vierailija
36/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mite se ostaminen tapahtuu, kerro tarkemmin? Minä ihan vain kävin hakemassa Filippiineiltä. Kun menin sinne, niin oli siellä 2 muutakin naista hyvin esillä ja yhtä vastasyntynyttä tuupattiin puoli väkisin mukaan. Hän tuli Suomeen vieraaksi 90vrk kutsukirjeellä ja minun allekirjoittamalla sponsori sopimuksella, jossa sitoudun maksamaan kaikki kulut. Mentiin sitten Suomessa naimisiin. Kuluja siitä tuli jotain 15 000e, pääasiassa lentolippuja, ruokaa paikallisille, hotellimajoitusta, kaksion vuokra 3kk, talvivaatteiden osto Suomess. Siinä mielessä pitää olla rahaa. Mutta mitään liikettä, jossa myydään vaimoja, ei näkynyt.

Vastasyntyneen tuominen Suomeen vaimoksi on ällöttävää - vai haluaisitko kertoa mielipiteesi hieman tarkemmin? 

Vierailija
37/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulepas uuvatti. Työpaikkailmoituksetkin ovat yleensä vähintään a4 pituisia. Sinä kirjoitit haluavasi maatilalle naisen. Red flag olet pelkästään sinä. Olen aikaisemminkin asioinut tuollaisten miesten kanssa, jotka eivät tee edes rahasta sovittuja töitä, ja sitten kun heitä vastuuttaa asiasta, he eivät halua asioida kanssasi. Jos sinä haluat naisen joka lukee ajatuksesi nin suosittelen kohtuun palaamista. Muuta naista kuin äitisi et sellaiseen touhuun saa.

Vierailija
38/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No justahan sä itse kuvailit koko prosessin. Mennään paikanpäälle, katsotaan tarjonta mitä, tehdään valinta, hoidetaan kulut ja mennään naimisiin. Ei kaikkia muitakaan hyödykkeitä niille varta vasten perustetuista liikkeistä osteta.

Vierailija
39/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä siellä tilalla oikein teet, jos käyt kuitenkin muualla töissä? Onko sulla mitään tietoa tai kokemusta tilan töistä vai ootko siellä tilalla vaan katselemassa maisemia?

Ap kirjoitti jo että käy töissä muualla. Eli kyseessä ei ollutkaan maatilan nainen vaan seuralainen. Eli käytännössä h uora ja katsellaan sitä sitten eteenpäin. Eli kukahan nainen luopuisi omasta elämästään päästäkseen maalla asuvan miehen h uoraksi, jos edes paikalliset naiset eivät suostu tähän? Hmm... No thaimaassa on kuulemma mukavia naisia.

Vierailija
40/217 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä etsitkö jotai isotissi vetyperoksidi blondia jolla pitkät kynnet ja irtoripset sekä ulkonäkö kuin Johanna Tukiainen. 😝🤔

Hiljaiset ja kunnolliset naiset ei paljo baareissa liiku. Ehkä enenpi kirjastossa tms. 

Tinderistä ei ainakaan mitää löydä. Ite en usko siihe lainkaan. 

Vaatimukset taitaa olla isot nykynaisilla ikäluokka 20-35 v. Pitää olla kalliit laukut ymz. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi