Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon saat testistä? Pakko-oireet, odc

Vierailija
03.04.2025 |

https://www.mielenterveystalo.fi/fi/oirekyselyt/pakko-oirekysely-oci-r

Miten hordaaminen kuuluu pakko-oireisiin?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 p.  Eli melko terve

Vierailija
42/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

34 pistettä, mutta luulen vain ajattelevani asioita liikaa ja siksi stressaan niistä, ei oikeasti häiriötä.

Mitä muutakaan pakko-oireilu olisi kuin asioiden liikaa ajattelemista?

Tekoja?

Taitaa aika laaja skaala olla tuon puolella.

Itse esim. Olen todella tarkka käsihygieniasta. Enkä halua käydä julkisessa vessassa etc. (Korona muuten pahensi potenssiin 100). Muuten yksin ollessa kotona taas en juuri ajattele asiaa.

Joillain taas kai todella vaikeita ajetteluja pelkästään. Siis pelkää vaikka satuttavansa jotakuta tms.

Ap

Ne teotkin kuitenkin lähtevät sen asian ajattelemisesta. Ei niitä käsiä tulisi jynssättyä, jos ei ensin ajattelisi sen jynssäämisen auttavan (kuvitelttuun) ongelmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 pistettä. Jouduin tosin vastaamaan osaan aika hypoteettisesti. Esimerkiksi asun yksin eikä täällä kukaan ole siirtelemässä tavaroitani.

Mua ei kiinnosta tavaroiden järjestys tms. Mutta häiritsee,jos joku koskee niihin. 

Mutta kyllä kai kaikilla on ns.oma paikka yleensä tavaroille. Ja voi ärsyttää jos joku siirtää niitä. Eri asia,jos niiden oltava pakonomaisesti tietyssä kulmassa tai paikassa.

Vierailija
44/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 46

Vierailija
45/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 24 pistettä. En koe olevani sairas. Pärjään hyvin elämässä ja olen oikeasti rento. Pakkoajatukset ovat joskus ehkä häiritseviä, mutta osaan käsitellä niitä varsin hyvin. Paska testi.

Vierailija
46/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

34 pistettä, mutta luulen vain ajattelevani asioita liikaa ja siksi stressaan niistä, ei oikeasti häiriötä.

Mitä muutakaan pakko-oireilu olisi kuin asioiden liikaa ajattelemista?

Tekoja?

Taitaa aika laaja skaala olla tuon puolella.

Itse esim. Olen todella tarkka käsihygieniasta. Enkä halua käydä julkisessa vessassa etc. (Korona muuten pahensi potenssiin 100). Muuten yksin ollessa kotona taas en juuri ajattele asiaa.

Joillain taas kai todella vaikeita ajetteluja pelkästään. Siis pelkää vaikka satuttavansa jotakuta tms.

Ap

Ne teotkin kuitenkin lähtevät sen asian ajattelemisesta. Ei niitä käsiä tulisi jynssättyä, jos ei ensin ajattelisi sen jynssäämisen auttavan (kuvitelttuun) on

Niin. Onhan se niinkin. Toki käsiä pitää pestä,mutta rajansa silläkin. Ehkä 3 kertaa ei tartte erikseen saippuoida. ..

En tiedä. Aivot ei ikäänkuin rekisteröi,että pesin jo. Niin pitää pestä vielä varmuuden vuoksi.

Vierailija
47/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua 26 pistettä. En ole ikinä ajatellut että minulla olisi pakko-oireita. En nyt meinaa huolestua kun melko normaalisti elän. 

Et ole itse huomannut mitään? Hmmmm.  No onhan noissa kysymyksissä vähän tulkinnanvaraa..

Paljon pakkoajatuksia. Ajattellen kuuluvan masennusoireisiini ja ahdistuneisuushäiriöön. 

No joo. Samat diagnoosit. Mutta olen huomannut kyllä itsekin. Ap

Minä kuulen toisinaan puhetta sähkölaitteista. Ne puhuvat minulle binääriluvuilla ja silti ymmärrän mitä puhuvat. Kerran Tasavallan Presidentti Urho Kekkonen ootti yhteyttä. Piti lähteä Neuvostoliittoon vakoilumatkalle

Väärä diagnoosi.

Miksi pitää joka ketjussa muuten pilailla?

Vierailija
48/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua 26 pistettä. En ole ikinä ajatellut että minulla olisi pakko-oireita. En nyt meinaa huolestua kun melko normaalisti elän. 

Et ole itse huomannut mitään? Hmmmm.  No onhan noissa kysymyksissä vähän tulkinnanvaraa..

Paljon pakkoajatuksia. Ajattellen kuuluvan masennusoireisiini ja ahdistuneisuushäiriöön. 

No joo. Samat diagnoosit. Mutta olen huomannut kyllä itsekin. Ap

Minä kuulen toisinaan puhetta sähkölaitteista. Ne puhuvat minulle binääriluvuilla ja silti ymmärrän mitä puhuvat. Kerran Tasavallan Presidentti Urho Kekkonen ootti yhtey

Ei ole. Sain täydet pisteet

Vierailija
49/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40. En kyllä yhtään ihmettele, vaikka "virallisesti" kärsinkin ahdistuneisuushäiriöstä enkä OCD:stä.

Vierailija
50/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

23

51/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 5 pistettä, mikä ei ole yllättävää, sillä tuollaiset asiat eivät usein vaivaa minua.

Vierailija
52/52 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 62.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi