Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko syrjimistä, jos jättää kutsumasta henkilön, joka ei seurasss koskaan puhu mitään?

Vierailija
03.04.2025 |

Jos on tarkoitus kiipeillä, niin ihminen, joka ei tykkää kiipeillä jää pois. Jos on tarkoitus jutella, niin miksi ihminen joka ei juttele, haluaa silti mukaan?

Kommentit (234)

Vierailija
61/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko pyytää mutta onhan se ikävää jollekin tosi ujoille tulla jätetyksi ulkopuolelle, jos kuitenkin nauttii saadessaan kuunnella muita. 

Sen ujon pitäisi antaa jotain myös muille. Esittää vaikka kysymyksiä eikä olla vain viihdytettävänä. 

'Miksi te muut ootte aina suuna päänä, vaikka suusta ei tule mitään järkevää, mitä kukaan fiksu viitsisi kuunnella?' Esim. tuommoisen kysymyksen voisi se ujo heittää.

Mun mielestä on aika epämiellyttävä ajatus, että joku on illanvietossa hiljaa siksi, että pitää muita typerinä ja itseään fiksumpana. 

Ihan jo sen takia se ujokin voisi joskus jotain sanoa, että muut tietäisivät, että hän viihtyy seurassa eikä hiljaa mielessään vain h

Ei se välttämättä ylemmyydentunnetta ole. Silkkaa älykön tuskastumista itseään paljon matalaälyisempien juttuihin. 

Vierailija
62/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsua mihin? Tapahtumaan jonne kaikki muut työkaverit menevät? Omaan kotiin kyläilemään? Sukujuhliin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on töissä 4 naisen porukka, joista 1 ei seurassa puhu mitään. Jos ollaan vain kahden, lypsämällä juttelee vähän. Aika raskasta. Jos kotiini kutsuisin työkavereita, niin tuo yksi jäisi kutsumatta. Eikä muut olla mitään suupaltteja päällepäsmäreitä vaan normaaleita

Vierailija
64/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kutsuin juhliin niitä hiljaisiakin. Enää en jaksa, ei siitä oikein saa mitään. Jos ei aikuisena osaa edes normaalia keskustelua suorittaa niin ehkä on parempi että pysyy kotona. 

Vierailija
65/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko pyytää mutta onhan se ikävää jollekin tosi ujoille tulla jätetyksi ulkopuolelle, jos kuitenkin nauttii saadessaan kuunnella muita. 

Ei voi tuudittautua siihen, että ihmissuhteissa voi aina olla vain saamapuolella. Joskus täytyy itsestään antaakin jotain muille, jos haluaa olla porukassa mukana.

Sä oletat nyt väärin, että muut saa jotain sun jorinoista. Tän aloituksen perusteella voisin sanoa, etteivät he saa. Jos olisit mukana illanvietossa, toivoisin sun ennemminkin olevan hiljaa.

Ehkä kyseinen henkilö on tarkoituksella sun seurassa hiljaa. Vaikutat aika tuomitsevalta ihmiseltä.

Voit toki kutsua kenet haluat.

Minä ainakin olen hiljaa silloin kun piikittely alkaa. Toteutan grey rock-metodia. Siinähän piikittelevät. Olen seurallinen ystävällisille ihmisille. 

Vierailija
66/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan tyly tai sosiaalisesti rajoittunut, mutta en halua olla kenenkään 'jututtaja'. Jokainen saa jutella ihan itse, ilman lypsämistä.

Sama kuin lapsi, jota ei koskaan pyydetä leikkiin mukaan. Miksi pyytäminen on muiden vastuulla? Voi itse pyytää muita tai sinne vaan menee mukaan, niin ne muutkin tekee.

Mykkä, seurassakin syrjäänvetäytyvä pska on pidemmän päälle harvinaisen rasittava kun aina toisten pitäis olla rohkaisemassa osallistumaan keskusteluun tmv. Ei aina voi pitää itsestään selvyytenä että muut tulevat vetämään mukaan tai jututtamaan ja itse senkun kykkii tuppisuuna siellä pimeimmässä nurkassa ja joka kerta kun joku yrittää jutella, pitää jokainen sana lypsää tai kiskoa ulos hohtimilla. Ei auta vaikka miten olis hiljaa ja kuuntelis mitä toisella on sanottavana. 

E

Ei ole mitenkään tarvetta saada hiljaista puhumaan väkisin mutta jos yritetään olla ystävällisiä ja kutsutaan mukaan ja keskenään jutellaan jotain ja hänetkin huomioidaan niin että kysytään näkemystä johonkin asiaan joka voi olla vaikka työpaikan taukohuoneen sisustustoiveet tmv. eikä mitään vastausta saa ja jos saa niin se tosiaankin pitää kiskoa hohtimilla ulos ettei sitten tarvitse narista jälkeenpäin kuin vanha sarana ettei kukaan häneltä mitään kysynyt eikä huomannut edes olemassaoloaan niin kyllä se hyysääminen pidemmän päälle rasittavaksi käy. 

Vierailija
67/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjikää vaan meitä "ujoja".

Jos olisi tälläkin henkilöllä tiedossa haukkumisesi, niin tuskin edes haluaisi mukaan. 

Ehkäpä v i.ttu jopa odottaa, että hänellekin jutellaan, kuten kaikille muillekin. 

Jännä vaan, että juuri tämän luokan typeriä trolleja syntyy tänne aina silloin tällöin, kuin sieniä. 

Mitäpä jos vttu ihan itse vaan ryhdistäytyisitte ja juttelisitte ihmisille ettekä aina odottais automaattisesti muiden tulevan juttelemaan kun sekään ei aina riitä vaan muiden pitäis koko ajan olla rohkaisemassa ja tulemassa juttelemaan vaikka toisen naamasta jo näkee että hemmetin epämiellyttävää, mielummin kyyhöttäis siellä nurkassaan säälittelemässä itseään. Kotiin voi aivan vapaasti jäädä omaan pieneen nurkkaansa mykkäilemään. Kukaan ei pakota ihmisten ilmoille. 

Jännä. Olen ollut monenlaisissa illanvietoissa, joista parhaissa mukavat ihmiset ottavat uudetkin tyypit sisään ihan ok.

Enkä aina ole ollut tämä uusi tyyppi. =) 

Mitä happamuufeen tulee, niin ns. resting bit.ch face on myös ihan jo ikoninen käsite varmasti useimmille. 

Joillakin kun on sellainen ihan luonnostansa. 

Vierailija
68/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kutsuin juhliin niitä hiljaisiakin. Enää en jaksa, ei siitä oikein saa mitään. Jos ei aikuisena osaa edes normaalia keskustelua suorittaa niin ehkä on parempi että pysyy kotona. 

Osaan keskustella normaalisti.

En vaan seurassa, joka jo ennalta ehkä syrjii. 🙂

Vierailija
69/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*61 alin.

Tämähän se.

Vierailija
70/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ujo seurassa ja hiljainen kuuntelija. Mahdollisen viihtymiseni huomaa kyllä minusta muuten.

Pystyn kyllä keskustelemaan, etenkin kahden kesken, jos koen oloni mukavaksi ja tunnen että minua halutaan myös kuunnella. Ap:n seurassa olisin varmasti hiljaa. Hän vaikuttaa arvostelevalta, painostavalta ja rehellisesti sanottuna vähäsen mul kulta.

Vierailija
71/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on syrjintää jos sut kutsutaan? Mun kaverit on kyllä tosi avoimia, mutta niitä syrjästä katsojia ei vaan jaksa enää. Kivempaa kun kaikki keskustelee ilman että pitää erikseen houkutella. 

Vierailija
72/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ujo seurassa ja hiljainen kuuntelija. Mahdollisen viihtymiseni huomaa kyllä minusta muuten.

Pystyn kyllä keskustelemaan, etenkin kahden kesken, jos koen oloni mukavaksi ja tunnen että minua halutaan myös kuunnella. Ap:n seurassa olisin varmasti hiljaa. Hän vaikuttaa arvostelevalta, painostavalta ja rehellisesti sanottuna vähäsen mul kulta.

Mä tykkään myös kahdenkeskeisistä keskusteluista. Ongelma on se jos joutuu aina olemaan se, joka ne käynnistää ja aloittaa. Ja joidenkin ihmisten kanssa se on sellaista, koska käynnistyvät niin hitaasti. Parasta on sosiaalisten introverttien juhlat, joissa käydään paljon pienten porukoiden tai kahden ihmisen välisiä keskusteluja. 

Vierailija
73/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on syrjintää jos sut kutsutaan? Mun kaverit on kyllä tosi avoimia, mutta niitä syrjästä katsojia ei vaan jaksa enää. Kivempaa kun kaikki keskustelee ilman että pitää erikseen houkutella. 

Se on syrjintää, jos illan aikana jää ulkopuoliseksi.

Silloin sitä niinkuin tietää, että täysin väärää seuraa on. 

Ja jos et kestä ketään ujoja/arempia ihmisiä, niin se on oma asiasi. Ei kukaan tuomitse.

Vierailija
74/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa jos kaikki ei seurassa puhu mitään, jos he esim muitten jutuille hymyilemällä ilmaisee että viihtyvät kuitenkin paikalla. Yleensä otan kontaktia kaikkiin siis mutta kaikki ei silti puhu juurikaan. 

Vierailija
75/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se välttämättä ylemmyydentunnetta ole. Silkkaa älykön tuskastumista itseään paljon matalaälyisempien juttuihin. "

No tämä juuri. Miksi ihmeessä tässä tilanteessa tyhmiin juttuihin tuskastunut haluaisi illanviettoihin edes tulla? Jos itse tuskastun matalaälyisempien juttuihin, en tosiaankaan mene seuraan toista kertaa.

Minusta olisi ikävä arvuutella, onko hiljainen hiljaa ujouttaan vai siksi, että hän pitää muita matalaälyisinä. Siksi edellytän, että illanviettoon osallistuvat osaavat edes alkeellisesti ilmaista itseään, eikä tarvitse miettiä mahtavatko ihmiset viihtyä tai pitää toisistaan.

Vierailija
76/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan tyly tai sosiaalisesti rajoittunut, mutta en halua olla kenenkään 'jututtaja'. Jokainen saa jutella ihan itse, ilman lypsämistä.

Sama kuin lapsi, jota ei koskaan pyydetä leikkiin mukaan. Miksi pyytäminen on muiden vastuulla? Voi itse pyytää muita tai sinne vaan menee mukaan, niin ne muutkin tekee.

Mykkä, seurassakin syrjäänvetäytyvä pska on pidemmän päälle harvinaisen rasittava kun aina toisten pitäis olla rohkaisemassa osallistumaan keskusteluun tmv. Ei aina voi pitää itsestään selvyytenä että muut tulevat vetämään mukaan tai jututtamaan ja itse senkun kykkii tuppisuuna siellä pimeimmässä nurkassa ja joka kerta kun joku yrittää jutella, pitää jokainen sana lypsää tai kiskoa ulos hohtimilla. Ei auta vaikka miten olis hiljaa ja kuuntelis mitä toise

Jospa hän ei halua, että kiskotte hänestä ulos mielipiteitä sellaisiin asioihin, mitkä häntä eivät kiinnosta, vaikka teitä kiinnostavatkin. Miksi väkisin kutsut hänet mukaan jonnekin. Hän ei ehkä kohteliaisuudesta kehtaa kieltäytyä kutsusta, vaikkei seuraasi haluaisikaan. Olisi varmaan tyytyväinen, jos kukaan ei väkisin häneltä kyselisi aina jotain tyhjänpäiväistä sisustustoivetta. Vaikutat ahdistavalta ihmiseltä, kun pakotat muita seuraasi, vaadit kiinnostumaan Sinua kiinnostavista aiheista ja "pakkojututat". 

Vierailija
77/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on syrjintää, jos illan aikana jää ulkopuoliseksi.

Silloin sitä niinkuin tietää, että täysin väärää seuraa on. 

Ja jos et kestä ketään ujoja/arempia ihmisiä, niin se on oma asiasi. Ei kukaan tuomitse.

&nbsp

Oudon katkera suhtautuminen. Miten aikuinen ihminen voi jäädä ulkopuoliseksi jos ei itse halua? Ja miksi se tarkoittaa, että vain muut ovat väärässä? Kestän ujoja ihmisiä, mutten näe enää syytä kutsua heitä. Enkä kutsuisi vieraita, jotka eivät yritä ottaa kaikkia mukaan. 

Ujous liittyy käyttäytymiseen. Arkuus sen sijaan on temperamenttipiirre, ei lainkaan sama asia. 

Vierailija
78/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ujon pitäisi antaa jotain myös muille. Esittää vaikka kysymyksiä eikä olla vain viihdytettävänä. 

Kumma asenne. Yleensä ne puheliaimmat tuntuvat nauttivan siitä, että on yleisöä, joka kuuntelee eikä yritä viedä suunvuoroa.

Vierailija
79/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mikä porukka. Jos on työ- opiskelu- tai harrastusporukka, josta jätettäisiin kutsumatta vain yksi, niin kyllä on törkeää! Ujokin voi rohkaistua paremmin tutustuttuaan tai vaikka pikkuisen juotuaan!

Jos taas kutsumatta jätetään muitakin porukasta työpaikalta, luokalta, harrastusryhmästä, naisporukasta tms, niin sitten niin saa tehdä. Mutta että vain yksi jätettäisiin pois, niin ei!

Mitä se hiljainen tyyppi muita häiritsee, eipähän vie edes suunvuoroa teiltä muilta, joiden täytyy koko ajan saada olla itse äänessä!

Vierailija
80/234 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, mikä porukka. Jos on työ- opiskelu- tai harrastusporukka, josta jätettäisiin kutsumatta vain yksi, niin kyllä on törkeää! Ujokin voi rohkaistua paremmin tutustuttuaan tai vaikka pikkuisen juotuaan!

Jos taas kutsumatta jätetään muitakin porukasta työpaikalta, luokalta, harrastusryhmästä, naisporukasta tms, niin sitten niin saa tehdä. Mutta että vain yksi jätettäisiin pois, niin ei!

Mitä se hiljainen tyyppi muita häiritsee, eipähän vie edes suunvuoroa teiltä muilta, joiden täytyy koko ajan saada olla itse äänessä!

Eikö aikuinen ihminen ole lainkaan vastuussa siitä, miten ottaa kontaktia työkavereihinsa? Täytyykö tapahtumasta tehdä alkoholilliset sen takia että yksi ei pysty muuten puhumaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi