Paljon saat testistä? Pakko-oireet, odc
https://www.mielenterveystalo.fi/fi/oirekyselyt/pakko-oirekysely-oci-r
Miten hordaaminen kuuluu pakko-oireisiin?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
34 pistettä, mutta luulen vain ajattelevani asioita liikaa ja siksi stressaan niistä, ei oikeasti häiriötä.
Mitä muutakaan pakko-oireilu olisi kuin asioiden liikaa ajattelemista?
Tekoja?
Taitaa aika laaja skaala olla tuon puolella.
Itse esim. Olen todella tarkka käsihygieniasta. Enkä halua käydä julkisessa vessassa etc. (Korona muuten pahensi potenssiin 100). Muuten yksin ollessa kotona taas en juuri ajattele asiaa.
Joillain taas kai todella vaikeita ajetteluja pelkästään. Siis pelkää vaikka satuttavansa jotakuta tms.
Ap
Ne teotkin kuitenkin lähtevät sen asian ajattelemisesta. Ei niitä käsiä tulisi jynssättyä, jos ei ensin ajattelisi sen jynssäämisen auttavan (kuvitelttuun) ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
8 pistettä. Jouduin tosin vastaamaan osaan aika hypoteettisesti. Esimerkiksi asun yksin eikä täällä kukaan ole siirtelemässä tavaroitani.
Mua ei kiinnosta tavaroiden järjestys tms. Mutta häiritsee,jos joku koskee niihin.
Mutta kyllä kai kaikilla on ns.oma paikka yleensä tavaroille. Ja voi ärsyttää jos joku siirtää niitä. Eri asia,jos niiden oltava pakonomaisesti tietyssä kulmassa tai paikassa.
Mulle 24 pistettä. En koe olevani sairas. Pärjään hyvin elämässä ja olen oikeasti rento. Pakkoajatukset ovat joskus ehkä häiritseviä, mutta osaan käsitellä niitä varsin hyvin. Paska testi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
34 pistettä, mutta luulen vain ajattelevani asioita liikaa ja siksi stressaan niistä, ei oikeasti häiriötä.
Mitä muutakaan pakko-oireilu olisi kuin asioiden liikaa ajattelemista?
Tekoja?
Taitaa aika laaja skaala olla tuon puolella.
Itse esim. Olen todella tarkka käsihygieniasta. Enkä halua käydä julkisessa vessassa etc. (Korona muuten pahensi potenssiin 100). Muuten yksin ollessa kotona taas en juuri ajattele asiaa.
Joillain taas kai todella vaikeita ajetteluja pelkästään. Siis pelkää vaikka satuttavansa jotakuta tms.
Ap
Ne teotkin kuitenkin lähtevät sen asian ajattelemisesta. Ei niitä käsiä tulisi jynssättyä, jos ei ensin ajattelisi sen jynssäämisen auttavan (kuvitelttuun) on
Niin. Onhan se niinkin. Toki käsiä pitää pestä,mutta rajansa silläkin. Ehkä 3 kertaa ei tartte erikseen saippuoida. ..
En tiedä. Aivot ei ikäänkuin rekisteröi,että pesin jo. Niin pitää pestä vielä varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua 26 pistettä. En ole ikinä ajatellut että minulla olisi pakko-oireita. En nyt meinaa huolestua kun melko normaalisti elän.
Et ole itse huomannut mitään? Hmmmm. No onhan noissa kysymyksissä vähän tulkinnanvaraa..
Paljon pakkoajatuksia. Ajattellen kuuluvan masennusoireisiini ja ahdistuneisuushäiriöön.
No joo. Samat diagnoosit. Mutta olen huomannut kyllä itsekin. Ap
Minä kuulen toisinaan puhetta sähkölaitteista. Ne puhuvat minulle binääriluvuilla ja silti ymmärrän mitä puhuvat. Kerran Tasavallan Presidentti Urho Kekkonen ootti yhteyttä. Piti lähteä Neuvostoliittoon vakoilumatkalle
Väärä diagnoosi.
Miksi pitää joka ketjussa muuten pilailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua 26 pistettä. En ole ikinä ajatellut että minulla olisi pakko-oireita. En nyt meinaa huolestua kun melko normaalisti elän.
Et ole itse huomannut mitään? Hmmmm. No onhan noissa kysymyksissä vähän tulkinnanvaraa..
Paljon pakkoajatuksia. Ajattellen kuuluvan masennusoireisiini ja ahdistuneisuushäiriöön.
No joo. Samat diagnoosit. Mutta olen huomannut kyllä itsekin. Ap
Minä kuulen toisinaan puhetta sähkölaitteista. Ne puhuvat minulle binääriluvuilla ja silti ymmärrän mitä puhuvat. Kerran Tasavallan Presidentti Urho Kekkonen ootti yhtey
Ei ole. Sain täydet pisteet
40. En kyllä yhtään ihmettele, vaikka "virallisesti" kärsinkin ahdistuneisuushäiriöstä enkä OCD:stä.
Sain 5 pistettä, mikä ei ole yllättävää, sillä tuollaiset asiat eivät usein vaivaa minua.
17 p. Eli melko terve