Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukone-ongelma

Vierailija
27.11.2025 |

Olin ladannut päältäaukeavan pesukoneeni ja laittamassa pesuainetta sellasesta maitopurkki-tyyppisestä pakkauksesta, kun korkki lipesi näpeistä ja solahti ilosesti rummun ja pesukoneen ulkokuoren väliin. Niin että millääs otan sen pois sieltä? Sellanen limsapullon korkin kokonen, paitsi matalampi.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä se ylösalaisin ja ravistele.

Vierailija
2/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jup, niin mun velikin sano. Tai, se ehdotti jos kallistaisi. Ja kuittasi että ylös-alaisin kääntäminen on varmaan hankalaa. Juu on, ainakin yksistään ja mun voimillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No otat vaan taskulampun ja murjaset toosan kyljelleen Kyllä se siellä jossain on 

Vierailija
4/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan tunarit

Vierailija
5/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa rummun pohjalta se luukku ja kaiva korkki ulos.

Vierailija
6/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain mainitse koneen merkkiä ja mallia.

Vierailija
7/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä auttaa!

Vierailija
8/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se ajastaan kuluu

Vierailija
9/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna olla..kyllä se sieltä tulee..tai ei.

Vierailija
10/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät ohuet pihdit 

Vierailija
11/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uhmapäissäni ihan piruuttanikin nyt sit kumminke mainitsen vielä koneen mallin. Menin äsken kylppäriin kattoon ja sen päällä lukee Whirlpool ja AA 5 kg ja AWE 7519. Käytettynä tori-fi-stä ostettu. Oli mukava myyjä.

Vierailija
12/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No uhmapäissäni ihan piruuttanikin nyt sit kumminke mainitsen vielä koneen mallin. Menin äsken kylppäriin kattoon ja sen päällä lukee Whirlpool ja AA 5 kg ja AWE 7519. Käytettynä tori-fi-stä ostettu. Oli mukava myyjä.

"The washing machine is provided with a self-cleaning

pump. The filter keeps objects like buttons, coins, safety-

pins etc. which have been left in the laundry. "

Voi olla että se löytyy tuolta filtteristä pesun jälkeen vaikka ei varsinaisesti vaatteiden mukana ollutkaan. Kokeile vaikka jotain lyhyttä ohjelmaa valmiina repimään töpseli irti jos alkaa meluamaan liikaa.

Vierailija
13/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rummun alaosassa on muovinen osa. Tarvitaan sopivankokoinen meisseli, jotta osan saa irti. Muistaakseni näkyviin tuli myös nukkasihti jonka sai putsattua samalla jos tarve vaati. Koneen pohja tulee näkyviin osan irrotuksen jälkeen ja lovesta saa työnnettyä sisään jonkin litteähkön esineen jolla haravoida pohjaa ja saada siellä makaava esine loven kohdalle ja pois. 

Kertomassani tapauksessa väliin oli pudonnut taskukampa.

Vierailija
14/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen. Ei olekaan tuo. Siihen on oma ohje

Recovering an object that falls between the drum

and the tub

If an object accidentally falls between the drum and the tub, you

can recover it thanks to one of the removable drum blades:

1.

Unplug the washing machine.

2.

Remove the laundry from the drum.

3.

Close the drum flaps and turn the drum a half-turn.

4.

Using a screw-driver, press on the plastic end while sliding

the blade from left to right.

5.

It will fall into the drum.

6.

Open the drum: you can recover the object through the hole

Vierailija
15/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen epäortodoksinen idea nostaa poistovesiletku koneen kantta korkeammalle ja täyttää kone vedellä vaikka bidee-suihkulla. Jospa korkki kelluu ja nousee veden mukana  niin että saat sorkittua sen pois. Älä kuitenkaan kastele elektroniikkaa.

Jatkossa, sulle ja muille tiedoksi: Ei ikinä pesuainetta koneeseen suoraan pakkauksesta vaan mittalusikan/-kupin kautta! Liika pesuaine kertyy pyykkeihin ja koneeseen. 

Vierailija
17/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.manua.ls/whirlpool/awe-7519/manual?p=11

tuossa vielä manuska

Tämänkin asian yksinkertaiseen ratkaisemiseen tarvittiin mies.

Vierailija
18/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtis! Kiitti! Menin fikkarin kaa kattoon ja sielläpä on se muovinen tsydeemi siinä rummussa ja olletikin se lähtee irti ihan sivusuunnassa pukkaamalla. Ehkä ne on siellä pesukonetehtaalla jo miettineet etä entäpä kaikki ne mämmikourat kukka pudottelee tavaroita tähän rakoon... Ho! Eikä mun ny si tarvi alkaa jumppaan ja nosteleen sitä konetta (en kyä aikonukka). Voisin keittää kahvit palkaks hyvästä neuvosta paittei mulla oo kahvia ja vaikka olis nii varmaan siitä tulis aika pahaa ku oon ite teenjuoja. Mää meen seuraavaks koittaan onnistuuko ja tuun sit viä raportoimaan...

Vierailija
19/19 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ho! Ei muute kauaa nokka tuhissu. En ruvennu ettii ruuvvaria, nii otin ihan perus hackman-sorsakoski haarukan ja sillä hamarapuolella pukkasin sitä nypykkää siinä muovissa. Ja se oli hyvä vinkki että irrottaa töpselistä enste, ku emmä normisti puuhaa mitää tämmöstä nii ei tuu selkärangasta toi sähköjen katkasemine. Vähän kääntelin rumpua nii sain korkin näkösälle (samoin ne vastukset mitä mun veli sano etä siä olis) ja hyvin sain sen näppeihini siitä aukosta. Eikä ollu vaikee asentaa se muovipala takas. Nyt on nii hyvä mieli etä keittäisin toisenki kupin kahvia.

Lapsella on huamena taas reenit. Mä pesen sen ja kaverinsa doobokit kolmesti viikossa. Nyt onnistuu sekin ihan aikataulussa. Pop-pop!

Munpuolesta tosi kiva etä oli asiansa osaava mies linjoilla. Ja on mun velikin mies, vaikkei se tota manuaalia viä hoksannu. Voi olla etä sille ensyönä tulee mieleen. Pait mää soitan sille kohta ja kerron etä homma hoidettu. 

Kiitti! 

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä