Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syrjimistä, jos jättää kutsumasta henkilön, joka ei seurasss koskaan puhu mitään?

Vierailija
03.04.2025 |

Jos on tarkoitus kiipeillä, niin ihminen, joka ei tykkää kiipeillä jää pois. Jos on tarkoitus jutella, niin miksi ihminen joka ei juttele, haluaa silti mukaan?

Kommentit (234)

Vierailija
101/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä hiljaisissa riepoo? Eivät vie suulaammilta ja huomionhakuisimmilta tilaa, ovat vaivattomia kun tyytyväisinä vain ovat eivätkä vaadi mitään, eivätkä takuulla ole järjestämässä draamaa tai riitaa.

Itse kysymykseen vastaan, että riippuu tilanteesta. Jos tarkoitus on esim. kutsua jokin yhteisö (työ, harrastus yms.) niin suoraan sanottuna olisi aika mautonta jättää yksi kutsumatta. Ei kypsää käytöstä.

Ne on tylsiä ja nolaavat itsensä kerta toisensa jälkeen kun eivät ole opetelleet sosiaalista kanssakäymistä. Tietyllä tapaa ovat myös outoja,hyvin outoja.

Tuollainen asenne ei anna mahdollisuutta opetella kanssa käymistä. Jos hiljaisuus on syrjinnän aihe niin vaikeaa on yksinään opetella. Varsinkin kun huomaa muiden karttavan ja juoruavat seläntakana. Kivempi olisi että ne seläntakana pas kan jauhamisajatkin olisi istuttu hiljaa. Vaikka sitten vaivautuneena. Sitäkin voi opetella.

Vierailija
102/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo enemmän kutsujasta ja hölösuuseurueesta. Hyvä illan isäntä / emäntä osaa huomioida kaikki eikä vaadi kaikkia kehumaan itseään yhteen ääneen. 

Miksi sinä et voi käydä jututtamassa sitä hiljaisempaa?

En ole itse suupaltti ekstrovertti vaan normaalin sosiaalisuuden ja ujon väliltä. Koen erittäin epämiellyttävänä jos joudun tilanteeseen, jossa jään kaksin ujon kanssa. Koen, että mun pitää ylläpitää keskustelua ja se on todella vaivaannuttavaa. Siksi välttelen hiljaisten ja ujojen seuraa

Eli sosiaaliset taitosi ei riitä siihen. Pärjäät vain suupalttien seurassa etkä halua oppia uutta taitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä hiljaisissa riepoo? Eivät vie suulaammilta ja huomionhakuisimmilta tilaa, ovat vaivattomia kun tyytyväisinä vain ovat eivätkä vaadi mitään, eivätkä takuulla ole järjestämässä draamaa tai riitaa.

Itse kysymykseen vastaan, että riippuu tilanteesta. Jos tarkoitus on esim. kutsua jokin yhteisö (työ, harrastus yms.) niin suoraan sanottuna olisi aika mautonta jättää yksi kutsumatta. Ei kypsää käytöstä.

Ne on tylsiä ja nolaavat itsensä kerta toisensa jälkeen kun eivät ole opetelleet sosiaalista kanssakäymistä. Tietyllä tapaa ovat myös outoja,hyvin outoja.

Minkähän ikäinen tämä kommentoija on. Jos on yli 25 niin sääliksi käy. 

Tottahan tuo on. Ujous on sosiaalisten taitojen puutetta. 

Vielä enemmän kaiken ajattelematta suusta purkaminen on sosiaalisten taitojen osaamattomuutta. Toisten jyrääminen on taitamattomuutta. Empatian ja erilaisuuden ymmärtämättömyys on sosiaalisten taitojen taitamattomuutta.

Vierailija
104/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vielä enemmän kaiken ajattelematta suusta purkaminen on sosiaalisten taitojen osaamattomuutta. Toisten jyrääminen on taitamattomuutta. Empatian ja erilaisuuden ymmärtämättömyys on sosiaalisten taitojen taitamattomuutta."

Totta. Sosiaaliset taidot ovat eri asia kuin puheliaisuus. 

Vierailija
105/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo enemmän kutsujasta ja hölösuuseurueesta. Hyvä illan isäntä / emäntä osaa huomioida kaikki eikä vaadi kaikkia kehumaan itseään yhteen ääneen. 

En ole itse suupaltti ekstrovertti vaan normaalin sosiaalisuuden ja ujon väliltä. Koen erittäin epämiellyttävänä jos joudun tilanteeseen, jossa jään kaksin ujon kanssa. Koen, että mun pitää ylläpitää keskustelua ja se on todella vaivaannuttavaa. Siksi välttelen hiljaisten ja ujojen seuraa

Eli sosiaaliset taitosi ei riitä siihen. Pärjäät vain suupalttien seurassa etkä halua oppia uutta taitoa.

Miksi täällä hyökätään ja haukutaan ihmisiä, jotka ilmaisevat etteivät halua kannatella keskustelua? Miksi se ujo tai hiljainen on joku pyhimys, joiden eteen muiden pitää nähdä vaivaa, mutta hän itse ei ole mitenkään vastuussa muiden kokemasta epämukavuudesta? Jos et jaksa kannatella keskustelua, olet syrjivä, tyhmä, sosiaaliset taitosi eivät riitä, jne. Jotenkin älytön näkökulma, sosiaalinen toiminta on kuitenkin vähintään kahden kauppaa. Jos muut ovat sosiaalisessa mielessä velvollisia sisällyttämään ujot, myös ujot voivat hyväksyä sen että jossain vaiheessa se hiljaisuus käy muille raskaaksi ja epämukavaksi. 

Vierailija
106/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän ikäinen tämä kommentoija on. Jos on yli 25 niin sääliksi käy. 

Tottahan tuo on. U

Toisten jyrääminen on sosiaalisten taitojen puutetta kyllä. Samoin kuin ujous. Osaamattomuus voi ilmetä monella tavalla. Empatia on tärkeää kumpaankin suuntaan. 

Vierailija
107/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kestä puhumatonta seuraa, koska tulee sellainen olo että sanoinko jotain väärää tai että pitääkö typeränä. Tulee vaivaantunut olo. Ja kahden kesken en todellakaan tiedä mitä puhuisin kun toinen ei kannusta jatkamaankaan.

Vierailija
108/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kestä puhumatonta seuraa, koska tulee sellainen olo että sanoinko jotain väärää tai että pitääkö typeränä. Tulee vaivaantunut olo. Ja kahden kesken en todellakaan tiedä mitä puhuisin kun toinen ei kannusta jatkamaankaan.

Ethän sä täysin väärässä olekaan, täällä on sanottu moneen kertaan että hiljaiset ovat ainakin omasta mielestään älykkäämpiä. Ja jos ei ole ujo, on ilmeisesti automaattisesti muut jyräävä hölösuu. 

Vierailija
109/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä hyökätään ja haukutaan ihmisiä, jotka ilmaisevat etteivät halua kannatella keskustelua? Mi

Älä kutsu sitä ihmistä. Se ei halua sun kannattelevan keskustelua ja näkevän vaivaa. Se ei vaan kehtaa kieltäytyä kutsusta. 

Vierailija
110/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUMALAUTA! Suomalaiset juttelee myös olemalla hiljaa. Alatte vain kyselemään häneltä niin saatte mukaan keskusteluun ja muistakaa jättää hiljaisia taukoja jolloin kaikki saa tilaisuuden puhua.

Törkeää syrjimistä jättää kutsumatta, senkin apinat.

Vierailija
111/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JUMALAUTA! Suomalaiset juttelee myös olemalla hiljaa. Alatte vain kyselemään häneltä niin saatte mukaan keskusteluun ja muistakaa jättää hiljaisia taukoja jolloin kaikki saa tilaisuuden puhua.

Törkeää olettaa että muiden pitää kysellä ja houkutella. 

Vierailija
112/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä se puhuminen ei mitenkään estä sitä ettei kyseinen henkilö ajattelisi sun olevan typerä ja sanovan väärää. Ilkeimmät oikein lypsää tietoa jota voivat levittää eteenpäin. Puhumattoman harvemmin jakaa ajatuksensa pitkin maailmaa joten se on aina kuitenkin pienempi riski. Miksi sun on vaikea olla hiljaa? Onnistuuko se julkisissa tai odotustiloissa? Miksi ei muualla? 

Jotkut puhuu joka paikassa. Jopa sairaalassa udellaan toisten asioista ja sitten ihmetellään kun joku ei olekkaan siellä mukavasta syystä.

Vierailija
113/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa, olin todella ujo nuorena mutta nautin ryhmässä olemisesta ja mukaan kutsuista. En vain itse saanut sanaa suustani, jos ryhmä vähänkin liian iso. Jos jonkun kanssa kahden, niin silloin kylläkin ja tutussa seurassa. Juurikin kutsut hankalia.

Kamalinta, jos sanotaan miksi et puhu mitään !  Loukkaavaa, jos ei kutsuta, mutta toisaalta ap.ta varmaankin olisin jännittänyt, koska huomaan että ärsytän hiljaisuudella.. vaikeaa..

Niin tai näin .. 

Vierailija
114/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä hyökätään ja haukutaan ihmisiä, jotka i

Sehän tässä aloituksessa tosiaan on puheenaiheena, mutta tuo kommenttiketju liittyi kyllä jo muuhun. 

Vierailija
115/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa, olin todella ujo nuorena mutta nautin ryhmässä olemisesta ja mukaan kutsuista. En vain itse saanut sanaa suustani, jos ryhmä vähänkin liian iso. Jos jonkun kanssa kahden, niin silloin kylläkin ja tutussa seurassa. Juurikin kutsut hankalia.

Kamalinta, jos sanotaan miksi et puhu mitään !  Loukkaavaa, jos ei kutsuta, mutta toisaalta ap.ta varmaankin olisin jännittänyt, koska huomaan että ärsytän hiljaisuudella.. vaikeaa..

Niin tai näin .. 

Vilpittömästi kysyn: miksi kutsumatta jättäminen on loukkaavaa mielestäsi?

Vierailija
116/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä se puhuminen ei mitenkään estä sitä ettei kyseinen henkilö ajattelisi sun olevan typerä ja sanovan väärää. Ilkeimmät oikein lypsää tietoa jota voivat levittää eteenpäin. Puhumattoman harvemmin jakaa ajatuksensa pitkin maailmaa joten se on aina kuitenkin pienempi riski. Miksi sun on vaikea olla hiljaa? Onnistuuko se julkisissa tai odotustiloissa? Miksi ei muualla? 

Jotkut puhuu joka paikassa. Jopa sairaalassa udellaan toisten asioista ja sitten ihmetellään kun joku ei olekkaan siellä mukavasta syystä.

Mä haluan olla hiljaa kotona, mökillä, saunassa, uidessa, jne. Juhliin menen keskustelemaan. Jos juhlissakin ollaan hiljaa, jään mieluiten kotiin ja säästän sosiaalisen energian johonkin muuhun. -eri

Vierailija
117/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää olettaa että muiden pitää kysellä ja houkutella. 

Sinulta ei kukaan odota mitään. Itse kuvittelet että pitää. Ei pidä, jos ei ole sanottavaa. Hyvinkin yksinkertaista. Puhuminen ei ole mikään pakko vaikka jotkut niin näyttää kuvittelevan. 

Vierailija
118/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei tarvitse loputtomiin kutsua. Jossain vaiheessa voi jättää pois, jos tietty henkilö ei osallistu mitenkään, on passiivinen eikä tuo mitään sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kaikilla aikuisilla on myös sosiaalista vastuuta, ei voi loputtomiin olla perässävedettävänä, oli syynä sitten ujous tai mikä hyvänsä. Kyllä sosiaaliset ihmisetkin kaipaavat seuralta validaatiota, vastavuoroisuutta ja tunnetta siitä, että heidän seuraansa ja aikaansa arvostetaan. 

Mutta haluatte mieluusti ei-puhuvalta illan istujaisiin kelpaamattomalta kaverilta fyysisiä apuja esim. töissä?

Vierailija
119/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko pyytää mutta onhan se ikävää jollekin tosi ujoille tulla jätetyksi ulkopuolelle, jos kuitenkin nauttii saadessaan kuunnella muita. 

Sen ujon pitäisi antaa jotain myös muille. Esittää vaikka kysymyksiä eikä olla vain viihdytettävänä. 

'Miksi te muut ootte aina suuna päänä, vaikka suusta ei tule mitään järkevää, mitä kukaan fiksu viitsisi kuunnella?' Esim. tuommoisen kysymyksen voisi se ujo heittää.

Sittenhän siinä ei tule mitään vahinkoa, kun ujon jättää kutsumatta. Win-win tilanne.

Vierailija
120/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei tarvitse loputtomiin kutsua. Jossain vaiheessa voi jättää pois, jos tietty henkilö ei osallistu mitenkään, on passiivinen eikä tuo mitään sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kaikilla aikuisilla on myös sosiaalista vastuuta, ei voi loputtomiin olla perässävedettävänä, oli syynä sitten ujous tai mikä hyvänsä. Kyllä sosiaaliset ihmisetkin kaipaavat seuralta validaatiota, vastavuoroisuutta ja tunnetta siitä, että heidän seuraansa ja aikaansa arvostetaan. 

Mutta haluatte mieluusti ei-puhuvalta illan istujaisiin kelpaamattomalta kaverilta fyysisiä apuja esim. töissä?

Siis jos joku ei vaikuta viihtyvän juhlissa niin täytyykö häntä loputtomiin kutsua, jotta voidaan olla muuten kavereita? Ja voihan ne puheliaatkin kaverit auttaa. 

Tavallaan tulit tässä nyt sanoneeksi että ujon kutsuminen juhliin on samanlainen palvelus kuin joku muuttoapu. Voihan se olla mutta pitäisikö se sitten sanoittaa auki? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä