Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin koira estää hyvän talon myymisen

Vierailija
03.04.2025 |

Jo useampi ostaja on kertonut, että talo kiinnostaa, mutta ei kiinnosta tuo naapurin uliseva ja haukkuva häkkikoira.

Jos naapurin koira/koirat haukkuvat, alkaen aamu 6 ja ilta 22 saakka ja jopa kesäyötkin tauotta tai lähes tauotta ja myös ulisevat välillä ja reagoivat jokaiseen ääneen ja varjoon, niin sehän on oikeasti muille naapureille terveyshaitta ja kova stressin aiheuttaja. Luultavasti tätä ei moni lukija (aiempien aiheesta luettujen kommenttien perusteella) tiedä tai halua käsittää, mutta todellakin taustamelun (jatkuvana myös reippaasti alle 55 desibelin) on todettu aiheuttavan ihmisille sekä kuulohaittoja, verenpaineen nousua, uenttomuudesta aiheutuvia ongelmia ja stressiä, joka todellakin heikentää terveyttä monella tavalla.

Monet joutuvat valvomaan pienten lasten tai sairauksiensa vuoksi, mutta että vielä koirankin vuoksi. Monet tekevät raskasta vuorotyötä ja tulevat aamulla kotiin esim. klo 5. Pitäisi saada nukuttua, että jaksaa lähteä taas seuraavaan vuoroon, mutta kun se naapurin koira ulvoo, haukkuu, räyhää ja räksyttää sekä hyppii häkin aitaa vasten, jos naapuri erehtyy pihalle tai lintu lentää tai joku kävelee tontin ohi tai mitä tahansa ääntä, hajua tai liikettä se huomaakaan.

On paljon asuntoja, joissa ei ole koneellista ilmanvaihtoa, ja niissä tuulettaminen tapahtuu ikkunoiden tai ikkunoissa olevien korvausilma-aukkojen avulla, jolloin koiran räksytys todellakin kuuluu sisään asti. Sitä ei välttämättä peitä edes hyvät korvatulpat - kokemusta on.

Monilta muiltakin on jäänyt talo myymättä naapurin tai vähän kauempanakin olevan koiran haukkumisen vuoksi. Jotkut ovat suostuneet laskemaan talon hinnan hyvin alas, jotta ovat sen saaneet myytyä. Me löysimme hyvän talon aikoinaan, mutta emme sitä ostaneet naapurin koiran vuoksi - koira oli tosin kolmen talon päässä, mutta meteli oli hirveä. Löysimme tämän toisen hyvän talon, mutta parin vuoden kuluttua naapuriin muuttivat uudet asukkaat kera pihakoiran.

Varaston rakentamiseen tarvitaan naapureiden lupa, mutta koiranhäkin saa rakentaa ilman naapureiden lupaa. Varasto ei aiheuta metelihaittaa, mutta koira häkissä voi sen tehdä.

Kuinka tyhmiä ja itsekkäitä voi jotkut koiranomistajat olla? He pilaavat vuosiksi, jopa vuosikymmeniksi toisten ihmisten elämää ja alentavat asuinalueensa talojen arvoa todella paljon. Varmaan 20,000 € tulee meillekin maksamaan tuo naapuri ja hänen koiransa.

Eikö mitään ole tehtävissä. Jos meidän lapset pitäisivät tauotta noin kovaa meteliä klo 06.00 alkaen lähes klo 23 saakka, niin varmaan joku olisi jo soittanut poliisit ja sos.tädit paikalle monta kertaa. Kenelle me voimme soittaa?

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol...jos minun naapurissa koira louskuttaisi 24/7 niin ei kyllä kovin kauaa :D

Uuu! Sohvasoturi on hurjana! Mitä tekisit? Kirjoittaisit uliviestin mammapalstalle? :D

Vierailija
42/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullaterveiset ja ongelma on hoidettu. Tai sitten vain esim. vesurilla kallo halki, EVVK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä pokkaa laittaa tuollaiset rakit kylmäksi, evvk. Tiedoksi koirankusettajille.

Mitä jos niillä koirankusettajilla onkin pokkaa laittaa sinut kylmäksi? You talk the talk! Do you walk the walk?

Vierailija
44/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuu! Sohvasoturi on hurjana! Mitä tekisit? Kirjoittaisit uliviestin mammapalstalle? :D

Jo pelkästään lihapullilla saa paljon aikaan. Ja sille sinä et mahda mitään eikä kukaan voi todistaa asiaa. Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
45/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapullaterveiset ja ongelma on hoidettu. Tai sitten vain esim. vesurilla kallo halki, EVVK.

Sohvasoturilla tuota voimafantasiaa senkuin pukkaa. :D Olet aika säälittävä nettiuhittelija.

Vierailija
46/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirarodun valinta on kyllä oleellinen. Asun itse kerrostalossa, ja valitsin rodun joka ei hauku. Koira on nyt 2-v ja on haukahtanut ehkä 5 kertaa elämässään. 

Mua itseäkin ärsyttää noi pystykorvat ja pihavahdit jotka louskuttaa kaikelle. Sitten kun koira haukkuu niin se omistaja hössöttää siinä vieressä "äläs nyt, oles nyt, rauhoitus nyt" pehmeällä äänellä ja älyämättään siis palkitsee koiraa huonosta käytöksestä. Sietämätöntä. 

Koiran hankkijoiden pitäisi suorittaa koira"ajokortti". Samoin koirien hinnat saisi nousta reippaasti. 

Vierailija
47/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä pokkaa laittaa tuollaiset rakit kylmäksi, evvk. Tiedoksi koirankusettajille.

Mitä jos niillä koirankusettajilla onkin pokkaa laittaa sinut kylmäksi? You talk the talk! Do you walk the walk?

No silloin kyseessä on murha josta seuraa elinkautinen. Koiran tappamisesta korkeintaan sakot.

Vierailija
48/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammunta/ myrkky

Vierailija
49/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään lihapullilla saa paljon aikaan. Ja sille sinä et mahda mitään eikä kukaan voi todistaa asiaa. Oliko muuta kysyttävää?

No kysyn että miksi uhittelet nimettömänä perheille suunnatulla keskustelupalstalla? Oletko oikeasti noin helvetin nyhverö tossu että saat munasi pystyyn vain uhittelemalla anonyyminä netissä? Tulisikohan sittenkin oikeassa elämässä pitkin korvia jos koittaisit esittää yhtä kovaa jätkää kuin täällä anonyyminä?

Vierailija
50/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloin kyseessä on murha josta seuraa elinkautinen. Koiran tappamisesta korkeintaan sakot.

Mitä sitten?

Vierailija
51/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohvasoturilla tuota voimafantasiaa senkuin pukkaa. :D Olet aika säälittävä nettiuhittelija.

Taisi osua räksyttävän koiran omistajaan.

Vierailija
52/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapullaterveiset sohvallaan tuhnulta haisevalta sohvasoturilihapullalta. LOL!

Vierailija
53/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kysyn että miksi uhittelet nimettömänä perheille suunnatulla keskustelupalstalla? Oletko oikeasti noin helvetin nyhverö tossu että saat munasi pystyyn vain uhittelemalla anonyyminä netissä? Tulisikohan sittenkin oikeassa elämässä pitkin korvia jos koittaisit esittää yhtä kovaa jätkää kuin täällä anonyyminä?

Pidä sinä huoli vain siitä, että koirasi on hiljaa. Silloin ei kenellekään käy mitään.

Vierailija
54/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi osua räksyttävän koiran omistajaan.

Uhoa jonne uhoa. :D

Vierailija
55/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätettiin muuttamatta kun naapureilla näytti olevan joku saakelin pitbull. Jalostettu tappamaan toisia koiria. Miksiköhän noita ei saada kiellettyä...

Vierailija
56/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammunta/ myrkky

Itse olen monta "ongelmaa" hoitanut pois päiviltä myrkkypullilla. Eipä ole vielä poliisit tulleet koputtamaan oveen lehtijutuista huolimatta :D

Vierailija
57/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku läski ulilautalainen on taas täällä mutsiltaan salaa uhoamassa lihapullillaan ja muilla voimafantasioillaan. Tiedoksesi poju että munasi ei kasva senttiäkään netissä anonyyminä uhittelemalla. Lähinnä meitä säälittää tuollainen turhanpäiväinen spämmääminen.

Vierailija
58/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammunta/ myrkky

Itse olen monta "ongelmaa" hoitanut pois päiviltä myrkkypullilla. Eipä ole vielä poliisit tulleet koputtamaan oveen lehtijutuista huolimatta :D

Arvaas jonne uskooko joku.

Vierailija
59/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammunta/ myrkky

Oho meni naaputin mummon puudeli ja taapero XD HUPS

Vierailija
60/137 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos koira haukkuu 24/7 jossain häkissä valvomatta niin eihän sitä tiedä, että mistä se myrkky tuli :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi