Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syrjimistä, jos jättää kutsumasta henkilön, joka ei seurasss koskaan puhu mitään?

Vierailija
03.04.2025 |

Jos on tarkoitus kiipeillä, niin ihminen, joka ei tykkää kiipeillä jää pois. Jos on tarkoitus jutella, niin miksi ihminen joka ei juttele, haluaa silti mukaan?

Kommentit (234)

Vierailija
81/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse maailman tappiin kutsua. Tälläinen tyypihän on ikäänkuin vapaamatkustaja. Kuulee kaikkien muiden ajatukset ja elämänkulun, kertomatta itsestään mitään. On kuin kärpäsenä katossa. Tälläinen on rasittavaa ja todella kummallista. Siis se että tyyppi tietää muista melkein kaiken ja itse on visusti hiljaa eikä kerro itsestään mitään. On kuin jonkin sortin stalkkeri.  Juottakaa se känniin ja kattokaa avautuuko sanasen arkku :D

Tämäpä juuri. Miksi hänen pitää saada kuulla muiden henkilökohtaiset jutut??

Vierailija
82/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä hiljaisissa riepoo? Eivät vie suulaammilta ja huomionhakuisimmilta tilaa, ovat vaivattomia kun tyytyväisinä vain ovat eivätkä vaadi mitään, eivätkä takuulla ole järjestämässä draamaa tai riitaa.

Itse kysymykseen vastaan, että riippuu tilanteesta. Jos tarkoitus on esim. kutsua jokin yhteisö (työ, harrastus yms.) niin suoraan sanottuna olisi aika mautonta jättää yksi kutsumatta. Ei kypsää käytöstä.

Ne on tylsiä ja nolaavat itsensä kerta toisensa jälkeen kun eivät ole opetelleet sosiaalista kanssakäymistä. Tietyllä tapaa ovat myös outoja,hyvin outoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse maailman tappiin kutsua. Tälläinen tyypihän on ikäänkuin vapaamatkustaja. Kuulee kaikkien muiden ajatukset ja elämänkulun, kertomatta itsestään mitään. On kuin kärpäsenä katossa. Tälläinen on rasittavaa ja todella kummallista. Siis se että tyyppi tietää muista melkein kaiken ja itse on visusti hiljaa eikä kerro itsestään mitään. On kuin jonkin sortin stalkkeri.  Juottakaa se känniin ja kattokaa avautuuko sanasen arkku :D

Tämäpä juuri. Miksi hänen pitää saada kuulla muiden henkilökohtaiset jutut??

Ei mua ainakaan kiinnosta pinnalliset ihmissuhteet, joissa ei ikinä jaeta mitään henkilökohtaista. 

Vierailija
84/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä hiljaisissa riepoo? Eivät vie suulaammilta ja huomionhakuisimmilta tilaa, ovat vaivattomia kun tyytyväisinä vain ovat eivätkä vaadi mitään, eivätkä takuulla ole järjestämässä draamaa tai riitaa.

Itse kysymykseen vastaan, että riippuu tilanteesta. Jos tarkoitus on esim. kutsua jokin yhteisö (työ, harrastus yms.) niin suoraan sanottuna olisi aika mautonta jättää yksi kutsumatta. Ei kypsää käytöstä.

Ne on tylsiä ja nolaavat itsensä kerta toisensa jälkeen kun eivät ole opetelleet sosiaalista kanssakäymistä. Tietyllä tapaa ovat myös outoja,hyvin outoja.

Minkähän ikäinen tämä kommentoija on. Jos on yli 25 niin sääliksi käy. 

Vierailija
85/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Ujous on sosiaalisten taitojen puutetta. 

Vierailija
86/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässäkin  pitäisi päättää etukäteen? Kaikki kutsutaan kiipeilemään ja joka ei halua jäädä pois. Eikö illanvietossa toimi sama systeemi. Ne jää pois jotka ei halua tulla? Olen monestikin ollut mukana kun kaverit ovat tehneet juttuja joihin en halua osallistua tai joihin minulla ei ole rahaa. Esim. Tivoli, vesihiihto ym. Ihmettelisin jos mua ei edes ois pyydetty.

Vierailija
87/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kutsunut hänet, muttet saanut sanotuksi.

Vierailija
88/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä varmaan pidät itseäsi hyvin suvaitsevaisena ja sosiaalisena? Voin kertoa salaisuuden. Et ole!

Vierailija
89/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsä ja outo = liian älykäs nolon hölösuun seuraan. Opettelisit keskustelemaan syvällisiä tylsän juoruilun sijaan. 

Vierailija
90/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, ujous/introvertti-hullu on aktivoitunut.

On syrjintää.

Vierailija
91/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän kuuluu samaan ryhmään niin on kohteliasta pyytää. 

Riippuu. Miksi noin erilaiset edes tuntee toisensa jos yhdessäololla ei ole muuta tarkoitusta kuin jutella?  Jutteluhaluinen kutsuu kenet haluaa.   

Vierailija
92/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten koen luontevasti viihtyneeni 8 hengen sekaporukassa, jossa oli naisia ja miehiä ympäri Eurooppaa, minä ainoana finskinä.

[Puhuimme: englanti, saksa, ranska].

Joku siinä vanhan Euroopan perimässä on ja tuntuu minulle kaikin puolin kotoisalta; Suomeen ja suomalaisuuteen verrattuna.

Oh those glory days.

Vierailija
93/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Ujous on sosiaalisten taitojen puutetta. 

Ujous voi olla mutta on muitakin syitä olla pidättyväinen ja vaitelias, seurasta riippuen. Ei se hyvää illanviettoseuraa olekaan.

Vierailija
94/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei myöskään kyseenalaistanut

alkotonta linjaani, kuten Suomessa on

verraten usein illanvietoissa käynyt.

'Aijaa oot siis pieniin päin. Etkö muka, äläpä

narraa. Oi ku kiva, kuka sun lapsen isä?

Kerro nyt!' [Tapahtunut tosielämässä].

A W K W A R D

Vierailija
95/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi hyvä tarkentaa, mitä kenellekin tulee mieleen kun puhutaan näistä vaiteliaista ihmisistä. Mä ainakin tarkoitan niillä sellaisia ihmisiä, jotka olen kutsunut useamman kerran vaikkapa kotiini juhliin tai muuhun järjestämääni tapahtumaan, ottanut mukaan keskusteluihin ja tarpeen tullen pitänyt itse seuraa silloin kun olen ehtinyt. Yhä vaan pysyvät sellaisina, etteivät itse tee mitään aloitteita ja jos ei heitä kukaan ota mukaan, istuvat hiljaa nurkassa. 

Ajattelin joskus että ehkä he eivät viihtyneet ja se on ok, kaikki tapahtumat eivät ole kaikille. Kutsuin sitten uudelleen ja uudelleen koska kuuluttiin johonkin samaan porukkaan, oletin etteivät enää tulee jos eivät viihtyneet. Lähes poikkeuksetta saapuivat kyllä paikalle, jotkut jopa jälkikäteen sanoivat että oli mukavaa. Siinä kohtaa olen viimeistään tajunnut, että heillä tuo käyttäytymistapa on jokseenkin vakio, ei tule muuttumaan tai jos tulee, on sellaisen työn takana etten ainakaan itse jaksa. Sittemmin olen lakannut kutsumasta näitä hiljaisia jos ekojen juhlien jälkeen meno on yhä näyttänyt tuolta, ehkä se sitten on syrjimistä. Minusta syrjiminen on sitä ettei anneta yhtäläistä mahdollisuutta tai edes yritetä ottaa kontaktia. 

Vierailija
96/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa kutsuun että kutsun kaikki ryhmäkeskustelemaan yhdessä. Anna puhumattoman sitten itse päättää tuleeko vai ei. Ehkä ajattelee kerrankin saavansa suunvuoron kun oikein keskustelu ja tulee. Tai ei tule kun jo aihe on sellainen että voi joutua puhumaan. Hullua että luulet kaikkien puhuvien paljastavan salaisuutensa. En paljasta. Mutta toisaalta joillakin ei ole mitään syvimpään salaisuuksia ja dramaattisia tapahtumia ja siksi ei ole myöskään kerrottavaa.

Vierailija
97/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. U

Jos seura ei ole hyvää, voi lähteä pois. En ymmärrä miksi kukaan jää huonoina pitämiinsä juhliin mököttämään. 

Vierailija
98/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on jokin vakiintunut ryhmä, ja yhden jättää kutsumatta, niin on syrjimistä. 

Vakiintunut ryhmä voi olla esimerkiksi harrastusryhmä, koululuokka tai työyhteisö tai muu seurue, jossa on vakiintunut kokoonpano. Silloin on kohteliasta kutsua se koko ryhmä. Epäkohteliaista ja syrjivää on jättää kutsumatta. 

Vierailija
99/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää kutsua, jos henkilö kuuluu kaveriporukkaan. Noissa illanistujaisissa on yleensä niin suulasta porukkaa, että älykkäimmät saattavat olla jopa hiljaa.

Juuri näin. Puolisoni oli Savosta kotoisin, siellä oli sellaista vitsintynkää koko ajan ilmassa että katsoin sivusta. Muuten mukavia ihmisiä.

Vierailija
100/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on jokin vakiintunut ryhmä, ja yhden jättää kutsumatta, niin on syrjimistä. 

Vakiintunut ryhmä voi olla esimerkiksi harrastusryhmä, koululuokka tai työyhteisö tai muu seurue, jossa on vakiintunut kokoonpano. Silloin on kohteliasta kutsua se koko ryhmä. Epäkohteliaista ja syrjivää on jättää kutsumatta. 

Onko puhumattomuus sitten samalla tavalla epäkohteliasta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän