Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnitittekö lapsena huomiota muiden koteihin ja vertailitte että onko hieno/hienompi?

Vierailija
04.04.2025 |

En itse ole tällaisia asioita ajatellut ollenkaan eikä kaveripiirissä muutenkaan käsittääkseni, tosin olimme kaikki ihan työssäkäyvien omakotitaloalueiden lapsia, mutta minulla oli myös muuten asuvia ystäviä eikä ne asiat olleet mitenkään mielessä.

Olen alkanut ajattelemaan tätä vasta aikuisena kun tutustuin naiseen joka on huonoista oloista, ja hänen puheessaan vilisee tällaisia huomioita lapsuudesta ja hän arvelee muiden ihmisten motiiveja, kateellisuutta ja varakkuutta vahvasti asumisen kautta.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vertailin. Opin tavan vanhemmilta

Sama. Mun äiti analysoi aina tuttavien koteja ja mökkejä. Kävimme joka kesä asuntomessuilla ja analysoimme lisää. 

Vierailija
122/123 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hirveästi vertaillut, mutta totta kai huomasin, jos jollain oli kalliimmalla sisustettu ja isompi koti kuin meillä. Meillä oli pieni omakotitalo. Kolme huonetta ja keittiö. Aika ahdasta meillä oli, mutta kodikasta kylläkin. 

Hyvän kaverini kotona oli tuplasti tilaa meihin verrattuna ja siellä oli hienoja huonekaluja, modernia ja antiikkista yhdisteltynä. Siellä ei saanut leikkiä vapaasti, kaverini äiti sieti huonosti pienintäkään epäjärjestystä. Lisäksi hän nakitti joka kerta minutkin siivoamaan ja harjaamaan heidän villamattojaan ulkona olevalla tuuletustelineellä. Sieltä kun palasin kotiini, olin aina hirveän helpottunut, koska meillä oli hyvin vapaata, eikä koko ajan siivottu, eikä ainakaan perheen ulkopuolisia laitettu siivoamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauheasti vertaillut. Toki joskus harvoin jos oli isoja eroja, sen huomasi - molempiin suuntiin.

Ehkä eniten ihmettelin jos valoja ei käytetty. :D se on jäänyt mieleen. Ja huomattavan sotkuiset asunnot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi