Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies kiusoittelee naista leikillisesti, onko tämä aina merkki ihastuksesta?

Vierailija
04.04.2025 |

Vai tekevätkö he sitä ihan huvikseen ja ollakseen sosiaalisia kuten naiset?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on täällä kysynyt, millaista se leikkimielinen kiusoittelu sitten on. Minulla on harrastusten kautta useita miespuolisia kavereita, ja yleensä tuo kiusoittelu on esim. sellaista, että jos joku tekee jonkun harmittoman mokan, siitä väännetään vitsiä. Jos mokaillut osapuoli on esim. sellainen, jolle tiedetään viinan maistuvan, saatetaan heittää "onko siellä Minttu* taas käynyt piilopullolla!". Tai jos tietää vaikka toisen miestyypin, saatetaan heittää "onkos sitä Mintulla taas jotkut sokeritreffit viikonloppuna, kun ei harrastukseen pääse?". Mutta nämäkin ovat siitä huonoja esimerkkejä, että nuo kiusoittelut ovat useimmiten tilannekomiikkaa, joka on syntynyt juuri siitä hetkestä. Kiusoitella voi vaikka toisen yhtäkkisestä äänensävystä, vaatekappaleesta jota ei normaalisti käytä, jostain sinä päivänä tapahtuneesta, jne.

Minä olen nuoresta asti ollut ns. "yksi jätkistä", ja silti tuo kiusoittelu on usein jollain tavalla seksuaalissävytteistä minua kohtaan. Mutta olen otaksunut, ettei se oikeasti tarkoita mitään, sillä pahimmat kiusoittelijani ovat aina olleet varattuja. :D

Vierailija
82/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei! 

Kiusaaminen on kiusaamista. Joskus on hauska kiusata, etenkin hauskoja ja huumorintajuisia ihmisiä. Kohteen sukupuolella ei ole merkitystä. T. Kiusaaja

Kiusata ja kiusoitella ovat kaksi ihan eri asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairas mies saattaa yrittää peitellä häiriintyneitä puuhiaan väittämällä vitsailuksi. Lisäksi tyhmä mies voi kuvitella hänellä voivan olla varaa yrittää oman realistisen tasonsa yläpuolelle. Kuten ikäloppu tai ruma mies. Rikollinen normaalia, nasse tervepäistä, insel normaalia sosiaalisilta taidoiltaan ja niin edelleen.

Vierailija
84/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sen epäviehättävän yritys ei vaan lopu, se muuttuu se vainoamiseksi. Mitä häiriintyneen kiusaajat puuhat on koko ajan olleetkin. Narsisti taas aina yrittää peittää jälkensä. 

Vierailija
85/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei! 

Kiusaaminen on kiusaamista. Joskus on hauska kiusata, etenkin hauskoja ja huumorintajuisia ihmisiä. Kohteen sukupuolella ei ole merkitystä. T. Kiusaaja

Narsistinaapurilla oli juuri tämä asenne, että kiusoittelu on kiusaamista. No, sairaus on oma asiansa, mutta ymmärryksen tavoittelu ei kaiketi olisi pahaksi.

Sinä tässä taidat itse olla se narsisti. Kotirauhan rikkominen, varastelu ja muu sekoilu ei ole kiusoittelua missään_lakikirjassa. Ja näistä siis itsellä ollut kokemusta. 

Vierailija
86/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista on leikillinen kiusoittelu? Esimerkkejä, kiitos.

No esim. jonkin taidon kyseenalaistaminen leikkisään sävyyn

Jo ala-asteella vedettin tyttöä letistä joka istui edessäsi ,sitten naurettiin ja ope sanoi nurkkaan seisomaan .

Tämä se on kun ei kyetä ilmaisemaan itseään myönteisellä tavalla. Joskus vielä saat kunnolla nenääsi. 

Vierailija
87/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Kokemukseni mukaan miesporukoissa myös kiusoitellaan paljon toisiammekin. Huumoria se silloin on. Joskus siinä voi olla joku rakentavakin ajatus taustalla. Naisten kanssa pitää olla paljon varoivaisempi, kun eivät ilmeisesti tee sitä niin paljoa keskenä

Voi olla julmaakin, kun ei osata mielenköyhyydessä muuten itseään ilmaista. 

Vierailija
88/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää tilanteista jolloin se ollut ja jolloin se ei ole ollut ihastusta?

Vierailija
89/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kusipäisyydestä.  Ensin on hassunhauskaa kiusoittelua, mutta myöhemmin täyttä veetuilua

Vierailija
90/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusoitteluakin on monenlaista. Jos mies kiusoittelee naista, niin kokemukseni mukaan hän kyllä silloin lähes poikkeuksetta pitää naisesta. Kaverillisuuteen taipuva kiusoittelu on enimmäkseen ei-seksuaalista. Jos taas kiusoittelussa on vertauskuvallisesti mukana ylös-alas tikkaavat kulmakarvat, niin silloin tarkoitus on viestiä, että mies ajattelee sinua seksuaalisessa mielessä. Seksuaalinen vihjailu mieheltä naiselle ei ole merkki puhtaasti kaverillisesta huomiosta.

Vierailija
91/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet ihastu. Ne vaan miettii, miten jokaisen vastaantulevan naisen saisi alistettua tavalla tai toisella. 

Vierailija
92/103 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä, mutta odottaisi nyt aikuisen ihmisen osaavan tuoda ihastuksensa esille ihan normaaleilla hyvillä käytöstavoilla. 

Vierailija
93/103 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehet ihastu. Ne vaan miettii, miten jokaisen vastaantulevan naisen saisi alistettua tavalla tai toisella. 

Hemmetti! Nyt kaikki tietää meidän salaisen suunnitelman...

Vierailija
94/103 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen leikillistä kiusoittelua? 

Hyvin vaikea selittää tarkasti. Tilannekohtaista ja vaatii jonkin verran tilannetajua, jotta saa toivotun reaktion.

PS. Olen siinä surkea.

Miksi teet niin, jos tiedät olevasi surkea siinä? 😂

Miten tietäisin olevani siinä surkea, jos en olisi ensin sitä tehnyt?

Vierailija
95/103 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla eniten ovat "vitsailleet" (lue: vittuilleet) ne, ketkä ovat pitäneet mua salaa objektina, mutta eivät ole olleet oikeasti ihastuneita minuun ihmisenä. Tämä on paljastunut pari kertaa kun joku "kaverimies" on kiusoitellut, ja humalassa käynyt sitten kourimaan. Sen jälkeen olen tajunnut vitsailunsa olevan piiloaggressiivista. Sen sijaan minuun oikeasti ihastuneet ovat olleet kohteliaita, ja hän kenen kanssa päädyin yhteen, ei ole vieläkään vittuillut, vaikka yhteisiä vuosia on jo kuusi takana.

Lisään vielä, että kumpikaan meistä ei ole yliherkkä itseään koskevalle huumorille, mutta ilkeilyä ei kumpikaan harrasta.

Vierailija
96/103 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kyse on aina ihastuksesta. Voi toki ollakin. Mutta minulla on kokemusta tilanteista joissa tämmöistä kiusoittelua ja vitsailua oli puolin ja toisin ilman mitään ihastusta. Tai en ainakaan usko että homomies tai minua liki 30v vanhempi perheellinen mies olisi olleet ihastuneita. Ainakaan viiden vuoden työkaveruuden ja yhdessä kuljettujen työmatkojen aikana eivät tuoneet ilmi asiaa. 

Vierailija
97/103 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusoitteluakin on monenlaista. Jos mies kiusoittelee naista, niin kokemukseni mukaan hän kyllä silloin lähes poikkeuksetta pitää naisesta. Kaverillisuuteen taipuva kiusoittelu on enimmäkseen ei-seksuaalista. Jos taas kiusoittelussa on vertauskuvallisesti mukana ylös-alas tikkaavat kulmakarvat, niin silloin tarkoitus on viestiä, että mies ajattelee sinua seksuaalisessa mielessä. Seksuaalinen vihjailu mieheltä naiselle ei ole merkki puhtaasti kaverillisesta huomiosta.

Niin, kiusoitella voi muutoinkin kuin seksuaalissävytteisesti. Kokemusta on sekä kaverihenkisestä että ihastuneesta kiusoittelusta ja kyllä siinä erilainen sävy oli. 

Vierailija
98/103 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun taidon kyseenalaistaminen ei ole kiusoittelua, vaan kiusaamista ja alentavaa käytöstä.

Vierailija
99/103 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on täällä kysynyt, millaista se leikkimielinen kiusoittelu sitten on. Minulla on harrastusten kautta useita miespuolisia kavereita, ja yleensä tuo kiusoittelu on esim. sellaista, että jos joku tekee jonkun harmittoman mokan, siitä väännetään vitsiä. Jos mokaillut osapuoli on esim. sellainen, jolle tiedetään viinan maistuvan, saatetaan heittää "onko siellä Minttu* taas käynyt piilopullolla!". Tai jos tietää vaikka toisen miestyypin, saatetaan heittää "onkos sitä Mintulla taas jotkut sokeritreffit viikonloppuna, kun ei harrastukseen pääse?". Mutta nämäkin ovat siitä huonoja esimerkkejä, että nuo kiusoittelut ovat useimmiten tilannekomiikkaa, joka on syntynyt juuri siitä hetkestä. Kiusoitella voi vaikka toisen yhtäkkisestä äänensävystä, vaatekappaleesta jota ei normaalisti käytä, jostain sinä päivänä tapahtuneesta, jne.

Minä olen nuoresta asti ollut ns. "yksi jätkistä", ja silti tuo kiusoittelu on usein jollain tavalla seksua

Mä en kyllä hyväksyisi seksuaalissävytteistä vitsailua kaverimiehiltä, vaikka muunlaista läppää heitetäänkin. Jos sellaista kommenttia joku heittäisi, katsoisin kyllä mitä vittua -ilmeellä ja sirkat sirittäisi taustalla. Joo mulla on tissit, mutta kaverimiesten ei kuulu huomioida sitä, mulla on oikeus olla rauhassa ja rennosti. Enkä minäkään kiusoittele heidän munistaan.

Vierailija
100/103 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, piilotettua naisten halveksuntaa? Ei kuulosta ihastuneen eli sua ihailevan ihmisen ajatuksilta.