Pesukone-ongelma
Olin ladannut päältäaukeavan pesukoneeni ja laittamassa pesuainetta sellasesta maitopurkki-tyyppisestä pakkauksesta, kun korkki lipesi näpeistä ja solahti ilosesti rummun ja pesukoneen ulkokuoren väliin. Niin että millääs otan sen pois sieltä? Sellanen limsapullon korkin kokonen, paitsi matalampi.
Kommentit (19)
Jup, niin mun velikin sano. Tai, se ehdotti jos kallistaisi. Ja kuittasi että ylös-alaisin kääntäminen on varmaan hankalaa. Juu on, ainakin yksistään ja mun voimillani.
No otat vaan taskulampun ja murjaset toosan kyljelleen Kyllä se siellä jossain on
Avaa rummun pohjalta se luukku ja kaiva korkki ulos.
Älä vain mainitse koneen merkkiä ja mallia.
No anna olla..kyllä se sieltä tulee..tai ei.
No uhmapäissäni ihan piruuttanikin nyt sit kumminke mainitsen vielä koneen mallin. Menin äsken kylppäriin kattoon ja sen päällä lukee Whirlpool ja AA 5 kg ja AWE 7519. Käytettynä tori-fi-stä ostettu. Oli mukava myyjä.
Vierailija kirjoitti:
No uhmapäissäni ihan piruuttanikin nyt sit kumminke mainitsen vielä koneen mallin. Menin äsken kylppäriin kattoon ja sen päällä lukee Whirlpool ja AA 5 kg ja AWE 7519. Käytettynä tori-fi-stä ostettu. Oli mukava myyjä.
"The washing machine is provided with a self-cleaning
pump. The filter keeps objects like buttons, coins, safety-
pins etc. which have been left in the laundry. "
Voi olla että se löytyy tuolta filtteristä pesun jälkeen vaikka ei varsinaisesti vaatteiden mukana ollutkaan. Kokeile vaikka jotain lyhyttä ohjelmaa valmiina repimään töpseli irti jos alkaa meluamaan liikaa.
Rummun alaosassa on muovinen osa. Tarvitaan sopivankokoinen meisseli, jotta osan saa irti. Muistaakseni näkyviin tuli myös nukkasihti jonka sai putsattua samalla jos tarve vaati. Koneen pohja tulee näkyviin osan irrotuksen jälkeen ja lovesta saa työnnettyä sisään jonkin litteähkön esineen jolla haravoida pohjaa ja saada siellä makaava esine loven kohdalle ja pois.
Kertomassani tapauksessa väliin oli pudonnut taskukampa.
Hetkinen. Ei olekaan tuo. Siihen on oma ohje
Recovering an object that falls between the drum
and the tub
If an object accidentally falls between the drum and the tub, you
can recover it thanks to one of the removable drum blades:
1.
Unplug the washing machine.
2.
Remove the laundry from the drum.
3.
Close the drum flaps and turn the drum a half-turn.
4.
Using a screw-driver, press on the plastic end while sliding
the blade from left to right.
5.
It will fall into the drum.
6.
Open the drum: you can recover the object through the hole
Tuli mieleen epäortodoksinen idea nostaa poistovesiletku koneen kantta korkeammalle ja täyttää kone vedellä vaikka bidee-suihkulla. Jospa korkki kelluu ja nousee veden mukana niin että saat sorkittua sen pois. Älä kuitenkaan kastele elektroniikkaa.
Jatkossa, sulle ja muille tiedoksi: Ei ikinä pesuainetta koneeseen suoraan pakkauksesta vaan mittalusikan/-kupin kautta! Liika pesuaine kertyy pyykkeihin ja koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
https://www.manua.ls/whirlpool/awe-7519/manual?p=11
tuossa vielä manuska
Tämänkin asian yksinkertaiseen ratkaisemiseen tarvittiin mies.
Mahtis! Kiitti! Menin fikkarin kaa kattoon ja sielläpä on se muovinen tsydeemi siinä rummussa ja olletikin se lähtee irti ihan sivusuunnassa pukkaamalla. Ehkä ne on siellä pesukonetehtaalla jo miettineet etä entäpä kaikki ne mämmikourat kukka pudottelee tavaroita tähän rakoon... Ho! Eikä mun ny si tarvi alkaa jumppaan ja nosteleen sitä konetta (en kyä aikonukka). Voisin keittää kahvit palkaks hyvästä neuvosta paittei mulla oo kahvia ja vaikka olis nii varmaan siitä tulis aika pahaa ku oon ite teenjuoja. Mää meen seuraavaks koittaan onnistuuko ja tuun sit viä raportoimaan...
Ho! Ei muute kauaa nokka tuhissu. En ruvennu ettii ruuvvaria, nii otin ihan perus hackman-sorsakoski haarukan ja sillä hamarapuolella pukkasin sitä nypykkää siinä muovissa. Ja se oli hyvä vinkki että irrottaa töpselistä enste, ku emmä normisti puuhaa mitää tämmöstä nii ei tuu selkärangasta toi sähköjen katkasemine. Vähän kääntelin rumpua nii sain korkin näkösälle (samoin ne vastukset mitä mun veli sano etä siä olis) ja hyvin sain sen näppeihini siitä aukosta. Eikä ollu vaikee asentaa se muovipala takas. Nyt on nii hyvä mieli etä keittäisin toisenki kupin kahvia.
Lapsella on huamena taas reenit. Mä pesen sen ja kaverinsa doobokit kolmesti viikossa. Nyt onnistuu sekin ihan aikataulussa. Pop-pop!
Munpuolesta tosi kiva etä oli asiansa osaava mies linjoilla. Ja on mun velikin mies, vaikkei se tota manuaalia viä hoksannu. Voi olla etä sille ensyönä tulee mieleen. Pait mää soitan sille kohta ja kerron etä homma hoidettu.
Kiitti!
AP
Käännä se ylösalaisin ja ravistele.