Jos mies kiusoittelee naista leikillisesti, onko tämä aina merkki ihastuksesta?
Vai tekevätkö he sitä ihan huvikseen ja ollakseen sosiaalisia kuten naiset?
Kommentit (103)
Kiusaaminen ja kiusoittelu on kaksi eri asiaa. Kiusaaminen on pahantahtoista, kiusoittelu taas huomion hakemista. Kohde ei aina voi tietää, kummasta on kysymys, jos ei olla ennestään riittävän tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainenhan voi vitsailla jätkän kanssa täysin kaveripohjalta, mutta entäs mies?
Voi vitsailla. Sukuelimistä riippumatta
Tämä on totta. Joillakin työpaikoilla lentää läppä vapaasti. Se tuo hyvää henkeä ja antaa työporukalle yhteenkuuluvuuden tunteen.
Vierailija kirjoitti:
En usko, tai siinä tapauksessa hämmentävän moni olisi ollut minuun ihastunut. Ei kai terve ihminen halua aiheuttaa epämukavaa oloa ihastuksen kohteelle?
Ei siitä tule epämukava olo. Kiusoittelu saattaa jopa pelastaa nolosta tilanteesta tai kääntää sen huumoriksi. Kiusoittelu vaatii mielestäni tietynlaista älykkyyttäkin ja kykyä lukea toista. Se on yksi huumorin muoto ja koska itse rakastan tilannekomiikkaa ja sarkasmia, niin minuun puree hyvin kiusoittelu. Minua usein miehet kiusoittelee vasta hetken tuntemisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei!
Kiusaaminen on kiusaamista. Joskus on hauska kiusata, etenkin hauskoja ja huumorintajuisia ihmisiä. Kohteen sukupuolella ei ole merkitystä. T. Kiusaaja
Narsistinaapurilla oli juuri tämä asenne, että kiusoittelu on kiusaamista. No, sairaus on oma asiansa, mutta ymmärryksen tavoittelu ei kaiketi olisi pahaksi.
No siis joo, pääsääntöisesti flirtti on kummallakin sukupuolella merkki kiinnostuksesta, mutta ei välttämättä vakavasta. On olemassa ihmisiä, jotka flirttailevat kaikkien vähänkin viehättävien vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Ja sitten on ihmisiä, jotka flirttailevat myös niiden ei-viehättävien kanssa ja niitä jotka flirttailee ihan kaikkien kanssa sukupuolesta riippumatta, nämä ovat kuitenkin pieni vähemmistö. Suurin osa ihmisistä, jotka omasta mielestään eivät tarkoita flirtillä mitään harrastavat sitä vain selkeästi kiinnostavien henkilöiden kanssa, = kyllä se nyt jotain kuitenkin tarkoittaa. Ei välttämättä "haluan kanssasi suhteeseen" tai edes "haluan kanssasi seksiä", mutta ainakin "lasket sinut ihmisryhmään viehättävät miehet/naiset".
Ihastunut ihminen hakeutuu seuraan kunnes saa pakit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei!
Kiusaaminen on kiusaamista. Joskus on hauska kiusata, etenkin hauskoja ja huumorintajuisia ihmisiä. Kohteen sukupuolella ei ole merkitystä. T. KiusaajaOlethan mies?
Tämä ei ole sukupuolikysymys.
On se. Naiset voivat harrastaa kaikenlaista kommunikointia miehiä enemmän olematta kohteesta sen kiinnostunermpia. Miehillä taas usein tuntuu olevan jokin motiivi noteerata nainen millään tavalla. Vai olenko väärässä?
Olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei!
Kiusaaminen on kiusaamista. Joskus on hauska kiusata, etenkin hauskoja ja huumorintajuisia ihmisiä. Kohteen sukupuolella ei ole merkitystä. T. KiusaajaOlethan mies?
On se. Naiset voivat harrastaa kaikenlaista kommunikointia miehiä enemmän olematta kohteesta sen kiinnostunermpia. Miehillä taas usein tuntuu olevan jokin motiivi noteerata nainen millään tavalla. Vai olenko väärässä?
Olet.
Avaa lisää? Mikä arviossameni puihin?
Minun miesystävä kiusoittelee minua jatkuvasti. Ihan kiva. Viitsii nähdä vaivaa keksimällä juttuja. Tosin isken takaisin. Meillä on samanlainen huumori.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään ole!
Jos mies kertoo olevansa ihastunut ja pyytää sinua ulos, se on merkki ihastumisesta.
Kaikki muu flirttailu tai kiusoittelu voi olla esim. tylsyyden tappamista, tarvetta saada itse ihailua, pinttynyt tapa, valtapeliä tai sitten se osoitus ihastumisesta. Tämä on täysin tapauskohtaista. Sama pätee tietysti ihan kaikkiin ihmisiin. Vain selkeästi ilmaistus ihastuksen kertominen on täysin varmasti merkki ihastumisesta.
Tämän ymmärtäminen jo vuosia sitten olisi säästänyt minut monilta sydänsuruilta ja turhilta toiveilta.
Tämä. Jos mies on kiinnostunut niin hän kyllä ilmaisee sen nopeasti ja suoraselkäisesti niin ettei tarvitse arpoa. Muu on sitten vain kevyttä sosialisointia.
Ei välttämättä. Kokemukseni mukaan miesporukoissa myös kiusoitellaan paljon toisiammekin. Huumoria se silloin on. Joskus siinä voi olla joku rakentavakin ajatus taustalla. Naisten kanssa pitää olla paljon varoivaisempi, kun eivät ilmeisesti tee sitä niin paljoa keskenään.
pojat ovat kiusoitelleet koulussa vain silloin kun he ovat viehättyneet minusta. Muuten oli aika tylyäkin kohtelua, silloin kun olin vaatimaton ruipelo.
Ihastuminen saa kiusoittelemaan. Ja tosikkomaisuus saa ihastumisen sammumaan kuin kynttilänliekin myrskyssä.
Vähän ohiksena, mutta tuli mieleen yhdestä kommentista. Olivatko ne kaikki puolitutut miehet, jotka kutsuivat minut nuorena treffeille, ihastuneita minuun? Ei olisi kannattanut lähteä kun en ollut itse ihastnut. Olen ollut vain kaksi kertaa koskaan oikeasti ihastunut ja toinen kerta oli spontaani tutustuminen, ei etukäteen sovitut treffit.
Mikä ihmeen kiusoittelu? Ihan yläaste-menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vai riippuuko tämä miehen tyylistä? Voiko vakava rakastuminen aiheuttaa jotain muuta, kuten yli menevää vakavuutta/varovaisuutta ym.?
Minulla (mies) ihastuminen nimenomaan tekee minut ylivarovaiseksi. Eli en edes yrittäisi mitään vitsailla, kun jännittää jo niin paljon, ettei siitä kuitenkaan tulisi mitään. Päätyisin vaan loukkaamaan toista. Lopputulos (tietenkin) on se, että tämä tulkitaan niin, että en ole kiinnostunut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei!
Puolet siitä tulee ihan naisilta itseltään. Oletetaan, että miehillä on aina jokin motiivi.
No ei todellakaan ole merkki ihastuksesta, todistettu on kun sain pakit kiusoittelijalta :D
Ei tietenkään halua.
Kyse on huomion hakemisesta. Siitä, että mielenkiinnon kohde huomaa hänet.
Ei niitä alaluokilla kaikilta tytöiltä vedelty. Vain niiltä jotka kiinnosti.