Onko syrjimistä, jos jättää kutsumasta henkilön, joka ei seurasss koskaan puhu mitään?
Jos on tarkoitus kiipeillä, niin ihminen, joka ei tykkää kiipeillä jää pois. Jos on tarkoitus jutella, niin miksi ihminen joka ei juttele, haluaa silti mukaan?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää kutsua, jos henkilö kuuluu kaveriporukkaan. Noissa illanistujaisissa on yleensä niin suulasta porukkaa, että älykkäimmät saattavat olla jopa hiljaa.
Ei todellakaan tarvitse pyytää. 🤗
Ulkopuolelle jättäminen kaveriporukasta on kymmenen kertaa pahempaa ja julmempaa kuin jonkun hiljaisuus. Luulisi tämänkin olevan ihmisille selvää tai ehkä se on ja siksi he sitä tekevät.
Koita nyt jo aikuistua
Eli sinusta se on oikein kohdella omia kavereita noin? Koska sitähän kaveriporukka on. Omia kavereita ryhmässä. Ei jotain inhottavia naapureita tai vihollisia.
Jos kaverisi
Ei aloituksessa puhuta mitään kavereista tai edes hyvistä tutuista. Toki jos mikä tahansa seura tarkoittaa sinulle kavereita niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää kutsua, jos henkilö kuuluu kaveriporukkaan. Noissa illanistujaisissa on yleensä niin suulasta porukkaa, että älykkäimmät saattavat olla jopa hiljaa.
Ulkopuolelle jättäminen kaveriporukasta on kymmenen kertaa pahempaa ja julmempaa kuin jonkun hiljaisuus. Luulisi tämänkin olevan ihmisille selvää tai ehkä se on ja siksi he sitä tekevät.
Koita nyt jo aikuistua
Eli sinusta se on oikein kohdella omia kavereita noin? Koska sitähän kaveriporukka on. Omia kavereita ryhmässä. Ei jotain inhottavia
Siltikään en käsitä, millä oikeudella alat sanoittaa, mikä kenellekin on pahempaa: hiljaisena juhlissa olevan seura vai se ettei kutsuta. Ihmiset ovat yksilöitä.
Jos joku on vain hiljaa seurassa, se on merkki siitä, että kutsujen järjestäjä ei osaa olla ns. emäntä tai isäntä. Kutsujen järjestäjä huolehtii siitä, että jokainen saa suunvuoron ja että puheenaiheista löytyy jokaiselle sopivia aiheita. Ellei osaa, ei tietenkään kannata kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on vain hiljaa seurassa, se on merkki siitä, että kutsujen järjestäjä ei osaa olla ns. emäntä tai isäntä. Kutsujen järjestäjä huolehtii siitä, että jokainen saa suunvuoron ja että puheenaiheista löytyy jokaiselle sopivia aiheita. Ellei osaa, ei tietenkään kannata kutsua.
Eli jos kaikki muut viihtyvät mutta yksi ei, syy on järjestäjän? Kaikki eivät vain puhu, vaikka miten yrittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos kaikki muut viihtyvät mutta yksi ei, syy on järjestäjän? Kaikki eivät vain puhu, vaikka miten yrittäisi.
Entä jos osoitettiinkin juuri, että pitäisi to fake it out. Ettei teistä kuulukaan pitää?
En ymmärrä näitä kenen mielestä on "aina raskasta" pitää keskustelua yllä hiljaisen kanssa tai joutua olemaan se joka kutsuu mukaan. Teettekö muka useinkin näin? Ei mua ainakaan oo kutsuttu mukaan tai tultu juttelemaan mulle kouluaikoina. Sitä paitsi jos olisi joskus ottanut muhun jotain kontaktia niin olisin ehkä seuraavalla kerralla jo itse uskaltanut olla se joka tekee aloitteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos osoitettiinkin juuri, että pitäisi to fake it out. Ettei teistä kuulukaan pitää?
Täh? Ketkä ja keistä?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä kenen mielestä on "aina raskasta" pitää keskustelua yllä hiljaisen kanssa tai joutua olemaan se joka kutsuu mukaan. Teettekö muka useinkin näin? Ei mua ainakaan oo kutsuttu mukaan tai tultu juttelemaan mulle kouluaikoina. Sitä paitsi jos olisi joskus ottanut muhun jotain kontaktia niin olisin ehkä seuraavalla kerralla jo itse uskaltanut olla se joka tekee aloitteen.
Olen tehnyt usein. Ei läheskään kaikissa hiljaisissa ole vikaa, moni on varmasti sisimmissään tosi hyvä tyyppi. Olen vain liian usein törmännyt niihin oikeasti todella hitaasti tai ei lainkaan lämpeneviin, etten enää ota riskiä kuin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita nyt jo aikuistua
Eli sinusta se on oikein kohdella omia kavereita noin? Koska sitähän kaveriporukka on. Omia kavereita ryhmässä. Ei jotain inhottavia
Ei aloituksessa puhuta mitään kavereista tai edes hyvistä tutuista. Toki jos mikä tahansa seura tarkoittaa sinulle kavereita niin sitten.
Juuri hyvänpäiväntuttujen kanssa keskustellessa jutut pidetään enemmän asialinjalla, niin miksi kenenkään hiljaisuus silloin olisi vaivaksi ellei pelkästään suupalttien omaa sosiaalista kyvyttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan liian erilaisia. Mua ei kiinnosta teidän normaalit jutut.
Tuskin haluaisit jutella niistä asioista joista itse pidän.
Varmaan olisit erittäin järkyttynyt, et yhtään kiinnostunut tai et tajuaisi aiheesta yhtään mitään.
Et vietä vaan ihan niiden muiden kans iltajaisias ihan rauhassa.
t. yks "hiljainen"
Tässä on yksi kulunut ennakkoluulo. Miksi kuvittelet, että puheliaita ihmisiä ei kiinnosta monenlaiset asiat? Itse olen puhelias ja ekstrovertti, ja mua kiinnostaa esim. etymologia ja kielitiede, fonetiikka, shakki, bridge, fysiikka, avaruus, botaniikka, metsästys ja kalastus, musiikki, kuvataide, lääketiede, retoriikka, neurotieteet.... Saattaisit yllättyä, jos et olisi niin ennakkoluuloinen. Kahden-kolmin kesken voi syntyä juhlissa keskusteluja vaikka mistä aiheista. Se on just hauskinta, kun joku aihepiiri on itselle vieras ja voi oppia siitä jotain, jonkun selittäessä omasta mielipuuhastaan innoissaan ja silmät loistaen.
Yleisessä keskustelussa aiheet pidetään luonnollisesti kepeinä, ei syvälliseen tai asiakeskeiseen keskusteluun voi osallistua kovin moni yhtäaikaa. Perusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Juhlien emäntä ja isäntä hoitaa tarjoilun, puitteet ja jokaisen toivottamisen lämpimästi tervetulleeksi. Vieraan osuus on pitää yllä mukavaa tunnelmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita nyt jo aikuistua
Eli sinusta se on oikein kohdella omia kavereita noin? Koska sitähän kaveriporukka
On ihan fine olla kutsumatta työkaveria jos hän ei ole kaveri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlien emäntä ja isäntä hoitaa tarjoilun, puitteet ja jokaisen toivottamisen lämpimästi tervetulleeksi. Vieraan osuus on pitää yllä mukavaa tunnelmaa
Ravintola huolehtii puitteet ja tarjoilun. Kotona vieras on kutsuttu nauttimaan olostaan. Kutsuja huolehtii tunnelmasta yhdessä vieraiden kanssa. Eivät vieraat ole töissä. Ei tosin kannata kutsua ihmisiä joiden ei usko viihtyvän. Pidän aina kutsuilla huolen, että kaikki viihtyvät. Ei se ole vaikeaa.
Eli sinusta se on oikein kohdella omia kavereita noin? Koska sitähän kaveriporukka on. Omia kavereita ryhmässä. Ei jotain inhottavia naapureita tai vihollisia.
Jos kaverisi on hiljaa tai puhuu vähän sinusta se on jotenkin kauhean julmaa ja sellainen pitää kostaa sulkemalla ulos porukasta? En tiedä mitä sinä luulet aikuisuuden olevan, mutta normaaleille ihmisille se ei ole tuota.